Welke prijs wil jij?
Geld. 51%  51%  [ 366 ]
Gebruiksartikelen paardgerelateerd zelf uitzoeken op een tafel. 10%  10%  [ 78 ]
Gebruiksartikelen paardgerelateerd, niet zelf uitzoeken. 0%  0%  [ 7 ]
Gebruiksartikelen niet-paardgerelateerd, zelf uitzoeken. 0%  0%  [ 4 ]
Gebruiksartikelen niet-paardgerelateerd, niet zelf uitzoeken. 0%  0%  [ 0 ]
Lessen. 3%  3%  [ 22 ]
Waardebonnen. 16%  16%  [ 115 ]
Bekers/eremetaal. 11%  11%  [ 85 ]
Geen prijzen (ik start voor de winstpunten) 2%  2%  [ 16 ]
Maakt mij niet uit. 2%  2%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 711

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke prijs wil jij?

 
Profiel   

Bij het organiseren van wedstrijden hebben we iedere wedstrijd weer een discussie. Wat gaan we doen als prijzen?
De springers willen alleen geld, de pony's bekers en medailles, de dressuurders gesponsorde dekens en de menners "iets nuttigs".

Wij zijn vast niet de enigen die ons dat afvragen. Dusse... wat wil bokt?
En beïnvloedt het jouw keuze om wel of niet te starten op een wedstrijd?

En misschien handig om erbij te vermelden: Wat start je? Welke discipline, welke klasse?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:33 



 
Profiel   

Ik rijd nu geen wedstrijden meer, maar ik heb vroeger altijd gesprongen en afgelopen jaar dressuurwedstrijden gereden. Maar ik ging alleen naar concoursen waar geldprijzen te winnen zijn en dat zou ik nog steeds doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:37 



 
Profiel   

Dressuurruiter hier, en ik heb ook gestemd op geld.
En dan het liefste zo dat wanneer je in de prijzen valt, je je inschrijfgeld er uit kunt halen.. Als ik 1e word en je krijgt €15 terwijl inschrijfgeld €20 is bijv, vond ik dat altijd erg jammer.
Ik zocht ze er inderdaad ook op uit.

Een cadeautafel met dingen voor jezelf vond ik ook altijd zo jammer. Daar ging ik dan ook niet meer heen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:41 



 
Profiel   

Ik heb gekozen voor geld en waardebonnen.

Qua (paarden)spullen ben ik nogal kieskeurig. Vind het dan zonde als het achterin de kast ligt te verstoffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:44 



 
Profiel   

Zou ook zeggen waardebonnen of geld en ik rij dressuur. Daar heb je gewoon het meest aan zeker als het je inschrijfgeld in ieder geval dekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:59 



 
Profiel   

Dressuurruiter L1, waardebonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:03 



 
Profiel   

Ik heb gestemd voor geld en waardebonnen, maar bekers vind ik ook altijd heel tof om te krijgen en paardenartikelen kunnen ook leuk zijn. Zo heb ik begin 2017 een halster + zweetdeken gewonnen, en die pasten precies op mijn pony die ik eind 2017 kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:05 



 
Profiel   

Ik ben groom voor een volwassen springamazone op 1.10m-niveau.

Eigenlijk is vooral de geldprijs leuk. Op veel wedstrijden haal je alleen je startgeld eruit als je eerste bent, zelfs de tweede, derde,... prijzen zijn zelfs net aan of minder dan je startgeld. En dat is jammer.
Bij speciale wedstrijden (kampioenschappen, criteria, selecties voor een cup,...) is eremetaal en/of een beker uiteraard ook een leuke extra.

De rest trekt ons minder.
Gebruiksartikelen zijn vaak nutteloos in die zin dat je het al hebt. Dekens zijn misschien nog wel leuk bij kampioenschappen en belangrijkere wedstrijden als herinnering, maar puntje bij paaltje belanden die fleecejes in een grote bak in de zadelkamer. Voor dagelijks gebruik heb je namelijk al meer dan genoeg dekens.

Waardebonnen moeten we altijd mee lachen. 10 euro korting op de plaatselijke ruitershop die 50 kilometer rijden is en oh ja, je moet natuurlijk een minimum aankoopbedrag van 70 euro hebben. Waardebonnen gaan bij ons de papierbak in of worden ter plaatse aan een meer lokale ruiter/amazone gegeven.
Lessen zijn ook niet interessant. Je lest bij je eigen trainer en dat is voldoende. Enige uitzondering is het als het bij een echt goede, internationale ruiter is en dat het echt als extra is en niet afgaat van je prijzengeld.

