Advies gevraagd!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yolien
Berichten: 3201
Geregistreerd: 05-08-05

Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 15:15

Graag hoor ik jullie advies over mijn situatie;

op dit moment ben ik werkzaam in een bedrijf waar ik het op zijn zachtst gezegt volledig gehad heb. Ik heb geen zin meer in het werk, geen zin meer in de mensen (en dan vooral de directie) ben er eigenlijk klaar mee.
Wil hier graag dus weg, ben ook al een geruime tijd aan het solliciteren (gemiddeld 2 a 3 brieven per maand, dus niet super veel) Nu heeft een collega (inmiddels ex-collega dus) een grote stap genomen door op te zeggen zonder dat ze al een nieuwe baan heeft. Wij hebben een opzegtermijn van 2 maanden vanaf de eerste van de maand. (dus nu betekend per 1 feb, en op 2 december opzeggen betekend per 1 maart) Dit is best een lange tijd, dus mogelijkheden genoeg zou je zeggen maar.....
Sinds januari woon ik samen met mijn grote liefde, de centen vliegen er dus geregeld uit en we hebben het niet breed (maar dat hoort erbij -zeggen ze- de eerste ja(a)r(en))
Wij hebben de centen dus ook hard nodig. Indien er een salaris bij ons weg zo vallen gaat het hard en moeten we op water en brood leven......

Wat wil ik namelijk doen:
Opzeggen, NU, per direct! Dan ben ik per 1 februari beschikbaar voor een andere werkgever. Het risico is dat als ik geen werk zou hebben we een probleem hebben. Nu ben ik bereid om desnoods lopende band werk te gaan doen, of bij een tuinder/boer dat maakt me niets uit. Ik voel me alleen verantwoordelijk voor het inkomen hier thuis.....
Ik heb dit ook al aan mijn vriend voorgelegd en die zei DOEN! Daar schrok ik van, had niet verwacht dat hij er zo achter stond maar hij had natuurlijk allang gemerkt dat ik niet meer gelukkig was in hetgene wat ik nu doe......

Hoop dat het een duidelijk verhaal is.
Graag zou ik jullie mening/advies hierover horen zodat ik voor mezelf een duidelijkere keuze kan maken.....
Thnx, Jolien

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:28

Dat is een lastige situatie Yolien.

Zelf heb ik ooit in dezelfde situatie gezeten. Ik wist zeker dat ik dat werk niet meer wilde doen. Toen ben ik op zoek gegaan naar ander werk. Ik heb wel alvast op mijn werk gezegd dat ik van plan was om weg te gaan. Een poos later heb ik ook een datum voor mezelf vastgesteld, maar dat duurde nog een half jaar. Die heb ik ook aan het bestuur doorgegeven.
Het was al een hele opluchting dat ik voor mezelf besloten had om weg te gaan. En ook dat ik een datum had om naartoe te leven. Gelukkig heb ik ook vrij snel wat anders gevonden.
Ben nog steeds heel blij dat ik dat gedaan heb.

Puur rationeel zou ik zeggen: zoek eerst iets anders en ga dan pas weg. Maar als je het daar echt niet meer uit kunt houden zou ik eerder gaan. Je bent bereid om het op te vangen met ander werk, dus zo kun je het financieel redden. Je zult merken hoe opgelucht je bent als je opgezegd hebt. Heel fijn dat je vriend er ook achter staat.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:05

schrijf je gewoon snel in bij uitzendbureaus of ga zelf hard opzoek..

Ik zou iig niet opzeggen voor je wat hebt. Straks heb je dan niks, en een vervelende baan maar wel geld zorgt toch voor een beter gevoel dan geen baan, geen geld, en zorgen om je huisje oid.

Als je een beetje je best doet kan je binnen nu en een week al een andere baan hebben. Dan heb je toch die zekerheid erbij.

Maar toch geldt ook, vooral doen wat je gevoel ingeeft. als jij je echt er beroerd onder voelt dan moet je toch voor jezelf kiezen. anders word je er ook niet gezelliger/gelukkiger van. Knipoog

Dees

Berichten: 18938
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:17

Ik heb dat ooit eens gedaan - opgezegd zonder dat ik een andere baan had. Heb daar best wel stress van gehad, want op het moment dat je zelf opzegt, heb je geen rechten meer op WW plus een behoorlijk gat in je CV als je lang zonder werk blijft.

Werk hebben waar je de kriegels van krijgt wat ook in de rest van je leven zijn tol eist (je raakt depri, voelt je chagerijnig, hebt nergens meer zin in), is ook niet gezond en daar kan je idd dan beter afscheid van nemen.

Maar als het gewoon 'niet leuk' is, dan moet je toch wel goed nadenken waar je mee bezig bent. De kans is namelijk aanwezig dat je frustratie helemaal niet wordt veroorzaakt door het werk zelf en dat je dus dezelfde klachten ook zult krijgen bij een nieuwe werkgever. Het gras LIJKT immers altijd groener, maar hoe vaak is het dat werkelijk?

Als je een goed opleiding hebt en je maakt gerede kans op het vinden van een aardige baan in een korte tijd, dan kan je de gok wagen.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:18

-> STW

Tinkerlady

Berichten: 1188
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Somewhere near the river

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:26

Als bokker en als werkgever Knipoog

Kan ik je het volgende adviseren. Maak je zelf vrij! Dit is ook niet goed.
Schrijf je in bij uitzendbureaus, het is erg goed qua banen aanbod. Als werkgever heb ik zelf onlangs ook vacatures geplaatst en het aanbod is prima in balans met de vraag. Een goede tijd om dit dus te wagen als banen zoeker.

Veel succes!

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:31

Ik zou er wel eerst voor zorgen dat je zeker gelijk aan de slag kan. Dus je inschrijven bij diverse uitzendburo's en vraag je kennissen of die hun ogen en oren open willen houden! Dat werkt meestal ook goed! Wat ook heel handig is om je CV op het internet te zetten heel veel werkgevers zoekn vooral op monsterboard.nl! Probeer het nog even vol te houden. Want als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op een uitkering iod!!!

Yolien
Berichten: 3201
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 21:28

Bedankt voor al jullie adviezen,
de knoop is gehakt, mijn ontslagbrief gaat morgen naar personeelszaken.
Heb met diverse uitzendburo's gesproken en ook al concrete afspraken. Inderdaad een garantie heb ik nooit, maar ik kies nu voor mezelf!

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:03

Ik vind het top van je! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit ook regelmatig gedaan heb en ik heb echt nog nooit van mijn leven zonder werk gezeten.... Ik ben nu 36, werk vanaf mijn 17 de dus denk dat ik me een beetje in kan leven. Het leven kan geweldig zijn je baan neemt daarvan zo'n groot deel in beslag! Je kan nog beter straks 2 mnd wc s schoonmaken uit nood dan je laten leiden door angst om geen baan. Er zijn nog nooit zoveel vacatures geweest als nu en trouwens..... je vind echt je droombaan alleen al om je lef! Alle succes voor de toekomst, ik vind je een kanjer!!!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:23

Yolien schreef:
Bedankt voor al jullie adviezen,
de knoop is gehakt, mijn ontslagbrief gaat morgen naar personeelszaken.
Heb met diverse uitzendburo's gesproken en ook al concrete afspraken. Inderdaad een garantie heb ik nooit, maar ik kies nu voor mezelf!


Super Yolien. Ik hoop dat je je nu al een stuk opgeluchter voelt. En dat je een hele fijne baan vind Knipoog