Wat gebruiken voor klantenbestand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Wat gebruiken voor klantenbestand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 12:13

Ik heb nog niet zo lang een eigen bedrijf en het is vooral veel uitzoeken. Ik zoek iets voor mijn klantenbestand wat makkelijk werkt en goed terug te vinden is. Waar ik informatie kwijt kan zoals naam adres email. Ik zoek een een bestand wat makkelijk in te vullen is voor de klant. Zoals in mijn geval, hondenopvang. Dus informatie zoals, naam van de hond, geënt, ontwormt, ras, bijzonderheden. De bedoeling is dat ik het door kan sturen naar de klant en deze dit bestand invult, wat ik dan makkelijk terug kan vinden. Waar dan ook een digitaal contract zit wat ze kunnen onderteken (of akkoord gaat met voorwaarden). Wie is er digitaal handig en weet wat ik zoek?
Zendesk lijkt bijvoorbeeld wel geschikt, maar is dat het ook?
Net als een digitale agenda waar de klant zelf een beschikbare datum kan uitzoeken en zelf kan zien of die vrij is. Zoals je bijvoorbeeld wel eens ziet bij een fysio oid

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Wat gebruiken voor klantenbestand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:39

Zoek je echt een officieel pakket, of wil je zelf ook knutselen?

Inschrijven zou je namelijk gemakkelijk kunnen doen met een Google formulier. Die zet de gegevens in excel. Ik denk dat een agenda te koppelen is, maar weet dat niet zeker.
Van paletten weet ik niks, ik ken alleen docusign om zelf documenten te ondertekenen.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:40

Om hoeveel klanten gaat het?
Ik zou ook met Excel beginnen. Als je daar uit groeit, kan je makkelijk naar een software pakket exporteren.
Je stuurt een formulier met kolommen
Naam hond Ras/kruising Geboortejaar Klant Adres Telefoon nr. Email Geent? Rabies? Ontwormd?

Zoiets. De klant vult in. Jij kopieert de regel van het invullen naar je eigenbestand. Klaar.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Wat gebruiken voor klantenbestand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:44

Bij het lezen van een digitale agenda moet ik direct aan calendly denken :j