[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:09

Met Fes gaat het momenteel lekker! Hij doet goed zijn best en is fijn aan het werk. Morgenavond weer een lesje en zaterdag weer aan het grondwerken. Merk gewoon na 1 grondwerk les al een duidelijk verschil. Hij krijgt weer iets meer respect en houdt wat meer afstand met wandelen. We zijn er nog niet, maar ben al blij dat de afspraken weer wat duidelijker aan het worden zijn :D

Wat betreft maagzweren en voerbeleid; hij staat op zo goed als onbeperkt ruwvoer. Hij krijgt van stal uit verspreid over de dag meerdere porties en daarbij vul ik per dag een slowfeeder met eigen hooi. Hier gaat een volle kruiwagen in en de dag erna heeft hij vaak nog over. Dat geeft mij het signaal dat hij iig voldoende hooi krijgt. Trainen op een lege maag doen we dus eigenlijk ook niet omdat hij gedurende de dag altijd wel wat te knabbelen heeft. Stress heeft hij sowieso afgelopen jaar veel gehad, dus ik sluit dat zeker niet uit als oorzaak.
De twee dierenartsen waar ik het meest contact mee heb, adviseerden beide om toch een gastroscopie te doen. Maar aangezien ik dus niet met de trailer weg kan, is dat best een ding. Helaas ook geen mobiele gastroscopie in de omgeving. Eén van de dierenartsen gaf aan dat diagnostisch behandelen ook een optie is (dus medicijn geven en kijken of er iets verandert), maar dat dat erg prijzig is en dus zonde van het geld als blijkt dat het niet verbetert. Dus ik ben er nog steeds niet over uit wat ik er nou mee moet...

Sanne wat ga je lekker en wat is Dior onwijs knap! Gaaf hoor! En je nieuwe projectje is ook een beauty zeg! Benieuwd hoe die het straks gaat doen :)

Optiwolk Hopelijk is dat de oorzaak geweest en gaat het snel weer beter! En gefeliciteerd! Leuke dingen ook op de planning, gaaf hoor!

Noukie wat fijn dat je droog kon lessen! Maar jeetje wat klinkt het als een ingewikkeld dier zeg :P

Janine Lekker zo'n bommetje! En wat fijn te horen dat het zoveel beter gaat en je weer meer kan gaan doen!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:07

Cindy, weet je zeker dat hij het allemaal opeet?
Als Wietse te veel hooi tegelijk krijgt (ze krijgen hier een keer of 4/5 per dag nieuw hooi), dan sjouwt hij alles mee en komt het terecht in zijn wc. :+ En dan eet hij het zeker niet meer.
Alleen wel vakkundig, want ik kom het pas met het uitmesten van de natte plekken tegen.
Maar een lastige situatie hoor... Fijn dat het grondwerken in ieder geval al wat oplevert... Misschien kan je dan straks toch weer met de trailer weg!

Gisteren moest ik werken, 5 uur... Viel niet mee... Totdat ik bij de tandarts was geweest en ik me weer fit voelde. Stress is poedersuiker... Helaas moet ik wel een wortelkanaalbehandeling ondergaan, wegens sterk verkleurde en dus mogelijk dode tand. Dus dat staat 2 april op de planning.
Vandaag dus 'vrij', eigenlijk moet je het zien als ziek. Maar ik voel me niet ziek natuurlijk, dus is een beetje lastig om het zo te noemen.
Vanochtend zoals gepland benen geschoren, dat ging prima, beetje meer hijgen dan anders, maar hij staat er weer tiptop op! En daarna ook nog weer gelongeerd, ging ook heel fijn.
Eigenaar kwam ook nog met leuk nieuws, hij heeft een klein trekkertje gekocht zodat wij zelf de bak kunnen slepen met de nieuwe manegevlakker die hij al had. *\%/*
Echt superleuk! De gewone trekker is zeg maar behoorlijk groot, met voorlader en er zit een vorklift achter die ook vrij veel gebruikt wordt. En die er af is ook een flink karwei. Dus dit is een vet chille oplossing! *\%/*

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:27

Janine fijn dat het wat beter gaat!
Maar ook sterkte met alles waar je nog doorheen moet, he getsie, wortelkanaalbehandeling, jech...
Gaaf wat fijn een trekkertje, dat is wel weer super zeg!

