Hulp voor Bokkers in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 08:05

Hoi!

Mijn vriend en ik willen binnenkort een poosje gaan reizen.
Voor inspiratie kijk ik veel op Workaway. Dat is een platform waar overal ter wereld plekken worden aangeboden om gemiddeld 5 dagen per week, 5 uur per dag te werken. In ruil krijg je een plek om te slapen en eten.

Mij lijkt het heerlijk om op plekken te helpen waar ook paarden zijn.
Ik vind het nog wel lastig om een plek uit te kiezen. Ook omdat je de mensen niet kent.

Daarom vroeg ik me af of er ook Bokkers in het buitenland zijn die zoiets willen en kunnen aanbieden?
Niet alleen voor mij.
Maar misschien kunnen we in dit topic een verzamelplaats maken van plekken in het buitenland waar andere bokkers terecht kunnen voor vrijwilligers werk?
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel Bokkers er in het buitenland zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:08

Volgens mij heeft Lusitana in het verleden zoiets aangeboden?
Geen idee of ze nog steeds zoiets doet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:55

Ah, ik ben hier al best een tijdje over aan het nadenken :j maar twijfel of ik wel kan bieden wat er gemiddeld gezocht wordt. Ik had zelfs al een heel profiel gemaakt maar nooit op de indienen knop geduwd.

Ik heb de ruimte om mensen te laten slapen. Spreek mijn talen en klusjes genoeg te doen. Maar weet gewoon niet of wat ik kan bieden voldoende is. Willen mensen luxe en een af huis? Willen ze een groene afgelegen locatie of is mijn niet zo charmant liggende net niet locatie ook voldoende :?

Kortom hoewel ik er voor open sta weet ik gewoon niet of mijn plek geschikt is of dat mensen aankomen en gillend weer wegrennen teleurgesteld. -O-

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:57

Wij zitten in de lage Vogezen, Frankrijk waar jullie eventueel van harte welkom zijn.

Afbeelding


We kunnen een caravan aanbieden op stroom voor de rest zitten we off grid.
Dus poepen en plassen op zaagsel. Douchen is buiten met zon verwarmd water maar sinds kort hebben we een klein pompje dus kunnen we water op het vuur verwarmen en daarmee douchen.
We leven heel primitief en eten zoveel mogelijk onze eigen konijnen en kippen.
En als de bron goed loopt halen we daar drinkwater.
Afbeelding
Die ligt in een geweldig oud bos met mooie wandelroutes

Afbeelding


Er zijn 2 pony´s die volgende zomer ingereden gaan worden en 4 honden om mee te lopen.
Afbeelding
Een verwilderd voedselbos met veel werk en een oude boerderij met ook veel werk.
We zitten in een bosrijke omgeving met Epinal op 25 minuten.
Dus wie zin heeft in een stapje terug te doen in voorzieningen en niet bang is om zijn handen vies te maken is van harte welkom.
Wij zorgen voor een slaapplaats en heerlijk eten in ruil voor wat hand en span diensten.

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:03

Kijk ook eens naar WWOOF.
World Wide Opportunities on Organic Farms.

Ik heb dit voorjaar samen met mijn vriend 3 weken op een farm in Zwitserland gewerkt waar ze ook een paar paarden hadden waar we op konden rijden.

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:04

Superleuk topic , ik ga een stipje zetten :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:36

Ah als hierboven aangeboden durft te worden durf ik het ook wel aan :+ ik zit een 50 km zuid westelijk van ChantalAM.

Maar geen sexy locatie of luxe en hier en daar wat primitief. :+ Wel een bovenverdieping beschikbaar (2 persoons bed en eventueel plek voor nog een bed) met eigen toilet, tafel, binnenkort een bankje en ik kan er een fornuisje en oven neerzetten. Aardig zelfstandig dus, toegang via mijn keuken in wording :P Douchen voorlopig nog beneden met straalkachel, op termijn ook die bruikbaar boven.

Ook plek voor tent buiten in de tuin (tent aanwezig ook of zelf meenemen is ook een optie) en ik kan een indoor tent in de schuur beschikbaar stellen bij warmer weer. Daar is nu ook een zitje met tafel koelkast oven en kookplaat. Maar onverwarmd en niet het beste licht. Wasmachine, droger aanwezig en een kleine afwasmachine. Geen huisdieren, nog bos rondom behalve op loopafstand. Wel dagelijks de bakker voor de deur en supermarkt op 5 km.

Kleinere en grotere klussen voor nu de eerste periode binnen en buiten, oa brandhout inkorten (kan binnen), snoeiwerk, moestuin bruikbaar maken, kweekkasplek maken en de kelder uitmesten en fatsoeneren. Ik wil wel koken, maar dan is het meeeten met mijn voedsel allergie dus wat afwijkend van een standaard hap. :')

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:46

Wat een leuk topic! Ik ga ook de mogelijkheden in de gaten houden voor volgend jaar :) Ik kan me indenken dat zeker voor mensen die wat minder te besteden hebben, dit een mooie manier kan zijn om toch eens een andere plek/land te bezoeken.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:48

Ik woon in NL, maar lees graag mee :D
Lijkt mij best wel fijn!

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:54

Leuk dit topic! Ik ben ooit eens in een ver verleden (2010) bij een andere bokker in Tunesië geweest. Zij zit daar inmiddels niet meer, maar mooie herinneringen aan die tijd <3 <3

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 13:29

Super leuk dat er al aanbod is!
En ook gaaf dat er meerdere bokkers volgen.
Ik hoop dat er de aankomende dagen nog wat meer aanbod komt en dan ga ik kijken via pb of er iets af te spreken is wat beide partijen past! <3

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 13:41

Wat een leuk initiatief. Ik volg ook!

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 13:47

Leuk!
Ik ben een paar jaar geleden bij 2 WorkAway adressen geweest. In Denemarken kwam ik bij een fokkerij, daar bleek 5 dagen 5 uur werken meer 7 dagen 14 uur werken te zijn. En niet rijden, hoewel dat wel beloofd was. In mijn eentje ipv met meerdere vrijwilligers. Dus daar ben ik na 2 weken weg gegaan. Het was ook een erg onvriendelijke host.
Daarna ben ik 4 weken bij een dierenarts in Oostenrijk geweest, dat was super leuk, ik hoefde daar niet veel te werken, ze wilde vooral iemand die aanwezig was op de boerderij terwijl zij aan het werk was. En ik kon met 2 van haar paarden de bossen in.
Ik kwam er wel achter dat het niet voor mij weggelegd is, ik voelde me erg ongemakkelijk bij een ander in huis en het gevoel dat je voortdurend iets moet doen. Maar dat lag zeker niet aan de 2e host.
Veel plezier, ik hoop dat je leuke adressen vindt!

Prairy
Berichten: 9073
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 13:58

Je zou in het emigratie topic eens je vraag kunnen zetten, daar heb je er in ieder geval veel bij elkaar :)

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:11

Wat een leuk idee. Qua werk zou het hier prima kunnen maar helaas hebben we geen extra slaapplekken.

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:03

Leuk idee! Er zitten best wat Bokkers in het buitenland die een (groot) bedrijf hebben. En via Bokt voelt toch wat meer vertrouwt :)

Kun je je titel nog wijzigen? Work Exchange of 'WorkAway' oid? Ik dacht nu dat er een ramp was gebeurd ofzo ergens in het buitenland :')

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 19:54

Bedankt voor de tips. Ik ben ook nog steeds op Workaway aan het kijken. Maar een Bokker helpen lijkt me ook erg leuk.

Jammer dat jullie geen slaapplek hebben lizy. Wellicht wel plek voor een camper of caravan? Ik heb die niet. Maar misschien andere bokkers wel?

Ik ga de titel niet wijzigen. Hoop dat de titel een beetje aanspreekt en daarom veel aangeklikt wordt :+

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:58

Wij hadden laatste een Nederlandse Woofer.
Ze zei dat wij de fijnste mensen waren bij wie ze was geweest.
Wij boden eigen slaapkamer en badkamer en eten voor 4 uurtjes tuinieren per dag :)

Was ideaal en gaan het in de toekomst weer doen.

Wij zitten overigens in Nieuw Zeeland dus wellicht wat ver.
50acres land direct naar de river en 20 minuutjes naar het strand.

N4N4
Berichten: 1110
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:10

Lienek, Nieuw Zeeland ?
Ik kom eraan *\%/*

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 20:32

Wat fijn Lieneke. Klinkt goed! Wij komen zeker een keer langs. Maar dat hadden we al gezegd.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:05

Leuk topic!!
Ik zit dan wel in het buitenland maar wij hebben niet per se wat te doen ofzo, aangezien wij ‘gewoon’ in een wijk wonen.
Maar als er eens een bokker deze kant op komt en een lift vanaf het vliegveld (Brisbane) nodig heeft ofzo of wat hulp/advies zoekt wat er in de omgeving te doen is etc staat m’n pb box open hoor!

En off topic: Kookaburra (leuke naam trouwens :+ ) wat een ontzettend schattige avatar heb jij zeg <3

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:35

Sure_lee schreef:
Bedankt voor de tips. Ik ben ook nog steeds op Workaway aan het kijken. Maar een Bokker helpen lijkt me ook erg leuk.

Jammer dat jullie geen slaapplek hebben lizy. Wellicht wel plek voor een camper of caravan? Ik heb die niet. Maar misschien andere bokkers wel?

Ik ga de titel niet wijzigen. Hoop dat de titel een beetje aanspreekt en daarom veel aangeklikt wordt :+


Camper, caravan, tent.....ruimte genoeg. :')

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:44

Sure_lee schreef:
Bedankt voor de tips. Ik ben ook nog steeds op Workaway aan het kijken. Maar een Bokker helpen lijkt me ook erg leuk.

Jammer dat jullie geen slaapplek hebben lizy. Wellicht wel plek voor een camper of caravan? Ik heb die niet. Maar misschien andere bokkers wel?

Ik ga de titel niet wijzigen. Hoop dat de titel een beetje aanspreekt en daarom veel aangeklikt wordt :+


Dan heb je ons nog niet gevonden op workaway denk ik :D

We hebben een studio vrij op dit moment en genoeg paard en niet paard gerelateerde dingen te doen!

Wij zitten op de grens van de Lot en de Dordogne.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 22:02

Ik geloof van niet Poosje. Maar er staat ook zo ontzettend veel op Workaway.
Ik heb je een pb gestuurd.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Hulp voor Bokkers in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 22:26

Ik hoop dit ooit ook te kunnen\mogen doen, erg leuk idee. Voor nu volg ik stilletjes mee. :)