Welke prijs wil jij?
Geld. 51%  51%  [ 366 ]
Gebruiksartikelen paardgerelateerd zelf uitzoeken op een tafel. 10%  10%  [ 78 ]
Gebruiksartikelen paardgerelateerd, niet zelf uitzoeken. 0%  0%  [ 7 ]
Gebruiksartikelen niet-paardgerelateerd, zelf uitzoeken. 0%  0%  [ 4 ]
Gebruiksartikelen niet-paardgerelateerd, niet zelf uitzoeken. 0%  0%  [ 0 ]
Lessen. 3%  3%  [ 22 ]
Waardebonnen. 16%  16%  [ 115 ]
Bekers/eremetaal. 11%  11%  [ 85 ]
Geen prijzen (ik start voor de winstpunten) 2%  2%  [ 16 ]
Maakt mij niet uit. 2%  2%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 711

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke prijs wil jij?

 
Profiel   

Hier ook geld of waardebonnen. Dressuur, diverse klasses. Ik zag wel pas prachtige rozetten voorbij komen, dat is ook eens leuk, die hang je misschien nog eens op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:39 



 
Profiel   

Onze populairste wedstrijden zijn degene waar er prijzengeld is, met een deken als overall prijs.(sterker nog, bij die wedstrijden hebben we meerdere prijzen. Dus bijvoorbeeld de 1e plaats krijgt geldprijs, rozet, gebruiksartikel en de winnaar van die dag een dekje. Winnaar van weekend een deken) Waardebonnen kan ook, alleen vallen die mij altijd tegen qua waarde of het is een winkel waar je verder nooit komt.
Waar bijvoorbeeld met geld de 1e prijs 25 euro is, is dat met waardebon snel 10 euro minder.

Ik vind een deken leuk om te winnen als extraatje. Maar wel als het normale kleuren zijn en geen oranje oid. Verder start ik ook wel waar er gebruiksartikelen zijn, omdat sokken, shampoo en antiklit nog wel handig zijn. Ik hecht meer waarde aan de accommodatie, maar bij vergelijkbare plekken ga ik wel voor geldprijzen.

Dressuur, diverse klasses

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:41 



 
Profiel   

Voor mij ook geldprijzen of iets nuttigs voor het paard (als glansspray, shampoo oid, iets wat je zeker kunt gebruiken)
Mooie rozetten vind ik ook leuk inderdaad. Bekers daarentegen vind ik weer vreselijk en als wedstrijdorganisatie ook zonde van het geld.

Voor mij is de accommodatie ook het meest belangrijk, maar als ik dan een keuze heb ga ik het liefst voor een wedstrijd met leuke prijzen.

Ik rijd trouwens dressuur. Basis en subtop (daar selecteer ik dan weer meer op afstand, omdat er minder keuze is)


Laatst bijgewerkt door x_Milou op 06-12-21 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:43 



 
Profiel   

@kiki1976, je mag maar een bepaald aantal klassen en rubrieken bij elkaar doen, zoek de reglementen maar eens op. Deze situatie (B-DE en L-DE) kan volgens mij wel, maar alleen als 1 van de 2 klassen minder dan 4 deelnemers heeft. Maar ponytijd is al weer een aantal jaar geleden, dus misschien zit ik ernaast.

En ik word wel heel jaloers van iedereen die een deken onder de categorie 'ik hoef er geen 10' schaart. Ik hoop nog steeds een keer mijn eerste deken te winnen xD (Maar mijn zus valt inderdaad ook onder de categorie teveel dekens, ik heb altijd pech wat dat betreft).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:43 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Waar bijvoorbeeld met geld de 1e prijs 25 euro is, is dat met waardebon snel 10 euro minder.


Wat is het startgeld bij wedstrijden met 25 euro als eerste prijs? Is dat voor 1 proef of een soort overall prijs?

