Diergeneeskunde selectie 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke_vA
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-09-21

Diergeneeskunde selectie 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 13:28

Hoi iedereen!

Zijn er meer mensen net als ik die mee gaan doen aan de komende selecties van de studie diergeneeskunde? Het lijkt me leuk en handig om in contact te komen en wellicht een whatsapp groep oid aan te maken!
Let me know :)

En tips om door de selectie te komen zijn sowieso altijd welkom natuurlijk!

Groetjes Lieke

Frederik1517
Berichten: 44
Geregistreerd: 06-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:42


skyofstars
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:06

Heeft iemand toevallig ook een nieuw Whatsapp-linkje naar de groepsapp? Die hierboven doet het bij mij om de een of andere reden niet..

Freekfuchs
Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:15

skyofstars schreef:
Heeft iemand toevallig ook een nieuw Whatsapp-linkje naar de groepsapp? Die hierboven doet het bij mij om de een of andere reden niet..


Bij mij doet hij het wel (ook net aangemeld). Ik kan geen uitnodigingslink sturen, enkel contacten toevoegen. Als je je nummer in pb stuurt kan ik je wel proberen toe te voegen?

skyofstars
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:32

Freekfuchs schreef:
skyofstars schreef:
Heeft iemand toevallig ook een nieuw Whatsapp-linkje naar de groepsapp? Die hierboven doet het bij mij om de een of andere reden niet..


Bij mij doet hij het wel (ook net aangemeld). Ik kan geen uitnodigingslink sturen, enkel contacten toevoegen. Als je je nummer in pb stuurt kan ik je wel proberen toe te voegen?



Ondertussen heb ik het nog een paar keer geprobeerd en Whatsapp geupdatet, en nu is het mij ook gelukt :) Het lag dus gewoon aan mezelf denk ik.. Toch bedankt!

Heb jij je ook recentelijk voor de selectie aangemeld of ben je al even bezig met de voorbereiding?

Freekfuchs
Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:43

Oh top!
Ik heb mij al vroeg ingeschreven (eind september geloof ik) en het materiaal al vanaf begin december op blackboard. Heb het al wel doorgenomen/-gelezen maar nog niet echt gestudeerd.
En jij?

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: Diergeneeskunde selectie 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:50

Succes met de selectie voor iedereen die dit jaar meedoet! :D
Ik heb vorig jaar, naast dat ik zelf het materiaal al bestudeerd had, zo'n dagcursus/-training gevolgd. Ik weet niet meer precies van welke organisatie dat was, maar ik heb daar heel veel aan gehad. Als ik het nu vergelijk met de leerstof op de studie, is het een beetje alsof je een studieboek leest zonder er college bij gehad te hebben.. Een stuk onduidelijker dus. Die cursus compenseerde dat 'gat' voor mij een heel stuk!

skyofstars
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 00:21

Freekfuchs schreef:
Oh top!
Ik heb mij al vroeg ingeschreven (eind september geloof ik) en het materiaal al vanaf begin december op blackboard. Heb het al wel doorgenomen/-gelezen maar nog niet echt gestudeerd.
En jij?


Ik heb me begin december ingeschreven en heb de stof ook al wel even bekeken, maar nog niet echt begonnen met leren. Het plan was om daar op 1 december meteen mee te beginnen, maar dat liep door omstandigheden wat anders.. Dus ga er na de vakantie flink mee aan de gang.

Wel fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben die nog niet echt heeft gestudeerd. Ik had mezelf al een beetje wijsgemaakt dat iedereen al sinds 1 december zit te blokken :roll:

Morgen mag ik een dagje met een dierenarts meelopen, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat. Het zal sowieso wel wat motivatie geven om weer even te zien waarvoor ik het doe :)

skyofstars
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 00:26

Joysieee schreef:
Succes met de selectie voor iedereen die dit jaar meedoet! :D
Ik heb vorig jaar, naast dat ik zelf het materiaal al bestudeerd had, zo'n dagcursus/-training gevolgd. Ik weet niet meer precies van welke organisatie dat was, maar ik heb daar heel veel aan gehad. Als ik het nu vergelijk met de leerstof op de studie, is het een beetje alsof je een studieboek leest zonder er college bij gehad te hebben.. Een stuk onduidelijker dus. Die cursus compenseerde dat 'gat' voor mij een heel stuk!


Thanks, en knap dat jij door de selectie gekomen bent! Ik overweeg zo'n training ook, maar vind het voor zover ik kan zien wel aan de prijs..
Ik heb zelf net 1,5 tussenjaar achter de rug, dus misschien is het vooral dan wel handig om inderdaad dat 'gat' te overbruggen.

Frederik1517
Berichten: 44
Geregistreerd: 06-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:51

Joysieee schreef:
Succes met de selectie voor iedereen die dit jaar meedoet! :D
Ik heb vorig jaar, naast dat ik zelf het materiaal al bestudeerd had, zo'n dagcursus/-training gevolgd. Ik weet niet meer precies van welke organisatie dat was, maar ik heb daar heel veel aan gehad. Als ik het nu vergelijk met de leerstof op de studie, is het een beetje alsof je een studieboek leest zonder er college bij gehad te hebben.. Een stuk onduidelijker dus. Die cursus compenseerde dat 'gat' voor mij een heel stuk!


Selectietrainingen.nl geeft elk jaar cursussen voor de selectie van Diergeneeskunde. De cursussen zitten wel al bijna vol, dus ik zou er snel bij zijn als je overweegt er een te doen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Diergeneeskunde selectie 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:38

Gezien dit een vraag is mbt studie verplaats ik het naar STW.

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Diergeneeskunde selectie 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 19:27

De fase van studeren al lang voorbij, maar moet je voor de selectie voor diergeneeskunde net zoveel als voor geneeskunde?

Ik ben me laatst rotgeschrokken van wat middelbare scholieren daar allemaal voor moeten doen :=
Mijn 17 jarige ik was daar nooit aan begonnen vrees ik...:+