Vraag over economie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Vraag over economie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:21

Dus met andere worden.. dat van Gerbenfroh (1.665) kan eiglyk helemaal niet, maar moet -1,665 zijn en dus is de prijs elastisch??

Britt

Berichten: 18898
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Vraag over economie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:22

jaah daar zit dus mijn probleem, dat hoger dan 1 Nagelbijten / Gniffelen
in mijn boek staat daar dus he-le-maal nix over! En hier in dit topic zit iedereen daar wel over Tong uitsteken
want als dat wel zou bestaan dan zouden mijn antwoorden dus wel altijd kloppen Bloos kom altijd hoger uit dan 1 en ik kan er helemaal niks van, ik snap het wel geloof ik maar toch kom ik altijd boven de 1 uit Boos!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Vraag over economie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:24

BrittKitt schreef:
jaah daar zit dus mijn probleem, dat hoger dan 1 Nagelbijten / Gniffelen
in mijn boek staat daar dus he-le-maal nix over! En hier in dit topic zit iedereen daar wel over Tong uitsteken
want als dat wel zou bestaan dan zouden mijn antwoorden dus wel altijd kloppen Bloos kom altijd hoger uit dan 1 en ik kan er helemaal niks van, ik snap het wel geloof ik maar toch kom ik altijd boven de 1 uit Boos!

Hoger dan 1 komt bijna niet voor, logisch, want

Als het hoger dan 1 is, betekent dat dat mensen een product meer gaan kopen alshet duurder wordt. Wie doet dat nou Nagelbijten / Gniffelen

Voorbeeld: als cola met 15% stijgtin prijs, kopen mensen het voor 20% meer.

Dan krijg je 20/15=1.3333

Dan is de prijs ook elastisch, maar het is gewoon niet logisch dat mensen dingen meer kopen als het duurder wordt

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Vraag over economie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:32

Precies. Mijn hele berekening klopte, behalve het einde, ik had perongeluk 33,3% ipv -33,3 opgeschreven en daarmee het einde berekent.
Alleen zoals je ziet is het -33,3, dat wist ik ook wel want dat staat erboven. Maarja, typfoutje Haha!

Britt

Berichten: 18898
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Vraag over economie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:39

jaah dat is waar Rainie, thnx voor je uitleg, nou snap ik hem!