Bowo schreef
@kiki1976, je mag maar een bepaald aantal klassen en rubrieken bij elkaar doen, zoek de reglementen maar eens op. Deze situatie (B-DE en L-DE) kan volgens mij wel, maar alleen als 1 van de 2 klassen minder dan 4 deelnemers heeft. Maar ponytijd is al weer een aantal jaar geleden, dus misschien zit ik ernaast.
.

Je mag 3 opeenvolgende maten pony's bij elkaar doen. Dus abc of BCD of cde. En 2 opeenvolgende klasses, wel met zelfde ponymaten. En volgens mij vanaf 8 ruiters moet je het splitsen. Op kleinere wedstrijden ontkom je daar niet aan.


Laatst bijgewerkt door Flower033 op 06-12-21 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:44 



 
Profiel   

Flower033 schreef
MyWishMax schreef
Waar bijvoorbeeld met geld de 1e prijs 25 euro is, is dat met waardebon snel 10 euro minder.


Wat is het startgeld bij wedstrijden met 25 euro als eerste prijs? Is dat voor 1 proef of een soort overall prijs?

Hier vaak 25 of 30 euro voor 1e prijs met 10-12 euro inschrijfgeld. Per proef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:46 



 
Profiel   

Bowo, ik val ook wel onder die categorie. Ik heb er best wat gewonnen, maar ik vind het wel weer leuk. Ik ben alleen wel erg kritisch, soms zijn er dekens die ik echt afgrijselijk vind en die belanden in de kast. Andere keer zijn er dekens die ik zelf ook zou willen kopen omdat ze zo mooi zijn,maar niet doe omdat ik er te veel heb. Dan is winnen wel leuk. (Hier konden ze laatst een zwarte deken met bontkraag winnen, waren echt mooie dekens :') ) dus ik vind wel dat als je een deken als prijs geeft je wel moet kijken naar wat voor deken qua kleur bijvoorbeeld.

Flower, ik weet niet 100 procent zeker of het 25 euro was, niet minder in ieder geval. Maar was gewoon 25 euro inschrijfgeld voor 2 proeven, dus 12 euro of 12,50. Geen overall prijs, maar gewoon de 1e prijs voor 1 proef, als je beide wint heb je dus 50 euro bijv. Die overall prijs is hier dus een deken of een dekje, ligt eraan of je 1 dag wint of het weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:50 



 
Profiel   

Ik vind het knap dat de vereniging dat voor elkaar krijgt. Als je 4 ruiters hebt a 12 euro inschrijfgeld = 48 euro. Haal je daar 25 euro af, houd je nog 13 euro over. Daar moet je dan nog een rozet, jury, evt je vrijwilligers nog een kleine vergoeding van betalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:54 



 
Profiel   

Maar als het goed is zitten er ook grotere rubrieken tussen. Als je een rubriek hebt met 15, ziet het er al heel anders uit.
180 euro inschrijfgeld. 4 prijzen (25, 20, 15, 10 = 70). Dan houdt je nog 110 euro over.

Als je allemaal rubrieken van 4 hebt, schiet het inderdaad niet op

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:57 



 
Profiel   

Hier spring/eventing ruiter.
ik stem toch op geldprijzen. Iedereen kan er dan mee doen wat ie wilt. Een mooie deken op een wat groter concours is ook altijd leuk.
Gebruiksartikelen vind ik lastig. Vaak zie je dat het wat kleinigheidjes zijn. Zoals een fluffy roze halster, of shampoo van een verkeerd merk/supplementen die je niet nodig hebt. Vaak ook echt van de goedkopere merken. Het is dan altijd zonde dat het ergens ligt te verstoffen.

Eremetaal ook wel plastic medailles liever niet. Misschien voor ponyruiters, maar kan me niet voorstellen dat de groep +12jaar daar ook nog blij van word.

