trap op werk afgesloten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:20

En hoe doen ze dat dan als er brand is?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 12:21

MarliesV schreef:
En hoe doen ze dat dan als er brand is?


eruit kan wel, maar erin dus niet.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:23

Dus als er brand is kan de brandweer niet naar binnen. Lijkt me voldoende reden om hier werk van te maken ivm de veiligheid.

DuoPenotti

Berichten: 29518
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:26

MarliesV schreef:
Dus als er brand is kan de brandweer niet naar binnen. Lijkt me voldoende reden om hier werk van te maken ivm de veiligheid.

Of is het wel al aangesloten op het systeem van de brandmelders? Dan gaat hij automatisch van het slot bij brand.
Maar inderdaad wel belangrijk om te weten.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 12:28

MarliesV schreef:
Dus als er brand is kan de brandweer niet naar binnen. Lijkt me voldoende reden om hier werk van te maken ivm de veiligheid.


Als wij al binnen zijn kunnen we de deur zelf open zetten want van binnen naar buiten kan wel.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 12:30

DuoPenotti schreef:
MarliesV schreef:
Dus als er brand is kan de brandweer niet naar binnen. Lijkt me voldoende reden om hier werk van te maken ivm de veiligheid.

Of is het wel al aangesloten op het systeem van de brandmelders? Dan gaat hij automatisch van het slot bij brand.
Maar inderdaad wel belangrijk om te weten.


geen idee zou kunnen, maar ik verwacht niks.
Gezien mijn melding ook onverwacht ben ik er bang voor dat ze gewoon helemaal niet daarover denken.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:30

verootjoo schreef:
BeFunny schreef:
Het is wel mogelijk om van boven naar beneden te gaan als ik het goed lees. Dus bij brand kan de trap gebruikt worden.
Het is voor ts gewoon wennen dat ze met de lift moet of anders even in gesprek erover om aan te geven dat ze echt liever met de trap gaat. Misschien kan ze wel een code of een sleutel krijgen van de deur bij de trap.


Niet door brandweer mensen die de boel boven moeten blussen of mensen redden als ik het goed lees.

Als het om een kantoorpand gaat begrijp ik het al helemaal niet. De hele dag zitten is funest voor je personeel. Ik zou de lift afsluiten en alleen de trap open laten. Met een pasjes systeem.


Ja, want voor een ander bepalen hoe deze naar boven gaat is echt een oplossing, ja. Want iedereen die de lift pakt is lui en er bestaan geen mensen die de trap niet kunnen gebruiken. :+

Ts, heb je ook de reden gevraagd waarom deze nu wel gesloten is en eerst niet?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 12:32

[/quote]

Niet door brandweer mensen die de boel boven moeten blussen of mensen redden als ik het goed lees.

Als het om een kantoorpand gaat begrijp ik het al helemaal niet. De hele dag zitten is funest voor je personeel. Ik zou de lift afsluiten en alleen de trap open laten. Met een pasjes systeem.[/quote]

Ja, want voor een ander bepalen hoe deze naar boven gaat is echt een oplossing, ja. Want iedereen die de lift pakt is lui en er bestaan geen mensen die de trap niet kunnen gebruiken. :+

Ts, heb je ook de reden gevraagd waarom deze nu wel gesloten is en eerst niet?[/quote]

ja ze hebben hem gesloten omdat ze geen ongenode gasten binnen willen hebben.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:33

Er is te weinig info bekend om over de brandveiligheid te oordelen.
Daarvoor moet je eerst weten of er een directe link naar de brandweer is, wellicht ontgrendelt die deur gewoon bij een brandalarm. Dat werkt vaak zo.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:38

Ik zou even met PZ/P&O/HR of hoe jullie dat noemen contact opnemen, en/of met een OR als je die hebt en twee dingen aankaarten: a) dat je (een beetje) claustrofobisch bent (overdrijf maar rustig, zoiets kunnen ze niet bagatelliseren of ontkennen) en b) dat het van uit gezondheid/preventie van ziekte/uitval goed is als mensen (meer) bewegen op kantoor. Stond gisteren nog in de krant dat van alle Europeanen de Nederlanders het meest zitten.
Dat zijn twee welzijnszaken waar PZ gewoon wat mee moet, of de rest van de tent het leuk nou vindt of niet, en of het te duur is of niet.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:58

mystery1980 schreef:
MarliesV schreef:
Dus als er brand is kan de brandweer niet naar binnen. Lijkt me voldoende reden om hier werk van te maken ivm de veiligheid.


Als wij al binnen zijn kunnen we de deur zelf open zetten want van binnen naar buiten kan wel.


Ja maar als er dus niemand is, kan het niet lijkt het. Ik zou het gewoon aankaarten, hoe zit het met de veiligheid, kan de brandweer er in als het alarm af gaat enz enz.

