Moeders verzamelen, wat vinden we van "lentekriebels"?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 2964
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Moeders verzamelen, wat vinden we van "lentekriebels"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:01

Dat krijg je als sommige zaken compleet uit het verband getrokken worden.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:10

Even over de figuren die Lentekriebels veroordelen, bewust in een kwaad daglicht zetten, bvb FvD enz.
Dat is gewoon imitatie gedrag van uit Amerika overgewaaide idioterie .
Na het terugdraaien van Roe versus Wade door het hoge gerechtshof zijn er veel staten waar abortus verboden is.
Ook wanneer het kind niet levensvatbaar is, ook wanneer je als 11 jarig meisje verkracht bent door je vader ( heeft in andere staat abortus gehad ) .
En ga zo maar door , misbruik komt in zwaar christelijk staten vaker voor. Want kinderen weten niet wat goed/fout is.
Nu is de usa al verschrikkelijk preuts land maar het wordt daar steeds meer anti vrouwenrechten. Drama!
En enkele figuren in Nederland vinden dat maar al te fijn.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-03-24 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:11

Wat heeft boeren niet natuurlijke sex op een boerderij en dat allemaal met lente kriebels te maken.

Heb gaat om jonge kinderen, die de beginselen van seksuele voorlichtingen krijgen. Nogmaals mijn kinderen die krijgen het thuis. De kinderen van ouders die het niet zelf geven lijkt mij dit wel belangrijk voor dat ze het toch weten.

Stel een meisje begint in 1 keer begint de bloeden vanuit de vag*ina, niks weet van dat je een menstruatie kan hebben.

Of een jongen die wakker word met een piemel in erectie en waar spul uit komt. Nooit erover verteld.

Ik denk dat daar voor de lessen erg belangrijk zijn!

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Moeders verzamelen, wat vinden we van "lentekriebels"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:19

Vagina is geen scheldwoord he :')

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:52

anjali schreef:
Janneke2 schreef:
Dank je wel voor de link.

Wat mij aangenaam trof: "vanuit respect, begrip en sensitiviteit voor de diversiteit van religieuze en culturele overtuigingen in Nederland (wordt) de Week van de Lentekriebels dit jaar in een andere week dan gebruikelijk wordt georganiseerd."

Het wordt binnenkort (als het over een week 'lege' maan is) Ramadan en die combinatie is niet handig. Nou, dan verschuif je het een beetje.

Ze houden dus wel rekening met de gevoeligheden van Moslims maar niet met die van strenge Christenen. Wij zitten nu ook in de vastenperiode in aanloop naar Pasen hoor.


Dat weet ik.
Afgelopen zondag was de derde vastenzondag.

;) Maar Anjali, je weet toch wel wat in de bijbel staat...?
'Als gij vast, zalf uw gezicht.'
Mattheus 6:17

(Dwz: maak je op, toon geen droefheid.)
En dat kinderen niet over lentekriebels zouden mogen praten staat daar wel heel erg haaks op.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:03

Janneke, het heeft ook niets met de regels omtrend het eten te maken.
Tenzij ergens in de bijbel ook staat dat je 40 dagen voor pasen (overdag) geen gemeenschap mag hebben.

denisesilver

Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:46

VuurVleugels schreef:
Sinds wanneer staat een ovulatie gelijk aan consent? Het menselijk lichaam wordt bij een verkrachting ook stijf (m) of nat (v). Dat is geautomatiseerd 'gedrag' van het lichaam om het lichaam te beschermen. Zit niks van consent bij.

Dit riekt naar de uitspraak van die politicus die zei dat vrouwen niet zwanger kunnen worden als ze niet willen. Valt me van je tegen, Ibbel.

Laten we vooral geen antropomorfisme gaan toepassen. Daar krijg je kromme vergelijkingen van. Daarbij is heel deze discussie over het insemineren van dieren irrelevant in dit topic.

Ben wel benieuwd wat het christelijke vasten te maken heeft met Lentekriebels. Heb nooit gehoord dat er geen sexuele voorlichting mag worden gegeven gedurende het vasten.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 01:25

denisesilver schreef:
VuurVleugels schreef:
Sinds wanneer staat een ovulatie gelijk aan consent? Het menselijk lichaam wordt bij een verkrachting ook stijf (m) of nat (v). Dat is geautomatiseerd 'gedrag' van het lichaam om het lichaam te beschermen. Zit niks van consent bij.

Dit riekt naar de uitspraak van die politicus die zei dat vrouwen niet zwanger kunnen worden als ze niet willen. Valt me van je tegen, Ibbel.

Laten we vooral geen antropomorfisme gaan toepassen. Daar krijg je kromme vergelijkingen van. Daarbij is heel deze discussie over het insemineren van dieren irrelevant in dit topic.

Ben wel benieuwd wat het christelijke vasten te maken heeft met Lentekriebels. Heb nooit gehoord dat er geen sexuele voorlichting mag worden gegeven gedurende het vasten.


Ja, want van dat antropocentrisme krijgen we een betere wereld natuurlijk 8)7

Ik vind het wel relevant, ik vind het in het verlengde liggen van wat we aan onze kinderen leren dat normaal is. Maar goed, ik zal 't erbij laten.

Ik hou het op: als je tegen lentekriebels bent vanwege roeptoeterend nepnieuws en daarbij niet in staat bent om even iets verder te kijken dan je neus lang is, is het misschien tijd om knoopjes in je eigen lentekriebels te gaan leggen. Fijne avond!

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 02:38

denisesilver schreef:
VuurVleugels schreef:
Sinds wanneer staat een ovulatie gelijk aan consent? Het menselijk lichaam wordt bij een verkrachting ook stijf (m) of nat (v). Dat is geautomatiseerd 'gedrag' van het lichaam om het lichaam te beschermen. Zit niks van consent bij.

Dit riekt naar de uitspraak van die politicus die zei dat vrouwen niet zwanger kunnen worden als ze niet willen. Valt me van je tegen, Ibbel.

Laten we vooral geen antropomorfisme gaan toepassen. Daar krijg je kromme vergelijkingen van. Daarbij is heel deze discussie over het insemineren van dieren irrelevant in dit topic.

Ben wel benieuwd wat het christelijke vasten te maken heeft met Lentekriebels. Heb nooit gehoord dat er geen sexuele voorlichting mag worden gegeven gedurende het vasten.


Omdat het niet tijdens de ramadan gedaan wordt?


Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 02:47

Ik vind het goed als er gesproken word over “foute” aanrakingen bij kinderen zodat seksueel misbruik eerder geconstateerd kan worden en dat ouders kunnen worden ingelicht en hoe om te gaan met de “ kriebels” bij kinderen en hoe hiermee omgaan. Er heerst daar ook een gigantisch taboe op terwijl het op die leeftijd niks seksueels is en er word vaak heel negatief op gereageerd terwijl dit behoorlijk natuurlijk gedrag is voor kinderen. Vind dit de meer belangrijke onderwerpen die besproken mogen worden…

Ben overigens geen moeder, wel veel vrienden met kinderen en hoor natuurlijk wel eens wat. Ik snap dat er een stigma rondom dit thema lentekriebels zit vanwege de leeftijd van de kinderen waarmee deze lessen al beginnen. Seksuele voorlichtingen hoeven echt nog niet op 6 jarige leeftijd in mijn ogen.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 07:25

Wat er de afgelopen pagina's gebeurde is volgens mij wel in het verlengde van de discussie waar een hoop tegenreacties van de lentekriebels vandaan komen.

Tenminste, als ik dit lees denk ik: en een bericht als dat van Vuurvleugels is nou precies waarvan de moeder van Djelano op Facebook zegt: ' Zie je wel, die hele woke/linkse agenda, zelfs via Lentekriebels willen ze ervoor zorgen dat mijn zoon veganist word' :')

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Moeders verzamelen, wat vinden we van "lentekriebels"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:30

Ik zou dezelfde reden waarom het niet binnen de ramadan past ook wel kunnen toepassen op christelijk vasten.

Maar een aanname die ik doe: er wordt weinig meer gevast bij christenen. Christenen die het nog wel doen zullen voor de overgrote meerderheid ook op streng christelijke scholen zitten en een aangepast programma draaien. Mogelijk doen zij deze week later (of niet).
Zo is hij hier ook gewoon 18/3 aangezien er geen mensen op onze school het islamitische geloof aanhangen.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:33

Nogmaals:
Sizzle schreef:
Het gaat bij het vasten in dit geval niet om „eten“.
De ramadan schrijft expliciet voor dat er dan overdag ook geen geslachtsgemeenschap mag plaatsvinden, wat geen voorschrift is bij christenen.
Ik snap dus wel dat het dan wat krom is om met kinderen over sex te praten tijdens de ramadan.


Tenzij dat ook een dingetje is in de bijbel, dan moeten ze dat uiteraard gelijktrekken. Nederlandse christenen zijn ook in de politiek te vinden dus als het conflict is dan trekken die vast wel aan de bel.

