Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 154 van de 158 [ 3946 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]L2 debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

@Fleury, zin in om weer eens samen te starten!


Imaginaerum schreef
Ik zie dit topic net langskomen bij actieve onderwerpen, mag ik ook meedoen? :D

Tuurlijk! Brand los.

MWM, wat een pech zeg! Wel heerlijk als je dan echt weer aan de gang kan.
Ik denk echt niet dat ik met mijn paard naar de Nederlandse kan. Met mijn vzpaard reserve kampioen geweest maar zij was wel echt een sportpaard ;) Ach, eerst maar eens dat debuut, zien we dan wel weer verder.

Sakura, wel mooie punten! Even extra lessen om uit de dip te komen? Of juist even lekker het bos in. Wij zaten ook wat in een dip, even een keer les gehad van mn vriendin die net weer wat andere dingen zei dan mn vaste instructrice en nu gaan we weer fijn door de baan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 20:22 



 
Profiel   

Ik ben inderdaad de bossen in aan het gaan en aan het springen.

Hopelijk kan ik op mn nieuwe zadel net wat beter zitten en gaat het wat makkelijker worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 20:39 



 
Profiel   

Thanks!

Wij zijn halverwege juni begonnen in de L2 met de online proefjes omdat het voor mij best veel gedoe is om vervoer te regelen en ik mijn merrie eigenlijk thuis wilde houden doordat ze al genoeg gedoe had met steeds scannen en insemineren, dus wedstrijden elders vond ik even teveel van het goede.
Er scheelt nog genoeg aan ons niveau: ik moet haar scherper en meer bij elkaar rijden, de stelling en lengtebuiging is nog te minimaal, het wijken moet expressiever, de middengangen duidelijker en beter gemarkeerd en het achterwaarts gaat nog regelmatig scheef en met enig protest met wegrijden. :') Mijn merrie is er klaar mee als je teveel "aan" haar gaat zitten.

Sakura789: goed om even de focus ergens anders op te leggen. :j
Dee_Es: Spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 09:13 



 
Profiel   

Imaginaerum schreef
Thanks!

Wij zijn halverwege juni begonnen in de L2 met de online proefjes omdat het voor mij best veel gedoe is om vervoer te regelen en ik mijn merrie eigenlijk thuis wilde houden doordat ze al genoeg gedoe had met steeds scannen en insemineren, dus wedstrijden elders vond ik even teveel van het goede.
Er scheelt nog genoeg aan ons niveau: ik moet haar scherper en meer bij elkaar rijden, de stelling en lengtebuiging is nog te minimaal, het wijken moet expressiever, de middengangen duidelijker en beter gemarkeerd en het achterwaarts gaat nog regelmatig scheef en met enig protest met wegrijden. :') Mijn merrie is er klaar mee als je teveel "aan" haar gaat zitten.

Sakura789: goed om even de focus ergens anders op te leggen. :j
Dee_Es: Spannend!


Toch grappig dat wij "tegen elkaar hebben gereden" terwijl we elkaar nog nooit hebben gezien :D

Dee_Es:Ik denk dat Blade het op de selecties niet eens heel verkeerd zou doen! Heb je plannen om mee te doen deze winter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 14:43 



 
Profiel   

Fleury schreef
Dee_Es:Ik denk dat Blade het op de selecties niet eens heel verkeerd zou doen! Heb je plannen om mee te doen deze winter?


Nee denk dat ik gewoon kleine wedstrijdjes ga starten. Moet mn opa natuurlijk wel heel houden :D

Imaginearum, zou het niet kunnen helpen om wel een keer eraan te komen? Dan maar een keer een boze merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 16:38 



 
Profiel   

Toch besloten om weer te gaan starten, gaat lekker met mijn nieuwe zadel. Kan er fijn mee rijden en half augustus naar een meetmoment. Misschien dat ik ervoor nog een online proef mee pak als generale.

Hier nog mensen gestart afgelopen weekend?

