Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:58

Cowgirl schreef:
amigamia schreef:
Ik werk 19 uur op contract , 5 dagen in de week . Maar wordt eigenlijk altijd tussen de 30 / 34 uur per week . Vindt het gelukkig leuk werk dus vindt ik het niet erg .



waarom dan niet voor 32 uur contract? Je snijd jezelf wel in de vingers zo kwa salaris. Of worden die uren gewoon betaald?


Die uren worden gewoon uitbetaald.
Gewerkte tijd is betaalde tijd bij ons .

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:03

Op papier 25, in realiteit rondom de 20 en in principe op 0 uren basis. Was een hele reden voor en goed besproken met de baas, werkt perfect voor mij, maar zeker niet iets voor lange termein

Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:05

@Amigamia: maar je bouwt wel minder pensioen op, en daarnaast, mocht je onverhoopt ooit ziek of werkeloos worden, dan is je uitkering gebaseerd op die 19 uur.

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:57

Polarize schreef:
Op papier 25, in realiteit rondom de 20 en in principe op 0 uren basis. Was een hele reden voor en goed besproken met de baas, werkt perfect voor mij, maar zeker niet iets voor lange termein


Maar heb je dan een 25-uurs of een 0-uurs contract?

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:34

Tiggs schreef:
Polarize schreef:
Op papier 25, in realiteit rondom de 20 en in principe op 0 uren basis. Was een hele reden voor en goed besproken met de baas, werkt perfect voor mij, maar zeker niet iets voor lange termein


Maar heb je dan een 25-uurs of een 0-uurs contract?

Ja goeie vraag :+
Ik weet niet meer exact hoe we het hebben geregeld, maar ik heb 25 uur op papier staan en verder gaat het volgens 0-uren regeling met flexible uren en bouw ook geen vakantieuren op, krijg die gewoon maandelijks uitbetaald. Als er heel goed naar kijkt klopt het vast niet helemaal 100%, maar ik ben wel tevreden met hoe het nu gaat en het is ook van tevoren goed besproken

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:30

Majabeestje schreef:
28u verdeeld over 3,5 dag. Ik ben de woensdagmiddag en vrijdag vrij.
De woensdagochtend werk ik standaard vanuit huis, dat is echt mijn 'bijwerk-ochtend' voor alle dingen die blijven liggen op de andere dagen door de drukte. Ik heb heel veel afspraken op de andere dagen, dus die ochtend is dan heel fijn.
Soms werk ik meer (32u), dat compenseer ik weer in een schoolvakantie. Dan zijn de scholen dicht en heb ik het rustiger, kan ik ook lekker vrij nemen.


Hee wat grappig, dit zou letterlijk mijn antwoord kunnen zijn. :D
Met als toevoeging dat ik op mijn halve thuiswerkdag wel flexibel ben. Bijvoorbeeld s ochtends een stuk met de honden wandelen, en dan wat langer doorwerken.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 06:06

Sansevieria schreef:
@Amigamia: maar je bouwt wel minder pensioen op, en daarnaast, mocht je onverhoopt ooit ziek of werkeloos worden, dan is je uitkering gebaseerd op die 19 uur.


Dat pensioen zou kunnen maar wat uitkering betreft zit je echt fout. WW en ZW worden niet berekend aan de hand van je arbeidscontract maar aan de hand van de gegevens vanaf de belastingdienst. Worden die extra uren gewoon normaal uitbetaald dsn worden ze gewoon mee genomen.

kosseh

Berichten: 2597
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 07:38

Ik werk 36 uur over het algemeen in 4 dagen. Thuis werken kan en doe ik vaak 50/50.

Hoe ik de 36 uur verdeel verschild per week. Soms moet ik op m'n vrije dag een ochtendje aanwezig zijn, dan werk ik een andere dag korter of maak ik er een volledige dag van. Zit niet vast aan tijden, op een enkele afspraak na.

Naast de 36 uur heb ik ook nog ongeveer de helft van de maand bereikbaarheidsdienst.


Vind dit voor nu wel prima zo. Met de bereikbaarheidsdiensten moet ik in een uur op werk kunnen zijn en mag ik geen alcohol drinken (wat ik toch al niet doe)
Dat uur is soms nog wel lastig, maar over het algemeen beperkt het niet te veel.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 07:44

Ik werkte eerst 36 uur, om de week 4 of 5 dagen van 8 uur. Na de geboorte van mijn zoon ben ik minder gaan werken, 27 uur verdeeld over 3 dagen van 9 uur. Bevalt prima zo!

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:19

pinto_1 schreef:
Majabeestje schreef:
28u verdeeld over 3,5 dag. Ik ben de woensdagmiddag en vrijdag vrij.
De woensdagochtend werk ik standaard vanuit huis, dat is echt mijn 'bijwerk-ochtend' voor alle dingen die blijven liggen op de andere dagen door de drukte. Ik heb heel veel afspraken op de andere dagen, dus die ochtend is dan heel fijn.
Soms werk ik meer (32u), dat compenseer ik weer in een schoolvakantie. Dan zijn de scholen dicht en heb ik het rustiger, kan ik ook lekker vrij nemen.


Hee wat grappig, dit zou letterlijk mijn antwoord kunnen zijn. :D
Met als toevoeging dat ik op mijn halve thuiswerkdag wel flexibel ben. Bijvoorbeeld s ochtends een stuk met de honden wandelen, en dan wat langer doorwerken.


