Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 299 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 320  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

 
Profiel   

Dat zeg je goed urosa puzzelen evalueren en verder bevestigen. Wat fijn dat lakaj ook zo lekker mee deed. Dat geeft vertrouwen en moed
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:35 



 
Profiel   

Dat fijn Laura, dan kun je dik tevreden zijn!
Jammer dan van de jury zeg… heb je daar net weer pech in…

Urosa, lekker aan de slag met de paardjes zo te lezen, super hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 19:56 



 
Profiel   

lekker dat ie zo voor de afwisseling kan springen Kim. En dat paard kan ook echt alles he :D Heb je alweer een beetje een wedstrijdplanning kunnen maken?

Nouvel, hopen dat het onweer meevalt voor jullie vanmiddag! En ook dat je niet vol in de regen rijdt trouwens. Iig veel plezier en succes!

Laura al gesproken, goed dat je je doelen hebt kunnen halen!

Urosa, lekker dat je ook met Lakaj richting debuut gaat. En Karel gaat dat Z2 met winst gewoon halen met jou hoor! Lekker verder puzzelen

Mijn knapste mocht gister weer beginnen met opbouwen en daar werd ik heel blij van! Hij ook, zo grappig dat ie in stap best braaf bleef en zo gauw er weer draf bij komt kijken ineens alle blaadjes eng zijn :D Allang blij dat ie zich weer goed voelt en dit lekker verder uitbouwen :)
Merrie vrijdag met dekje en singel aan de lijn gelopen, doet het ook super goed. Nu op zoek naar een passend bitje (iets met enorm fijn koppie en dan ook nog een klein mondje :+) dan kunnen we weer een stapje verder. Denk dat ie ergens in september naar de zadelmak maker mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 07:37 



 
Profiel   

Nouvel, hoe is het gaan vandaag? Heb je fijn kunnen rijden?

Noukie, super fijn dat je weer lekker mag op bouwen met em! En merrie doet ook nog goed haar best, lucky you met 2 van die knapperds ;)

Ik heb vandaag met Karel weer wat WE obstakels in de bak gezet, en dat deed hij weer goed :D Leukste was de oefening met een driehoek van pionnen op een afstand van 6 meter. Daar maak je dan voltes tussen met eenvoudige wissels. Nadat hij dat heel knap deed, de stoute schoenen aangetrokken en vliegende wissels gevraagd. De eerste 2 met een hakkeltje, maar daarna kreeg hij lol in het spelletje en kon ik de voltes moeiteloos wisselen met allemaal goede wissels, zo knap <3 WE is wat dat betreft vaak logischer voor ze. Hopelijk gaat het ons ook wat helpen in de KNHS dressuurlijntjes.

Waarschijnlijk maken we in september ons WE wedstrijd debuut, het is even afwachten of de eigenaar vrij kan krijgen maar dat verwachten we wel. Het is een beetje dubbel, heb besloten de introductie klasse te starten. Dat voelt qua niveau van africhting oneerlijk, dat is B qua dressuurproef. Maar ik heb nog nooit WE gestart, en wil ook vooral lol hebben. Als ik het dan direct passend ga doen bij ons dressuur niveau is de trail met obstakels best lastig. Dus start dan nu in WE0 als dat goed gaat, ga ik de volgende wedstrijd wel een level omhoog (je mag in de WE zelf bepalen waarin je start, je hoeft dus niet zoals bij de KNHS punten te halen per klasse).

Lakaj ging ook erg goed, sprong vlotter en beter aan. Galop weer beter, ben zelfs al wat aan het schakelen in de galop! Waar ik vorige week zondag nog heel veel moeite moest doen om hem de hoefslag rond te krijgen :oo Scheelt ook heel erg dat Lakaj dus 5 jaar heeft stil gestaan en dat er niet zo als met Karel andere ruiters op hebben gereden na hun dochter stopte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 18:34 



 
Profiel   

Oh gaaf zeg, WE is Cool!
Succes!

Ik had regen en een rommel onweer, met de regen was ik wel blij, maakte het iets minder benauwd.
Met losrijden liep hij fijn, eerste proef stortte hij gelijk in voor mijn gevoel, net niet goed van acheruit, en dan wordt ‘ie weer wat lang en sterk voor…. Dus dan gaan de eenvoudige wissels standaard de mist in…
Verder ook wel goeie stukken maar ik baal er dan van dat ik hem niet net voor kan zijn en naar voren kan houden, ik weet dat hij het gaat doen…
Tussen de proeven (moest 2 achter elkaar, was meetmoment) toch even zweep erbij gepakt, en wat tempowisselingen in galop en draf gereden snel voor ik weer moest…
Tweede proef gelijk goed naar voren gereden, drafgedeelde voelde voor mij echt een stuk beter, galop was ook iets meer aan elkaar voor mijn gevoel.
Had een hele vriendelijke jury… 219,5 en 220,5… :wow:
Was wel wat hoog, haha, maar een leuke stimulans om weer even door te zetten!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 20:31 



 
Profiel   

Super nouvel! Lekker toch.

Laura mooi dat je met plezier hebt gereden jammer dat de punten niet helemaal kloppen met t gevoel.

Noukie fijn te lezen dat hij goed in z’n vel zit met de spookblaadjes. En de merrie lijkt dus goed braaf zo?

Lekker blijven puzzelen op de wissels met Karel. Mijn wissels naar links waren bijna altijd na. Enkele was met veel moeite goed en ik was echt even bang dat t niet zou gaan lukken. En toen ie ze thuis deed sprong hij in de proeven na. Pas sinds deze winter zijn ze safe en hoef ik nergens over na te denken.

Als ze niets aflasten mag ik zaterdag weer een rondje gaan sturen in de ring.

Gister had ik best aardige stukken. De draf begint steeds beter te worden en de wissels zijn best knap.
https://youtu.be/nCxW0ujw9dE


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 05:28 



 
Profiel   

Geweldig Nouvel! Dik verdiend na al je harde werk!

Kim, hij ziet er goed uit ook! Hopen dat je zaterdag weer kan.

En merrie is so far erg braaf inderdaad, echt fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 05:28 



 
Profiel   

Gefeliciteerd nouvel mooie punten!
Kim ja dat is jurysport
Mooie foto's wat knap dat hij dit met zijn grote en lange lijf zo goed doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 06:11 



 
Profiel   

Nimber, en moet je jullie nu eens zien gaan die serie is echt super! Maar je verhaal geeft me even extra hoop! Dat het met Ice ook niet vanzelf is gegaan.
Stoere draf ook! Hopelijk kun je zaterdag lekker starten.

Nouvel,super knap. Gefeliciteerd, echt mooie punten. Mare, de vorige keer hadden jullie ook al hoger gescoord, dus misschien hebben jullie mooie stappen gemaakt in de ring en zijn de punten echt een verdienste ipv een vriendelijke jury? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 09:11 



 
Profiel   

Thanx allemaal!
Het was wel hoger dan verdiend hoor, er zaten echt nog zat dingen in die beter moeten…
Ik had dezelfde jury als vorige keer en die is vrij positief ingesteld zullen we maar zeggen, maar het toch leuk en motiverend om ook eens leuke punten te rijden!

Noukie, fijn dat de merrie het zo braaf doet!

Nimber, wat is het toch een kanon van een paard zeg! Super knap wat jullie samen voor elkaar krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 11:15 



 
Profiel   

Laura hij is super in verhouding en t voelt niet als een groot en lang paard. Eigenlijk vrij makkelijk te rijden.

Urosa bij mij was het keerpunt een chiropractor behandeling. Zij gaf aan dat hij links door springen echt moeilijk kon en in de week na de behandeling ging dat makkelijker en makkelijker en nu vind ik ze naar links mooier bergop. Rechts is hij soms iets wat vlak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 13:30 



 
Profiel   

Ik zal ook weer even reageren haha, heb wel met plezier met jullie meegelezen. :3

@Noukie, lekker dat je weer mag opbouwen! Ik vind je nieuwe jonkie ook echt zo leuk. Ben heel benieuwd hoe die straks onder het zadel gaat zijn! Ikzelf doe bij het echte beginnen met een bitje meestal gewoon een dubbelgebroken bustrensje in, en dan van daaruit verder kijken waar de voorkeur van het paard ligt.

@urosa, leuk! Lijkt me wel moeilijk, toch op een aantal vlakken anders dan gewoon dressuur rijden. Lijkt me dat je voor WE ook wel een dapper paard nodig hebt toch?

@nouvel, zooo, gefeliciteerd met je mooie punten! Een een keer een extra vriendelijke jury mag ook wel toch haha! Dat valt dan alleen maar mee. Zeker als je zelf ook goed weet waar de werkpunten nog liggen.

@Nimber, Ice is toch ook zo knap hè! Als ik jullie zo zie rijden lijkt het allemaal zo makkelijk haha. Je start ZZ licht nu met hem toch? Hoeveel winstpunten hebben jullie inmiddels al?