Handig Imagi dat je met al het fokkerijgebeuren gewoon thuis proefjes kunt gaan rijden. Ik hoop echt dat ze het erin houden. Ik weet nog dat het met een veulen aan de voet ook altijd een gedoe en strakke planning was om op wedstrijd te gaan. Alleen van mij mogen ze de richtlijn qua kleding wel aanscherpen, dus gewoon in wedstrijdoutfit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 09:35 



 
Profiel   

Ik heb van de zomer wel wat online wedstrijdjes gereden maar de punten werden er niet gezelliger op dus ik ben gestopt en samen met mijn instructrice meer gaan trainen.
Zij erop en daarna ik erop. Mijn gezondheid laat een hele les ook niet vol.

Nu afgelopen weekend voor t eerst in een jaar weer een echte wedstrijd en dat werd beloond met 185, 189.5, 181 en 188.5 punten dus heel wat andere koek dan de 157.5 (ja serieus) en 172 van de laatste 2 keer online. Maar het leukste is : we zijn nu M1 startgerechtigd :) zo trots op die pony!
Nu verder trainen want de M1 is nog wel te hoog gegrepen maar dat het mag was mn doel.

Zijn er nog anderen gestart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 10:04 



 
Profiel   

Nee, helaas was de wedstrijd die ik voor ogen had in de gruwelijke hitte. Toen heb ik helemaal niet gereden en daarna heeft ze iets geks gedaan, nu weer op de rit, maar zit voor mijn vakantie.

Hopelijk in het najaar starten!

@Fleury, mooie stabiele punten zeg! Vervelend zeg dat je gezondheid het niet toe laat om een hele les te rijden. Die van mij is ook altijd fijn te rijden als mijn instructrice erop gezeten heeft. Ga je nog weer L2 starten? Of nu trainen voor M1 en dan overgaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 10:09 



 
Profiel   

Goedemorgen! Ik kom me hier ook melden, ben nu L2+5 en ga dit weekend weer op wedstrijd. Gisteren geoefend met de voorlezer en die proef 12 is toch wel vervelend hoor! Flink blijven oefenen want perfect gaat het zeker nog niet. Gaat zo snel achter elkaar ook allemaal. Wat vinden jullie van proef 12?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 05:32 



 
Profiel   

Ik vind dat ook een lastige proef. Hij zit zo onlogisch in elkaar. Ik moet zeggen dat ik 'm niet geoefend heb dus het was gewoon goed sturen en opletten tijdens de proef en behalve dat ik een volte bij C wilde rijden ipv bij E ging het best goed. Goed opletten dat je bij dat laatste lijntje vhv + halve volte halve baan iets voor de letter uitkomt anders kom je in de knoei. Verder strak sturen en snel zijn. Halsstrekken lukte me niet overigens. Mijn paard daalde niet snel genoeg, er was genoeg te zien rond onze ring, en aangezien je daarna meteen moet aangalopperen dacht ik laat maar! Had daar een 5 voor dus dat was ook weer niet dramatisch en wilde liever mijn galop goed rijden.

Dus ja, het is gewoon een pittige proef. Veel de moeilijke lijntjes meenemen als je aan het rijden bent zodat je daar snel en handig in wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 06:52 



 
Profiel   

Ik vind hem niet zo bijzonder eigenlijk :') maar ik heb dan ook een paard dat bijvoorbeeld enorm goed kan halsstrekken. Ik kom alleen in de knoop met teugels op maat maken, juist omdat ze zo goed zakt. Dan moet je flink hengelen om alles weer op maat te hebben. (Edit: oh dat is een andere proef waar dat zo snel achter elkaar is, 12 vind ik erg simpel eigenlijk)

Maar ik ga ze volgend weekend weer voor het eerst in anderhalf jaar rijden. Morgen of maandag weer een keer oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 06:55 



