Diergeneeskunde - Ierland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Diergeneeskunde - Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 00:10

Ik weet dat er al een topic is over dierenarts worden, maar ik wilde heel graag even een overzichtelijkachtig topic hierover..
Ik en een vriendin willen (over 3 jaar, maargoed ) samen diergeneeskunde studeren. Het liefst samen, dus dan zou het handig zijn als we allebei bij dezelfde universiteit ingeloot werden.. Nu hadden we dus gehoord dat je in Ierland echt een gigantisch grote kans hebt om die studie te kunnen doen, omdat je niet ingeloot hoeft te worden.
Iemand die precies weet hoe dit zit? En dan ook nog iemand die daar diergeneekunde gaat studeren/studeert/heeft gestudeert? Dan zou ik namelijk (via pm ofzo) wat vragen willen stellen. Want we (ik) willen heel graag meer informatie over die universiteit..

Ook had ik nog een vraag: Als je in het buitenland studeert, krijg je dan nog wel nog steeds je studiebeurs, of is dat echt alleen als je in Nederland studeert?

Liefs, Joyce

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Re: Diergeneeskunde - Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:10

Ik weet zeker dat je alleen studiefinanciering krijgt in Nederland en in België. (en misschien nog in Duitsland?)

Een studiebeurs in Ierland krijg je als je cum laude slaagt voor je VWO.
Dus dan weet je wat je te doen staat.

Misschien kun je het beter vragen aan de IB-groep zelf.

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Re: Diergeneeskunde - Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:18

In België wordt helemaal niet geloot. Iedereen kan gewoon beginnen. Dus waarom helemaal naar Ierland gaan? Of zijn er nog andere redenen?

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 14:56

Pff, cum laude slagen, dat gaat hard werken worden haha Maar we wilden inderdaad naar Ierland gaan omdat daar niet geloot zou worden, maar als dat in België ook zo is, lijkt dat me natuurlijk handiger..

Dat we naar Ierland wilden had ook te maken met dat we gewoon 'meer van de wereld' wilden zien zegmaar Nederland ben ik nu al zat..

En dan nog een vraagje: ik heb gehoord dat als je in België diergeneeswkunde studeert, en je je dimploma haalt, je wel in Nederland mag werken, maar geen eigen praktijk mag oprichten.. Is dat zo?

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:09

Joyceee schreef:

En dan nog een vraagje: ik heb gehoord dat als je in België diergeneeswkunde studeert, en je je dimploma haalt, je wel in Nederland mag werken, maar geen eigen praktijk mag oprichten.. Is dat zo?


Dat zou ik zeer onwaarschijnlijk vinden. Zowat de helft van de studenten diergeneeskunde in Antwerpen zijn Nederlanders, dat zou dan betekenen dat die allemaal niet zelfstandig mogen worden? Nee joh denk ik niet hoor.
(Zelf ben ik Belg, dus ik ben niet zo op de hoogte van de Nederlandse wetgeving inzake zelfstandigheid. Maar normaal gezien is het diploma van dierenarts wel Europees geldig. Misschien dat er in Nederland nog andere vereisten gesteld worden aan zelfstandigen (een cursus bedrijfsbeheer ofzo) maar dat weet ik dus niet. Dat kan je best aan een Nederlandse student vragen. Maar het diploma zelf mag je geen problemen geven)

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Re: Diergeneeskunde - Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:28

Ik heb het net nog even aan een Nederlandse studente gevraagd. En die zegt ook dat het niet waar is. Je mag dus gewoon zelfstandig worden.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:10

Oke, heel erg bedankt voor het vragen Gelukkig dat het niet zo is dan..

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:27

Joyceee schreef:
Dat we naar Ierland wilden had ook te maken met dat we gewoon 'meer van de wereld' wilden zien zegmaar Nederland ben ik nu al zat..


Stell je er niet teveel van voor hoor (Ierland)