Cindy, fijn dat het beter gaat!
Lastig van het maagzweerprobleem, mijn dierenarts scoopt wel alles gewoon op stal, weet niet waar jij zit?

Noukie, weet niet wat je gaat doen, maar fijne dagen!

Hier alles zo z’n gangetje.
Zondag weer bij Herman gereden, hele week niet echt lekker wat kunnen doen door het weer, 1x om de plassen heen in de bak en verder longeren door de blub en een keer naar buiten.
Hij was zondag niet fijn met de les, erg sterk en steeds aanspringen in galop, onttrekken, scheef gaan, niet naar voren willen...
Zal ook met het wennen aan de S&T te maken hebben of vooral dat, moet het van Herman wel even doorzetten omdat het fijn is als hij daaraan is gewend.
Dus gisteren even 20 minuutjes alleen lang en laag ermee los gereden en vandaag ietsje meer opgepakt, was voor mijn gevoel al wel weer ietsje fijner, dus wie weet komt het weer.
Starten stellen we toch nog even uit, dus we rommelen nog even rustig door...
Het staat ‘m wel best stoer...
We doen het voorlopig nog even met een 2e handsje, als ik ermee blijf rijden gaan we wel voor nieuw, eerst zo maar eens even proberen...
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:31

Ziet er niet heel erg tweedehands uit hoor, staat prachtig!!!

Bak intussen ook weer droog? Hier is het prachtig weer! EINDELIJK!
Heb je wat aan Herman zijn tips gehad zondag? Toch best fijn als het ook dan even voorvalt? Even wat extra handgrepen voor als je er alleen voor staat!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:05

Janine 5 uur is al heel wat. Tandarts oe daar kom ik ook niet graag zeker niet voor wortel kanaal behandeling.

Nouvel tweedehands?! Ziet er prachtig uit. Lastig he als ze dwars zijn ik vind dat ook zo rot weet dan niet zo goed wat te doen.

Ik heb morgen weer les hopelijk dan weer braaf en meedenkend en werkend afgelopen zondag had hij de wind in zn hoofd en was dwars. Gisteren aan de longe was wel wat beter maar niet top. Vandaag vrij geweest.

Ben weer wezen sporten voor het eerst sinds tijden was heerlijk.
Heb nog 1 gewone broek die past en 1 rijbroek hopelijk blijft dat nog even zo volgende week maandag zitten we op de 4 maanden dus mag niet klagen.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:03

Nou ik heb in december voor het laatst gestart.... en dacht, ja! We gaan het zondag proberen, ons Z1 debuut :D
Zit ik vandaag bij de huisarts en met een prednison kuur naar huis... mn longen zijn ruk vanwege een verkoudheid (en mn astma)

Heerst er een vloek op?

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:59

Ivy, zit niet mee zo. Eerst maar weer opknappen denk ik...

Nouvel, vind je het hem erg mooi staan!

Janine, wortelkanaalbehandeling, ook niet prettig. Sterkte ermee.

Noukie, wat ben je wijzer geworden uit je gesprek? Toevallig dat je die daar dan treft.

Wij zijn net terug van een weekendje weg. Ondanks het weer, erg lekker gehad. Kleine meid was mee dus door haar slaaptijden hebben we veel geluierd. Beetje gezwommen, gewinkeld en gewandeld. Super relaxt, dat hadden we even nodig.

Vandaag kwam de hoefsmid. Bijrijder paste op de dierentuin thuis en zou hem helpen. Veulen heeft zich alleen zo misdragen dat hij die niet heeft gedaan. :=
Belde op, was geen doen. Misschien wel iets mis met haar knie. Komt omhoog, gaat in achteruit, maait...
Denk, oliebol hey. Zag alle doemscenario's alweer voorbij komen. Heb al zoveel mazzel met de gezondheid van mijn paarden.

Bij thuiskomst even geprobeerd. Voetje opgetild. Paar tellen ging goed, daarna in z'n achteruit. Trekken, omhoog komen...
Voorheen was dit geen probleem,hadden we netjes geoefend.

Duzzzz... Mevr even op haar plek gezet. Schop onder d'r kont verkocht :o
Even heel duidelijk beloond en nee gezegd bij positief en negetief gedrag en klaar was het.
Vervelende draak. 9 maanden oud en al zulke praatjes...

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:53

Mellamoshan lekker relaxed weg geweest heerlijk.

Ohh wat een brutaal meisje moest even de grens weer weten.

Hier hard gewerkt in de les en douwe was goed moe. Genoeg om weer mee aan de slag te gaan.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:18

Ik sta ook te springen om weer aan de slag te gaan!
Alleen zijn mijn longen nog niet oke :(

Zondag mijn debuut gepland, stel het al 3 maanden uit, en nu is het bijna zover en heb ik al een week niet gereden....... Misschien toch maar HC starten (als ik het al red)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:22

Ivy zie het gewoon als een trainingsrondje an het ook niet tegen vallen. Alleen maar mee♧

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:18

Ik neem vooral mn zuurstof tankje mee denk ik haha

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:23

Hahaha heel veel plezier

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:26

Ivy, idd, zuurstoftank mee, keihard genieten (en idd, als het beter voelt, waarom niet HC? Zeker gezien je gezondheid en voorbereiding nu) en gáán! :) Veel plezier vast!

Mellamoshan, kleine draak :D dan zie je gelijk weer hoe belangrijk consequent zijn is

Laura lekker gelest :)

Nouvel mooi hoofdstel! Tweedehands zie je er niet aan af hoor :D Ik heb mijn S&T ook tweedehands, vond t zonde om een nieuwe te kopen om uit te testen.. werkt net zo goed.

Janine, aii, wortelkanaalbehandeling. Strkte! Verder wel op de betere weg al met al dus?

Ik heb op IB geleerd dat t vaak wel paarden zijn met uiterlijke kalmte en innerlijk veel drukte/energie, wat ze in de weg kan zitten in het werk. Ze zijn dan niet fris, maar gefrustreerd zeg maar. Dat herken ik volledig en lost t niet op, maar fijn te horen dat ik niet de enige ben.

Afgelopen dagen in Sarajevo doorgebracht. Fantastische stad, megaveel geschiedenis, wel vrij verwarrend qua gebeurtenissen en gelijkenissen die ik hier nu zie moet ik zeggen.. Maar lekker om er even tussenuit te zijn :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:48

Noukie je foto's waren prachtig fijn dat je het leuk gehad hebt. En ja die indrukken kan ik mij wel wat bij voorstellen.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:50

Janine ik kom eigenlijk geen hooi in zijn stal tegen, alleen het hooi wat hij in zijn waterbak sopt, maar dat is niet zo heel veel. Maar die van jou is zeker wel vakkundig met zijn hooi ja :') Jeetje wat naar, wortelkanaalbehandeling :oo Echt een gruwelijke hekel aan de tandarts... Moet er niet aan denken.. Brr.. En wat gaaf, zo'n trekkertje!

Nouvel ik zit in de Beemster, Noord-Holland. Wat balen dat hij zondag niet fijn was met de les... Gaat hij inmiddels weer wat fijner? Wel een gaaf hoofdstel zeg!

Laura wat fijn dat het zo goed gaat en je weer lekker aan het sporten bent ook :) Hopen inderdaad dat je je broeken voorlopig nog past := Fijn dat je les goed ging!

Ivy jeetje het zit niet mee zeg...! Inderdaad, misschien als het beter voelt dan toch maar voor HC gaan.

Mellamoshan lekker even een paar daagjes weggeweest! En wat een draak zeg die kleine van je... :=

Noukie wat gaaf zeg, Sarajevo!


Ben niet altijd even spraakzaam hier; reageer meestal als ik op mijn werk zit, en was afgelopen week erg druk op m'n werk. Maar die draak van mij gaat ook lekker hoor... :') Maandagavond gingen we lekker in het zonnetje in de buitenbak rijden... Maar meneer was het er niet mee eens hoor _-:( Hij was een partij stout! Iedere keer uit het niets een sprong, een bok erachteraan en vervolgens aan de kletter willen... Heb dit een halfuur geprobeerd... Ik dacht echt dat hij ergens last van had... Toen zijn we toch maar naar binnen gegaan, en daar was er echt níks meer aan de hand en liep meneer geweldig >;)
Dinsdag met de les ook heel fijn gereden, lekker veel galopwerk. Daar wordt ie zó fijn van! Ook van de week al lekker bezig geweest met het bedenken van een kür voor in juni... Dat is nog best lastig moet ik zeggen :') Gisteren ook even hetgeen wat ik bedacht had helemaal gereden en ook gelijk gefilmd zodat ik weet of we qua tijd op het goede pad zitten... Nou, het wordt dus flink schrappen... |o Het mag 4.30 a 5 min duren.. en we zitten dus mooi op 6.26 zoals het gister was :=

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:33

Noukie, lekker even weg geweest!
Hoe kwam je zo bij sarajevo? Is nou niet direct het eerste waar ik aan denk als ik aan vakantoe denk :')

Kan je met rijden er een beetje doorheen prikken als ze zo gefrustreerd zijn? Lijkt me erg lastig met rijden.

Cindy, kwam er al rijdend met Spotify in m'n oor op, dat satisfaction van de Rolling Stones perfect paste bij de draf van mijn paard. Misschien ook een idee om gewoon eens Spotify aan te zetten bij het rijden. :Y)

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:45

cindyy_1993 schreef:
Janine ik kom eigenlijk geen hooi in zijn stal tegen, alleen het hooi wat hij in zijn waterbak sopt, maar dat is niet zo heel veel. Maar die van jou is zeker wel vakkundig met zijn hooi ja :') Jeetje wat naar, wortelkanaalbehandeling :oo Echt een gruwelijke hekel aan de tandarts... Moet er niet aan denken.. Brr.. En wat gaaf, zo'n trekkertje!

Nouvel ik zit in de Beemster, Noord-Holland. Wat balen dat hij zondag niet fijn was met de les... Gaat hij inmiddels weer wat fijner? Wel een gaaf hoofdstel zeg!

Laura wat fijn dat het zo goed gaat en je weer lekker aan het sporten bent ook :) Hopen inderdaad dat je je broeken voorlopig nog past := Fijn dat je les goed ging!

Ivy jeetje het zit niet mee zeg...! Inderdaad, misschien als het beter voelt dan toch maar voor HC gaan.

Mellamoshan lekker even een paar daagjes weggeweest! En wat een draak zeg die kleine van je... :=

Noukie wat gaaf zeg, Sarajevo!


Ben niet altijd even spraakzaam hier; reageer meestal als ik op mijn werk zit, en was afgelopen week erg druk op m'n werk. Maar die draak van mij gaat ook lekker hoor... :') Maandagavond gingen we lekker in het zonnetje in de buitenbak rijden... Maar meneer was het er niet mee eens hoor _-:( Hij was een partij stout! Iedere keer uit het niets een sprong, een bok erachteraan en vervolgens aan de kletter willen... Heb dit een halfuur geprobeerd... Ik dacht echt dat hij ergens last van had... Toen zijn we toch maar naar binnen gegaan, en daar was er echt níks meer aan de hand en liep meneer geweldig >;)
Dinsdag met de les ook heel fijn gereden, lekker veel galopwerk. Daar wordt ie zó fijn van! Ook van de week al lekker bezig geweest met het bedenken van een kür voor in juni... Dat is nog best lastig moet ik zeggen :') Gisteren ook even hetgeen wat ik bedacht had helemaal gereden en ook gelijk gefilmd zodat ik weet of we qua tijd op het goede pad zitten... Nou, het wordt dus flink schrappen... |o Het mag 4.30 a 5 min duren.. en we zitten dus mooi op 6.26 zoals het gister was :=



Heeft zeker de lente in de bol :')
Als je hulp nodig zou hebben met de kur, wil ik je best helpen. Weet je ook dat je tijd begint te lopen vanaf het moment van je 1ste groet?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:51

Sorry ik reageer alleen even op de paar laatste berichtje als jullie het niet heel erg vinden :o

Vervelend dat je weer in de lappenmand zit Ivy... schiet echt niet op :(:) Ik zou inderdaad denk ik ook lekker HC starten, kun je lekker gaan lichtrijden als je het niet meer trekt met je longen.