 
Profiel   

Hier ging het uiteindelijk goed! Proef 11 had ik 189,5, ging erg lekker maar een keer verkeerd gereden. Stom! En proef 12 194 punten :) erg blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 06:11 



 
Profiel   

ondanks dat het topic al even inactief is wil ik me toch melden :P
Vandaag mn laatste punt L1 behaald en binnenkort gaan we L2 starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 22:14 



 
Profiel   

Leuk! Ik heb nu een punt in de L2, daarna niet zoveel zin meer gehad om online te starten. Outdoor ging niet door vanwege hitte en zo zijn we nog steeds L2+1. Nu ben ik wel wat zin weer aan het maken, vind proef 11 een hele fijne proef, dus ik ga hem oefenen en dan even inlezen in dat online starten! Hopelijk kunnen we wat leuks opsturen. Ik heb nog steeds veel aan tips die een jury me gaf in de vorige lockdowy (was een bokker)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 18:48 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
Leuk! Ik heb nu een punt in de L2, daarna niet zoveel zin meer gehad om online te starten. Outdoor ging niet door vanwege hitte en zo zijn we nog steeds L2+1. Nu ben ik wel wat zin weer aan het maken, vind proef 11 een hele fijne proef, dus ik ga hem oefenen en dan even inlezen in dat online starten! Hopelijk kunnen we wat leuks opsturen. Ik heb nog steeds veel aan tips die een jury me gaf in de vorige lockdowy (was een bokker)!


Succes! Wij hebben thuis een heel plan op gezet om elke week een filmpje in te sturen. Het s nu heel makkelijk omdat je niet perse in wedstrijd kleding hoeft!

Ohh tot maart proef 11 ! ben benieuwd. Proef 11 ziet er vrij relaxt uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 19:57 



 
Profiel   

Veel galop ook, dat vind ik wel heel fijn! Maar goed, moet hem eerst nog even een keertje oefenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 20:32 



 
Profiel   

Galop vind ik niet erg. al moet dik calice wel meer recht stellen. ik ga aankomend weekend 1e keer L2 proefje opnemen. en ik zie dan wel of ik hem in stuur of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 23:36 



 
Profiel   

Wat jammer dat er niet veel activiteit in dit topic is.

Aankomend weekend maken wij ons debuut in het L2. We mogen proef 11 en 12 rijden.

11 vind ik zelf wat lastiger omdat na het hals strekken de oefeningen best snel opvolgen. Maar heb hem van de week 2x doorgereden en dan word het al wat makkelijker.

Het achterwaarts is ook nog wel een dingetje al gaat dat steeds beter. Maar goed we gaan het wel mee maken.

Voor het laatst in September gestart, dus er zal best wat spanning zijn nu ze zolang niet mee geweest is.

Het online starten is niet zo mijn ding. Thuis gaan de oefeningen goed, maar paar lief moet gewoon km maken op vreemd terrein en in de trailer.

We gaan ons best doen zondag :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 11:59 



 
Profiel   

Wie weet weer wat leven in dit topic :)
Ik kom graag meekletsen.

In augustus staat ons L2 debuut gepland, we starten nu nog een paar keer L1 om even weer in het ritme te komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:17 



 
Profiel   

Ik kom hier ook graag mee kletsen, met genoeg mensen wordt het vanzelf ook weer een actief topic, toch?

Afgelopen weekend hadden wij ons L2 debuut, was op onze eigen vereniging en meerdere dagen, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om 2 dagen te starten.
Eva was fijn te rijden, ze is zo veel vooruit gegaan de laatste maanden. Eerste dag was erg warm, daardoor was bij de tweede proef de fut er wel een beetje uit, was super tevreden met 192,5 en 178. Tweede dag zat er een jury die ik twee jaar geleden met mijn B debuut ook had, na mijn proef echt heel leuk met hem staan praten.
Reed bij hem twee winstpunten en ook nog 1 bij zijn collega van de andere ring, dus al met al een enorm geslaagd debuut!

