TOEFL test ervaringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

TOEFL test ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 18:31

Hoi!

Als onderdeel van mijn toelating voor een research master moet ik een Engels test doen. Dat kan Cambridge, IELTS of TOEFL zijn.

Nu zag ik dat ik volgende week woensdag al een TOEFL zou kunnen doen bij mij in de buurt en ik denk dat ik dat wel ga doen, ook omdat het enige tijd duurt voordat je de resultaten hebt.
Ik vroeg me af of er bokkers zijn die ervaring hebben met deze test.
Lezen, schrijven en luisteren moet denk ik geen probleem zijn, spreken lijkt me lastiger omdat je geloof ik een bepaalde tijd moet blijven praten.

Dus, brand los met ervaringen, tips en tricks! :D

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 08:37

Moet je de TOEFL iBT of ITP doen?

Ik heb ervaring met zowel de IELTS (general) als de TOEFL iBT. Ik heb de IELTS general gedaan als onderdeel van mijn immigratieaanvraag voor Canada en dat was zeer goed te doen. Computer-based, alleen een gesprekje 1-op-1 met een examinator. Ik deed m'n IELTS in Hanoi (Vietnam) en was de enige westerse deelnemer, de examinator was vrij verbaasd :P

Mijn TOEFl iBT moest ik hier in Canada doen om me in te schrijven voor een master. Helaas moest dat dus een academic test zijn, dus mijn IELTS general telde niet. Ik heb de TOEFL digitaal gedaan, dat was net uitgerold toen de pandemic in volle gang was. Ook prima te doen, het spreken voelt wat geforceerd omdat je geen gesprekspartner hebt, maar je gewoon moet blijvne praten.

Het schrijven vond ik zelf het lastigst, 20 minuten voor een integrated task (lezen en luisteren naar een lecture en dan samenvatten) en 30 minuten voor een essay (onderwerp wordt gegeven) is gewoon niet heel lang, zelfs in het Nederlands niet. Daar heb ik wel op geoefend, puur om perfectionisme los te laten en gewoon vlot een essay te schrijven zonder er teveel over na te denken.

Weet je welke score je moet halen voor toelating? Als je vrij zelfverzekerd bent over je Engels, zou ik er gewoon voor gaan. Er zijn (gratis?) oefentoetsen voor de TOEFL, die iedere dag doen om gewend te raken aan het soort vragen en dan komt het vast goed! *\o/*