trap op werk afgesloten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 08:35

Goedemorgen,

Onder het mom van bokt weet alles.
Wij hebben op het werk een trap en een lift, echter ga ik altijd graag met de trap.
Nu hebben ze deze sinds kort afgesloten, ben je eenmaal boven kun je er wel mee naar beneden maar vanuit de trap is deze deur dus gesloten. Ik ben geen fan van de lift, doe het wel maar voel me niet prettig en heb gauw last van mijn oren. Nu vroeg ik mij af mag dit wel en kan ik hierover klagen of moet ik het maar accepteren? Hoe dan ook vind ik het nu al vervelend! Het helpt mij niet met plezier naar mijn werk te gaan.

Rintah

Berichten: 2922
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:40

Ja, hier mag je zeker over klagen!!
Ware het niet voor jou eigen comfort
danivm veiligheid. Want dit lijkt mij ivm brandveiligheid niet te mogen (want, hoe gaan brandweerlieden bij jullie komen als trap geen optie is en lift niet mag ivm brand?)

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:49

Inderdaad ivm de veiligheid is een afgesloten trap echt not done. Zeker over klagen. Zou voor mij een reden zijn om thuis te blijven werken tot het weer in orde is. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:49

Maar hoezo afgesloten? Want hij is dus van boven naar beneden wel bruikbaar? Hij is er dus nog wel?

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:54

ik denk dat het voor brandveiligheid niet mag,dus vraag even na waarom het afgesloten is?

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:57

Hoezo kan je van boven wel naar beneden maar andersom niet?
Qua brandveiligheid mag een trap niet afgesloten zijn als als een lift de enige optie nog is. Die mag je met brand namelijk niet gebruiken. Daar moet je dus idd wel over klagen.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:01

Ik zou het eerst eens melden.. misschien gaat er wel iets mis met die deur. Of is er een goede reden.
Eerst beginnen met communiceren. Daarna kan een klacht altijd wel.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:08

Is het niet dicht beneden ivm kans dat onbevoegden dan makkelijker t gebouw in kinnen komen? Volgens mij is dit wel bij meerdere gebouwen zo. Wat je kan doen is met de lift naar verdieping 1 en dan verder met de trap omhoog.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:09

Is het wel de gewone trap? Niet de brandtrap?

Want waar komt deze trap uit?
In het gebouw of bij de openbare weg?

Een brandtrap word heel vaak afgesloten beneden aan de buitenkant.
Maar kun je wel naar buiten vluchten. Maar geen ongewenste personen naar binnen.

Maar doordat je schrijft dat het bij de lift is ga ik er vanuit dat het de gewone trap is.
Dan is het erg vreemd dat deze is afgesloten. Want heeft geen functie dan om ongewenste mensen te weren.
Is het echt zo bedoeld of een foutje?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 09:15

Even ter info, het is een gebouw waar weinig controle is wie er binnen loopt. Dit omdat er meerdere bedrijven zitten en het vrij groot is.
De trap is dus beneden wel open, maar ben je eenmaal boven kun je niet het kantoor in. Vanuit het kantoor kun je wel naar beneden. HIj is s morgens inderdaad afgesloten ivm ongenode gasten. Volgens mij dient de trap zowel als gewone trap als brandtrap. (er zijn wel 2 trappen maar ze zijn dus allebei zo)

Het irriteert mij dus ook dat ik dus steeds naar boven loop, boven aangekomen ontdek dat hij is afgesloten en weer naar beneden kan om alsnog de lift te nemen. Het gaat om meerdere verdiepingen dus kan dan wel weer besparen op de sportschool :D

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:22

Je zou kunnen voorstellen om te werken met een pasjes veiligheids systeem om zo de deur te kunnen openen.
Zo werken veel bedrijven en is niet heel ingewikkeld om te installeren.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:24

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit is toegestaan in het kader van brandveiligheid. Op het moment dat er iets is mag de lift niet gebruikt worden en moet de brandweer vanaf de trappen de verdiepingen kunnen betreden.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:34

Maar ongewenste personen kunnen nu toch gewoon de lift pakken?

Dus heeft niet echt nut zo.

Idd met een pasje bij de deur.
Maar heeft ook geen nut als de lift toegang geeft tot alles.

En idd Bhv en brandweer moet naar boven kunnen.
Of het moet automatisch ontgrendelen bij brand.

Zo kende ik ook een gebouw dat was na kantoor tijden op sommige verdiepingen open en andere niet.
Dus verdieping 1 kon je niet in van onderen. Verdieping 2 wel.
Eruit kon ook altijd. En bij brand ging het automatisch van slot.
Maar de lift kwam daar ook niet. Maar in een hal.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 09:40

DuoPenotti schreef:
Maar ongewenste personen kunnen nu toch gewoon de lift pakken?

Dus heeft niet echt nut zo.

Idd met een pasje bij de deur.
Maar heeft ook geen nut als de lift toegang geeft tot alles.

En idd Bhv en brandweer moet naar boven kunnen.
Of het moet automatisch ontgrendelen bij brand.

Zo kende ik ook een gebouw dat was na kantoor tijden op sommige verdiepingen open en andere niet.
Dus verdieping 1 kon je niet in van onderen. Verdieping 2 wel.
Eruit kon ook altijd. En bij brand ging het automatisch van slot.
Maar de lift kwam daar ook niet. Maar in een hal.



Bij de lift is wel een pasjes systeem. Maar ze zijn dus vergeten dat bij de trap te installeren en er is niemand die er werk van maakt of wil maken om het bij de trap te fixen aangezien ik de enige ben die de trap neemt.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:57

Slecht excuus zeg -O-

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:13

hey ts,

ik sluit me aan bij de rest, bijzonder met de brandveiligheid.
daarnaast heb jij er last van.

niemand maakt er werk van, dan kan jij er toch werk van maken?
weet je wie er verantwoordelijk is voor de deuren en bij wie je moet zijn om dat te veranderen?
zo'n pasjessysteem is volgens mij geen mega grote actie, maar ik kan m vergissen.
de pasjes hebben jullie al. het is dus een extra zendertje op de deur en instellen wie wel en niet mag, maar dat kan hetzelfde als de lift.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:29

Het is wel mogelijk om van boven naar beneden te gaan als ik het goed lees. Dus bij brand kan de trap gebruikt worden.
Het is voor ts gewoon wennen dat ze met de lift moet of anders even in gesprek erover om aan te geven dat ze echt liever met de trap gaat. Misschien kan ze wel een code of een sleutel krijgen van de deur bij de trap.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:35

Zit de trap buiten of binnen het pand ?
Als hij buiten het pand zit en een noodtrap is dan klopt het dat je niet naar binnen kan en wel naar buiten omdat het een vluchtroute is.
En bij ons heeft de brandweer gewoon sleutels om binnen te komen

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:40

Je geeft geen antwoord op de vraag of je er over in gesprek bent geweest.
Stap 1 is communiceren. Mrt klagen bereik je minder dan met eerst gaan praten......

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:20

mystery1980 schreef:
Bij de lift is wel een pasjes systeem. Maar ze zijn dus vergeten dat bij de trap te installeren en er is niemand die er werk van maakt of wil maken om het bij de trap te fixen aangezien ik de enige ben die de trap neemt.

Tot de lift stuk is en niemand binnen komt :P

Gewoon eens gaan vragen waarom dat pasjes systeem er nog niet op zit omdat je niet graag met de lift gaat.
Er zijn wel meer mensen die dat niet graag doen. Daarnaast trappen lopen is gezonder, mischien een argument waar ze wel wat mee willen.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:54

Als mijn collega's eens met de trap willen (meestal pakken ze de lift, maar als ze weinig tijd om te bewegen hebben doen ze nog wel eens even een keer naar de 10e met de trap), bellen of appen ze mij even of ik de deur open kan doen.

Bij ons is deze deur dus dicht voor mensen in het trappenhuis, maar je kunt wel naar beneden met de trap en deze deur is wel open voor brandveiligheid.

verootjoo
Berichten: 35644
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:56

BeFunny schreef:
Het is wel mogelijk om van boven naar beneden te gaan als ik het goed lees. Dus bij brand kan de trap gebruikt worden.
Het is voor ts gewoon wennen dat ze met de lift moet of anders even in gesprek erover om aan te geven dat ze echt liever met de trap gaat. Misschien kan ze wel een code of een sleutel krijgen van de deur bij de trap.


Niet door brandweer mensen die de boel boven moeten blussen of mensen redden als ik het goed lees.

Als het om een kantoorpand gaat begrijp ik het al helemaal niet. De hele dag zitten is funest voor je personeel. Ik zou de lift afsluiten en alleen de trap open laten. Met een pasjes systeem.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 12:03

Inmiddels in gesprek geweest, maar vanwege de extra kosten gaat er geen pasjes systeem bij de trap komen. Ik hoop op een lift storing in de ochtend zodat er ook nog niemand boven is!!!!!

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:14

En een sleutel vragen van de deur? Dan kan je er gewoon in. Als jij echt de enige bent, dan zou ik dat is vragen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 12:19

MarliesV schreef:
En een sleutel vragen van de deur? Dan kan je er gewoon in. Als jij echt de enige bent, dan zou ik dat is vragen.


Er zit geen sleutelgat in de deur, die moet ontgrendeld worden vanaf een ander punt.