Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 101 [ 2502 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

 
Profiel   

Fijn dat de meesten goed gereden hebben! :) Een 0 in de B snap ik ook echt niet.. Dat is wel héél streng gejureerd voor het laagste niveau.

Eerste proef vond ik zelf een fijne proef, op wat kleine foutjes na. Heb er 173 (in België gaan de proeven op een totaal van 250) punten voor gekregen. Was wel een jury die iedereen ongeveer dezelfde leek te geven, dus of de punten overeenkomen met hoe ik gereden heb weet ik jammer genoeg niet.
Tweede proef waren er opeens spoken in de bak. Had eigenlijk verwacht dat het bij de eerste proef al een probleem zou worden, maar toen was hij heel braaf. Tweede keer vond hij dus blijkbaar wel wat eng (maar is vaak ook uitproberen). De stukken die wel goed gingen, gingen wel beter dan vorige proef. Heb er 122 punten voor gekregen maar deze keer weer een jury die heel streng jureert. Vriendin had wel heel goed gereden en kreeg niet veel meer punten dan mij.. :\ Maar zo hebben we toch weer eens wat ervaring opgedaan! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 07:35 



 
Profiel   

Xsenxibel, ik vind je proef er goed uit zien! Het blijft toch een rare sport uiteindelijk. Ik reed de vorige keer voor mijn gevoel super lekker en zonder grote fouten, 178. Nu afgelopen zondag prima gereden maar verkeerde galop en 192 punten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:32 



 
Profiel   

xsensibel schreef
https://youtu.be/5iFNGGIh3G4 Tweede proef, telefoon viel halverwegen uit door de kou.

[ [url=m/hzE4jH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mn protocol.

Ik ben me bewust van haar tong en vind zeker dat hier voor gestraft mag worden. Dit is gewoon een stuk spanning die ze zo uit. Helaas. Uiteraard is het écht niet perfect he. Dat weet ik ook, maar daarvoor hebben we les en gaat ze iedere week beter. :j

Ben nu wel benieuwd wat jullie hier van vinden!


Zo, nog even de reactie die ik had beloofd.
Ik denk dat de jury valt over punt 26, "Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard". Ik denk dat je dit ook in de overige punten terug ziet. Dit betekend dus ook dat als je dit kan verbeteren al je punten meteen omhoog gaan. Het is echt niet zo'n slechte proef maar ik denk dat en tong uit de mond, en tegen de hand komen, en zelfs onregelmatig worden bij halsstrekken gewoon net te veel is voor een winstpunt. Is je paard thuis wel rechter en meer ontspannen? Want dan zou ik gewoon lekker kilometers gaan maken. Ik vind jullie een leuke combi, gaat vast goed komen. En ik verbaas me nog steeds over die 0, mijn tuttebel steekt soms d'r neus recht de lucht in tijdens de proef maar daar heb ik nog nooit een 0 voor gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 13:46 



 
Profiel   

xsensibel schreef
https://youtu.be/5iFNGGIh3G4 Tweede proef, telefoon viel halverwegen uit door de kou.

[ [url=m/hzE4jH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mn protocol.

Ik ben me bewust van haar tong en vind zeker dat hier voor gestraft mag worden. Dit is gewoon een stuk spanning die ze zo uit. Helaas. Uiteraard is het écht niet perfect he. Dat weet ik ook, maar daarvoor hebben we les en gaat ze iedere week beter. :j

Ben nu wel benieuwd wat jullie hier van vinden!