Nou, ik heb de afgelopen tijd niet zo veel boeiends gedaan, wel weer een puntje erbij gereden haha. Ze blijft nu in de eerste proef een stuk beter door lopen, in de tweede nog niet zo dus zit eigenlijk een beetje te kijken voor een wat scherper spoortje voor in de proef. Dan blijf ik met training gewoon met de zachte rijden, maar sluit ze zich hopelijk niet zo makkelijk af op wedstrijd.

Van de wielspoor gebruikers, rijden jullie liever met een glad wiel of een gekarteld wiel? Wat is precies het verschil? Of is dat er niet echt?

Afgelopen week is mijn instructeur er weer even opgekropen, en die kan toch rijden joh, super gaaf! Die is even een halfuurtje wezen puzzelen op het verzamelde werk (piaffe/passage) en die gekke tuuger van mij lijkt er toch wel wat van te kunnen! Hij gaat er naar de toekomst toe wat vaker even opzitten omdat ik daar echt nog het gevoel en de ervaring even voor mis en Roné vooral nog wat moeite heeft met de coordinatie in het zweefmoment. Maar wel echt leuk om te zien!

Voor de mensen bij mij in de buurt: eind augustus (28/29) organiseren we weer een mooie tweedaagse op de Heidehoek, mochten jullie nog een fijne locatie zoeken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 14:07 



 
Profiel   

Zit ik in jouw buurt? Is het op zand?

Fijn dat je instructeur er ook op kan stappen.
Ik heb pas 5 puntjes hoor! Gaat niet zo hard als je niet start haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 15:54 



 
Profiel   

Nimber schreef
Zit ik in jouw buurt? Is het op zand?

Fijn dat je instructeur er ook op kan stappen.
Ik heb pas 5 puntjes hoor! Gaat niet zo hard als je niet start haha


Ah nee, gauw maar weer starten dan :p

Zit in Eemnes, pensionstal de Heidehoek, vlakbij de uitrit van de snelweg dus redelijk makkelijk te bereiken. :3

Is op een hele goede Achterberg bodem haha.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:03 



 
Profiel   

Oeh is het mogelijk er een weekendje van te maken met overnachting :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:11 



 
Profiel   

Nimber schreef
Oeh is het mogelijk er een weekendje van te maken met overnachting :D


Dat zou ik zo niet weten, moet je even met mijn stalhouder mailen haha, ik weet eigenlijk niet of we stallen vrij hebben. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 17:07 



 
Profiel   

DG, de hele bak staat vol obstakels dus daar moeten ze wel gewend aan zijn inderdaad, en vertrouwen hebben in de ruiter. Knabstruppers zijn gebruikt als oorlogspaarden en dat merk je echt, Karel kan ik dwars over mensen en door paarden heen sturen als ik wil := dus daar heb ik met hem al een groot voordeel mee! En dat hij compact is ook. Gefeliciteerd met je winstpunt en fijn dat ze in de eerste proef beter door blijft lopen al!

Ik heb een gekarteld wielspoor. Niet gekozen als een scherp spoor, maar omdat ik het vriendelijker vind aangezien het wieltje draait. Sommige mensen vinden ze echter heel heftig :') glad wiel nog nooit mee gereden. En leuk dat je instructeur er eens wat vaker op gaat voor de verzameling.

Mooie locatie ook om te starten! Voor ons echt heel te veel uit de richting haha.

Nimber, chiropractor ga ik ook even in mijn achterhoofd houden!

Ik heb vandaag weer fijn gereden met Karel, weer veel zelfhouding en van de hand af. Dan is het echt genieten!
Met de vliegende wissels weer een ander Z2 lijntje gedaan en uiteindelijk een mooie zijn makkelijke kant op. Zijn moeilijke kant sprong hij alleen voor op de hulp, maar daar was ik, misschien gek, best blij mee. Want hij deed van de 3 pogingen (meer mag ik niet van mezelf vragen) geen enkele meer met een drafpasje en alleen voor wisselen voelt beter en makkelijker op te lossen dan dat drafpasje.

Kan hem daarin dan richting travers zetten naar nieuwe binnenachterbeen toch? Nimber, heb ik de tip goed onthouden? :o

Lakaj deed het ook erg goed weer. Zondag 8 augustus waarschijnlijk voor het eerst eens naar vreemd terrein. Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 18:51 



 
Profiel   

DG thanks! Ben ook echt blij met dr, tis zo'n leuk dier! Enorm mensgericht, vindt eigenlijk alles wel gezellig ook. Vandaag bij de smid geweest, had mn ma erheen gestuurd (ik zat op kantoor) maar dat was niet eens nodig zo braaf. Ze laat ook heel mooi zien als ze iets spannend vindt, dus daar is goed rekening mee te houden en op tijd af te vloeien weer.

