volgend jaar "7VWO"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

volgend jaar "7VWO"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 10:53

mijn profiel is C&M, en omdat ik diergeneeskunde wil doen moet ik alle vakken van het profiel N&G inhalen. als ik dus mijn examens achter de rug heb, heb ik een week vakantie en dan begint de cursus biologie. daarna heb ik een jaar voor wiskunde B1, natuurkunde 1 en scheikunde 1. (ze noemen dit dus 7VWO) Waarom ik dit in de derde niet gewoon als profiel gekozen heb? toen wist ik nog niet zeker of ik dierenarts wilde worden, dus mijn decaan had het afgeraden Frusty nu zie ik hier dus ontzettend tegenop, vooral omdat we ook nog eens midden in een verhuizing zitten (dwz, ons huis is verkocht en we zijn druk op zoek in omg. utrecht) nu vroeg ik me af of er nog meer bokkers zijn die van de zomer of volgend jaar naar JBI gaan...?

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: volgend jaar "7VWO"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:35

bah, dit lijkt me echt heel erg! Maar je weet waar je het voor doet!

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: volgend jaar "7VWO"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:25

Als ik eerlijk ben zou ik er heel goed over nadenken als ik jou was
De kans dat je wordt ingeloot is heel erg klein bij deze studie! Er zijn daarover al verschillende topics geweest bij bokt.

Ik zou dit alleen doen als de kans groot is dat je minimaal een 7 of hoger haalt dan heb je een een kleine kans dat je wordt ingeloot. Haal je dit niet dan zou ik er niet aan beginnen. Mensen met een 8 mogen altijd door bij deze studie en dat zijn er al genoeg! Ieder jaar zijn er maar een paar honderd 1e jaars die worden aangenomen. Terwijl er Honderden misschien wel meer dan duizend aanmelingen binnen komen. Mensen met een 8 vullen die dus eerst en dan de mensen met een 7 etc.

Daarbij is er weinig werk voor afgestudeerden. Ik ken zelf 3 dierenartsen in mijn omgeving die niets konden vinden (of je moet goedl hebben om jezelf in te kopen in en praktijk) en nu wat anders doen.

Ik zou ook eens gaan kijken bij andere dierenopleidingen die zijn erg genoeg op de uni. Pin jezelf niet vast op alleen maar deze opleiding. De teleustelling kan dan erg groot zijn.

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: volgend jaar "7VWO"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:42

Klopt dat de loting heel zwaar is, ik leef met je mee Knipoog (wil ook diergeneeskunde gaan doen, maar sta nu een 8,1 gemm)
maar als je het echt wil, is het zeker de moeite van het proberen waard of niet dan... je kunt ook altijd nog in het buitenland een plekje proberen te bemachtigen (engeland, duitsland, belgië)

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re: volgend jaar "7VWO"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 22:19

@flowerxxx, of ik er goed over nagedacht heb? haha, ja hoor, anders zou ik het mezelf echt niet zo moeilijk maken. ik heb een droom die uit moet komen, en daar heb ik héél veel voor over.

@ferroowtje, daar had ik inderdaad ook al aan gedacht, ik kan altijd nog naar het buitenland. daar zijn geloof ik vaak ook toelatingstoetsen in plaats van loting. en waarom zou ik het niet gewoon proberen..? (gaaf trouwens dat je een 8,1 staat gemiddeld, ben je al zeker van een plaatsje Knipoog )

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: volgend jaar "7VWO"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:58

Tuurlijk heb je er goed over nagedacht. Maar ik zou het alleen doen als je ook zeker kunt zijn van je zaak. Zoals bij ferroowtje die een 8 staat. Weet niet of jij heel goed bent in de exacte vakken. Mocht dat zo zijn en je haalt er goede cijfers voor dan zou ik het proberen. Maar ben je een gemiddelde leerling dan zou ik het niet doen. Met een 6 kom je er niet.

En het buitenland is alleen Belgie een optie. Engeland en Duitsland is niet te doen alleen als je heel erg goed de taal spreekt (en dan is vwo engels niet genoeg met al die vaktermen) Een vriendin van mij is naar Gent geweest. Je wordt in Belgie gewoon toegelaten met en vwo diploma geen toets of loting! Alleen is de opleiding daar totaal anders dan in Utrecht. Dus alleen maar theorie en exacte vakken. Het is veel zwaarder dan in Utrecht. Kijk eens bij algemeen er zijn een aantal bokkers die in Utrecht en Belgie DA hebben gestudeerd die kunnen je er vast wel meer over vertellen.

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: volgend jaar "7VWO"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:32

Ikzelf ben op de uni van Engeland geweest als orientatie maar kon het prima volgen! (nou sta ik wel een ruime 9 voor engels en heb ik er een maand gewerkt), maar je leert het dus wel snel genoeg hoor, de taal!