Hier een stille meelezer. Ik moet zeggen dat ik je punten wel kan rijmen met het protocol dat je laat zien.
Het paard loopt overal zonder (de juiste) stelling en buiging en ook vrijwel overal met z'n tong eruit. Tong eruit wordt gezien als een grote fout! (let op; jij geeft aan spanning, maar 9 van de 10 x is het een lichamelijk ongemak/rijtechnisch verhaal) Dan nog de aanleuning, paard loopt weinig naar de hand toe, het merendeel drukt hij zich eruit en loopt hij dus niet nageeflijk/in aanleuning.
Ook al is het B, er wordt wel correcte aanleuning verwacht. Ik zou je de tip willen geven om eerst eens hieraan te werken, dan zal je zien dat het allemaal al veel beter gaat, probeer met wat meer activiteit van achter naar voren te rijden, impuls is ook nog beetje zo zo. Het is echt geen drama proef, maar nog niet goed genoeg voor wat er in de B verwacht wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 15:02 



 
Profiel   

Net weer terug van wedstrijd, miley was heel druk , dus galop deels overgeslagen voor mijn eigen veiligheid haha.

Toch nog 173 en 175 punten, dus alsnog tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 17:17 



 
Profiel   

We komen van heeeel ver. 1,5 jaar geleden stond ze nog te koop omdat ik er helemaal klaar mee was.

Thuis is ze veel minder gespannen. Het is een heethoofd en op ander terrein is dit nog erger. We werken heel hard aan de juiste stelling, buiging en rechtheid. Ze is heeel erg vooruit gegaan. Hebben ook zeker nog wekelijks les. Dus er valt zeker een hoop te leren. Bedankt voor de tips!!

Filmpjes van thuis rijden zijn te vinden op mijn instagram voor de geinteresseerde!

https://www.instagram.com/xsencibel/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 22:03 



 
Profiel   

xsensibel schreef
We komen van heeeel ver. 1,5 jaar geleden stond ze nog te koop omdat ik er helemaal klaar mee was.

Thuis is ze veel minder gespannen. Het is een heethoofd en op ander terrein is dit nog erger. We werken heel hard aan de juiste stelling, buiging en rechtheid. Ze is heeel erg vooruit gegaan. Hebben ook zeker nog wekelijks les. Dus er valt zeker een hoop te leren. Bedankt voor de tips!!

Filmpjes van thuis rijden zijn te vinden op mijn instagram voor de geinteresseerde!

https://www.instagram.com/xsencibel/

Ik begrijp het, maar een jury beoordeelt alleen maar wat hij/zij op dat moment ziet, ze weten natuurlijk niet waar je vandaan komt met rijden. Neemt niet weg dat jij niet tevreden mag zijn op dat moment, maar bekijk het wel vanuit wat er verwacht wordt in de B, daar voldoet je paard nog niet aan.
Als hij zo gespannen is op wedstrijd, ga dan veel oefenen op vreemd terrein zonder dat het wedstrijd is, daar worden ze vaak al wat makkelijker van.
Succes, zeker zo doorgaan, komt wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 10:36 



 
Profiel   

Ik ben echt blij dat ik straks kan beginnen met wedstrijden op eigen terrein, dat scheelt zo veel spanning voor zowel mij als het paard. Heb morgenochtend eindelijk weer eens les sinds eind november, ik ben heel benieuwd hoe mijn instructrice vind dat het gaat en waar we aan kunnen gaan werken. De startkaart zelf heb ik nog niet aangevraagd, toch nog wel een beetje spannend, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 11:15 



 
Profiel   

lijkt mij ook relaxed om wedstrijden te hebben op eigen terrein. Ik ben altijd zo zenuwachtig voor de rit, het inrijden, de proeven zelf. Ik vind het dus wel logisch dat mijn paard in bepaalde bakken ergens niet door een hoek wil lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 13:14 



 
Profiel   

Super leuk topic! Ik meld me ook even, ik start met mijn pony nu tussen de paarden omdat we dan vaker op wedstrijd kunnen. (ben nog geen 18). Vrijdag hebben we onze eerste wedstrijd waar ik super veel zin in heb, we zijn niet heel goed voorbereid en ik ga er ook zeker nier vanuit om gelijk een winstpunt te rijden maar we doe het meer voor de ervaring. Heb nog wat moeite met het aan de teugel rijden en tempo controle. Heb wel eens f proefjes gereden maar dat is toch heel anders.