En dit gaat al heel goed :)

[ img ]

Grote was zondag ook echt top, hij lijkt beter teruggekomen dan we stopten, ik hoef alleen te zitten en hij loopt, ineens maakt ie vanzelf lichte verbinding ipv dat je echt naar verbinding toe moet werken. Ik kon alleen maar lachen (en hem af en toe een beetje afremmen; toen ie alleen nog maar wilde uitstrekken zijn we maar gestopt :D). Maandag mn ma gereden, vandaag longe. Morgen als het een beetje weer is bos.
Heb voor de merrie nu op marktplaats een bitje gekocht, hopelijk past het. Mijn favo bit bij elk paard tot nu toe, dus hoop voor haar ook (sprenger ultra dubbelgebroken watertrensje)

Gefeliciteerd met je punt en fijn dat ze zo goed blijft meedoen! Gaaf om te zien wss als ze zo gaat sjouwen! Ik rijd met een glad wiel, puur gevoel dat ik die fijner vind. Heb ook een grof wiel liggen voor mn pony destijds, mijn idee is dat die wat lomper is, maar of de paarden dat ook zo ervaren weet ik eigenlijk niet.
Dat weekend heb ik helaas al andere plannen, maar Kim, ik kan het aanbevelen. En idd, dicht langs de snelweg, dat scheelt vaak al snel qua aanrijtijd!

Urosa ook lekker aan het knutselen :) Ik blijf het grappig vinden hoe Karel ineens wissels leuk begint te doen en je daar daadwerkelijk aan kan werken nu. Ga je met Lakaj ergens lessen de 8ste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 19:39 



 
Profiel   

Urosa zo zou ik t wel aanpakken dus als je naar links wil wisselen ga ik vanuit de contra galop ( linksom rechter galop dus) de achterhand naar binnen verplaatsen en dan hol maken om je linkerbeen, dan je hulp voor wissel eventueel met een tikkie van je zweep. Door linksachter zo vrij te maken en de schouders aan t schot te houden is het makkelijker om eerst achter te wisselen.

Ik reed thuis altijd met een kleiner stomp spoortje en op concours met grof wiel. Dan had ik op concours wat extra over was de redenatie erachter. Bij ice liep t anders die had op de 1 of andere manier steeds plekjes van t stompe spoortje. Ik ben toen met een klein spoortje met gladwiel gaan rijden. Nu nooit meer plekjes. Bijt spoor met grof wiel kruipt hij erg achter het been dus ik hou t nu op t gladde wieltje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 12:19 



 
Profiel   

Ik vind het spoorverhaal ook nog wel een vraagstukje…
Ik heb in de proeven nog steeds het probleem dat hij terug komt en niet fijn van achteruit is, waardoor hij teveel voorover in mijn hand komt en met name het galopgedeelte soort van drama wordt maar ook bijv de keertwendingen.
Wat is dan effectief , een glad of gekarteld wiel proberen of heeft iemand daar nog andere tips voor?
Hij reageert het beste op een keer bijtikken als hij uit elkaar gaat maar ja dat kan in de proef niet en dat weer hij heel goed volgens mij…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 17:26 



 
Profiel   

Ik vind een gekarteld wiel altijd fijn zodra hij even gebruikt is, nieuw voelen ze soms toch nog iets te scherp aan. Ik gebruikte deze altijd met mijn YR paard op concours, met zijn 1.81 negeerde hij mij anders :+

Roz vindt een horizontaal rollend rubber balletje het fijnste, maar dat is hier met dressuur niet toegestaan (alleen verticale rollers/wielen en alles metaal). Een gewoon spoortje/grof wiel/zwanenhals was absoluut geen succes, dus ik denk dat wij ook een glad wieltje gaan proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 17:45 



 
Profiel   

Ja hier gaan de wissels ook nog niet zoals ze moeten. Nu de focus gelegd op impuls en goed reageren op de hulp.
Vandaag echt heel fijn gereden had wat balken neergelegd en begonnen met losweken in de galop hij was echt fijn aan en liet mij goed zitten. Hij werd zelfs een beetje heet.

Maandag en dinsdag is er voor het eerst iemand op de jonkie geklommen. Pff het was gaaf maar hij ging wel echt af. Morgen gaan we weer aan de gang en vrijdag ook. Hopelijk gaat het dan iets makkelijker met minder spanning maar toen hij eenmaal liep was ik onwijs trots haha.

Noukie jou nieuwe dame is echt een plaatje.
Dg mooie lokatie! Nog nooit geweest ziet er fijn opgezet uit.
Ik reed met een glad wielspoortje maar ben weer terug naar gewone spoor met platte achterkant wieltje werd hij niet perse sneller en beter van en ik irriteerde me aan het gerinkel ivm been niet stil kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 20:12 



 
Profiel   

Nimber, thanks! Ik ga dat even doen als hij achter laat is. Voor de rest waarbij de wissels mooier kunnen, ik volg de Begijnhoeve op YT en hun hebben ook een fijne vlog gemaakt over problem solving. Sluit ook mooi aan bij Nimber haar oplossing.
https://youtu.be/1OeSxKy6RtM

Laura1982, jammer dat hij even af ging, maar wat ontzettend tof dat er al iemand op je jonkie heeft gezeten! Fijn dat je zo lekker met Douwe hebt gewerkt!

Noukie, heerlijk zeg dat je beide paarden het zo fijn doen! Merrie klinkt echt als een fantastisch karakter en het plaatje ziet er ook erg goed uit! De 8ste gaan we op een locatie rijden van bekenden. Geen les maar gewoon vrij rijden.

Ik heb vandaag weer fijn gereden met Karel, appuyementen gaan steeds wat fijner. En ik was helemaal voorbereid qua wissel werk, maar hij sprong ze beiden gelijk goed *\o/* de vliegende wissel door een S van hand veranderen past hem blijkbaar goed. Ik was al wat moe, en het waaide zo hard dus Lakaj weer even laten staan. Die is zondag al eerste aan de beurt en dan worden er foto's gemaakt :D hopelijk gooit het weer geen roet in de eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 15:26 



 
Profiel   

Kim wat gaan jullie als een speer vooruit! Heerlijk dat alles nu goed samen komt.

Nouvel mooie punten. Lekker van genieten. Soms zijn ze hoger dan verwacht en soms lager dan verwacht. Maar die winstpunten heb je dik verdiend!

DG wat gaaf! Keer een stukje film voor ons van je instructeur erop? :D

Noukie heerlijk dat ze beide goed gaan. Hier ook fan van sprenger!

Laura, ik zag het al op fb, zag er al goed uit hoor. Wat zal jij je een trotse ‘paardenmama’ voelen. *\o/*

Urosa ik ben echt fan van Karel (en jou). Jullie zijn zo’n fijne combi. Wat leuk dat die wissels en het appuyeren al zo goed gaan.

Hier rijden we met een gekarteld wieltje sinds vorig jaar. Ik ben natuurlijk gewoon een normale lengte kwa persoon, en ik rijd een pony. Mijn benen maken vanaf mijn knieën al geen contact meer met haar lijf als ik ze netjes lang maak en uitdruk. Dus als ik m’n been wat optrek en m’n spoor wil gebruiken, wil ik iets wat snel reactie geeft. Ze reageert niet heel heftig op het wieltje, loopt er gewoon fijn op, dus ik ben tevreden en heb geen glad wieltje meer gekocht. Dure zaak ook, verschillende soorten sporen kopen om uit te testen. :=

Wij zijn lekker aan het puzzelen. Nieuwe instructrice die ons precies de juiste handvaten geeft, maar wel even omschakelen en weer de juiste afstemming vinden. We mogen beide wat scherper worden, en ik moet meer vertrouwen krijgen dat we echt geen manege combi zijn, maar ik kijk echt enorm uit naar de aankomende maanden. De progressie die ik voel in korte tijd is echt fantastisch, en ik ben zo benieuwd waar we straks staan.
De bruine is weer drachtig gescand voor volgend jaar. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:30 



 
Profiel   

ABs, leuk bij wie les je nu.

Knappe Karel die wissel in de S vind ik super lastig, vooral dat snel recht, wissel en weer om en dat in een paardlengte tijd. Oh en dan ook nog een rechte wissel naar de jury toe.

Gister mocht ice mee naar les voor t eerst sinds januari*oeps*
Iets met blessures, en relatie ellende enzo.
De meester was echter heel erg te spreken vond hem er goed voor staan en vroeg zelfs nog even of ik elders had gelest. Het afgelopen half jaar heb ik mezelf les gegeven vanaf de video :D

Veel gespeeld met de draf en daarin mijn aanleuning. Nu drukt hij zich er soms te gemakkelijk in op. Klein beetje passage mee gepakt, gespeeld met de pirouettes want die vind ik lastig maar eigenlijk moet ik daar meer gas in blijven geven.
Daarna nog even alle series door gereden en die deed hij direct keurig. Volgens de meester kan hij echt wel t zzzwaar maar nu moet t allemaal nog aan elkaar passen in een proef en dat is de lastige factor samen met het wat inhouden van ice op vreemd terrein. We puzzelen weer verder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 06:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 299 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302 ... 320  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen