Uitzendbureau beter melden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:46

In Nederland is iedere redelijke vorm van ziekmelding acceptabel. Echter kan een bedrijf wel richtlijnen meegeven. Als die er niet zijn is een e-mail of sms/appje ook prima.

Ik zou vooral even bespreken TS. Je hebt je wel degelijk ziek gemeld die dag, eventueel iets te laat. Indien je verder goed presteert en het niet vaker voorkomt zou dit echt geen consequenties moeten hebben.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:50

KSHancox schreef:
Achterom schreef:
Ik lees al veel goede antwoorden, maar er viel me in nog één ding op: bij het ziekmelden altijd bellen. Ziekmelden via een berichtje is echt not-done. Ook niet bij een bedrijf.


Ligt heel erg aan het bedrijf en de cultuur. Mijn manager en team vinden het prima via een berichtje.

Dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt, is hier in de omgeving ook niet gebruikelijk. De bedrijfsartsen die ik tegenkom adviseren het ook altijd, bij verzuimtrainingen waaraan ik meedeed werd het ook altijd geroepen.
Ook door HR....
En ik hoor in mijn omgeving dus ook niet anders, bizar.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 11:52

Hoi allemaal,

Ik heb echt alles doorgespit maar nergens is schriftelijk benoemd dat ik mij elke dag opnieuw ziek moet melden. Het probleem is alleen dat door deze 'regel' ik beter ben gemeld terwijl ik dat niet was en hierdoor dus ook niet mijn 90% ziektegeld betaald krijg omdat ik volgens hun systeem beter was en ik gewone weg als update om 10-11 uur een berichtje had gestuurd dat ik nog steeds ziek was.

Vanaf mijn eerste ziektedag heb ik wel telefonisch contact opgenomen zoals hoort alleen heb ik niet daarna elke dag gebeld wat blijkbaar wordt verlangd, ondanks dat het nergens benoemd staat. Hierdoor loop ik nu geld mis, dat is een beetje de hele insteek van het topic..

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:56

paardje87 schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb echt alles doorgespit maar nergens is schriftelijk benoemd dat ik mij elke dag opnieuw ziek moet melden. Het probleem is alleen dat door deze 'regel' ik beter ben gemeld terwijl ik dat niet was en hierdoor dus ook niet mijn 90% ziektegeld betaald krijg omdat ik volgens hun systeem beter was en ik gewone weg als update om 10-11 uur een berichtje had gestuurd dat ik nog steeds ziek was.

Vanaf mijn eerste ziektedag heb ik wel telefonisch contact opgenomen zoals hoort alleen heb ik niet daarna elke dag gebeld wat blijkbaar wordt verlangd, ondanks dat het nergens benoemd staat. Hierdoor loop ik nu geld mis, dat is een beetje de hele insteek van het topic..

Als het nergens benoemd is, zou ik contact leggen met het UZB en eerst vriendelijk vragen of ze hun fout kunnen herstellen.
Als het niet vriendelijk kan, dan zou ik wat minder vriendelijk worden. Zij hebben je niet goed voorgelicht, dus dan mogen zij het oplossen.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 11:57

Achterom schreef:
paardje87 schreef:
Hoi allemaal,

Weet iemand of dit mag. Ik heb mij afgelopen week ziek gemeld op werk en nu blijkt dus dat ik automatisch beter word gemeld door het systeem als ik niet elke dag weer bel dat ik ziek ben. Hierdoor ben ik dus de volgende dag alweer als 'beter' in het systeem gezet omdat ik niet in de ochtend tussen 8 en 9 heb gebeld naar hen. Wel heb ik het in een berichtje om 11 uur even nog laten weten nog steeds niet beter te zijn, niet wetende dat je elke dag opnieuw hen op de hoogte moet stellen.

Het staat ook niet vermeld op hun website, mijn verzuimregeling of plaatsingsbevestiging dat dit moet?

Ik lees al veel goede antwoorden, maar er viel me in nog één ding op: bij het ziekmelden altijd bellen. Ziekmelden via een berichtje is echt not-done. Ook niet bij een bedrijf.


Nog even dus voorop gesteld. Er is niet ziekgemeld via een berichtje. Ik heb telefonisch contact gehad op de eerste ziektedag, echter heb ik tijdens mijn ziektedagen ze via berichtjes op de hoogte gehouden dat ik nog steeds ziek was. Niet wetende dat ze elke dag telefonisch daarvan op de hoogte gehouden wilde worden en hierdoor dus als beter werd gezien volgens het systeem omdat ik niet binnen het tijdslot van 8 en 9 belde. Hierdoor wordt ik ook nu niet uitbetaald voor de dagen dat ik zien was.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:57

Heb je rechtsbijstand?
Want als het nergens benoemd word kunnen ze dit ook niet zomaar doen.
Dan ging er toch eens achteraan om het geld wel te krijgen

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 11:58

Achterom schreef:
paardje87 schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb echt alles doorgespit maar nergens is schriftelijk benoemd dat ik mij elke dag opnieuw ziek moet melden. Het probleem is alleen dat door deze 'regel' ik beter ben gemeld terwijl ik dat niet was en hierdoor dus ook niet mijn 90% ziektegeld betaald krijg omdat ik volgens hun systeem beter was en ik gewone weg als update om 10-11 uur een berichtje had gestuurd dat ik nog steeds ziek was.

Vanaf mijn eerste ziektedag heb ik wel telefonisch contact opgenomen zoals hoort alleen heb ik niet daarna elke dag gebeld wat blijkbaar wordt verlangd, ondanks dat het nergens benoemd staat. Hierdoor loop ik nu geld mis, dat is een beetje de hele insteek van het topic..

Als het nergens benoemd is, zou ik contact leggen met het UZB en eerst vriendelijk vragen of ze hun fout kunnen herstellen.
Als het niet vriendelijk kan, dan zou ik wat minder vriendelijk worden. Zij hebben je niet goed voorgelicht, dus dan mogen zij het oplossen.



Ik heb gisteren telefonisch contact gehad en gevraagd of dit met terugwerkende kracht hersteld kon worden maar hier deden ze heel lastig om en kwam het er op neer dat ze het bij de manager moest neerleggen. Hier moet ik dan ook nog meer over horen vandaag.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 12:00

DuoPenotti schreef:
Heb je rechtsbijstand?
Want als het nergens benoemd word kunnen ze dit ook niet zomaar doen.
Dan ging er toch eens achteraan om het geld wel te krijgen


Rechtsbijstand heb ik niet, wel een goede om te gaan overwegen voor het vervolg. Daarnaast ben ik zelf ook juridisch geschoold alleen niet specifiek in het arbeidsrecht. Echter wilde ik eerst even pijlen of ik eerst zelf wat over het hoofd heb gezien en heb ook geen zin in een heel gedoe er omheen. Ik word namelijk aanstaande dinsdag ook nog eens geopereerd met een hersteltijd van 4-6 weken dus wil mijn herstel ook alle tijd geven die het nodig heeft.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:02

Snap ik :j

Ik zou ze ook eerst nog eens vragen of ze kunnen zeggen welk artikel het staat in jou contract.
En kijken nog wat de manager zegt
Maar als ze niet aan kunnen tonen waar het staat sta je denk ik al heel sterk door dat te zeggen.
Kijk ook even in mijn bovengenoemde link en dan is jou gedachte gewoon niet raar.

Succes alvast met de operatie :knuffel:

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:29

paardje87 schreef:
Rechtsbijstand heb ik niet, wel een goede om te gaan overwegen voor het vervolg.

Rechtsbijstand gaat je voor het vervolg van dit verhaal niet helpen, reeds lopende conflicten worden normaliter uitgesloten als je een rechtsbijstandsverzekering afsluit. Alsnog geen verkeerd idee om het af te sluiten. Het is met dat soort dingen altijd hopen dat je het nooit nodig hebt, maar het is heel fijn dat het er is als je het wél nodig hebt

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:01

paardje87 schreef:
Achterom schreef:

Als het nergens benoemd is, zou ik contact leggen met het UZB en eerst vriendelijk vragen of ze hun fout kunnen herstellen.
Als het niet vriendelijk kan, dan zou ik wat minder vriendelijk worden. Zij hebben je niet goed voorgelicht, dus dan mogen zij het oplossen.



Ik heb gisteren telefonisch contact gehad en gevraagd of dit met terugwerkende kracht hersteld kon worden maar hier deden ze heel lastig om en kwam het er op neer dat ze het bij de manager moest neerleggen. Hier moet ik dan ook nog meer over horen vandaag.


Poot stijf houden hoor, niet kunnen is vaak niet willen. Vooral omdat het nergens vast ligt, sta je echt in je recht.

Ik snap ook niet dat ze niet dag 2, toen je 'te laat' was volgens hen, niet gelijk jou op de hoogte hebben gesteld van hoe het volgens hen is qua 'regels'.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:04

Exitium schreef:
paardje87 schreef:
Rechtsbijstand heb ik niet, wel een goede om te gaan overwegen voor het vervolg.

