Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 228 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231 ... 245  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Het is niet heel anders trainen, maar meer heel bewust voelen en je hulpen geven. Niet teveel willen doen.
Eerst op je hulp naar voren en dan terug rijden. Niet teveel buitenbeen willen gebruiken, want dat is hulp voor kont naar binnen. Dus meer binnenbeen

Hij was van de week wel met zelf trainen wat spooky. Waarschijnlijk het weer of wennen aan zijn nieuwe buurvrouw.
Gister was hij in de clubles scherp en fijn te rijden. Had zijn oortjes ook opgezet misschien dat dat het ook was. Dan is hij net iets meer geconcentreerd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 19:54 



 
Profiel   

Roulette, oh nee als je hem niet nodig hebt zou ik vooral ook niet gaan testen. Nergens goed voor want je mag er toch ook niet meer mee starten :P maar wel prettig dat ze er niet zoooo panisch (meer) voor is, dat je er zelfs van andere ruiters mogelijk last van zou krijgen...
het zijn best wel wat deelnemers denk ik want het begint gewoon om 18.00u. Maar uiteraard eerst ponyruiters. Dat begrijp ik heel goed :j wat ik alleen jammer vind is dat ze eerst altijd pony’s deden en daarna paarden M-L-B waardoor ik toen altijd als laatste was. En nu start ik M.... hebben ze er plots paarden B-L-M van gemaakt en start ik alsnog laatste 8)7

Urosa, oh ja L kun je nog online starten, wat super fijn zeg! Dat is gelijk een mooie oefening op ander terrein en een proefje.. maar wel nog even de rust dat je niet gelijk tussen allemaal andere zit. Heel fijn! Mooie ontwikkeling dat ze dat op deze wijze erin hebben gehouden :D (vind ik ook fijn met mijn jonkie volgend jaar :P haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 20:39 



 
Profiel   

Nou ik ben BLIJ BLIJ BLIJ!!!! :D

Ze liep super fijn! start van de proef begon ik weer zo zonder mijn benen te rijden, dat ze zelfs in stap viel!!! zo zonde !! Maar wel een wake up call want ik dacht; rijden nu! Alles of niks!!! En toen ging het eigenlijk super!!

rechtergalop aanspringen ging enorm tegen de hand (ze wilde aan de haal maar kon het net voorkomen) en die gebroken lijnen in galop blijven nog een beetje overleven.. :o maar er zaten ook zulke mooie dingen in <3 Schouderbinnenwaarts ging gewoon 2x geweldig!! Middenstap ging nog beter dan normaal! Middendraf was ik mega trots op! En ook middengalop ging 2x super!!! (Vooral die middendraf en middengalop zijn voor ons hele moeilijke onderdelen).

Helemaal trots!! Krijg ik mijn protocol terug.... gelukkig wel 186 punten, maar wat een vreemde dingen stonden erin... wat niet lekker ging waren alsnog 7ens en de dingen die super gingen waren 5jes.... := helaas was de jury al weg dus ik kon ook niks meer vragen. Maargoed het gemiddelde zal wel kloppen denk ik dan maar :P (kwam in ieder geval wel overeen met mijn gevoel) ;) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 23:44 



 
Profiel   

Toch een punt erbij Linda!
Fijn dat het voor je gevoel goed ging! Het is en blijft een jury sport de 1 wil dit zien en de ander dat.

Hier gister nog een lesje meegepikt. Hij gaat steeds gaver draven. Hij was wel even stukje boos. Moest gas geven en soms denkt hij halverwege ik ga langzamer dus been en dat was even bokje naar been. Verder liep hij super.
Instructeur zegt dan lang zijde gas geven. Ik zeg ik houd hem niet. Denkt hij aan einde. Nou terug komt hij wel, maar hij vertrekt al veel te vroeg. Dat stukje houd ik hem niet.
Wel iets last van zijn gevoelige huid. Pff leuk dat verharen.

Vandaag houding en zit Apk op stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 06:18 



 
Profiel   

Goed bezig Linda! Jammer van de lastig te plaatsen feedback, maar gefeliciteerd met je winstpunt!

Veel plezier vandaag, Kimmetje, wat gaan jullie doen met zo’n houding en zit APK?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 07:26 



 
Profiel   

We hadden eerst zo’n mechanisch paard die je zelf in beweging moet zetten en daarna op je eigen paard de tips toepassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 17:40 



 
Profiel   

Roulette jij had vandaag wedstrijd toch? Hoe is het gegaan?

Kimmetje, klinkt erg leerzaam, was dat het ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 19:43 



 
Profiel   

@linda het was zeker leerzaam. Ik werk al langer met haar als therapeut en ik wist al van tevoren waar ik aan moest werken. Af en toe een opfris lesje is heel erg goed!
Maar het is super leuk om te zien hoe het voor anderen ook werkte en wat ze zag.

Ik heb door een afwijking en een ziekte in mijn rug altijd moeten letten op mijn houding. De ene dag gaat dat beter dan de andere. Het zal altijd zwaar zijn voor mijn lijf, omdat ik het iets kan verbeteren, maar beter wordt het niet. Ik zal het altijd voelen in mijn rugspieren.
Ja die kan ik trainen, maar dat is heel zwaar voor ze en veel verbetering kan niet.
Het is al vele malen beter dan jaren terug, maar de afwijking en ziekte gaan niet weg.

Toch is het altijd leuk en leerzaam om toch mee te doen en je er weer bewust van te worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 19:56 



 
Profiel   

Leuk zeg, fijne combinatie ook met een mechanisch paard en daarna nog op je eigen paard. Lastig, een afwijking hebben en weten dat het ook niet beter gaat worden dan dit. Kan je op slechte dagen wel rijden?

Ach ja, wedstrijd... wat zal ik zeggen. Ik heb op zich fijn gereden en kunnen werken aan onze eigen doelen. Frustrerende is dat ik al 3 wedstrijden achter elkaar zo goed als identieke punten heb (en dan net geen winstpunt) terwijl wij per wedstrijd duidelijk beter zijn gaan rijden. Vriendin die mee was heeft er echt wel kijk op en die had mijn beide proeven een punt of 10 hoger ingeschat dan wat we kregen. Voor nu is mijn motivatie even op, half november gaan we een paar dagen op trainingskamp, hopelijk hebben we daarna weer motivatie om te starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:43 



 
Profiel   

@roulette ook op slechte dagen rijd ik gewoon. Dan voel ik het wat meer. Het is niet zo dat ik het niet kan hoor, maar dat doen mijn spieren meer pijn.
En door de spieren te onderhouden door juist te rijden blijven ze iets sterker.


Jammer van je punten! Zo is het niet leuk om te starten! Gewoon blijven gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 06:01 



 
Profiel   

Oeps... Al een hele tijd niet meer gereageerd. Maar heb wel alles mee gelezen.

Linda2008: Je moest lekker laat starten, jeetje! Maar ondanks dat wel een mooie winstpunt erbij. :D

Leuk zo'n houding en zit Apk kimmetje26. Knap dat je ondanks je afwijking in de rug tóch rijd!

Roulette, Balen van de wedstrijd... Ik snap dat je motivatie daardoor wat minder wordt. Veel plezier en succes alvast op trainingskamp!


------------

Hier hebben we de afgelopen maand niet veel gestart. Één keer zijn we weg geweest maar dat waren geen fijne proefjes. Miley bokte bij het aanspringen in de rechtergalop en was daarbij ook niet fijn te houden. Maar dat hoort er ook bij.

Daarna ben ik twee week op vakantie geweest naar Zweden. Dus heeft ze lekker vrij gehad. Ik ben haar nu weer aan het opbouwen. Ze loopt erg fijn! Op dit moment werken we veel aan de verruimingen en schouderbinnenwaarts.

Vanaf volgende week heb ik elke week een wedstrijd gepland staan. Bijna allemaal op nieuwe locaties, om een beetje uitdaging te houden.

Eerst starten we steeds op dezelfde locatie maar dat wordt nu een beetje saai. Ook voelt het niet meer echt als een wedstrijd aangezien het op dinsdagavond is en er dan weinig publiek en sfeer hangt. Dat mis ik toch een beetje dus we gaan nu lekker in het weekend starten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 06:14 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden, afgelopen weekend de punten binnen gehaald voor de M1!

Mijn eerste doel was altijd al een winstpunt in de M1, maar toen werd destijds die merrie helaas verkocht, we hadden 5 winstpunten in de L2..

Daarna weer van vooraf aan met een 4-jarige zadelmakke Fries mogen beginnen. Ondertussen heeft ze een veulen in 2020 gekregen, welke ik voor mezelf gekocht heb.
Maar nu ontving ik wederom het bericht dat dit geweldige paard verkocht ging worden..
Helaas ben ik ook niet rijk en kan ik niet een 7-jarige Friese stermerrie kopen..

Maar het geluk was, dat een oudere man uit de buurt precies zo'n merrie zocht en ik haar mocht blijven rijden.

En nu mogen we dan M1 starten. Het enige probleem is, dat ze drachtig is en in februari/maart haar veulen al krijgt.

Nu willen we toch nog proberen om ervoor nog een puntje te kunnen halen, aangezien ze nu al dik begint te worden..

Sorry voor het lange verhaal :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:45 



 
Profiel   

Linda2008, mooie stappen heb je gemaakt zeg! Gefeliciteerd met je mooie winstpunt! Jammer dat het protocol dan niet helemaal pastte bij je gevoel maat het resultaat gelukkig wel! Was het late starten niet voor niks.

Kimmetje26 lekker fanatiek bezig met Harry zo te lezen! En lastig zeg dat je soms zo met je lijf zit.

Roulette, jammer dat de punten even niet overeen kwamen met de verwachting maar vaak komt dat wel! Belangrijkste blijft toch de progressie

Roosjenat, vakantie heeft jullie beiden dus goed gedaan! En ergens anders starten is inderdaad ook wel leuk.

Welkom Getty_Maan, fijn dat je de merrie toch nog door mag blijven rijden zodat je doel uit kan komen! Snel debuut maken dus ;)

Gisterenavond fijn met Karel getraind. Zijn makkelijke kant op lukte de vliegende wissel van contra naar contra. Vond ik wel heel knap van hem.

Vandaag met Lakaj naar vreemde locatie geweest. Voor het eerst met een vreemd paard in de bak en dat ging goed. Hij was braaf maar wel wat afgeleid. Alleen daaraan merk je dat ie hengst is haha. Proefje zaten mooie stukken in, maar ook veel miscommunicaties. Zo was halthouden zoek, bij het halsstrekken ging hij eerst in galop :') denk niet dat het winst is. Maar het was leerzaam en hij vond het prachtig om mee te zijn. Volgens mij heeft ie alleen maar zijn oortjes naar voren gehad :') daarna nog even met een vriendin en haar Fries in het bos uitgestapt. Was echt de kers op de taart :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:31 



 
Profiel   

Urosa, klinkt als een leuke dag met Lakaj, fijn dat hij braaf was, zo te horen zag hij de lol er wel van in. Leuke foto ook van jullie samen (in het PS/ES topic)

Getty_Maan, wat een mazzel dat je deze merrie kunt blijven rijden ondanks de verkoop en welkom in het topic.

Thanks voor de opbeurende woorden, moet inderdaad weer even focussen op wat er wel goed gaat en onze vooruitgang van dit jaar. En dan weer aan de slag om haar nog wat beter bij elkaar te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:26 



 
Profiel   

Ja ben er ook blij mee! Op de foto toont de galop wel beter dan het ging :')
[ img ]

En goed plan! Het is ook heel natuurlijk om eerst teleurstelling te voelen. Je traint er hard voor.

Ik vond het bv ook jammer dat ik nog geen winstpunt waardig proefje neer kon zetten met Lakaj gisteren. Maar ik heb er wel veel informatie uit kunnen halen voor de volgende keer. Daarnaast hebben we inderdaad veel lol gehad, we rijden toch allemaal paard omdat we het samenwerken zo leuk vinden? Dus probeer mezelf daarin ook te mental coachen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:47 



 
Profiel   

Roosjenat, wat leuk zo'n volle wedstrijdplanning. Wanneer is nu de eerstvolgende keer?
Ik zou ook liever wat meer op verschillende locaties gaan starten, maar ik heb meestal geen hulp en dan durf ik niet naar onbekend terrein... Wij zijn in Juli wel naar een andere locatie geweest, en eigenlijk was ze wel braaf dus wat dat betreft maakt het ook niet zo veel uit...

Getty_Maan, welkom :)

Roulette, och ik herken mij zo in jouw verhaal :(:) soms lijkt het allemaal even niet te lukken terwijl je soms vergeet wat allemaal wel goed gaat en je zit er ook helemaal niet ver vanaf dus het moet alleen nog even op zijn plek vallen (en dat kan soms heel snel gaan :j ) gewoon blijven genieten van je vooruitgang, ook al zie je dat nog niet direct aan de punten, het blijft een jurysport ;)

Urosa, heb je al punten terug? Mooie foto hoor <3

Wij gaan de 24e een clinic rijden bij Jill Huijbregts, echt super spannend! En de 27e hebben we nog een wedstrijdje gepland staan. Stiekem wil ik wel proberen om dit jaar M2 startgerechtigd te zijn := we gaan nog lang geen M2 starten, maar de puntjes binnen hebben zou wel super tof zijn :o :D (je moet toch doelen stellen hea?! :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 13:44 



 
Profiel   

Linda2008, wat ontzettend leuk van die clinic zeg! Ben een beetje jaloers :') ik kijk haar vlogs altijd. En leuk doel toch? Gaat vast lukken :D mijn doel om ergens ZZ licht te willen starten is ook erg ambitieus aangezien ik zondag pas mijn eerste Z2 wedstrijd heb :=

Punten nog niet terug helaas. Dat mis ik echt niet van het online proefje rijden :+

Gisteren deden beide heren weer goed hun best. Het was wel echt herfst met een paar buien. Ik ga in november met beide naar springles, 1ste les met Karel en 2de met Lakaj. Zin in! Nu moet ik wel op balken jacht. Karel heeft 2 oude balken die al rot waren de laatste nekslag gegeven. Nu hebben we nog maar 1 die heel is, kunnen we niet oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 14:14 



 
Profiel   

Linda, knap dat je zonder hulp op wedstrijd gaat. Heb je dan 1 vaste (wedstrijd) locatie waar je altijd heen gaat? Super leuk, die clinic, vind haar manier van omgaan met haar paarden en trainen er vriendelijk uit zien. Handige planning heb je, de clinic en de wedstrijd vlot op elkaar.

Thanks, komt wel goed, ooit. Had het er maandag nog over met mijn instructrice, zij vond ook dat we wel meer punten verdiend hadden en zette ons daarna heel hard aan het werk :)

Urosa, kan lang duren he, die online punten...
Veel plezier met springen, leuk voor de afwisseling voor beide heren. Eigenlijk wil ik ook wel weer eens gaan springen met Eva, maar het komt er iedere keer niet van (en dat terwijl er op stal altijd een parcours staat).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:14 



 
Profiel   

Ik had 178,5 met Lakaj, heel leuk protocol dus ik ben blij met mijn deelname! Kan er echt verder mee in de training ook. En stiekem wel tof om maar 1,5 punt naast winst te zitten terwijl er behoorlijk wat dingen mis gingen :+

Vandaag Karel proefgericht gereden. Die ging voorbeeldig. Lakaj ging ook voorbeeldig tot aan de rechtergalop. Daar denderde hij zo door mijn hand en zit heen terwijl ik naar draf wilde. Uiteindelijk maar compromis gesloten :=

Morgen ga ik Karel deels scheren en ze beide even longeren. Bijna zondag :):)

Roulette, oh als er altijd een parcours staat heb je geen excuus eigenlijk :') fijn dat je het nog even met je instructrice zo bespreken en aan kon werken. Volgende keer gewoon winst rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 16:04 



 
Profiel   

Getty_maan Welkom!

Urosa: Netjes zo voor de eerste keer! En al helemaal als er ook wat dingen mis gingen. Heel veel succes zondag!

Linda2008: Gaaf een clinic bij Jill! Lijkt mij ook een super leuk bin haar, vind haar video's altijd al leuk. Leuke spontane meid.



Hier gaat het rijden ook erg fijn. Sinds zondag rijd ik haar op een andere manier los en dat heeft een groot verschil gemaakt. Ze loopt daardoor nog meer ontspannender/losser.

Zaterdag gaan we weer starten, op een nieuwe locatie voor Miley. Maar dat komt wel goed, ze is niet snel onder de indruk. Onze doel is zaterdag om meer rust in de proef te krijgen, ik doe nog wel eens te snel dingen en dat kost ons teveel punten. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 19:52 



 
Profiel   

Wij zijn weer terug van wedstrijd. We hebben twee puntjes erbij. :D

Het losrijden ging erg fijn, ze was totaal niet kijkerig.

Daarna na de andere bak (die was helemaal afgesloten), ook daar keek ze nergens van op. 1ste proef ging prima, zaten een paar grote fouten in. De schouderbinnenwaarts ging niet lekker en ook het aanspringen in de rechtergalop ging fout. De rest ging wel heel fijn, hier hadden we 185 punten.

In de tweede proef ging de schouderbinnenwaarts al beter. In de rechter galop aanspringen was niet goed en ze sprong over op de gebroken lijn. Maar verder helemaal tevreden en hier hadden we 182,5 punt.


Dus nu goed oefenen op het aanspringen in de galop en de schouderbinnenwaarts. Maar het gaat steeds beter, we zijn helemaal tevreden over vandaag. Op naar volgende week. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 15:39 



 
Profiel   

Hier ook terug van wedstrijd.
Losrijden was er wat spannends maar heb door gereden en kwam er uiteindelijk normaal langs.
Proef was ik tevreden over eindelijk zonder Harry acties maar met fouten van mijn kant. Links aanspringen ging fout en de eenvoudige van rechts naar links.
Net geen winst met 201.5
2e proef was mijn lijf op en was Harry niet meer aan mijn hulpen. Hij liep wel, maar ik drong niet goed door meer. Die was heel rommelig en terecht lage punten

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:28 



 
Profiel   

Roosjenat fijn dat je andere manier van losrijden gelijk 2 winstpunten opleverde. Mooie bevestiging en gefeliciteerd!

Kimmetje26, had ook al in het andere topic gereageerd maar je zit er dichtbij nu!

Hier een droomdebuut gehad met een prijs en 2 winstpunten. Het was even een emo momentje. Hoe tof dat we Z2 geklasseerd zijn <3 er zaten hele mooie stukken bij, maar er ging ook nog genoeg fout dus we gaan echt niet altijd winst rijden maar dit pakken ze niet meer af :o

Ik had zijn hals zo geschoren en dat scheelde veel!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 10:11 



 
Profiel   

urosa schreef
Roosjenat fijn dat je andere manier van losrijden gelijk 2 winstpunten opleverde. Mooie bevestiging en gefeliciteerd!

Kimmetje26, had ook al in het andere topic gereageerd maar je zit er dichtbij nu!

Hier een droomdebuut gehad met een prijs en 2 winstpunten. Het was even een emo momentje. Hoe tof dat we Z2 geklasseerd zijn <3 er zaten hele mooie stukken bij, maar er ging ook nog genoeg fout dus we gaan echt niet altijd winst rijden maar dit pakken ze niet meer af :o

Ik had zijn hals zo geschoren en dat scheelde veel!
[ [url=m/Gk3JMN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw super zeg! Gefeliciteerd. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:08 



 
Profiel   

Hoe gaat het met iedereen hier? Nog op wedstrijd geweest?

Wij vanavond wel, dit keer naar Stuifzand. Een nieuwe locatie voor ons beiden.

Heel erg fijn kunnen rijden! Tijdens het oefenen van de week vooral veel geoefend met het vierkant halthouden en precies aanspringen in galop bij A/C.

Dat laatste ging steeds verkeerd, ze bokte tijdens het aanspringen of rende weg :P Maar dit ging vandaag super goed, we hebben alle keren netjes op de letter aangesprongen.

We hadden veel zevens en zelfs een paar mooie achten (waaronder voor het halthouden). We hadden alleen op de schouderbinnenwaarts onvoldoendes. Maar dit blijf ik lastig vinden, hier gaan we nog hard op trainen!

Bij proef 15 hadden we 187 punten en bij proef 16 hadden we 188,5 punt :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 228 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231 ... 245  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen