Hulp voor Bokkers in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hingarden

Berichten: 250
Geregistreerd: 04-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:04

Bij ons zou misschien ook wel iets mogelijk kunnen zijn.
Wij hebben een appartement die ook als kantine dienst doet.
Dus tijdens de lessen en erna zijn er wel andere mensen aanwezig.

Wij kunnen alleen mensen in de winter periode ontvangen omdat we het appartement in de zomer maanden nodig hebben voor de toeristen.

Het werk zal voornamelijk bestaan uit verzorging van de paarden, stallen, harnachement en het bijrijden van de (jongere) paarden.
Het werk zal hooguit 5 uur op een dag zijn.
Wel kan het voorkomen dat er zoveel sneeuw ligt dat we helemaal niet kunnen rijden, of dat het glad is waardoor we helemaal niets kunnen met de paarden.
Ik kan in de winter periode dus niet garanderen dat er standaard gereden kan worden.
Maar de natuur hier in Noorwegen is wel op zijn mooist in de winter. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:05

Oooh gaaf! Ik wou dat ik bij jou kon komen. Maar dan moet ik sabbatical nemen van mijn werk.

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 22:39

Is er in de zomer misschien wel een plek voor iemand die met een camper of ander eigen kampeermiddel komt Hingarden?

Hoewel, in de winter is het natuurlijk ook heel gaaf bij jullie in Noorwegen.

Hingarden

Berichten: 250
Geregistreerd: 04-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:16

komone schreef:
Is er in de zomer misschien wel een plek voor iemand die met een camper of ander eigen kampeermiddel komt Hingarden?

Hoewel, in de winter is het natuurlijk ook heel gaaf bij jullie in Noorwegen.


Ja dat zou een optie kunnen zijn.
Maar er is dan minder werk. Het bijrijden van de paarden is dan minder, omdat ze allemaal ingezet worden voor de buitenritten en trektochten.
Alle paarden lopen dan 24 uur in de weilanden, waar verder niet uitgemest hoeft te worden.

En ik moet bekennen dat ik het nog niet los kan laten om een ander de ritten te laten begeleiden. :o
Er zijn maar weinig plekken waar het veilig is om te draven en galopperen, in verband losse stenen en ongelijke ondergrond.
En dan zijn er nog stuken met veengrond waar de paarden diep in kunnen weg zakken.
En ik weet dat ik dat iedereen kan leren en vertellen hoe ik het dan precies wil, maar Ik ben dus nog niet zover dat ik die verantwoordelijkheid bij iemand anders durf neer te leggen :')

De winter zal dus leuker zijn voor iemand die graag wil rijden.
Maar als er in de zomer iemand is die liever niet wil rijden of minder, maar het wel leuk vindt om te helpen met paarden halen uit de weilanden, spullen brengen naar de overnachtingsplek tijdens trektochten, eten koken tijdens de trektochten dan zou dat ook prima kunnen.

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:45

Hingarden, wat versta je precies onder de winterperiode? Van welke maand t/m welke maand zouden jullie hulp kunnen gebruiken?

Hingarden

Berichten: 250
Geregistreerd: 04-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 23:01

bribro schreef:
Hingarden, wat versta je precies onder de winterperiode? Van welke maand t/m welke maand zouden jullie hulp kunnen gebruiken?


Vanaf 15 oktober tot 15 mei is hier de winterperiode. :brr:

En als je graag sneeuw wilt dan zijn december, januari, februari en maart de beste maanden.
Er is een klein skicentrum (3 verschillende afdalingen) op 4 kilometer afstand vanaf ons huis. Waar ook heel veel mooie langlauf routes zijn.

In april is de kans heel groot dat we dagen ( meestal zo een 3 dagen, ligt er een beetje aan hoeveel sneeuw we hebben)lang niets kunnen doen met de paarden omdat alles begint te dooien en daardoor alles overal spekglad is. |(

Maar dat kan ook op andere momenten van de winter gebeuren natuurlijk.

Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 19:10


L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:14

Hingarden schreef:
bribro schreef:
Hingarden, wat versta je precies onder de winterperiode? Van welke maand t/m welke maand zouden jullie hulp kunnen gebruiken?


Vanaf 15 oktober tot 15 mei is hier de winterperiode. :brr:

En als je graag sneeuw wilt dan zijn december, januari, februari en maart de beste maanden.
Er is een klein skicentrum (3 verschillende afdalingen) op 4 kilometer afstand vanaf ons huis. Waar ook heel veel mooie langlauf routes zijn.

In april is de kans heel groot dat we dagen ( meestal zo een 3 dagen, ligt er een beetje aan hoeveel sneeuw we hebben)lang niets kunnen doen met de paarden omdat alles begint te dooien en daardoor alles overal spekglad is. |(

Maar dat kan ook op andere momenten van de winter gebeuren natuurlijk.


Dit lijkt mij fantastisch! Wil mijn eigen fjord alleen niet voor langere tijd achterlaten maar anders wist ik het wel.

charootje
Berichten: 403
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:16

Wat leuk dat er zoveel mogelijkheden zijn en ook veel word aangeboden. Toch fijn dat bokkers er zo voor open staan...
Ik blijf volgen, wil er binnenkort een tijdje tussenuit om weer eens te resetten van alles en dan zou bij een bokker wel erg tof zijn :o

Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 22:17

Zou gaaf zijn als dat lukt charootje!

Mijn vriend en ik zijn vanaf eind februari tot eind mei beschikbaar voor hulp binnen Europa. Ik moet wel op maandag en dinsdag werken. Dus een goede wifi verbinding is belangrijk. Mocht iemand nog hulp nodig hebben dan hoor ik het graag.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:50

Oeh ik ga dit even met mijn vriend overleggen. Wij wonen in het mooiste stuk van het zwarte woud. Zo'n 800km rijden. Prachtige omgeving en 2 paarden te rijden, je loopt gelijk de bossen in en ka flink je bergbenen trainen. We he ben een wat oudere boerderij met altijd genoeg werk. Dit werk is wel zwaarder werk zoals hout kappen en zagen. Wat kleine verbouw werkjes en we hebben in de winter 15 koeien op stal staan die erg veel mest produceren. Werk zoals takken afzagen en verzamelen op het land en in het voorjaar komt er weer veel omheining onderhoud aan. We hebben een gastenkamer met privé badkamer en je zal met ons mee eten. Eventueel ook een hele vakantiewoning maar daar zal wel iets meer tegenoverstaan. Is hier intresse in?

Monique1963

Berichten: 8644
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:09

We hebben (nog) geen slaapmogelijkheden in huis. Wel in een camper. Wel toilet en douche in huis beschikbaar.
Wat je bij ons kunt doen is, wandelen met de paarden en ze verzorgen. Rijden kan alleen als je minder dan 60 kilo weegt. Verder struiken snoeien en in huis dingen verven.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:33

Zou er hier ook iemand bij zijn die een plek heeft voor twee volwassenen en twee kinderen? Bijvoorbeeld een week in de meivakantie? Wij zijn allebei handig (ook met bijv elektra en werken op hoogte), kunnen onze eigen caravan meebrengen en zijn niet te beroerd om te helpen, maar hebben wel een omgeving nodig die veilig voor een 5-jarige en 3-jarige. Eventueel met een speelmaatje...

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:38

Tink89 schreef:
Zou er hier ook iemand bij zijn die een plek heeft voor twee volwassenen en twee kinderen? Bijvoorbeeld een week in de meivakantie? Wij zijn allebei handig (ook met bijv elektra en werken op hoogte), kunnen onze eigen caravan meebrengen en zijn niet te beroerd om te helpen, maar hebben wel een omgeving nodig die veilig voor een 5-jarige en 3-jarige. Eventueel met een speelmaatje...


Ik stuur je pb!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:23

Ik kan het ook wel kwijt op de nieuwe parkeerplaats. Zolang de caravan niet langer is dan 6 meter :j . En ik heb tenten die ik in de tuin kwijt kan tuin is volledig omheind dus de kinderen kunnen veilig rondstampen. Eventueel alleen aan de gang met je gezin en de privacy als "vakantie huis" als dat gewenst is

Ik ben dan als het goed is ook voorzien van een nieuwe woonkamer vloer en frisse verse stroomdraden en betere verlichting, nu is het even kramperen in een steeds verder gedemonteerd huis. Eind deze week wordt het voor mij ook camper bivakeren omdat de keuken volledig overhoop gaat voor de stroom aanleg.

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:46

Wij hebben hier ook genoeg te doen, alleen zit ik een beetje met slaapplek.
Je wilt toch wel een beetje privacy hebben.
Ga ik nog even over nadenken.

Wij zitten in Noorwegen, in de gemeente Stange.
Prachtige wandelmogelijkheden, met of zonder hond of paard :D
Klusjes genoeg, niet
echt paardgerelateerd, maar er zijn mogelijkheden om wat met de paarden te doen.