Rechtsbijstand gaat je voor het vervolg van dit verhaal niet helpen, reeds lopende conflicten worden normaliter uitgesloten als je een rechtsbijstandsverzekering afsluit. Alsnog geen verkeerd idee om het af te sluiten. Het is met dat soort dingen altijd hopen dat je het nooit nodig hebt, maar het is heel fijn dat het er is als je het wél nodig hebt

Er is zelfs een wachttijd. Zaken die binnen drie maanden na afsluiten van de verzekering naar boven komen zijn niet gedekt. Bij arbeidsrechtelijke zaken is de wachttijd zelfs zes maanden.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 13:28

Exitium schreef:
paardje87 schreef:
Rechtsbijstand heb ik niet, wel een goede om te gaan overwegen voor het vervolg.

Rechtsbijstand gaat je voor het vervolg van dit verhaal niet helpen, reeds lopende conflicten worden normaliter uitgesloten als je een rechtsbijstandsverzekering afsluit. Alsnog geen verkeerd idee om het af te sluiten. Het is met dat soort dingen altijd hopen dat je het nooit nodig hebt, maar het is heel fijn dat het er is als je het wél nodig hebt


Ik bedoel ook niet voor dit geval, maar voor het vervolg in de zin van voor de andere keren.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 16:06

Heb net te horen gekregen dat ze niet met terugwerkende kracht mijn ziekmelding willen verwerken. Heb vervolgens gevraagd waar ik kan vinden waar het staat dat ik mij elke dag opnieuw moet ziekmelden dus wacht even dat antwoord nu af. Wel erg vervelend allemaal want loop hierdoor flink geld mis.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:16


KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:23

Achterom schreef:
KSHancox schreef:

Ligt heel erg aan het bedrijf en de cultuur. Mijn manager en team vinden het prima via een berichtje.

Dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt, is hier in de omgeving ook niet gebruikelijk. De bedrijfsartsen die ik tegenkom adviseren het ook altijd, bij verzuimtrainingen waaraan ik meedeed werd het ook altijd geroepen.
Ook door HR....
En ik hoor in mijn omgeving dus ook niet anders, bizar.


Bij ons niet meer dan normaal ook ja, de helft van de tijd zijn de leidinggevende nog helemaal niet bereikbaar op het tijdstip dat ik me ziekmeld. Dan meld ik me ziek via een bericht en via de app, en geef aan dat als ze telefonisch contact willen dat geen probleem is.

Negen van de tien keer krijg je terug "Heel veel beterschap!", alleen als ze vermoeden dat er nog iets anders is zullen ze altijd wel even bellen. Ik laat persoonlijk zelf iedere ochtend per bericht weten wat de stand van zaken is en nogmaals, indien gewenst, ik telefonisch contact wil opnemen.

Afgelopen jaar heb ik me twee keer op zondag per bericht afgemeld voor de maandag omdat er iets met onze puppy's of me de teef was die de puppy's had. Mijn hoofd stond absoluut niet naar werk, dus heb op zondagavond netjes de leidinggevende ingelicht en ook in de app mezelf op afwezig gezet. Ook dat was geen enkel probleem en werd gewaardeerd, heb er zelf zorgverlof voor gekregen die dagen en dat was absoluut niet nodig maar zeer gewaardeerd.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 16:44

Ja overal op internet maak ik op dat ik op ziek gemeld hoor te blijven staan zolang ik mij niet beter meld. Echter wordt er nu juist het tegenovergestelde gedaan. Het enige antwoord wat ik terug kreeg op mijn vraag waar het staat vastgelegd dat dit moet is dat ik dit in mailtjes omtrent de start van mijn werkzaamheden heb gekregen, wat echter niet zo is want nergens staat het vermeld. Daarnaast wordt er op gewezen dat ik dit afgelopen week 2 keer te horen heb gekregen telefonisch, echter heb ik dat niet uit dat gesprek kunnen halen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:56

paardje87 schreef:
Ja overal op internet maak ik op dat ik op ziek gemeld hoor te blijven staan zolang ik mij niet beter meld. Echter wordt er nu juist het tegenovergestelde gedaan. Het enige antwoord wat ik terug kreeg op mijn vraag waar het staat vastgelegd dat dit moet is dat ik dit in mailtjes omtrent de start van mijn werkzaamheden heb gekregen, wat echter niet zo is want nergens staat het vermeld. Daarnaast wordt er op gewezen dat ik dit afgelopen week 2 keer te horen heb gekregen telefonisch, echter heb ik dat niet uit dat gesprek kunnen halen.


Dit zou je moeten kunnen bewijzen.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 17:02

Het wordt nu nog leuker, ik ben ook uit het rooster gehaald. Normaliter werk ik 16 uur per week standaard, ondanks een fase a 0 uur contract. Nu ik ziek ben hebben ze mijn ingeplande dagen uit het rooster gehaald en daarnaast wordt ik dinsdag geopereerd en zal ik tijdelijk niet mobiel genoeg zijn om naar kantoor te komen. Normaliter werk ik 1 dag op kantoor en 1 dag vanuit huis, echter willen ze niet dat ik nu 2 dagen vanuit huis werk en hebben ze toen gezegd dat ik al mijn vrije dagen dan maar voor mijn herstel moet opnemen. Daarnaast hebben ze ook gisteren verteld mijn contract dat 19 maart afloopt niet te verlengen. Echter dit contract was 1 dag minder dan 6 maanden waardoor de 1 maand aanzegtermijn niet opgaat.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:09

Ik denk dat je er niet rouwig om moet zijn dat je contract niet wordt verlengd bij zo'n bedrijf. := Dat is allemaal prut.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:28

Ik zou eens bellen met het juridisch loket of dit allemaal zo mag. Weet niet of je teveel inkomen daar voor hebt, maar dit stinkt aan alle kanten.....

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:29

MarliesV schreef:
Ik zou eens bellen met het juridisch loket of dit allemaal zo mag. Weet niet of je teveel inkomen daar voor hebt, maar dit stinkt aan alle kanten.....

Helemaal mee eens. Er speelt dus veel meer

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:51

KimD schreef:
Ik denk dat je er niet rouwig om moet zijn dat je contract niet wordt verlengd bij zo'n bedrijf. := Dat is allemaal prut.

Nou dit dus. Man man man zo ga je toch niet met werknemers om?

Als ik ziek ben en elke dag tussen 8 en 9 zou moeten bellen zou ik er niet sneller beter van worden. Als ik ziek ben wil ik doorgaans veel slapen om goed te herstellen. Dan ben ik tussen 8 en 9 niet in staat om een telefoongesprek te voeren hoor.

Ik zou ook het juridisch loket eens bellen. Heb zomaar het idee dat dit niet mag.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Uitzendbureau beter melden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:08

Actie is reactie is wat je nu krijgt, zo werkt het helaas vaak. Het niet inroosteren is indiret ook reactie op jouw boodschap dat je niet kunt werken bij wijze van.

Ps als je googled op aanzegtermijn wordt daar al direct uitzendbeding als uitzondering benoemd.

Overweeg voor jezelf zo goed als kan wat er met welke opties te halen valt. Hoeveel levert aanvechten (zonder rechtsbijstand) je op. Extra vergoeding voor de dag die aanzegtermijn tekort is of misschien is nu de werkrelatie toch al ruk is (zoals gezegd, wij je er nog wel werken) beter te focussen op bv ww nu je contract afloopt indien mogelijk?

Succes iig.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-24 21:16

Bienotje schreef:
Actie is reactie is wat je nu krijgt, zo werkt het helaas vaak. Het niet inroosteren is indiret ook reactie op jouw boodschap dat je niet kunt werken bij wijze van.

Ps als je googled op aanzegtermijn wordt daar al direct uitzendbeding als uitzondering benoemd.

Overweeg voor jezelf zo goed als kan wat er met welke opties te halen valt. Hoeveel levert aanvechten (zonder rechtsbijstand) je op. Extra vergoeding voor de dag die aanzegtermijn tekort is of misschien is nu de werkrelatie toch al ruk is (zoals gezegd, wij je er nog wel werken) beter te focussen op bv ww nu je contract afloopt indien mogelijk?

Succes iig.


Ja helaas heb ik dat ik ziek ben niet in de hand en dit is een ingeplande spoed operatie dus daarin heb ik het helaas ook niet voor het zeggen. Ik vind het gewone weg erg jammer dat ik geen baan die ik sowieso al voor de helft vanuit huis uitvoer niet in de eerste week ivm herstel volledig vanuit huis mag doen. Hierop het volledig uit roosteren is gewoon een beetje flauw.

Van de aanzegtermijn uitzondering wist ik gelukkig ook dus dat kwam niet als een verrassing :)

Maar ook wat jij zegt of het de moeite allemaal waard is, heb daar ook eigenlijk niet veel behoefte aan.

Dankje in ieder geval!