Odenxia, hoe was jouw wedstrijd gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:13 



 
Profiel   

Hey leuk, weer wat leven in de brouwerij *\o/*

Wij gaan dit weekend voor het eerst sinds begin oktober weer op pad! Heb niet mee gedaan aan de online proefjes dus het is echt een hele lange tijd geleden dat we een proef hebben gereden.

Thuis zijn we al wat verder en trainen we richting het M1, punten zijn ook binnen maar toch besloten om de komende paar keer nog in het L2 te starten. Deze proeven kennen we en fijn om zo weer wat meters te maken! Ben wel echt blij dat we weer op pad kunnen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:45 



 
Profiel   

Roulette mooie punten gereden, super zeg! Daar kun je mooi mee verder :)

Ginatje heerlijk om weer op pad te mogen, succes!

Wij starten morgen een rondje L1 op de kringselectie, door omstandigheden 3 weken weinig gedaan. Afgelopen week weer meer opgepakt dus we zien het wel morgen :) Mogen er 4 door van de 20 naar de regio, het is een sterke groep dus we gaan het zien :) In ieder geval veel zin om weer op pad te gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 23:11 



 
Profiel   

Heel veel succes vandaag melissa_93. Ik duim dat jullie er bij zitten!

Gisteren mochten we dus eindelijk weer een keer de ring in! Met het opzadelen vond ze het heel spannend, daarin merkte je wel echt dat we de routine een beetje kwijt zijn :( Toen ik er eenmaal op zat was het eigenlijk meteen goed. Fijn kunnen losrijden en een proef kunnen rijden zonder echte fouten. Voor mijn gevoel had ik wel met wat meer pit mogen rijden, ik ben daarin nogal snel tevreden :o Had HC gestart omdat ik nog niet zeker weet of ik de winterselecties nog in het L2 wil rijden, en omdat ik anders misschien wel aan m’n punten kom. Ik was de laatste van de rubriek en na de proef kwam de jury naar me toe om te vragen waarom ik HC reed. Ze gaf aan dat ze het een fijn gereden proef vond waar ze een berg punten aan kwijt kon. Dat was natuurlijk fijn om te horen. We hadden 205 punten dus echt meer dan tevreden en een geslaagde “come back” *\o/*

Hoe ging het bij de rest die weer op pad zijn geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 07:42 



 
Profiel   

Ginatje je merkt echt dat ze het ritme zo een beetje missen he. Super dat je zo fijn hebt gereden en wat een mooie punten, daar mag je zeker trots op zijn!

Ik ben tevreden over vanmiddag, ondanks de niet zo goede voorbereiding lekker kunnen rijden :D 1e proef een paar rommeltjes en keer galop in de middendraf (iets waar we normaal een 7 of 8 op kunnen rijden :+ ) Daar 195 punten, 2e proef ging echt fijn en daar 210 :)
Verwacht dat de uitslag voor afvaardiging morgen online komt maar denk niet dat we bij de eerste 4 zitten. Had al gezien dat het een enorm sterke groep was en zag dus ook van een aantal punten die met name in de 1e proef een behoorlijk stukje hoger zaten. We gaan het zien en anders trainen we lekker door voor de L2 :)
In iedergeval heel blij met hoe het ging *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 19:25 



 
Profiel   

Hey wat grappig, weer leven in dit topic. Ik mag inmiddels naar de M2 dus heb hier eigenlijk al niks meer te zoeken maar wel leuk om weer zoveel berichtjes te zien van mensen van het B topic. We komen er wel ;)

Roulette en Ginatje, lekker weer op pad. Wat een fijne punten.

Melissa, daar ben ik ook geweest vandaag. Ik zal voor je duimen dat je door bent! Ik ken nog niet zo heel veel namen in de kring maar zie toch een paar goeie op de lijst staan in de L1 maar 195 en 210 rijdt echt niet iedereen dus wie weet!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 154 van de 158 [ 3946 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen