hoe leren jullie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sallie
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: alkmaar

hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 13:00

Ik doe vanaf 23 mei eindexamen VWO, en heb al wel geleerd hoor, maar ben wel nieuwschierig hoe jullie leren. Maken jullie alleen maar oude examens, of leren jullie ook nog echt veel uit je boeken. Bijv bij wiskunde en economie?
Gr chantal Doei!

MayaH

Berichten: 164
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Helmond

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:29

nou ik leer niet veel meer uit boeken....veel oefenexamens en je eigen samenvattingen...het meeste ken je toch nog van vorige schoolexamens

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:19

Ja is verschillend Tong uitsteken
Bij:
Verzorging: uit de boeken
Engels: uit de boeken
Nederlands: oefenexamens maken
Maatschappij: Boeken + samenvattingen
Biologie: Boeken + samenvattingen

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 07:39

Ik doe ook VWO eindexamen en ben voor wiskunde 3 dagen naar Leiden geweest, dat heeft goed geholpen, maar was wel erg zwaar. Economie weet ik nog niet echt hoe ik dat moet gaan leren. Heb nu gelukkig wel een site gevonden met samenvattingen. AK ben ik alle boekjes aan het doorlezen, pfff... GS idem. maar daar hebben we dit jaar al veel aan gedaan dus dat is wel te overleven.. Nederlands en Engels gewoon een beetje oude examens oefenen... daar kun je toch niet voor leren!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:45

Ik ben vooral bezig met het maken van oude examens. Als ik deze examens heb gemaakt, ga ik na wat ik nog niet goed genoeg weet en dit schrijf ik op om vervolgens dit op een later tijdstip nog een keer na te kijken.

Bella_Donna
Berichten: 604
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Hengelo

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:10

ik maak heeeel veel examens... eigelijk word ik er mee doodgegooid op school ik heb maar 3 dagen facultatief les en tot die tijd laten ze ons alleen maar examens maken en ik vind dat wel een fijne manier want op een boek kan ik me toch niet concentreren...

rossi

Berichten: 889
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: landgraaf

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:08

k maak ook eigenlijk alleen maar veel examens
maar vakken zoals ec, gs en bio daar leer k ook voor uit de boeken

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:47

en wat als je een 3 haalt op een proef examen van economie wat moet je dan?? Huilen als je al vet geleerd hebt

MayaH

Berichten: 164
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Helmond

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:00

Hopen dat je een iets makkelijker examen krijgt en nog meer leren op de dingen die je fout gedaan hebt

sallie
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: alkmaar

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:26

ik heb vandaag weer veel gedaan, en dat geeft echt een goed gevoel. Had voor nl een 6,6 en voor wisk een 5,5 maar wis is me zwakste vak, dus dan ben ik daar blij mee ..
Toch? Wat vinden jullie?

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:55

Tja, ik leer eigenlijk vooral nog veel uit de boeken en van samenvattingen. Ik doe VWO, economie en maatschappij. Voor NL en engels maak ik examens, en als ik gesch, eco en ak helemaal geleerd heb ga ik daar nog wel wat examens van maken denk ik.

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:20

eerst uit boeken en daarna oefenexamens

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:47

ik maak alleen maar oefenexamens...zou niet weten waar ik in een boek moet beginnen. dan lees je toch veel dingen die niet nodig zijn...

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:49

Ik heb niks geleerd en zit al halverwege m´n examens. Ik vind het allemaal heel makkelijk en werk momenteel helaas onder mijn niveau.

sallie
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: alkmaar

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 13:09

@katinka..Waarom doe je dat dan? Is toch zonde!..In ieder geval strekte iedereen!
x

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:17

sallie schreef:
@katinka..Waarom doe je dat dan? Is toch zonde!..In ieder geval strekte iedereen!
x


Waarom ik onder m´n niveau werk? In de tweede had ik slechte cijfers en toen hebben hun me dus op een laag niveau ingedeeld, ze hebben me nooit verteld dat je nog kan verwisselen van niveau. Dus de schuld van beide.

sallie
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: alkmaar

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 15:13

hmm..zonde naja..je weet iig dat je het gaat halen dan Lachen. En dan kan je iig altijd nog iets hogers proberen of gaan doen .

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:47

ja inderdaad Lachen
maja .. vandaga had ik wel goed cijfer op maatschappijleer 7 Ja weer een beetje vrolijk van geworden
.. echt stom waarom kan je niet gewoon met je rapport over gaan... Scheve mond wie heeft examens verzonnen Clown

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:42

leer bijna alles uit de boeken....
en zo af en toe een toetje uit de examenbundel
testen of ik het allemaal snap en ken .....

ben blij als het erop zit .....!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:53

Ik oefen vooral heel veel examens, en als ik dan een onderdeel tegenkom wat ik echt niet meer weet dan ga ik dat nog even goed doorlezen enzo...Als ik alles nog een keer ga leren dan word ik gek Haha!

sallie
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: alkmaar

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 11:56

ja idd...Het is wel heel veel ewerk alles nog een keer te doen. Nou ik heb vanaf zondag elke keer de hele dag geleerd, en het wordt steeds lastiger om vol te houden, je hebt geen zin meer, hebben jullie dat ook ?

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:38

oefenleer eigenlijk met heel erg veel oude examens maken en verder de boeken goed doorlezen (niet eens echt leren Bloos) maar het werkt wel, aan de cijfers te zien van alle examens die ik gemaakt heb is het voor mij op deze manier goed te doen! alleen natuurkunde en scheikunde word moeilijk... altijd al moeilijk voor me geweest, dus daar maak ik ook opnieuw verschillende opdrachten van uit het boek. je moet eigenlijk proberen om alle hoofdlijnen van de vakken goed te kennen, ze kunnen nooit erg veel details vragen, omdat het er gewoon teveel zijn!

vind het ook erg moeilijk om vol te houden, heb laatste paar dagen ook erg weinig gedaan Bloos denk dat ik daarom van het weekend maar heel erg hard aan de slag ga en dan alleen maar ga leren, leren, leren... het zal wel moeten Verdrietig

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:49

Ik vind 'samengevat' heilig Haha!

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:33

Ja! Ik ben ook voor samengevat gegaan! Staat precies in wat je moet leren, geweldig! Dus die heb ik allemaal (wis, sk, nat en bio) 1 keer helemaal doorgenomen en verder van elk vak 1 of 2 proefexamens gemaakt. En nou moet het lukken!

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: hoe leren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:52

steeffie schreef:
Ik oefen vooral heel veel examens, en als ik dan een onderdeel tegenkom wat ik echt niet meer weet dan ga ik dat nog even goed doorlezen enzo...Als ik alles nog een keer ga leren dan word ik gek Haha!

en anders ik wel ik kan nu echt niet meer goed leren word er helemaal hyper of gek van ofzo haha Clown
dus ga nog proefexamens maken en een paardingen over kijken Ja