Management in de zorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Management in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 16:57

Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die de AD of bachelor hebben gevolgd/volgen en wat jullie ervaringen zijn!

Ik ga in september beginnen!

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Management in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:39

Ik vind het een opleiding die weinig binding lijkt te hebben met de praktijk, en die ook gaat over onderwerpen waar je nog niet zoveel mee kunt als je jong bent. Als kopopleiding na een inhoudelijke zorgopleiding en werkervaring kan het zinvol zijn, als losstaande hbo-opleiding niet. Het zo apart zetten nodigt uit tot mensen die uiteindelijk beslissingen gaan nemen over onderwerpen die ze niet echt snappen. Er is helaas niet echt een 'zinnigheidscheck' voor opleidingen, maar ik denk dat je je tijd zinvoller kunt besteden aan bv Social Work, Maatschappelijke werk en dienstverlening, of natuurlijk Verpleegkunde, en dan van daaruit door te stromen.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:43

Ik ben verpleegkundige en doe nu hbo social work
Soms overweeg ik hierna management in de zorg te gaan doen, deze studie lijkt mij alleen zinvol als je zelf achtergrond in de zorg hebt, ik mis bij genoeg managers het inlevingsvermogen en achtergrondinfo om een goed beleid uit te kunnen voeren, daarom zal het verloop ook wel vrij groot zijn


Maar leuke uitdaging TS! heb je hiervoor in de zorg gewerkt of gerlateerde studies gevolgd?

_yvonne

Berichten: 2905
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Management in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:48

Ik lees even mee, denk er ook aan om deze opleiding te gaan volgen. Werk al wel jaren in de ggz/ziekenhuis maar dan op administratief gebied.

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Re: Management in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 19:02

Ik heb zeker al ervaring, meerdere jaren in het ziekenhuis en in de VVT. Vanaf maart ga ik als teamleider werken in een ziekenhuis en start vanuit die functie ook met de opleiding :)

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:42

Shadow0 schreef:
Ik vind het een opleiding die weinig binding lijkt te hebben met de praktijk, en die ook gaat over onderwerpen waar je nog niet zoveel mee kunt als je jong bent. Als kopopleiding na een inhoudelijke zorgopleiding en werkervaring kan het zinvol zijn, als losstaande hbo-opleiding niet. Het zo apart zetten nodigt uit tot mensen die uiteindelijk beslissingen gaan nemen over onderwerpen die ze niet echt snappen. Er is helaas niet echt een 'zinnigheidscheck' voor opleidingen, maar ik denk dat je je tijd zinvoller kunt besteden aan bv Social Work, Maatschappelijke werk en dienstverlening, of natuurlijk Verpleegkunde, en dan van daaruit door te stromen.


Heb je deze opleiding zelf gevolgd of gewerkt met mensen die deze opleiding gevolgd hebben? Want dit is niet mijn ervaring eigenlijk :o

Als je het management in wil heb je niet heel veel aan verpleegkunde bijvoorbeeld. Ook manager zijn is gewoon een vak apart :)

Ik merk dat het een opleiding is waarbij het wel erg zinvol is als je meteen je opdrachten kan toepassen in de praktijk, heb hele nuttige opdrachten qua teamdynamiek langs zien komen bij collega's :)

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:30

Pivione schreef:
Ik heb zeker al ervaring, meerdere jaren in het ziekenhuis en in de VVT. Vanaf maart ga ik als teamleider werken in een ziekenhuis en start vanuit die functie ook met de opleiding :)


Hartstikke leuke uitdaging! en al een fijne achtergrond