Haha wat een stout veulen Mellamoshan, maar stiekem vind ik het ook wel grappig als ze hun trucendoos open proberen te trekken :+

Inderdaad bijzondere stad Noukie, kan me er echt niets bij voorstellen hoe het daar uit ziet?

Leuk een kur maken Cindy! Stom he dat je zo snel over de tijd heen zit, ik had dat ook inderdaad. Zo jammer als je dan weer moet gaan schrappen. Wat voor muziek heb je je kur gemaakt?

Hier deze week ook niet helemaal lekker geweest, waardoor ik op een rustig buiten ritje en wat longeren na vrij weinig gedaan heb. Van het weekend wel nog lekker gereden, ze gaan allebei erg fijn. Merrie trapte wel zo erg nar mn been op de wissel dat ze mijn voet uit de stijgbeugel ramde :')

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:08

Cindy was hij nog in de overtuiging dat er een sneeuwstorm aan kwam en niet naar buiten wilde....
Ik ben dan een watje en stap af.

Oh ik ben heerlijk in de tuin met de honden in de zon leven is goed wens iedereen een fijn weekend!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:20

Dat klinkt inderdaad als een lekker draf nummer ja mellamoshan :j

Thanks voor het aanbod michelle! Ik zal je zeker benaderen als ik er even niet meer uit kom :D Van het groeten wist ik inderdaad wel, maar dat scheelt ons maar een klein stukje :=

Droversrun ik maak eerst de proef en daar wordt de muziek dan op aangepast. Wil héél graag op muziek van Queen, maar moet even kijken nog of dat haalbaar is. Gelukkig heb ik een geweldige vriend die me gaat helpen met de muziek maken :D Hij doet ook altijd de muziek voor een carrousel groep op zijn manege, dus hij is er wel echt handig in tegenwoordig.
Wel balen dat je niet helemaal lekker was deze week! Werd je merrie er een beetje heet van, die wissels? :p

Laura ik denk eerder dat hij óf idd flink de lente in zn bol had... Óf hij was bang dat de schapen die sinds een paar dagen vlakbij de buitenbak op de dijk staan hem gingen opeten... Vorige week nog in keiharde wind buiten gereden, en toen maakte hij er zowat niks van :')

Afbeelding

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:44

Haha Cindy, voorjaar in de kop? :D Oh, ik zie t al, schapen! Ja, maar die zijn ook echt doodeng! Mijn 'schaapmakke' vindt schapen ook echt niet oké :') Gelukkig was ie binnen en met je les wel fijn!
En tis idd best een uitdaging om alle oefeningen in de beschikbare tijd te proppen. Maar eenmaal klaar is een kur wel superleuk :)

Mellamoshan, dat is het idd ook en is ook wel waar ik tegenaan loop. Kom er echt niet altijd doorheen en 'gewoon een keer goed doortastend zijn' helpt ook niet altijd, doordat hij niet niet-wil zeg maar, maar gewoon in zn kop niet mee kan ofzo. Ik weet niet, lastig uitleggen. Maar zeg maar een echt brutale, die moet je een keer aanpakken. En bij deze ook wel consequent zijn, maar doordrukken kan niet omdat je dan alle inwendige spanning tegen je krijgt. Dus elke keer zoeken naar consequent en m de rust geven om t in de kop te verwerken en alleen op de momenten dat ie daar de klik maakt 'eisen te stellen'.
Ach ja, gelukkig heb ik met mn pony goed geduld geoefend en is deze wel dusdanig leuk en sympathiek dat hij het waard is soms meer tijd te nemen :)