XX[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 17:27 



 
Profiel   

Je start in friesland zie ik. Grote kans dat je mij eens tegen komt dit jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 17:47 



 
Profiel   

M_arjolein schreef
Je start in friesland zie ik. Grote kans dat je mij eens tegen komt dit jaar


Zou leuk zijn :D ik start vrijdag in Oudega SM en binnenkort ook in burgum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 17:51 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik start vrijdag ook in Oudega. Moeten we tegen elkaar denk ik. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-19 07:53 



 
Profiel   

Ilona_Mambo schreef
Wat leuk! Ik start vrijdag ook in Oudega. Moeten we tegen elkaar denk ik. :)

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-19 07:59 



 
Profiel   

Hoihoi dames! Nu ik dit topic heb gevonden kom ik mij ook melden! Eind maart/begin april zijn wij ook aan de beurt.

Ik ga starten met mijn 6 jarige merrie Gaiya, afstamming onbekend, ras ook geen flauw idee :+. Ik heb haar sinds juni 2017, sinds die tijd veel geoefend en vanaf de basis begonnen. Haar vorige eigenaar heeft eigenlijk alleen buiten gereden met haar, dus het bakwerk was voor haar nieuw. Zo ook al het dressuurmatige werk. Vorig jaar januari t/m september lag het rijden op een laag pitje vanwege mijn werk (horeca, 55 uur p/w, drama... nu opgelost). Sindsdien zijn wij weer keihard aan het trainen voor ons B debuut.

Zo rijden wij in het rond:
[ img ]
[ img ]

Mijn wedstrijdsetje ligt al ruim 1,5 jaar te verstoffen in de kast, en het moment is bijna daar om hem te gaan gebruiken. Enorm veel zin in!

Ik ga trouwens starten in omgeving Rotterdam/Moordrecht, dus dit is vooral de regio waar jullie mij tegen kunnen komen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 03:37 



 
Profiel   

mcjv schreef
Hoihoi dames! Nu ik dit topic heb gevonden kom ik mij ook melden! Eind maart/begin april zijn wij ook aan de beurt.

Ik ga starten met mijn 6 jarige merrie Gaiya, afstamming onbekend, ras ook geen flauw idee :+. Ik heb haar sinds juni 2017, sinds die tijd veel geoefend en vanaf de basis begonnen. Haar vorige eigenaar heeft eigenlijk alleen buiten gereden met haar, dus het bakwerk was voor haar nieuw. Zo ook al het dressuurmatige werk. Vorig jaar januari t/m september lag het rijden op een laag pitje vanwege mijn werk (horeca, 55 uur p/w, drama... nu opgelost). Sindsdien zijn wij weer keihard aan het trainen voor ons B debuut.

Zo rijden wij in het rond:
[ [url=m/U0WmqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0ihUW8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn wedstrijdsetje ligt al ruim 1,5 jaar te verstoffen in de kast, en het moment is bijna daar om hem te gaan gebruiken. Enorm veel zin in!

Ik ga trouwens starten in omgeving Rotterdam/Moordrecht, dus dit is vooral de regio waar jullie mij tegen kunnen komen. :D



Verdorie nog meer concurentie. Volgende maand capelle meyon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:04 



 
Profiel   

Nee Luun, ik ga pas eind maart begin april. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 11:33 



 
Profiel   

Wat een mooi paard mcjv! Ziet er ook netjes uit!

Hier gaat het trainen heel behoorlijk. In draf en galop hebben we vaak een hele fijne aanleuning. Alleen stap is een beetje een ding. Stap vind ze heel moeilijk en dan wil ze zich best wel opkroppen aan de voorkant en kauwt ze veel op het bit. Ze maakt dan ook best wel korte pasjes. Het contact met de mond is verder zacht en de teugels zijn niet te strak. Iemand hier tips voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 15:30 



 
Profiel   

Maanlicht schreef
Wat een mooi paard mcjv! Ziet er ook netjes uit!

