Wie wil met mij meedenken op het gebied van ww, wia?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vrouwdarijn
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-10-17

Wie wil met mij meedenken op het gebied van ww, wia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 16:30

Hallo medebokkers,

Is er hier iemand met verstand van uitkeringen (ww, wia) die met mij mee wil denken? Ik had twee werkgevers, bij één werkgever is mijn tijdelijk contract niet verlengd. Nu ben ik dus gedeeltelijk werkeloos en ik kom er niet achter wat nu mijn rechten zijn. Dit levert mij nogal wat stress op en ik ben daarom op zoek naar iemand die mij kan bijstaan/adviseren in mijn (uit)zoektocht. In verband met privacy doe ik dit het liefst via pb.

Groetjes, Vrouwdarijn

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie wil met mij meedenken op het gebied van ww, wia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:32

Vakbond of rechtsbijstand. Juridische logica is nogal eens anders dan die van gewone nederlanders en situatie specifiek.

Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:34

Dit kan je bij het UWV uitrekenen. Evntueel ook even met iemand daar contact opnemen voor hulp :j

Vrouwdarijn
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 16:39

tamary schreef:
Vakbond of rechtsbijstand. Juridische logica is nogal eens anders dan die van gewone nederlanders en situatie specifiek.


Hai Tamary, bedankt voor je reactie. Daar ben ik inderdaad ook achtergekomen, dat er verschillende soorten logica zijn. :')
Laatst bijgewerkt door Vrouwdarijn op 04-03-24 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Vrouwdarijn
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 16:40

Kirrietje schreef:
Dit kan je bij het UWV uitrekenen. Evntueel ook even met iemand daar contact opnemen voor hulp :j


Bedankt voor je reactie Kirrietje. Het UWV heeft nu twee keer iets anders gezegd. Ik hoop dat er hier iemand is met deskundigheid die kan meedenken, want ik kom er met het UWV blijkbaar niet uit.

Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:43

Vrouwdarijn schreef:
Kirrietje schreef:
Dit kan je bij het UWV uitrekenen. Evntueel ook even met iemand daar contact opnemen voor hulp :j


Bedankt voor je reactie Kirrietje. Het UWV heeft nu twee keer iets anders gezegd. Ik hoop dat er hier iemand is met deskundigheid die kan meedenken, want ik kom er met het UWV blijkbaar niet uit.


Ai dat is dan vervelend dat had ik niet opgemaakt uit je OP excuus!

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:46

Maar omdat je het over Wia hebt ben je dan nu ook ziek?
En was je dat al voordat je tijdelijke contract werd beëindigd?
Want dan ga je ziek uit dienst en niet de WW in.

Vrouwdarijn
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 17:26

DuoPenotti schreef:
Maar omdat je het over Wia hebt ben je dan nu ook ziek?
En was je dat al voordat je tijdelijke contract werd beëindigd?
Want dan ga je ziek uit dienst en niet de WW in.


Dat is een goede vraag. Mijn contract is eerst beëindigd, daarna werd duidelijk dat ik ziek was. Dus nu eerst ziek in de ww, maar dat zal zeer waarschijnlijk straks wia worden.

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Wie wil met mij meedenken op het gebied van ww, wia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:41

Wia kom je niet zomaar in. Laat je daarover goed informeren, hoe zo een uitkering tot stand komt.

Als je ziek bent in de ww heb je recht op een arbeidsdeskundige en begeleiding van uwv dus zoek uit wie dit is en laat je door diegene informeren.

Vrouwdarijn
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 21:40

Blue_flower schreef:
Wia kom je niet zomaar in. Laat je daarover goed informeren, hoe zo een uitkering tot stand komt.

Als je ziek bent in de ww heb je recht op een arbeidsdeskundige en begeleiding van uwv dus zoek uit wie dit is en laat je door diegene informeren.


Dank je, Blue Flower. Het UWV heeft mij nog niet geïnformeerd wie mijn arbeidsdeskundige is. Als ik niet wat hoor op korte termijn zal ik zelf contact opnemen.

Petpa

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:10

Vrouwdarijn schreef:
Hallo medebokkers,

Is er hier iemand met verstand van uitkeringen (ww, wia) die met mij mee wil denken? Ik had twee werkgevers, bij één werkgever is mijn tijdelijk contract niet verlengd. Nu ben ik dus gedeeltelijk werkeloos en ik kom er niet achter wat nu mijn rechten zijn. Dit levert mij nogal wat stress op en ik ben daarom op zoek naar iemand die mij kan bijstaan/adviseren in mijn (uit)zoektocht. In verband met privacy doe ik dit het liefst via pb.

Groetjes, Vrouwdarijn


Ben je ziek gemeld?

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 16:11

tamary schreef:
Vakbond of rechtsbijstand. Juridische logica is nogal eens anders dan die van gewone nederlanders en situatie specifiek.


Jep. Er zitten een paar juristen op Bokt en een hele hoop mensen die meer kwaad dan goed doen door zonder hinder van enige kennis dingen te roepen.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:44

Ben je dan nu ook ziek op je andere werk? Denk dat deze wel belangrijk is in hoe nu verder.

Voor de uren die je werkte bij je opgehouden baan kun je ww aanvragen,
mits je daar recht op hebt.