En Sarajevo. Ja.. ik kom graag op de wat onbekendere plekken :D Vriend van me komt uit Servië, daar nu 3x geweest, geïntrigeerd geraakt door de geschiedenis en vandaar nu door naar Bosnië. Moet zeggen dat het hoofd leeg maken idee van vakantie ook niet helemaal gelukt is. Teveel indrukken, de oorlog echt nog wel dichtbij, etc. Maar anderzijds echt een prachtige stad met veel geschiedenis, architectuur, heerlijke koffie, toffe en gastvrije mensen, dus erg lekkere dagen gehad.
Het is echt invloeden uit Turkije (Ottomaans), Joegoslavie en Oostenrijk gecombineerd of naast elkaar bestaand. Voor de beeldvorming:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ennneee, ik ga vaker op vakantie. Heerlijk relax gereden en hij sprong stressloos goede wissels *\o/*

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:28

Ik zal ook weer proberen wat eerder te reageren. Nu moest ik er echt pen en papier bij hebben om bij te houden wie wat gedaan heeft :D

Cindy: Fijn dat het goed gaat met Fes en dat de afspraken tussen jullie weer duidelijker worden. Gaaf dat je met een kür bezig bent. Ik moest wel lachen om je foto met schaapjes. Beer houdt ook niet van schapen.

Janine: Brrr een wortelkanaalbehandeling is nooit fijn. Al moet ik zeggen dat ik kiespijn uiteindelijk nog veel vervelender vind. Succes alvast en geniet fijn van je trekkertje :)

Nouvel: Mooi foto! Dat hoofdstel staat hem heel erg goed.

Laura: Goed bezig nog met Douwe. Is het voor jou nog vol te houden? Voel je je goed? Jij ook een fijn weekend!

Ivy: Jeetje beterschap! Ben je alweer wat opgeknapt? Ik zou denk ik ook HC starten om de druk er wat vanaf te halen. Succes in ieder geval.

Mellamoshan: Wat een draakje zeg! Heel goed dat je nu al meteen duidelijk bent in wat de regels zijn. Als ze drie jaar zijn, is dat een stuk moeilijker (en gevaarlijker).

Noukie: Prachtige foto's! Ik vind de geschiedenis van een land of stad ook altijd heel erg interessant. Kan me goed voorstellen dat het misschien iets te veel indruk heeft gemaakt. En gefeliciteerd met je stressloze wissels!

Droversrun: Ben je weer helemaal fit? Lenige merrie met haar wissels :D Mooi dat je fijn gereden hebt.

Hier gaat het allemaal heel fijn. De laatste wedstrijd ging, ondanks geen winst, heel fijn. Ik was zelfs iets te ontspannen en te veel aan het genieten van het feit dat Beer zo fijn gaat dat ik er iets te weinig aan bleef rijden. De eerste proef was dan ook 198 en de tweede 202,5 (eigenlijk 204,5 - 2 :o ).
Thuis zijn we steeds aan het spelen met de wissels over het balkje en dat gaat nu beide kanten op goed. Beer vindt balkjes geweldig dus ik met hem echt duidelijk maken dat ik bepaal in welk tempo we eroverheen gaan. Gisteren dacht ik, laat ik eens kijken of het ook lukt zonder balkje. Dus ik deed alles zoals ik dat ook doe naar het balkje toe (nieuwe binnenkant vrij maken) en vlak voor de hoefslag gaf ik een duidelijke nieuwe galophulp en hij deed het! <3 Heb hem de hemel in geprezen. De andere kant heb ik niet geprobeerd omdat die met balkje soms nog wat moeizaam gaat en ik wil graag dat hij positieve ervaringen opdoet. Komende week weer wat meer proefgericht trainen en dan volgende week zondag Z1 starten. Morgen eerst lekker naar het bos om hem in zijn hoofd fris te houden.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:39

Klinkt goed Mahitri! Heerlijke positieve flow! Jammer van die -2 :') maar dat komt de volgende keer dan wel weer. Was t bos lekker?

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:55

Het bos was heerlijk! Even echt lekker vol gas :D Wij worden zo blij van dit weer.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:16

Nou ik geloof dat ik het zelf nog niet helemaal geloof......

Maar ik heb vandaag een winstpunt in het Z1 gereden :D
Ik kwam echt adem te kort, en ik was daardoor super nerveus, maar met 200 - 204 een derde en tweede prijs mee naar huis :D