Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:34

Maar gaan jullie dan voorbij aan het feit dat onderlinge wedstrijden voor tm 27 gewoon ook zijn toegestaan en daarboven niet? Of scharen jullie dit onder wat anders? Ik ben gewoon benieuwd waar mensen het onder vinden vallen dan :) ik lees namelijk op social media ook heel uiteenlopende reacties

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:40

Ik hoop dat de meetmomenten snel weer komen, bij mij op de vereniging kan ik niet onderling starten omdat de buitenbak heel slecht is :(

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:44

Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen het nu onderling starten en de meetmomenten. Je kunt dan voor een dag 'lid' worden en starten op een locatie.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 14:07

Sunniva schreef:
Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen het nu onderling starten en de meetmomenten. Je kunt dan voor een dag 'lid' worden en starten op een locatie.

Ik heb even de stoute schoenen aangetrokken en een vereniging benaderd die zo'n moment na 28 april organiseert.

Officieel zijn er geen versoepelingen wbt sporten, dus vandaar dat ik wel stond te kijken van het KNHS bericht.

Aan de andere kant vind ik persoonlijk dat wedstrijden gewoon door kunnen gaan. De besmettingskans lijkt mij nihil. Ze kunnen beter gewoon per sport bekijken wat corona proof haalbaar is dan alles zo over één kam te scheren. Voor een korte periode prima, maar dat kun je het al niet meer noemen.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:13

Hier ook nog vol spanning aan het wachten op de punten van zondag! :)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:53

Sunniva schreef:
Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen het nu onderling starten en de meetmomenten. Je kunt dan voor een dag 'lid' worden en starten op een locatie.


Ik ontving zojuist een annulering voor een wedstrijd van 8 mei. Daar houden ze zich blijkbaar wel aan ‘alleen leden’.

De vereniging waar ik lid ben, organiseert blijkbaar geen wedstrijden :(

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 15:57

Ik kon me wel opgeven bij het onderling starten bij een andere vereniging dus ik heb me ingeschreven via mijn KNHS voor 2 mei. Hopelijk gaat het door!

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:07

Ik vind het een bijzondere actie van de KNHS. Hebben naar mijn mening niet heel veel inspanning gedaan wat betreft mogelijkheden voor amateurs en nu gaan ze tegen de regels in (waarschijnlijk) twee weken voor de versoepelingen van de sport 'onderlinge' wedstrijden organiseren voor alle leeftijden?
Ze weten heel goed dat er veel deelnemers nu ergens voor een euro lid kunnen worden om zo onderling te kunnen starten

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 16:26

Ik verwacht ook nog steeds dat het weer terug wordt gedraaid al hoop ik het niet :+

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:43

PSvanLot schreef:
Ik vind het een bijzondere actie van de KNHS. Hebben naar mijn mening niet heel veel inspanning gedaan wat betreft mogelijkheden voor amateurs en nu gaan ze tegen de regels in (waarschijnlijk) twee weken voor de versoepelingen van de sport 'onderlinge' wedstrijden organiseren voor alle leeftijden?
Ze weten heel goed dat er veel deelnemers nu ergens voor een euro lid kunnen worden om zo onderling te kunnen starten


Er is achter de schermen heel wat gedaan voor alle leden van de FNRS en KNHS! Niet alles komt in de openbaarheid, maar de KNHS heeft zich enorm ingezet om dingen mogelijk te maken. Helaas lukt natuurlijk niet alles, omdat er meer partijen bij betrokken zijn. De overheid bijvoorbeeld. :+

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:44

Ik doel hierbij ook niet op het organiseren van wedstrijden. Daar zijn de mogelijkheden niet naar met de bewerkingen.

MelissaSKy
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-02-21

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:27

Dankjewel Urosa!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:33

Ik ben benieuwd of mijn vereniging dus nu de "meetmomenten <27 jaar eigen leden" dus nu gaan omzetten naar "meetmoment alleen eigen leden (zonder leeftijdsgrens)".

Ik ben 1 van de weinige op stal die dus niet op "wedstrijd" kan bij onze vereniging en dus het moet doen met de online filmen. Daar is nogal gedoe over op stal, dus ik zou heel blij zijn als ik dus ook nu gewoon een echt meetmoment kan rijden.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 21:37

Ik denk dat de meeste verenigingen het wel gaan omzetten. Toch leuk als er meer mensen mee kunnen doen. Lijkt me ook kwestie van alleen titel aanpassen? Het is niet als een meetmoment naar wedstrijd om zetten oid.

Ik kon het niet laten, heb de KNHS even een WhatsApp gestuurd met de vraag of de bak bij mijn instructrice dan echt afgekeurd wordt door de jury. De email was heel strict, maar in een later bericht zag ik alweer aanvullingen.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:42

Onze vereniging zet het wel om naar alle leeftijden. Nu mag iedereen lekker meedoen en hebben we een volle dag van 9 tot 18.00 uur met alleen eigen leden.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:48

Leuk, mogelijkheden voor eigen leden.
Ik ben het enige mennende lid met een startpas, dus denk dat ze voor mij nog niets gaan organiseren :') .

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:58

urosa schreef:
Ik denk dat de meeste verenigingen het wel gaan omzetten. Toch leuk als er meer mensen mee kunnen doen. Lijkt me ook kwestie van alleen titel aanpassen? Het is niet als een meetmoment naar wedstrijd om zetten oid.
Voor ruiters boven de 27 moet je toestemming hebben van de gemeente en veiligheidsregio. Ik denk dat veel verenigingen geen zin hebben om dat te doen en ook niet de gok willen nemen dat ze daarna ook niet meer voor de jeugd mogen organiseren.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:42

Hier ook weer puntjes terug, heel erg fijn commentaar gekregen van de jury. 182 punten met veel ruimte voor verbetering, dus we gaan aan de slag en weer zorgen dat die zesjes zevens worden. *\o/*

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 15:29

Katja schreef:
Voor ruiters boven de 27 moet je toestemming hebben van de gemeente en veiligheidsregio. Ik denk dat veel verenigingen geen zin hebben om dat te doen en ook niet de gok willen nemen dat ze daarna ook niet meer voor de jeugd mogen organiseren.

Ik vraag me af of elke verenging dat ook doet? En snap wel dat veel het risico niet willen nemen, het einde lijkt wel echt in zicht dus is 11 mei afwachten nog te overzien.

Mcjv, gefeliciteerd met je winstpunt en fijn van het commentaar!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:40

Dankjewel Urosa! :D

Hieronder het eindcommentaar, zo goed als elk onderdeel heeft ook iets van commentaar erbij. Heel leuk als ze even de tijd hiervoor nemen. :)

Het commentaar is ook helemaal terecht en ik kan me er helemaal in vinden, dat is ook wel erg fijn.

Afbeelding

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:11

Gefeliciteerd! Van zesjes zevens maken is altijd een mooi doel!

Ik kreeg gister ook mijn punten terug van mijn Z1|proef van zondag: 204,5 :D Lekker efficiënt gereden dus O:) Was er best blij mee, had twee dikke storingen in de proef namelijk en wilde hem eerst niet insturen... Had een stuiptrekking in een overgang omdat paardlief schrok en kreeg een ongevraagde gratis wissel in een stukje contra >;) Toch wel blij dat ik zelfs met dat gepruts mijn laatste puntje in het Z1 kon halen! Heeft even geduurd met die corona-ellende... Maar we mogen Z2! *\%/* Zijn we nog niet klaar voor, maar supercool vind ik het wel :D

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:40

Gefeliciteerd Shirleyp!

Hier gaat het nu ook lekker, weer een mooie score terug van 197 punten!

Over een paar weken wil ik beginnen in het L1. Zin in!

Tot die tijd flink doortrainen en hopen dat we deze stijgende lijn vast kunnen blijven houden.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 17:23

Unleash mooie punten, gefeliciteerd!

Hier contact gehad met de KNHS over 20x60 bakken en oplossingen maar bak van instructrice krijgen we echt niet akkoord op. Vind het punt (zeker met aan 3 kanten hekwerk en maar 1 kant balkjes) dat het anders voor de jury niet te beoordelen is qua maat onzin. Geloof heilig dat de jury ons in die baan net zo goed kan beoordelen dan in een geheel omheinde bak. Maar regels zijn regels.

ShirleyP gefeliciteerd met je laatste winstpunt in de Z1, supertof dat je nu over mag! Maar goed dat je hem toch ingestuurd hebt!

Mcjv, sympathiek commentaar zo inderdaad!

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:42

Heeft iemand voor mij de link om in te loggen als official? Mijn pc is aan het updaten en dat duurt me te lang. Ik wil op de laptop verder met beoordelen, maar geen idee naar welke site ik moet :(

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:17

Ik heb vandaag ook weer twee L1 proefjes opgenomen. Bij de eerste waaide het best wel hard, dus ik hoop dat de jury mijn naam kan verstaan....Proefjes konden nog beter, maar ben best tevreden :) nu snel insturen en afwachten