Voor de basisschool waar het sowieso niet over sex gaat, vind ik het in zijn algemeen wat overdreven, maar ach, als verder iedereen daar blij van wordt.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:36

Nou ik ben daar gisteren in gedoken. Her christelijk geloof stelt zover ik kan vinden geen vast omlijnde regels maar zegt dat je je moet onthouden van genotmiddelen. Geslachtsgemeenschap wordt daar bij sommigen wel bij benoemd en anderen niet.

Maat de tekst zoals hij hierboven beschreven staat (minder ruimte hiervoor door bezinning ed) is wel prima toepasbaar

Echter, lentekriebels is altijd in de vastenperiode geweest en dat heeft nog nooit gedoe opgeleverd.
Laatst bijgewerkt door secricible op 07-03-24 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 08:38

Dat is dus het punt, dat zijn niet echt duidelijk omrande voorschriften.
Maar als christenen ook blijer worden van een verschuiving, dan lijkt me niet dat je daar ingewikkeld over moet doen als school.

denisesilver

Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 09:12

secricible schreef:
Nou ik ben daar gisteren in gedoken. Her christelijk geloof stelt zover ik kan vinden geen vast omlijnde regels maar zegt dat je je moet onthouden van genotmiddelen. Geslachtsgemeenschap wordt daar bij sommigen wel bij benoemd en anderen niet.

Maat de tekst zoals hij hierboven beschreven staat (minder ruimte hiervoor door bezinning ed) is wel prima toepasbaar

Echter, lentekriebels is altijd in de vastenperiode geweest en dat heeft nog nooit gedoe opgeleverd.

Dit vroeg ik me af. Bedankt voor de toelichting. Lentekriebels lijkt me geen genotmiddel, dus ik neem aan dat die week in de vastentijd voor christenen geen probleem moet zijn.

Edit: ik meen mij te herinneren dat in de Islam aanrakingen tussen verschillende geslachten al niet mag tijdens het vasten (handenschudden, etc.), dus dan kan ik me er wel in vinden dat het al lastiger wordt om hetzelfde te kunnen meedraaien in die periode.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:22

Sizzle schreef:
Nogmaals:
Sizzle schreef:
Het gaat bij het vasten in dit geval niet om „eten“.
De ramadan schrijft expliciet voor dat er dan overdag ook geen geslachtsgemeenschap mag plaatsvinden, wat geen voorschrift is bij christenen.
Ik snap dus wel dat het dan wat krom is om met kinderen over sex te praten tijdens de ramadan.


Tenzij dat ook een dingetje is in de bijbel, dan moeten ze dat uiteraard gelijktrekken. Nederlandse christenen zijn ook in de politiek te vinden dus als het conflict is dan trekken die vast wel aan de bel.

Voor de basisschool waar het sowieso niet over sex gaat, vind ik het in zijn algemeen wat overdreven, maar ach, als verder iedereen daar blij van wordt.


De christelijke vasten (als in: de 40 dagen voor wanneer de Christenen Pasen vieren) staat sowieso niet in de bijbel.
Het is een zinnige traditie, dat wel - maar niet meer dan dat.
[Christenen vieren zelden Pasen op het bijbelse moment (= op de eerste volle maan in de lente) (Christenen wachten tot de eerste zondag na de volle maan in de lente).]

'Vasten' staat wel in de bijbel, en Jezus' advies aan zijn volgelingen luidt dat je het niet van de daken moet roepen:
'Oehoe - ik vahast...!!!'

Dus ik moest even plagen :o nav de licht zure opmerking
'Ze houden wel rekening met de Ramadan maar niet met de Veertigdagentijd!'

Mbt Ramadan zijn er idd wel beperkingen mbt sexualiteit. (Dus terecht om daar rekening mee te houden.)

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:25

ruitje schreef:
Tenminste, als ik dit lees denk ik: en een bericht als dat van Vuurvleugels is nou precies waarvan de moeder van Djelano op Facebook zegt: ' Zie je wel, die hele woke/linkse agenda, zelfs via Lentekriebels willen ze ervoor zorgen dat mijn zoon veganist word' :')


Maar wat is er "links" en "woke" aan basic consent aanleren? Ik zeg toch niet "ieder kind moet leren wat consent inhoudt en op Timmermans stemmen en maximaal 5 minuten per dag douchen en vluchtelingen opvangen in z'n huis en veganistisch eten en meedoen aan Pro Palestina protesten en een stoel in de gemeenteraad reserveren voor een paard wat z'n mening komt geven? Of zit dat ergens verborgen in de bokt subtext? :') Want dat doe ik ook allemaal echt niet hoor _O-

denisesilver

Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Moeders verzamelen, wat vinden we van "lentekriebels"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 16:47

Thanks Janneke! :D