Stage als je niet meer studeert?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Stage als je niet meer studeert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 10:45

Hoi bokt,

Ik ben van plan een flinke carriereswitch te gaan maken. Ik heb recent ontdekt dat ik niet gelukkig wordt van hetgeen wat ik nu doe. Daarom zou ik een andere industrie in willen waarvan ik weet dat ik dat wel ga worden.

Mijn studie en de vaardigheden die ik in mijn oude industrie heb ontwikkeld sluiten er op zich goed op aan, maar. Ik heb natuurlijk nog geen ervaring in de nieuwe industrie, nog geen portfolio opgebouwd en ik heb er geen netwerk. De afgelopen 4 jaar heb ik keihard gewerkt om zo snel mogelijk op het punt waar ik nu ben te komen waardoor ik een soort oogkleppen op heb gehad voor mogelijke andere levenskeuzes.

Als ik eerder naar mezelf had geluisterd had ik een andere stage gekozen. Een stage brengt je in de gewenste industrie veel nieuwe mogelijkheden, je leert de "taal" spreken en je bouwt een netwerk op. Ik heb dat alles dus niet (althans, niet op de juiste plek) en klop op veel deuren maar die blijven allemaal gesloten.

Ik heb af en toe het idee dat een stage de enige manier is om de overstap te kunnen maken. Dat vind ik niet erg; ik koos er bewust voor om weer vanaf 0 te beginnen en als dat is wat er moet gebeuren, dan zij dat zo. Maar. Ik lees overal dat je om in aanmerking te komen voor een stage ingeschreven moet staan bij een onderwijsinstelling. Dat sta ik al een tijdje niet meer.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Edit: traineeships heb je helaas niet echt in deze industrie.
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 21-02-24 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Stage als je niet meer studeert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 10:46