In het kort: het plezier van het paardrijden en het winnen van geld is waarvoor wij op pad gaan, bij speciale wedstrijden is een mooie strik, stalplaat, geborduurde deken ook wel aangenaam. De rest hoeft niet, leuk als extra, minder leuk als dat budget van het prijzengeld afgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:09 



 
Profiel   

Ik vind geld wel erg fijn.

Wat me laatst wel op viel bij een vereniging in de buurt was dat ze voor de pony's altijd dezelfde prijs hebben.
Een rozet en een medaille
Het gaat niet om de prijzen leer ik mijn kinderen maar als je 10 dezelfde medailles hebt hangen word t toch iets minder leuk...

Dan zou ik toch gaan voor meer variatie in de vorm van bruikbaar gebruiksspul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:10 



 
Profiel   

Als zijnde ruiter zou ik het liefst geld of waardebonnen krijgen als prijs. Liefst inderdaad dat je je startgeld eruit kan krijgen als je wint.
Maar ik weet ook vanuit onze vereniging dat het veel goedkoper is om gebruiksvoorwerpen/bekers te geven als prijs in verband met sponsoring van deze prijzen. Dus vanuit hun snap ik de keuze daarvoor wel.

Oja nog ter aanvulling; ik heb ook een aantal Welsh shows meegereden en daar kregen we echt prachtige strikken/rozetten <3 . Die zijn ook echt heel leuk om te winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:14 



 
Profiel   

Op dit moment start ik niet. Maar ik starte in de M dressuur.

Ik heb het liefste geld, waardebonnen en eremetaal (leuke herinnering)
Maar geld staat wel op 1.

Belangrijker:
Ik vind het wel afhankelijk van de situatie.
Als ik voor een 10tje kan starten, alles is goed geregeld. Mooie bodem. Goede inrij ruimte dan ga ik wel overstag ook al krijg je een zak paardensnoepjes als prijs.


Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 06-12-21 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:15 



 
Profiel   

Ik zou eigenlijk alleen mee willen doen aan wedstrijden waar geld te winnen is. Paardrijden is al duur genoeg, als je dan in ieder geval je inschrijfkosten (deels) terug kunt winnen, en misschien ook nog de benzine, dan is dat wel fijn.

Daar belanden vrijwel alle andere prijzen toch in de vuilnisbak. Helaas zijn er hier in de buurt veel wedstrijd die ook gebruiksvoorwerpen als prijs geven (meestal paard gerelateerd, niet zelf uitzoeken), maar al die flesjes shampoo en potjes leerverzorging komen mijn oren uit. Een halstertouw is wel handig, maar ik hoef er ook geen 10. Soms zit er nog wel eens iets nuttigs tussen, maar dat is zelden en voor alles geldt, je hoeft er niet 10 van te hebben, hoe nuttig het ook is.
Datzelfde geldt ook voor niet-paard gerelateerd.
Bij zelf uitzoeken zou je dat nog een beetje kunnen voorkomen misschien, maar als je aan het eind van de dag start, is er waarschijnlijk weinig keus meer, dus dat lijkt mij ook altijd vrij oneerlijk.

Qua lessen ga ik mee met Gini, ik heb mijn eigen fijne instructrice.

Waardebonnen sluiten vaak ook niet aan bij mijn wensen, dus die vliegen uiteindelijk ook verlopen bij het vuilnis (volgens mij heb ik ergens nog eentje liggen voor supplementen? Leuk, maar mijn paarden doen het prima op alleen brok)

Bekers zijn voor de kleinste kindjes inderdaad wel leuk. Leuk pronkstuk voor als er vriendjes komen spelen enzo en natuurlijk ook gewoon voor hunzelf een leuk aandenken. Maar ze nemen vrij veel ruimte in en zijn voor oudere kinderen en volwassen toch niet echt passend.

En nog een belangrijke toevoeging: Ik verwacht toch op zn minst een rozet. Helaas gebeurt het ook regelmatig dat er geen rozet bij de prijs zit. Nu belanden de rozetten ook wel na een aantal jaar in een doos op zolder, maar ik vind een rozet toch wel echt erbij horen.

Edit: ik ben trouwens een dressuurruiter, op dit moment L1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:26 



 
Profiel   

Ik was dressuurruiter, rijd nu geen wedstrijden meer.
Maar destijds koos ik toch voor geld. Ik had voor mijn prijzengeld een aparte bankrekening geopend en het daar steeds netjes op gestort (als je het in je portemonnee stopt, verdwijnt het toch aan de boodschappen ;)). Dit met het idee om het, na pensioen van mijn destijdse wedstrijdpaard, te gebruiken voor de aanschaf van een nieuw jong paard.
Uiteindelijk ben ik gestopt met wedstrijden en heb toen van het geld een nieuw autootje gekocht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:42 



 
Profiel   

Het liefst geld.
Het is niet dat ik niet start als er geen geldprijs is, maar voor een halster en een hoevenkrabber wacht ik bij een langere rubriek de prijsuitreiking niet af en brengen we lekker paard terug naar stal.

(Ik start Z1 dressuur)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:44 



 
Profiel   

Ik kies voor geld en waardebonnen, de laatste moeten dan wel zonder al teveel voorwaarden in te leveren zijn in de buurt.

Kadotafels liever niet, ik heb daar nog nooit wat leuks op gevonden en zoals hier voor beschreven, aan het eind van de dag is alleen nog dat ene ding over dat of spuuglelijk is of waar je er al 10 van hebt. Dan nog liever edelmetaal.

Ik rij gewoon basisdressuur.

Bij ons op de vereniging kan je een gratis start winnen voor de volgende keer. Dat vind ik ook een leuke prijs, ook leuk voor de vereniging want dan kom je nog een keertje terug. Mes snijdt dan aan twee kanten.

Oh, het beïnvloed mij in mindere mate, ik kies voor een vereniging waar fijne omstandigheden zijn, dus goed bodems, ringmeester, vlotte prijsuitreiking, niet te lang hoeven wachten en fijne sfeer, als ze dan mindere prijzen hebben neem ik dat voor lief.


Laatst bijgewerkt door ingvdh op 06-12-21 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:47 



 
Profiel   

Ik zou dan voor geld gaan of eventueel paardenspullen zelf uitzoeken gaan, maar dan moet daar wel iets goeds uit te zoeken zijn.
Waardebonnen hebben vaak geen 'waarde' omdat je vaak een bon krijgt voor weinig geld van een winkel die ver bij je uit de buurt ligt. Daar ga je dan toch geen gebruik van maken.
Ook waardebonnen voor een gratis paardenmassage of zo hebben voor mij geen 'waarde'.
Wat het ook is, het moet direct mee te krijgen zijn en niet nog achteraf nog actie nodig hebben om je prijs te innen.


Laatst bijgewerkt door agee op 06-12-21 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:48 



 
Profiel   

Ik heb geld aangeklikt, maar dat is een beetje wisselend.
Ik ben een B eventing ruiter, maar ook organisator van menwedstrijden

Dressuur/Springen: 1e proef/parcours minimaal geld moet wel in verhouding tot startgeld staan, 2e proef/parcours maakt me minder uit.
Eventing: Geld
Lol met je knol wedstrijdje: emmer wortelen ofzo voor de paarden.

Een echt interessante instructeur zou ik nog wel een les van willen winnen. Denk daarbij aan categorie bondscoach materiaal of echte topruiters.
Waardebonnen zijn regelmatig waardeloos. Is zo laag of moet je voor te veel geld kopen.
Rozetten, dekens en bekers alleen leuk als ze wat specialer zijn. De zoveelste standaard rozet/beker/deken, daar heb ik niks aan en gaat in de doos op zolder.

Bij onze menners lijken de boodschappen pakketen erg goed in de smaak te vallen. Zou ik zelf ook niet erg vinden, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:48 



 
Profiel   

Ik ben zelf nooit wedstrijdruiter geweest maar heb wel jarenlang op het secretariaat van concoursen gezeten. Uit ervaring kan ik vertellen dat geldprijzen meer werden gewaardeerd, vooral bij grote stallen die een deel van hun inkomsten hieruit halen.
Op een gegeven moment zit je als succesvol wedstrijdruiter ook wel goed qua dekens, halsters, wortels, etc. als je wekelijks meerdere concoursen aan doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:54 



 
Profiel   

Namens mijn dochter, waardebonnen. Springen als dressuur.
Ze rijdt bij de jeugd.
Wat mij hier in de regio veelal opvalt dat bij bv bixie 1 t/m 7 een rozet krijgen, en de nummer 1,2,3 nog een cadeau erbij. Alle klasse apart een eind klassement.
In de klasse B + L voegen ze alles samen ( en dan ook nog eens de klasse D en E pony, dus 4 klasse samen) en dan alleen de nummer 1 die wat krijgt. Voor kinderen geeft dit wel een oneerlijk beeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:06 



 
Profiel   

Geld en/of beker/rozet.

Spullen vind ik niets, ik heb ooit bijvoorbeeld een paar sokken gewonnen in een kleur die ik zelf nooit zou kiezen... Die liggen in de kast te verstoffen, zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:09 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Namens mijn dochter, waardebonnen. Springen als dressuur.
Ze rijdt bij de jeugd.
Wat mij hier in de regio veelal opvalt dat bij bv bixie 1 t/m 7 een rozet krijgen, en de nummer 1,2,3 nog een cadeau erbij. Alle klasse apart een eind klassement.
In de klasse B + L voegen ze alles samen ( en dan ook nog eens de klasse D en E pony, dus 4 klasse samen) en dan alleen de nummer 1 die wat krijgt. Voor kinderen geeft dit wel een oneerlijk beeld


Er zitten regels aan wat betreft het aantal prijzen per het aantal starts dat wordt uitgegeven.
Per 4 ruiters 1 prijs geloof ik. Maar bij Bixie is dit ruimer geloof ik omdat ze alle kleine kindjes iets willen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:19 



 
Profiel   

Geld.
Al rijd ik geen wedstrijden meer, al die goedbedoelde spullen had ik niets aan en waardebonnen heb ik ook nergens ingeleverd. Zak voer is nog wel grappig.

Vroeger was de 1e prijs 4x je inleggeld, de 2e prijs 2x en de 3e prijs 1x. Kom daar tegenwoordig nog maar eens om :=

Een geldprijs moet natuurlijk wel ergens op lijken. Heb ooit eens dik 3 uren moeten wachten op de prijsuitreiking en toen bleek de prijs pak-m-beet 6 euro, iets van de helft van het startgeld. Welnu, daar heb ik nooit weer zo lang op gewacht. Hou het dan maar.


Laatst bijgewerkt door Dees op 06-12-21 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:24 



 
Profiel   

Hier zowel dressuur, springen als eventing.

Gebruiksartikelen, zowel paardgerelateerd als niet paardgerelateerd, hoeven van mij niet zo nodig. Kans dat dat past op mijn paard is nihil met X-full/215 (of juist als je bij de paarden start met de D-pony), en douchegels etc. zoek ik zelf liever uit. Voor winst op een kampioenschap kan ik me een mooie showdeken nog voorstellen.

Waardebonnen zijn leuk, maar vaak van kleinere lokale shops die niet op de route liggen/waar je niet aan denkt. Van de week nog in totaal € 70,- aan waardebonnen uit 2018 in de papierbak gegooid. Zo zonde.

Rozetten en bekers/medailles geef ik gelijk terug, die belanden in een doos op zolder of gaan thuis in de prullenbak. Ook zonde.

Lessen hoeft van mij ook niet, ik heb mijn eigen instructeurs, en degene waarvan je een les wint moet je maar net liggen.

Kortom, geld zou bij mij het beste in de smaak vallen. Waarbij ik deze twee suggesties ook goede vindt:

ingvdh schreef
Bij ons op de vereniging kan je een gratis start winnen voor de volgende keer. Dat vind ik ook een leuke prijs, ook leuk voor de vereniging want dan kom je nog een keertje terug. Mes snijdt dan aan twee kanten.


en deze, met iets van lokale ondernemers/boeren:

Moonlight17 schreef
Bij onze menners lijken de boodschappen pakketen erg goed in de smaak te vallen. Zou ik zelf ook niet erg vinden, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:25 



 
Profiel   

In de reglementen staat precies welke klasses samengevoegd mogen worden. Het voorbeeld hierboven mag tot max 8 ruiters. Bij Bixie wordt geadviseerd alle ruiters een klein prijsje te geven. Pony ruiters mogen geen geldprijzen krijgen.

Geldprijzen zijn het fijnst, vind ik ook. Maar voor verenigingen met met name kleine rubrieken, is dat niet te doen. Dan maak je zoveel verlies. En je wilt niet de contributie omhoog om ook niet- leden prijzengeld te betalen. Waardebonnen zijn vaak (deels) gesponsord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:26 



 
Profiel   

Josien_ schreef
kiki1976 schreef
Namens mijn dochter, waardebonnen. Springen als dressuur.
Ze rijdt bij de jeugd.
Wat mij hier in de regio veelal opvalt dat bij bv bixie 1 t/m 7 een rozet krijgen, en de nummer 1,2,3 nog een cadeau erbij. Alle klasse apart een eind klassement.
In de klasse B + L voegen ze alles samen ( en dan ook nog eens de klasse D en E pony, dus 4 klasse samen) en dan alleen de nummer 1 die wat krijgt. Voor kinderen geeft dit wel een oneerlijk beeld


Er zitten regels aan wat betreft het aantal prijzen per het aantal starts dat wordt uitgegeven.
Per 4 ruiters 1 prijs geloof ik. Maar bij Bixie is dit ruimer geloof ik omdat ze alle kleine kindjes iets willen geven.

Klopt, moeten ze zich daar wel aan houden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen