[volg] Paardensport studeren in Engeland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 15:53

Getup schreef:
Dit lijkt me echt geweldig, deze interessante studie en dan nog op die plek.
Lees lekker mee.

Hopelijk kun je je paard nog die kant op laten komen. Anders in NL laten? Is natuurlijk minder leuk...


Kiwi in Nederland laten is de ‘makkelijkste’ optie, maar ook niet fijn. De studie duurt 4 jaar, ik vind dat best lang om mijn paard alleen in de vakanties te zien. Ik ben wel blij dat ze goed verzorgd word door mensen die ik vertrouw, en ik veel foto’s/filmpjes krijg. En verder is het sparen en hopen dat ik de mogelijkheid krijg haar hierheen te halen.

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 20:17

De aankomende dagen moeten een paar laatste dingen geregeld worden. De betalingen die voor komend jaar nog gepland staan aan de universiteit moeten van de creditcard van mijn moeder overgezet worden op de engelse debitcard die ik nu heb. Daarvoor ga ik morgen even langs bij de finance office.
Ook moet nog 1 formulier ingeleverd worden bij DUO, dat verklaart dat ik een hogere hoeveelheid collegegeld moet betalen dan gebruikelijk is in Nederland. Dit houd ik dat ik een grotere lening kan krijgen.

De afgelopen dagen is gebleken dat mijn wasrek echt net aan in mijn kamer past :+ Ik moest er een kopen, wat ik uiteindelijk maar via amazon heb gedaan want degene die ik fysiek in winkels kon kopen waren ontzettend duur.
Afbeelding

Ik heb weer de microscoop in mogen turen, ditmaal een stuk bot. We hebben het over connective tissues en histologie in de anatomieles, volgende week de eerste toetsing.
Afbeelding

En er was vandaag een pop-up shop van tweedehands countrykleding in de bar. Nog nooit zo veel tweed gezien :P
Afbeelding

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:26

De Engelsen zijn nog echt van de tweed ja :D

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:40

oh geweldig al dat tweede, fan van

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:47

Wat supergaaf TS, ik volg je graag!

juniper

Berichten: 1578
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 22:10

TS, ik gebruik Wize om geld over te maken naar mijn buitenlandse rekening; goede wisselkoers en de fees zijn niet zo hoog.

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 13:15

juniper schreef:
TS, ik gebruik Wize om geld over te maken naar mijn buitenlandse rekening; goede wisselkoers en de fees zijn niet zo hoog.


Thanks voor de tip, ga ik even onderzoeken. Ik doe nu gewone bankoverschriften.

We zitten gewoon al aan het eind van week 3, het vliegt gewoon voorbij :') Over nog eens drie weken heb ik al midterms voor de 2 vakken die alleen dit semester zijn. Heftig, dit :+

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 14:32

In de anatomieles hebben we het nu over het skelet. Nu wist ik al best wat namen van de botten, maar niet altijd de correcte terminologie en zeker niet alle 205 :+

Vanochtend hadden we een prakticum, botten werden verspreid door het lokaal en het was aan ons om ze correct bij mekaar te doen. Ons groepje had uiteindelijk het gros van het axiale skelet bij mekaar, op de ribben en staartwervels na (want die hadden we niet).
Afbeelding
Afbeelding

Paard van wie de ruggengraat was geweest had kissing spines:
Afbeelding

En als afsluiter even een foto van Kiwi die ik van mijn verzorger kreeg <3

Afbeelding

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 21:24

Even een tijdje radiostilte (heb toch een vrij stevige verkoudheid te pakken gekregen.
Desondanks zijn er wel weer een aantal leuke dingen gebeurd.

We hadden een gastles over postuur en hoe dit aan te passen valt, postuur vd functionaliteit van een paard, en het ideale postuur van een rijpaard.
Uiteraard gingen we hierbij zelf ook naar de stallen om met een kritisch oog naar paarden te kijken, zonder daarbij over- of ondergewicht, correcte of oncorrecte bespiering in acht te nemen.

Afbeelding

Afbeelding


Vervolgens hadden we nog een gastles, Horses Inside Out. Er was de kans om mee te helpen met het verven in de ochtend, natuurlijk heb ik me hiervoor opgegeven. Het was een ontzettend interessante demo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor een VIP prive-tour hadden ze iemand nodig om het mechanische paard (Margaret) te rijden, en ik werd uitgekozen van mijn klas! Ik heb geen foto’s van dat ik er op zit (want dat zou niet bepaald professioneel ogen) maar dit is Margaret:

Afbeelding


Vanavond gaan we uit voor Halloween, word me nog wat dit :+

prompter

Berichten: 11136
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:30

Oooh, heb je les van Gillian gehad, zij is echt goed :j

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 12:13

prompter schreef:
Oooh, heb je les van Gillian gehad, zij is echt goed :j


Was inderdaad Gillian, zo ontzettend interessant!

Annash
Blogger

Berichten: 26546
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:22

Dat ziet er heel gaaf uit! Was vast ontzettend leerzaam. :)

Volgens mij heb je het wel naar je zin; hoe was het Halloween feest?

sas66
Berichten: 633
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:17

Wat een leuk topic om zo een kijkje te krijgen in je opleiding en het leven op de campus, heel interessant. Succes TS en hoop dat Kiwi ook over niet al te lange tijd over kan komen.

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 14:16

Annash schreef:
Dat ziet er heel gaaf uit! Was vast ontzettend leerzaam. :)

Volgens mij heb je het wel naar je zin; hoe was het Halloween feest?


Halloween was erg leuk, tot ik pas rond half 5 in bed lag en om half 10 vanochtend een meeting had :Y)

Ik heb het inderdaad ontzettend naar mijn zin. Het is hetzelfde wat ik tijdens mijn coachgesprek zei, het is echt living the dream dit. Ik vind het zo leuk, ik ben ontzettend gemotiveerd (wat nooit zo was als het om school ging) en ik geniet echt van elke les die ik krijg.

Annash
Blogger

Berichten: 26546
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 15:07

Super! Heel fijn om te horen. :)
Als je aanraders nodig hebt voor vrije dagen, roep gerust. Ik heb 7 jaar in de UK gewoon op verschillende plekken.

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 17:23

Annash schreef:
Super! Heel fijn om te horen. :)
Als je aanraders nodig hebt voor vrije dagen, roep gerust. Ik heb 7 jaar in de UK gewoon op verschillende plekken.


Momenteel zijn mijn vrije dagen toch ver te zoeken :') Ik hoop dat ik v.a. het tweede semester wat meer ritme en regelmaat krijg.

Ik hoor graag wat je aan te raden hebt! Graag wel in omgeving Gloucester, want ik heb hier geen auto.

Annash
Blogger

Berichten: 26546
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 17:55

Bristol & Bath, kun je ook met OV komen. :) Cheltenham is ook best leuk voor een dag en is niet ver (misschien ben je er al geweest?)

Misschien dat Cardiff nog te doen is? Ik weet de OV reistijden daar niet precies uit mijn hoofd, maar Cardiff vind ik ook echt heel leuk. Cardiff & Bath zijn mijn aanraders.

Piekosjj

Berichten: 5454
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:04

Cardiff en Bath raad ik ook echt aan! En Cheddar, ja daar word de cheddar cheese gemaakt :D maar in de omgeving staat het vooral bekend om de gorge en de grotten. Weet alleen niet of er OV naartoe gaat, want het is verder niet zo heel groot. Is wel een stuk zuidelijker van Bath.

Annash
Blogger

Berichten: 26546
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:42

Cheddar is inderdaad ook erg leuk! Maar ik weet inderdaad niet hoe makkelijk je er komen kunt; ik ben er toen zelf heen gereden.

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 11:40

Dank voor de aanraders! Cheltenham ben ik alleen bij de racecourse geweest, de stad zelf staat nog op het lijstje. Verder zijn er ook aan aantal trips op de zondagen, waar ze je voor 5 pond meenemen naar bijv Bath over 2 weken.

Deze week staat ook in het teken van halfterm van de collegestudents. Dat betekent twee dingen voor mij: ik moet de halfterm examens maken voor de vakken die 1 semester duren (equine industry heb ik een stevige 8,6 voor gehaald, management moet ik volgende week een essay voor inleveren), en wij als unistudenten moeten de stalwerkzaamheden overnemen die de collegestudenten normaal doen. Uitmesten, vegen, paarden naar buiten/binnen doen, paarden stappen, longeren… de hele mikmak en dat naast je gewone lectures. Vrij slopend, maar ook leuk om weer even wat handson te doen. :D

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:43

Interessant allemaal, ik snap je 'living the dream' wel. Gillian is echt interessant, jaren geleden toen een cursus bij haar gedaan, ook ontzettend interessant.

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 12:14

Gillian gaf idd een vreselijk interessante demo, maar ook met het schilderen was ze dingen aan het vertellen. Als extra bij het vak Equine Functional Anatomy konden we dit doen, en zeker omdat we het die week ook over het skelet hadden gehad in de les was dacht echt top, om het te voelen op het paard en vervolgens zichtbaar te maken.
In mei (geloof ik) komt ze weer een demo geven, en ik heb mezelf al ter beschikking gesteld voor het verven.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [volg] Paardensport studeren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:42

je leert er wel veel van zo, door te voelen waar alles zit, heb je er ook een veel beter beeld bij, ook door het te zien in beweging! goede oefeningen die je zeker niet mag missen

ikke

Berichten: 37579
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:01

yamsi0124 schreef:
Gillian gaf idd een vreselijk interessante demo, maar ook met het schilderen was ze dingen aan het vertellen. Als extra bij het vak Equine Functional Anatomy konden we dit doen, en zeker omdat we het die week ook over het skelet hadden gehad in de les was dacht echt top, om het te voelen op het paard en vervolgens zichtbaar te maken.
In mei (geloof ik) komt ze weer een demo geven, en ik heb mezelf al ter beschikking gesteld voor het verven.

Slimme zet :j

Het is toch soort van hetzelfde als dat ik een cursus van m'n werkgever kreeg: ik mocht on-line inloggen maar kon ook fysiek naar Kopenhagen.
Ik heb dat laatste gedaan en dat was nuttig want er werd best wat zinnige info gedeeld buiten de on-line-sessie.

Dat zal bij het schilderwerk ook wel zo werken :D

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 13:51

ikke schreef:
Slimme zet :j

Het is toch soort van hetzelfde als dat ik een cursus van m'n werkgever kreeg: ik mocht on-line inloggen maar kon ook fysiek naar Kopenhagen.
Ik heb dat laatste gedaan en dat was nuttig want er werd best wat zinnige info gedeeld buiten de on-line-sessie.

Dat zal bij het schilderwerk ook wel zo werken :D


Dat denk ik inderdaad ook. Sowieso onthoud ik dingen beter als ik het daadwerkelijk gezien heb. Zo gaan we tijdens de praktijksessies voor anatomie ook een volledig voor- en achterbeen ontleden dit jaar (word getoond door de docent, we krijgen niet allemaal een eigen been :+ ) en dat gaat denk ik ontzettend helpen voor mijn begrip van de pezen en spieren in het been.