Wat grappig :D
En die flexibiliteit heb ik ook, heel fijn! Ook voor de hond :o

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:23

36 over 5 dagen. De vrijdag werk ik vaak thuis, is ook mijn halve dag. Reistijd is 20 minuten en eigen tijd. Vind ik prima.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:26

32 uur verdeeld op 4 dagen.
Vrije tijd kijk je nooit genoeg te hebben. :+

Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:41

Ik ben zzp-er, maar werk wel 32 uur per voor 1 klant. Ik werk 3 dagen van 8 uur en 2 halve dagen, zodat ik in de middag tijd heb voor mijn paard. Voordeel is dat ik zoveel vakantie kan nemen als ik wil, wanneer ik wil, alleen wel onbetaald :P . Gemiddeld neem ik nu 10 weken per jaar vrij inclusief een hoop snipperdagjes. Bevalt ontzettend goed, ben nu net op het einde van mijn 4 weekse vakantie naar beter weer :D .

lizard
Berichten: 5267
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:20

Ik werk drie dagen van 9 uur.
Ik maak wel gebruikt van de 80. 90. 100 regeling.

Dat is 80%,werken,90% loon,en 100% pensioen op bouw.

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:05

lizard schreef:
Ik werk drie dagen van 9 uur.
Ik maak wel gebruikt van de 80. 90. 100 regeling.

Dat is 80%,werken,90% loon,en 100% pensioen op bouw.


Dat klinkt lekker! Nog nooit van gehoord, maar meer pension opbouwen en uitbetaald krijgen dan je werkt lijkt natuurlijk wel vrij onhaalbaar voor de meesten.

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:08

36 uur met elke vrijdag 4 uur vrij. Werk van 8-16.30.

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ik geregeld 70-80 uur per week draaide en het was nog steeds niet genoeg voor hun. Ben daarom ontzettend blij met mijn huidige werkgever die veel meer relaxt is.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:12

dierenfan schreef:
Sansevieria schreef:
@Amigamia: maar je bouwt wel minder pensioen op, en daarnaast, mocht je onverhoopt ooit ziek of werkeloos worden, dan is je uitkering gebaseerd op die 19 uur.


Dat pensioen zou kunnen maar wat uitkering betreft zit je echt fout. WW en ZW worden niet berekend aan de hand van je arbeidscontract maar aan de hand van de gegevens vanaf de belastingdienst. Worden die extra uren gewoon normaal uitbetaald dsn worden ze gewoon mee genomen.


Die uren worden gewoon uitbetaald. Je kan ervoor kiezen om ze te laten uitbetalen of mivt te laten staan en kan je ze opnemen voor extra vakantie. Ik heb ervoor gekozen ze te laten uitbetalen.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:13

31,2u per week in een 39-uren stelsel, dus ik ben op woensdag vrij. Ook hier werkuren van 8-16u30.

Reistijd is 6 minuten met de auto, 15 met de fiets.

Ik ga nooit meer fulltime werken, die woensdagvoormiddag is echt me-time, of dat nu winkelen, sporten, bankhangen of wat dan ook is.

Elke avond komen er nog wel een 2 a 3 uurtjes werken bij, voor mijn bijberoep.

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:16

36 uur in 4 dagen, 4x9 dus waarbij ik iedere vrijdag vrij ben. Ik werk maar 1x in de 2 weken op kantoor (halfuur reistijd), dus dat uur extra per dag merk ik eigenlijk niet omdat ik die reistijd bijna nooit heb. Ik werk in principe van 7.30 tot 17 maar mag daar ook mee schuiven, zolang ik maar bij meetings aanwezig ben. Beste keuze ooit, ik doe dit nu 3 jaar en vind het heerlijk om iedere week een dag extra vrij te zijn maar toch vrijwel fulltime te werken qua uren.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:42

40 uur. Maandag t/m vrijdag 5x 8 uur.
Reistijd enkele reis zo'n 9km en doe ik een half uur over op de fiets.

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:27

Ik werk 30 uur per week in de zorg en 20 uur per week aan deeltijdstudie. 50 uur per week klinkt veel, maar is goed te combineren met onregelmatige diensten :j. Ik zorg er vaak voor dat ik minimaal 1 dag in de week vrij ben, al lukt dat niet altijd…

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:30

36 uur, 4,5 dag. Minder werken kan ik m'n paard niet van betalen. Zou ook 4x9 kunnen gaan werken, voor nu is het 3x 8 en 1x 4

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:31

Voorheen werkte ik 40+. Nu heb ik een contract voor 36 uur en dat voelt bijna aan als parttime. :D Ik werk 4x8 en 1x4. Ik ga twee dagen naar kantoor en werk de rest vanuit huis.

Zo heb ik alles wel beter in balans dan met 40+ en 5 dagen naar kantoor. :j

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:33

Bagheera_206 schreef:
Voorheen werkte ik 40+. Nu heb ik een contract voor 36 uur en dat voelt bijna aan als parttime. :D Ik werk 4x8 en 1x4. Ik ga twee dagen naar kantoor en werk de rest vanuit huis.

Zo heb ik alles wel beter in balans dan met 40+ en 5 dagen naar kantoor. :j


Precies dit!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:40

Ik werk 32 uur verdeeld over 5 dagen. Dus 3 hele dagen op kantoor en twee halve dagen vanuit huis, kan ik in de middag lekker iets met de paarden doen. Die staan 24/7 buiten zonder verlichting, dus zeker in de winter is deze verdeling van uren ideaal. Als ik op een kantoordag een keer eerder weg moet zodat ik nog met daglicht kan voeren verschuif ik die werktijd naar een halve dag. Die flexibiliteit is heel fijn.