Taalcursus in een ander land

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Taalcursus in een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 15:58

Hoi!
Ik wil na mijn opleiding een taalcursus van minstens 6 maanden doen in Spaans of Engels.

Heeft iemand ervaring daarmee? Wat zijn goede cursussen en waar moet ik op gaan letten?

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Taalcursus in een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:14

Wil je die cursus ook gaan volgen in dat andere land? Dat is namelijk hoe ik je titel lees.

Of wil je een taalcursus doen in je eigen land en dan in Spaans of Engels? En hoeveel tijd wil je aan die cursus besteden? Wat is je einddoel? Bijvoorbeeld, business taal, conversatie taal, je gaat verhuizen, etc.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Taalcursus in een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 16:19

Ja in een ander land doen!
Ik heb zelf geen idee hoeveel uren die cursussen zijn maar als het een normale schoolwerk zou zijn vind ik dat niet erg.
Ik zou het graag voor conversatie willen gebruiken en met Engels ook als doel om te gaan verhuizen.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Taalcursus in een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:22

Zowel AFS als EF doen dit soort cursussen.
Zeker als je wil emigreren (n eem ik aan?) is dat best nuttig en leuk. Je kan namelijk met deze programma's zeg 8-10 maanden in een land naar keuze wonen, vaak bij een gastgezin. Zo leer je niet alleen de taal, maar ook de cultuur en bouw je een netwerk op.
Ik ben zelf via AFS weggeweest: https://www.afsvlaanderen.be/naar-het-buitenland/ (ook voor Nederlanders!), en een vriendinnetje is met EF naar Argentinie geweest en heeft daar Spaans geleerd.

Heb bij de AFS website ingevuld 18+, en ze hebben zeer veel programma's, van Ierland tot India en Canada.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:24

fotolijstje schreef:
Hoi!
Ik wil na mijn opleiding een taalcursus van minstens 6 maanden doen in Spaans of Engels.

Heeft iemand ervaring daarmee? Wat zijn goede cursussen en waar moet ik op gaan letten?


Je hebt heel veel plannen, maar misschien is het verstandig om eerst uit te zoeken wat je echt wil

Om antwoord te geven op je vraag: Ik zou nooit 6 maanden alleen maar taallessen gaan volgen op 1 plek. Niet als je daarnaast nog andere dingen te doen hebt. Taallessen zijn erg intensief namelijk.

Ik zou dan eerder gaan rondreizen en zo al wat van de taal opsteken. Daarnaast kan je dan regelmatig op een plek wat langer blijven om bijvoorbeeld een week les te nemen.

Qua scholen kun je dan gewoon een taalschool binnenlopen. Meestal hebben ze ook wel iets van een homestay waardoor je sneller leert. Een cursus aangeboden door een Nederlandse organisatie zou ik niet snel doen. Ten eerste betaal je het 10 voudige en daarnaast zit je vaak met veel leeftijdgenoten in een klas. Gezellig, maar de taal leren gaat vaak wel een stuk minder snel (omdat je onderling vaak niet die taal gebruikt)

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Taalcursus in een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:22

Ik heb dit in Italië gedaan en vond het heel leuk! Ik had er bewust voor gekozen om in een gedeelde accomodatie te gaan en zat dan ook met mensen van over de hele wereld en alle leeftijden in een huis (wel eigen kamer). Dan heb je gelijk wat aanspraak en mensen waarmee je buiten school wat mee kunt gaan doen. Je kunt ook bijvoorbeeld 3 regio’s uitzoeken die je aanspreken en dan 2 maanden op elke plek gaan zitten. Je kunt bij die taal scholen instromen in de klas waar je op dat moment thuis hoort.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Taalcursus in een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:30

Ik ben, ondertussen ook alweer 12 jaar geleden, met EF 9 maanden naar Parijs geweest om Frans te leren. Het was echt een fantastische ervaring. Ik zat bij een gastgezin, maakte via de school en allerlei uitjes direct veel vrienden en doordat je in het land zelf bent gaat het praten ook redelijk snel.

Daarna heb ik voor m'n studie een half jaar in Ecuador gezeten voor een talenschool voor stage. Dat is verder niet vanuit een reisorganisatie, maar echt vanuit een lokale talenschool (met een paar locaties in Ecuador). Als stagiair was het daar super, maar voor de studenten was het ook erg leuk. Ze hebben een eigen hostel of gastgezinnen waarin je kan verblijven, de uitgave lokaal voor eten/drank/feestjes zijn extreem laag en je kan direct surflessen erbij nemen. Mogelijk ook leuk, hierbij een linkje: https://montanitaspanishschool.com/

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:27

freetorun schreef:
Ik ben, ondertussen ook alweer 12 jaar geleden, met EF 9 maanden naar Parijs geweest om Frans te leren. Het was echt een fantastische ervaring. Ik zat bij een gastgezin, maakte via de school en allerlei uitjes direct veel vrienden en doordat je in het land zelf bent gaat het praten ook redelijk snel.

Daarna heb ik voor m'n studie een half jaar in Ecuador gezeten voor een talenschool voor stage. Dat is verder niet vanuit een reisorganisatie, maar echt vanuit een lokale talenschool (met een paar locaties in Ecuador). Als stagiair was het daar super, maar voor de studenten was het ook erg leuk. Ze hebben een eigen hostel of gastgezinnen waarin je kan verblijven, de uitgave lokaal voor eten/drank/feestjes zijn extreem laag en je kan direct surflessen erbij nemen. Mogelijk ook leuk, hierbij een linkje: https://montanitaspanishschool.com/


Ik weet niet of ik zou aanraden om de komende tijd naar Ecuador te gaan hahaha. Wel vet dat je dit gedaan hebt!

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Taalcursus in een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 12:13

Ik denk dat ik voor Spaans ga, in Europa. Dat gaat wat fijner met eventueel werken etc.
Ja die organisaties zijn echt heel duur := maar wil ik het zonder organisatie doen moet ik echt goed kijken voor accommodaties..

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Taalcursus in een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 12:18

Mijn nichtje heeft dit als aupair gedaan. Dus werken in Spanje als au pair, daarmee haar onderkomen en inkomen dus geregeld en ondertussen Spaanse les. Gezien je leeftijd, moet je het toch financieren. Op die manier heb je en de taal, en een verblijfplaats en werk. Daarbij wordt je een soort van 'gedwongen' de taal te leren, omdat je dit nodig hebt in je werk.

Ze heeft met deze basis zelfs Spaanse taal en cultuur gestudeerd daarna aan de UU.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 15:53

fotolijstje schreef:
Ik denk dat ik voor Spaans ga, in Europa. Dat gaat wat fijner met eventueel werken etc.
Ja die organisaties zijn echt heel duur := maar wil ik het zonder organisatie doen moet ik echt goed kijken voor accommodaties..


Dan zou ik kijken of je lid kan worden van bijvoorbeeld Facebook groepen van nederlanders in Spanje of de stad waar je heen wil. En dan daar vragen of ze een goed adresje weten :)