Hier gaat het trainen heel behoorlijk. In draf en galop hebben we vaak een hele fijne aanleuning. Alleen stap is een beetje een ding. Stap vind ze heel moeilijk en dan wil ze zich best wel opkroppen aan de voorkant en kauwt ze veel op het bit. Ze maakt dan ook best wel korte pasjes. Het contact met de mond is verder zacht en de teugels zijn niet te strak. Iemand hier tips voor?


Dankjewel voor je compliment! :D

Hier heb ik ook af en toe last van, soms werkt voor mij extra overdreven naar voren rijden best wel goed. Vaak gaat ze dan wat misstappen maken maar dan moet ik het van mijn instructrice haar gewoon even laten uitzoeken. Negen van de tien keer herpakt ze zichzelf dan. Het zou ook spierpijn (of een diesel paard? :+ ) kunnen zijn, dan helpt het bij Gaiya om eerst te draven en te galopperen (uiteraard na het losstappen) en vervolgens de stap mee te pakken met echt oefeningen rijden.

Hoop dat je er iets aan hebt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 15:41 



 
Profiel   

Maanlicht schreef
Wat een mooi paard mcjv! Ziet er ook netjes uit!

Hier gaat het trainen heel behoorlijk. In draf en galop hebben we vaak een hele fijne aanleuning. Alleen stap is een beetje een ding. Stap vind ze heel moeilijk en dan wil ze zich best wel opkroppen aan de voorkant en kauwt ze veel op het bit. Ze maakt dan ook best wel korte pasjes. Het contact met de mond is verder zacht en de teugels zijn niet te strak. Iemand hier tips voor?


Men vergeet vaak dat de stap eigenlijk de moeilijkste gang is om correct te rijden! Dus maak je vooral niet te veel zorgen als het nog niet goed gaat :D Proberen goed voorwaarts te rijden, neus eruit rijden. Ik probeer in stap altijd veel figuren te rijden en dan niet zozeer op de voorkant focussen, maar voornamelijk op tempocontrole en buiging. Combineren met halthouden en achterwaarts om ze actief te houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 16:01 



 
Profiel   

Sorry ik heb geen tijd om op iedereen persoonlijk te reageren. Maar ik zag weer mooie paarden en proeven voorbij komen.

Morgen is ons B-debuut. Ik ben onwijs zenuwachtig en er komen ook nog aardig wat mensen kijken.
Maar meer als ons best kunnen we niet doen.
Vandaag nog een laatste keer geoefend.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 16:29 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Naar voren rijden en achterwaarts doen we inderdaad al. Ik heb donderdag eindelijk weer les (sinds eind november) dus dan gaan we ook zeker op de stap focussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 16:48 



 
Profiel   

Iedereen die dit weekend start succes!!

En alle nieuwe welkom :D ik zie weer leuke paarden voorbij komen!

Wij hebben helaas ruim een week niet kunnen rijden door het weer..

Nicje start je toevallig ook de 24ste bij de bosmanege?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 17:29 



 
Profiel   

Dank je wel!
Weet ik nog niet. Ik vertrek morgen nacht naar zweden voor 3 weken. Hij wordt wel door iemand anders gereden, maar ik weet niet hoe hij dan loopt. Ik twijfel nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 17:33 



 
Profiel   

Ik zag wat vragen voorbij komen over de BB dressuur.
Ik vind het zelf heel prettig met een jong paard, ja het zijn (meestal) proef 1 en 2. Maar soms ook wel de gewone b proeven. Maar vaak krijg je net wat meer tijd voor je moet starten, als ze wat kijkerig zijn wat meer tijd. Dat vind ik met de jonge paarden wel heel fijn. Vind mijn paard nog niet ver genoeg voor de B maar zo in de BB kan ze wel mooi vast wat zien en leren. Laat vaak nog even iemand het eerste rondje meelopen door de baan, dat geeft mijn merrie heel veel vertrouwen. Dat soort dingen zal in de B minder snel geaccepteerd worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 101 [ 2502 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen