economie & wiskunde A (rekenmachine)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 10:27

wat zetten jullie voor formules ed in je rekenmachine?

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:53

mag je formules erin zetten dan?

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:16

Volgens mij weten ook niet, maar ik heb al vaker gelezen dat sommige zelfs gezegt zijn het te doen...

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 11:36

ze mogen je rekenmachine niet controleren en je hoeft je geheugen niet te wissen voor het examen, dit staat ook in het regelement (volgens ander economie topic op bokt ook zo)

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:39

ippolata schreef:
ze mogen je rekenmachine niet controleren en je hoeft je geheugen niet te wissen voor het examen, dit staat ook in het regelement (volgens ander economie topic op bokt ook zo)

Waarom zou dat niet morgen, 2 jaar geleden deden ze het ook

Temeraire

Berichten: 3539
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:41

Mijn wiskundeleraar heeft aangeraden formules er in te zetten. In een speciaal examenboekje dat ik gekregen heb staat ook dat je formules er in mag zetten.
Ik zet gewoon zo'n beetje alle formules er in Haha! voor als ik niks meer weet. Ik maak gewoon verschillende bestandjes, met H1, H2 enz.

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:48

ponylovertje schreef:
Mijn wiskundeleraar heeft aangeraden formules er in te zetten. In een speciaal examenboekje dat ik gekregen heb staat ook dat je formules er in mag zetten.
Ik zet gewoon zo'n beetje alle formules er in Haha! voor als ik niks meer weet. Ik maak gewoon verschillende bestandjes, met H1, H2 enz.

Aha maar wat voor formules wil je erinzetten dan? Dan kan je gewoon de hele uitleg erin zetten Clown Mijn wiskundeleraar vertelde dat hij van tevoren niet weet of alles gewist word, dat het vorig jaar niet zo was maar 2 jaar geleden wel

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:50

Ja dat kan idd ook Lachen Het is ook legaal. Maar weet iemand hoe je die bestandjes opslaat? Ik snap dr weinig van Rolleyes

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:53

Mag je gewoon uitleg uit je boek overnemen? Maar je kan er dus wel rekening houden dat het gewist zou kunnen worden, maar hier zou ik niet van uitgaan omdat het vorig jaar ook niet gebeurd is.
Mik_beer ik wil het wel uitleggen maar nu heb ik mijn GR niet bijdehand

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 12:14

ponylovertje schreef:
Mijn wiskundeleraar heeft aangeraden formules er in te zetten. In een speciaal examenboekje dat ik gekregen heb staat ook dat je formules er in mag zetten.
Ik zet gewoon zo'n beetje alle formules er in Haha! voor als ik niks meer weet. Ik maak gewoon verschillende bestandjes, met H1, H2 enz.


heb jij teovallig een lijst van die formules op je comp staan wat ik heb een voorgeval dat ik aardig wat vergeet Bloos

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:51

hoe kan je dan formules opslaan in je rekenmachine ? Vork

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:05

Uitleg uit het boek is spiekbriefjes en dat is fraude en uitsluiting van het gehele examen! Zou het er niet op wagen.Wij krijgen een formule kaart en voor de normaal verdeling heb ik een super makkelijk programma!!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:24

Lijkt mij eigelijk ook dat je niet al die formules als een bezetene in je rekenmachine mag zetten...dat kan je vergelijken met een spiekbrief in grafische vorm lijkt mij. Ik heb wel een aantal formules erinstaan, maar zorg dat ik ze ook gewoon kan want ik denk wel dat ze er op controleren. Als ze denken dat je een spiekbriefje heb mogen ze dat ook kijken, dus waarom niet in je rekenmachine?

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:55

er was al over gesproken in een ander topic, inderdaad! mijn wiskundeleraar heeft verschillende instellingen gebeld die te maken hebben met examen. ze mogen niet aan je rekenmachine komen, het wordt niet gereset. het was ook een tip om alle moeilijke formules ed in je rekenmachine te zetten, zodat je het opnieuw op kunt zoeken als je het niet meer weet bijvoorbeeld. veel leraren die erbij zitten om alles te controleren tijdens de examens (hoe noem je die mensen ook alweer?) weten niet eens hoe zo'n ding werkt, dus zullen er ook niet aankomen! Knipoog

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:02

Kimmm schreef:
er was al over gesproken in een ander topic, inderdaad! mijn wiskundeleraar heeft verschillende instellingen gebeld die te maken hebben met examen. ze mogen niet aan je rekenmachine komen, het wordt niet gereset. het was ook een tip om alle moeilijke formules ed in je rekenmachine te zetten, zodat je het opnieuw op kunt zoeken als je het niet meer weet bijvoorbeeld. veel leraren die erbij zitten om alles te controleren tijdens de examens (hoe noem je die mensen ook alweer?) weten niet eens hoe zo'n ding werkt, dus zullen er ook niet aankomen! Knipoog

waarom zou het nu niet mogen en 2 jaar geleden wel? Dat is toch raar

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:51

ik denk niet dat ik het zou doen zou niet weten hoe he tmoet
en ik wil niet gepakt worden op spieken .. Clown dus spieken ga ik niet doen

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 00:03

Ik zet er dingen in die niet op mijn formulekaart van wiskunde staan, misschien het een en ander over de betalingsbalans, een hoop over de break-even analyse, en daar houdt het zo'n beetje op. Lachen

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 14:36

TabeR schreef:
ik denk niet dat ik het zou doen zou niet weten hoe he tmoet
en ik wil niet gepakt worden op spieken .. Clown dus spieken ga ik niet doen


het is eigenlijk neit echt spieken want het is legaal

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:45

[LAKS] Er komen bij het LAKS veel vragen binnen over het gebruik van de grafische rekenmachine. Dit hulpmiddel dat door havisten en vwo'ers bij de examens wiskunde, scheikunde, natuurkunde, economie en management en organisatie gebruikt mag worden bij het centraal schriftelijk eindexamen bevat de mogelijkheid om begrippen en formules in het geheugen op te slaan. Het is dan ook toegestaan om deze mogelijkheid te gebruiken bij het eindexamen.
Veel scholen geven aan hun examenkandidaten niet duidelijk aan wat er wel en niet is toegestaan bij het gebruik van de grafische rekenmachine. Er komen hierover dan ook veel vragen binnen bij het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS). Alle mogelijkheden van goedgekeurde merken en types van grafische rekenmachines mogen worden gebruikt bij het centraal examen. Daartoe behoort ook de mogelijkheid tot het opslaan van tekst in het geheugen van de machine. Het geheugen van de machine wordt niet gewist voor aanvang van het examen.



Het LAKS raad examenkandidaten wel aan om goed om te gaan met deze mogelijkheden van de grafische rekenmachine. Het opzoeken van informatie in de machine kan veel tijd kosten waardoor examenkandidaten in tijdnood kunnen komen. Daarnaast moeten in de gegeven antwoorden wel gewoon berekeningen worden weergegeven wanneer daarom gevraagd wordt, de machine kan niet alles overnemen.


Bron: http://www.eindexamen.nu/actueel/nieuws/2135/

Het mag dus gewoon Lachen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:50

Yeuuuh ! Vork

Britt

Berichten: 18898
Geregistreerd: 18-04-04

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:48

ik heb voor economie alle 23 hoofdstukken erin staan Bloos
alle begrippen, met natuurlijk een inhoudsopgave, scheelt heel veel tijd Clown

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:49

Is dat niet gigantisch veel werk ofzo? 23 hoofdstukken aan begrippen?

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re: economie & wiskunde A (rekenmachine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:47

Ik heb ook alle 25 hoofdstukken er in staan Clown