Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:55

Ik kom me ook melden. Ik ben ondertussen begonnen aan mijn afstuderen voor mijn master Technische Geneeskunde.

Ik heb deze week de GO gekregen voor mijn plan (met een kleine aanvulling voor mijn leerdoelen die ik zag aankomen), dus ik kan nu eindelijk echt aan de slag. Gelukkig maar, want al dat literatuuronderzoek en schrijven heb ik wel weer even gehad.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:20

Ook ik kom mij graag aanmelden. Ik ben 35 jaar en doe de opleiding social work (deeltijd). Een groot deel van het laatste jaar heb ik al gedaan dus nu ga ik starten aan mijn scriptie.

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:34

Wat leuk een afstudeertopic, ik kom me ook melden!

Ik ben Lisa, 23 jaar en studeer dit jaar af van mijn tweejarige (voor mij twee en een half haha) master Biomedical Sciences aan de RU. Ik ben momenteel nog bezig met mijn tweede stage, die loop ik tot en met eind oktober en moet dan nog in een maand een literatuur thesis schrijven (hier kijk ik enorm tegenop). De thesis heb ik enorm uitgesteld en moet ik ook nog gaan regelen :+

Leuk zeg iedereen die van plan is om naar het buitenland te gaan! Lijkt me leuk om iedereen te volgen richting afstuderen!

photophoebe

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:34

Ik meld me ook! Ik ga volgende week aan mijn laatste jaar beginnen. Ik studeer Image & media technology aan de HKU. Dit jaar zal in het teken staan van onderzoek en een eindwerk uiteraard.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:57

Succes allemaal in deze eerste week! (Of als je eerder bent begonnen, ook succes haha)

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:51

Fair schreef:
Succes allemaal in deze eerste week! (Of als je eerder bent begonnen, ook succes haha)


Mijn tweede week al. Het tempo ligt ook vrij hoog, loop nu al achter :')

Succes allemaal!

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:01

Ik heb de scriptiebegeleider die ik graag wilde!! *\o/*

Al sinds ik haar in mijn tweede jaar voor een vak had hoopte ik dat zij mijn scriptiebegeleider kon worden en het zag ernaar uit dat dat mogelijk was, tótdat ik zag dat zij voor net een andere hoek van de Communicatiewetenschappen scripties begeleidde. Stoute schoenen aangetrokken en de coördinator gemaild om een verzoeknummertje in te dienen. En toen kwamen de magische woorden mijn inbox binnen dat hij het even overlegd had met haar en dat ze me graag wilde begeleiden! Ik ben zooo blij en opgelucht! :):)

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:38

Wat fijn VuurVleugels!

Nou mijn 1e stagedag zit erop en ik ben doodmoe :') Maar het was wel leuk, ik heb zowaar een eigen werkplek! Dat had ik op m'n vorige stage niet :D

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:47

VuurVleugels wat fijn! Dat maakt je stage zoveel fijner als je een goede begeleider hebt!

Hier ook helemaal kapot na de eerste "echte" dag hahaha. Ook nog niet aan mijn opdracht gewerkt maar alleen bezig geweest met meetings en mijn slecht ingerichte laptop :')

Wel hele aardige collega's tot nu toe :D morgen mijn schoolbegeleider voor het eerst spreken.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:49

Scriptie haha, niet stage. Stage is een heeeeel ander level van anxiety :') :')

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:50

Oh bij ons heet dat hetzelfde :')

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:07

JudithGigi schreef:
Oh bij ons heet dat hetzelfde :')


Oh ja dat kan natuurlijk! Nope, bij ons twee verschillende dingen die je ook niet kan combineren voor zover ik weet. Scriptie onderwerpen liggen van te voren vastgelegd, je kiest er gewoon eentje. Kan je vervolgens wel wat aan tweaken, maar in principe ligt het vast en heeft het dus niks te maken met je stage. Stage is ook niet verplicht bij mijn opleiding, je kan kiezen tussen stage of studeren in het buitenland. Ik wilde dat laatste maar dat was niet mogelijk in mn studieplanning, dus moet ik stage lopen. Op zich niet slecht, want ik kan wel wat werkervaring gebruiken in deze branche. Maar wel heel spannend.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:27

Hey! Ik weet niet hoe actief ik hier zal zijn, maar ik ben begonnen aan de eenjarige master "master van de gezondheidszorg", oftewel, gezondheidsrecht. Ik heb net mijn rechten studie afgerond. Vandaag heb ik mijn eerste hoorcollege gehad en we beginnen een inleiding ethiek. We moeten over twee weken een onderwerp inleveren voor een essay waar we dit blok aan gaat werken. Het moet een actueel onderwerp over de gezondheidszorg zijn.

Ik heb er vooral heel erg zin in, ik wil deze studie al een aantal jaar doen!

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:29

Mag ik ook meepraten? Leuke verschillende studies komen er voorbij!

Ik ben Annette, 30 jaar

Ik ben sinds september 2019 in opleiding voor docent Duits (HBO Bachelor, deeltijd) en ook 2 jaar werkzaam in dat veld. Ik hoef alleen nog mn scriptie van 15 EC's, de rest ( inclusief stage) heb ik afgerond. Door het overlijden van mn vader in december 2020 vertraging opgelopen. Is voor mij trouwens mn tweede studie (heb van 2011-2015 HBO Diermanagement gedaan)

Heel veel succes iedereen met het laatste jaar, wellicht vinden we wat steun bij elkaar

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 10:43

Hoe gaat het bij jullie?

Hier gistermiddag éindelijk kunnen beginnen aan documentatie. Ze hebben weer een hoop eisen veranderd aan het Plan van Aanpak dus moet opeens allerlei analyses uitvoeren die ik nog nooit heb uitgevoerd :') En ik maar denken voor vrijdag de eerste versie af te hebben..

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 10:44

Lestrang01, wat een toffe master! Vooral meekletsen :D

Welkom Annette. We hebben helaas door exact dezelfde reden vertraging opgelopen, in hetzelfde jaar ook nog eens. :(:)

Ik begin vandaag, op mijn eigen studie volg ik het komend semester 1 vak. Een onderzoeksvak waarin we met een groep studenten een groot kwalitatief onderzoek gaan doen binnen een organisatie. Ik keek hier heel erg tegen op, ik ben iemand die zich erg verantwoordelijk kan voelen en daardoor heb ik echt een hekel aan grote groepsopdrachten. Maar samen met een aantal andere studenten uit mijn jaar die dit vak met vertraging nog moesten afronden, hebben we een verzoek gedaan om bij elkaar geplaatst te worden en dat is goedgekeurd. Ben zo blij, want nu zit ik met fijne mensen die ik ken in een groep (al zullen er vast nog wel irritaties gaan komen, kan niet anders met 7 personen die een heel semester moeten samenwerken :') ). Ons onderzoek gaat over spiegelbijeenkomsten binnen de GGZ. Bij spiegelbijeenkomsten vertellen cliënten over hun ervaringen van bepaalde behandelingen en vormen van zorg en dit moet de zorg verbeteren, maar vaak worden de uitkomsten nog niet goed meegenomen. Wij gaan onderzoeken hoe er aan de slag wordt gegaan met de uitkomsten, wat eraan bijdraagt en wat het in de weg staat. Naast het onderzoek krijgen we ook twee tentamens over het vak zelf, dat gaat over humanisering van de publieke sector. Ik heb zin in dit vak, omdat het heel erg de theorie en praktijk laat samenkomen, maar het gaat ook wel een bevalling worden. :')

Verder volg ik de eerste periode een psychologie bijvak aan de UU, Child Development: Interdisciplinary Perspectives. Ook zin in, maar is ook een intens vak met veel literatuur en samenwerking. Toetsing bestaat uit verschillende literatuur reviews en het linken van theorieën. Die start pas volgende week, daar ben ik erg blij mee. :+

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 10:46

Poeh, dat klinkt wel intens ja. ICT is gelukkig een stuk 'simpeler' wat dat betreft :') Je volgt binnen de opleiding een vak, minor of (afstudeer)stage. Bij te veel afwijking hiervan raken we natuurlijk ook helemaal in de stress :')

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:01

Mijn hele studie bestaat uit 'hier heb je vage abstracte sociale concepten die onmogelijk objectief te meten zijn, maar ga maar een poging wagen om het te kaderen'. _O-

Ik vind het heerlijk, maar ook dodelijk vermoeiend en stressvol. Al helemaal als er ook nog bestaande organisaties bij komen kijken waar je je tegenover moet verantwoorden. Als het enkel een paper is, dan heb ik vooral mezelf ermee om oneindig in diepe wateren te zwemmen en verdrinken. :')

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:19

Suliko schreef:
Mijn hele studie bestaat uit 'hier heb je vage abstracte sociale concepten die onmogelijk objectief te meten zijn, maar ga maar een poging wagen om het te kaderen'. _O-

Ik vind het heerlijk, maar ook dodelijk vermoeiend en stressvol. Al helemaal als er ook nog bestaande organisaties bij komen kijken waar je je tegenover moet verantwoorden. Als het enkel een paper is, dan heb ik vooral mezelf ermee om oneindig in diepe wateren te zwemmen en verdrinken. :')


Oh god ja, this hits home. Ik vind het kwalitatieve karakter van Geesteswetenschappen (dus interpretatie van dingen ipv meten van dingen wat je met kwantitatief onderzoek doet) echt fantastisch omdat het een veel diepgaander en menselijker beeld geeft naar mijn idee. Maar die VAAGHEID... :')

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:21

Ik krijg er al stress van als ik het lees :')

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 18:43

Ik had een rotdag vandaag (pittig project en angst niet slim genoeg te zijn) maar als ik deze berichten lees dan voelt het iets minder erg :')

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:04

Dikke knuffel EmmaVZ, dat zijn idd rotgedachten!

Ik heb ook een dramatische dag eerlijk gezegd. Adhd medicatie die ik geprobeerd heb maakte me in twee dagen tijd vreselijk depressief en het duurt nu even voor het mn systeem uit is, in de tussentijd heb ik oxazepam gekregen om me een beetje kalm te houden (zo erg waren die bijwerkingen).

Maar ik wil die oxazepam niet doorlopend nemen, alleen als het nodig is. Dat heb ik net dus gedaan want had al de hele middag enorme paniek over stage (waar, wanneer, hoe), en ik zat net in het eerste college van het jaar en ik dacht echt 'wat dóe ik hier'. Een vak over Middeleeuwse manuscripten, gewoon uit persoonlijke interesse omdat ik de Middeleeuwen een leuke tijdsperiode vind. Nou, ik heb geen seconde plezier beleeft dit college, oeps. Het boeit me gewoon totáál niet en met al die mentale poep waar ik nu mee deal voelt het als zo'n enorme verspilling van energie om me bezig te houden met hoe 1500 jaar geleden boeken werden geschreven... Nu dus serieus aan het overwegen het te droppen maar de moeilijkheid is dat ik dan in het tweede semester, tijdens mijn stage, echt twee vakken móet volgen wil ik dit jaar afstuderen omdat ik anders niet genoeg studiepunten heb. En daar word ik niet heel vrolijk van, want stage zelf wordt al pittig genoeg denk ik. Dus ik zit in dubio, maar ik heb morgen gelukkig een gesprek met mn studieadviseur.

Pfff, sorry lang en warrig verhaal misschien, de oxazepam begint te werken dus dan zit er niet zoveel coherentie meer in mijn gedachten :=

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 19:22

Mag ik mijn ook komen melden ik studeer in februari 2024 af voor mijn opleiding verzorgende IG niveau 3.

Even voorstellen:

Ik ben ashley 26 jaar werkzaam in de ouderenzorg en bijna klaar met mijn opleiding verzorgende IG.

Altijd al gek op dieren geweest en nog steeds.
Hond van mij ouders komt met regelmaat logeren.
In het verleden veel gereden en verzorgponys gehad echter nu helemaal niet meer actief in de paarde sport.

Verder hou ik erg van creatief zijn

Vrijdag is mijn eerste schooldag weer

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:14

VuurVleugels schreef:
Dikke knuffel EmmaVZ, dat zijn idd rotgedachten!

Ik heb ook een dramatische dag eerlijk gezegd. Adhd medicatie die ik geprobeerd heb maakte me in twee dagen tijd vreselijk depressief en het duurt nu even voor het mn systeem uit is, in de tussentijd heb ik oxazepam gekregen om me een beetje kalm te houden (zo erg waren die bijwerkingen).

Maar ik wil die oxazepam niet doorlopend nemen, alleen als het nodig is. Dat heb ik net dus gedaan want had al de hele middag enorme paniek over stage (waar, wanneer, hoe), en ik zat net in het eerste college van het jaar en ik dacht echt 'wat dóe ik hier'. Een vak over Middeleeuwse manuscripten, gewoon uit persoonlijke interesse omdat ik de Middeleeuwen een leuke tijdsperiode vind. Nou, ik heb geen seconde plezier beleeft dit college, oeps. Het boeit me gewoon totáál niet en met al die mentale poep waar ik nu mee deal voelt het als zo'n enorme verspilling van energie om me bezig te houden met hoe 1500 jaar geleden boeken werden geschreven... Nu dus serieus aan het overwegen het te droppen maar de moeilijkheid is dat ik dan in het tweede semester, tijdens mijn stage, echt twee vakken móet volgen wil ik dit jaar afstuderen omdat ik anders niet genoeg studiepunten heb. En daar word ik niet heel vrolijk van, want stage zelf wordt al pittig genoeg denk ik. Dus ik zit in dubio, maar ik heb morgen gelukkig een gesprek met mn studieadviseur.

Pfff, sorry lang en warrig verhaal misschien, de oxazepam begint te werken dus dan zit er niet zoveel coherentie meer in mijn gedachten :=


Nou, jij net zo goed een grote knuffel terug! :knuffel: Wat vervelend van die ADHD medicatie, hoop je dat je er juist een voordeel van krijgt, krijg je dit. Hopelijk helpt je gesprek morgen om alles wat beter op een rijtje te krijgen wat betreft school.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Afstuderen MBO/HBO/WO Schooljaar 2023/24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:01

Wat vervelend dat jullie allebei een slechte dag hebben gehad! Sterkte ermee :knuffel:

Hier ook wat frustraties met school. Moet volgende week op twee plekken tegelijkertijd zijn (70km uit elkaar), voor twee verplichte lessen/practica tegelijk :+ Maargoed, ik ga kijken of ik één van de twee kan skippen, of op een ander moment doen. Als dat niet het geval is, dan heb ik namelijk een probleem...