Uitzendbureau beter melden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 16:20

Hoi allemaal, kleine update. Ik heb nogmaals gevraagd waar ik deze ‘afspraken’ kan vinden dat ik mij dagelijks moet ziekmelden tussen 8-9 uur in de ochtend omdat ik anders beter wordt gemeld.
Ze geven mij aan dat ik dat hieruit moet opmaken:

Meld je in ieder geval uiterlijk een half uur voor aanvang van de werkzaamheden af bij jouw opdrachtgever en uiterlijk voor 10.00 uur. Mochten hierover andere afspraken zijn gemaakt dan zijn deze leidend. Word je tijdens het werken ziek? Meld dat dan bij jouw direct leidinggevende en vervolgens bij jouw contactpersoon. Een ziekmelding doe je telefonisch. We hebben graag persoonlijk contact met je over jouw ziekmelding.
Let op: je belt dus met jouw contactpersoon om je ziek te melden. Kun je hem/niet bereiken? Dan bel je de vestiging waarvoor je werkt. Je kunt de vestiging vinden op je plaatsingsbevestiging.


Zouden jullie dit er uit op kunnen maken? Nergens zijn andere afspraken vast gelegd.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:39

ik zou het er niet uit opmaken. Ik ken het ook niet, maar het is alweer een aantal jaren geleden dat ik via een uzb heb gewerkt.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:40

Nee ik haal het er ook niet uit.
En aangezien ik dat nooit hebben hoeven doen zou ik het bij deze werkgever ook fout doen.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:43

Dito hier, dat is er niet uit te halen. Zij leggen gewoon een fout van hen bij jou neer qua consequenties.

Aangezien je al niet meer 'aan het werk' bent en einde contract hebt, zou ik echt doordrukken en stennis schoppen. Gaat nergens over.

Toevallig geprobeerd al met het juridisch loket te bellen?

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:19

Daar staat hoe je je ziek moet melden, niet dat je tijdens je ziekte dagelijks contact moet houden. Waarschijnlijk proberen ze het te gooien op "ja, maar je hebt dagelijks werkzaamheden waarvoor je ingepland bent", maar dat slaat nergens op als je je eenmaal ziekgemeld hebt :x

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:50

Zoals ik er naar kijk is het enige wat je hieruit kan opmaken dat het lijkt mij alleen logisch lijkt dat zodra je je ziek voelt en je moet werken dat je dàn een half uur van te voren (of Max om 10:00uur) moet bellen. Oftewel de eerste ziekmelding. Dat je daarna dit blijkbaar elke dat moet herhalen is niet duidelijk. Ze kunnen dan beter hun bewoording aanpassen imo.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:40

Je bent een werknemer, geen zzp-er. Waarschijnlijk hebben ze een digitaal planningssysteem wat dit soort idiote dingen nodig is.
Ik hoop dat je eruit komt met ze. Je mag nu wel wat stelliger optreden, denk ik.
Hoe gaat het met je gezondheid?

Anomien

Berichten: 7389
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 21:16

Het staat er niet in. Of je moet wel heel erg tussen de regels door lezen met je ogen dichtgeknepen en met veel fantasie. Het staat er namelijk niet letterlijk.

Ik zou hier advies over inwinnen bij een deskundig persoon die je gratis wil helpen. Ik zie dat je rechtenstudent bent.. kan een docent je niet helpen een goede brief op te stellen? Dat wat indruk maakt?

En voor in de toekomst rechtsbijstand nemen.. mocht je ooit iets overkomen en je er wel gebruik van wil maken. Het is trouwens best goedkoop.

En dan neem ook even een uitgebreidere pakket..in rechtsbijstand …gezien je andere topics.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:26

He TS, ben je er nog uitgekomen met ze?