En dan idd wat verder wordt aangekaart, ga naar PZ.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:11

Brandweer hakt het slot er wel uit met een bijl. Daar hebben ze die voor bij zich. Dus ook dat is niet echt een argument, ben ik bang. Kapotte lift is wel nog een goede reden, komt vermoedelijk ook vaker voor dan brand :D

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:26

mystery1980 schreef:
Even ter info, het is een gebouw waar weinig controle is wie er binnen loopt. Dit omdat er meerdere bedrijven zitten en het vrij groot is.
De trap is dus beneden wel open, maar ben je eenmaal boven kun je niet het kantoor in. Vanuit het kantoor kun je wel naar beneden. HIj is s morgens inderdaad afgesloten ivm ongenode gasten. Volgens mij dient de trap zowel als gewone trap als brandtrap. (er zijn wel 2 trappen maar ze zijn dus allebei zo)

Het irriteert mij dus ook dat ik dus steeds naar boven loop, boven aangekomen ontdek dat hij is afgesloten en weer naar beneden kan om alsnog de lift te nemen. Het gaat om meerdere verdiepingen dus kan dan wel weer besparen op de sportschool :D


Waarom loop je steeds weer naar boven als je weet dat de deur dicht zit?

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:54

Als de instanties die ibbel noemt niet het gewenste effect geven, kun je misschien het voor elkaar krijgen, door de arbo inspectiedienst in te schakelen. Zij gaan over werkveiligheid op de werkvloer.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:01

nou dat zal de weksfeer zeker niet bevorderen .. ze houden niet van verraders.... dat is TS niet maar zo zullen ze het wel gaan zien.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:44

CharleyT schreef:
Waarom loop je steeds weer naar boven als je weet dat de deur dicht zit?

Als je elke dag naar boven loopt, gaat dat gedachteloos automatisch. Gewoontes zitten er zo ingebakken.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 14:54

Ineke2 schreef:
CharleyT schreef:
Waarom loop je steeds weer naar boven als je weet dat de deur dicht zit?

Als je elke dag naar boven loopt, gaat dat gedachteloos automatisch. Gewoontes zitten er zo ingebakken.


dit inderdaad. voorheen was het open

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 14:55

myk_en_shant schreef:
Als de instanties die ibbel noemt niet het gewenste effect geven, kun je misschien het voor elkaar krijgen, door de arbo inspectiedienst in te schakelen. Zij gaan over werkveiligheid op de werkvloer.


ik wil de sfeer op werk niet verpesten.

Wil vooral weten of ik kan aangeven dat het niet toegestaan is.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:09

MarliesV schreef:
Dus als er brand is kan de brandweer niet naar binnen. Lijkt me voldoende reden om hier werk van te maken ivm de veiligheid.


Er zijn 1000en gebouwen met dit soort systemen, en daar is vast iets voor noodgevallen ingebouwd. Anders zit je gebouwen sowieso met een overtreding voor brandveiligheid.

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:11

Arbeidstijd verkorting aanvragen en een bijdrage aan de kosten voor de sportschool. Eerder had je dat niet nodig omdat je de trap kon nemen. Eens kijken of dit opweegt tegen de kosten van een toegangskastje bij de trapdeur…. :Y)

Nee zonder gekkigheid, als er al een systeem is dat de toegang regelt, dan is het aanschaffen van een paar extra deurmodules echt geen grote kostenpost. Dus die kun je ze al uit de argumenten lijst laten halen.
Daarnaast is het waarschijnlijk geregeld door de eigenaar van het pand? Dan zit je verkeerd als je gaat klagen bij je werkgever. Probeer er achter te komen wie binnen je bedrijf de communicatie voert met de eigenaar of pandbeheerder. Vaak kun je daar arbo-technische en veiligheids argumenten droppen die dan wel gehoord worden.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:25

Ja klopt, dat gaat via een vertegenwoordiger van het bedrijf van TS. De werkgever van TS hoort dit bij de gebouwbeheerder aan te geven, niet zomaar een werknemer.
En als andere huurders van het pand niet klagen sta je al....
Het zal een kwestie van geld zijn of wellicht gewoon zal blijken dat het een noodtrap is en TS gewoon de lift móet nemen

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:38

Je kan dus niet zomaar (want geen pasjes systeem) via de trap het gebouw in, maar wel zomaar zonder pas oid er uit? Dus vluchten bij brand kan gewoon. Dan heb je aan de brandweer al niks om je werkgever wat te laten veranderen. Blijft gezondheid etc. over als reden om trap ook gebouw in te kunnen gebruiken.

DuoPenotti

Berichten: 29518
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:15

Jawel bij brand gaat niet alleen de brandweer naar boven maar ook Bhv. En die hebben geen bijl bij.
Die beginnen als het goed is met het gebouw leeg te vegen en mogen ook geen lift gebruiken.

Maar dan wederom de vraag. Als de deur met brand of stroom uitval automatisch open gaat dan kan Bhv en brandweer gewoon vrij bewegen.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: trap op werk afgesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:25

klopt helemaal, maar van TS krijgen we vooralsnog geen antwoord op die vragen. En ze moet het gewoon neerleggen bij de betreffende afdeling, bij ons is dat facilitair of idd HR.