Waardebonnen/lessen vind ik ook een lastig ding. In mijn regio zijn weinig wedstrijden dus dan ga je gauw verder weg. Dan is het alweer lastig om zo'n bon daadwerkelijk te gebruiken. En lessen ook, ik zoek graag zelf uit bij wie ik wil lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:00 



 
Profiel   

Hier zijn het ook geen rubrieken van 4, nee. Op die wedstrijden eerder rond de 15 gemiddeld(de ene rubriek wat meer en ander minder) en zo'n 100 combinaties per dag die 2 proeven rijden. En dat x 2 of 3 dagen. En pony's mogen geen geldprijzen.

Maar die wedstrijden komen juist veel mensen op af vanwege die geldprijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:05 



 
Profiel   

Als ik voor mezelf spreek, dan graag geld.

Voor onze vereniging doen wij bij de dressuurwedstrijden altijd de 1e proef geld en de 2e proef gebruiksvoorwerpen paard gerelateerd. Maar dan geen flutborsteltje, maar 1e prijs een deken, mooie dekjes, beenbeschermers, shampoo, glansspray. Voor de lagere prijzen wordt het uiteraard ook een kleinere prijs, maar dat zou je ook bij een geldprijs hebben.

Ik koop voor de vereniging het hele jaar de prijzen in, black friday en de normale uitverkoop is een goede. Ik heb ook leuke fleecedekens in ponymaat, zodat de pony's AB klasse B ook als 1e prijs een deken hebben. Pony's hebben bij ons de 1e proef ook geldprijzen.

Bij bixie krijgt iedereen een prijs, iedereen hetzelfde. Sowieso een rozet en daarnaast een gevuld tasje met leuke dingetjes, ook niet paard-gerelateerd, maar ook vaak een glansspraytje en een zakje paardensnoepjes of proefzakje muesli wat vaak gesponsord wordt. Zo kost het de vereniging niet zoveel, maar heeft iedereen toch een leuke prijs

Oh ja inschrijfgeld is bij ons max 9 euro (paarden) en 8 euro bij de pony's. Prijzengeld 1e prijs is bij de paarden dan 25 of 30 euro en bij de pony's 15 of 20 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:24 



 
Profiel   

Ik vind een mooie rozet leuk met de naam van de vereniging en een leuk kleurtje.

Verder is geld altijd goed.

Iets uitzoeken van de tafel is alleen leuk, als er iets bij zit, zoals een Liksteen, sokken, glansspray of een waardebon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:19 



 
Profiel   

Rozet vind ik altijd horen.

Bij de kleine pony's A-C is iets van tafel uitzoeken of gebruiksvoorwerp krijgen wel mooi.
Daarna een waardebon.

Bij de paarden geld.
Altijd fijn als je je inschrijfgeld of meer terug kunt rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:39 



 
Profiel   

Geldprijs aan zelf te kiezen goed doel. In de amateursport dan.
Ga je subtop of GP dan zijn de geldprijzen welkom om de kosten enigszins mee te compenseren. :D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:44 



 
Profiel   

Een goed doel?
De hoefsmid bedoel je dan? :P
Zou niet weten waarom verschil bij amateurs of subtop.
Paard vreet per maand net zo veel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:48 



 
Profiel   

Ik heb gestemd op "geld".
Op dit moment rijd ik geen wedstrijden. Als ik dat wel zou gaan doen (amateur), dan vind ik de afstand en de locatie belangrijker dan de prijzen die er te verdelen zijn.
Rozet vind ik er gewoon bij horen, tastbaar bewijs ter herinnering :o

Waardebonnen vind ik een ramp, die zijn altijd van zaken die te ver weg zijn, waar je nooit van plan was te komen, en een minimaal bestedingsbedrag vind ik dan bizar.

Spullen (paard en niet paard gerelateerd) vind ik op zich nog best OK, ik snap best dat die soms van sponsoren afkomstig zijn. Dan is zelf mogen kiezen wel het fijnst.
Liever iets kleins dat ik kan gebruiken dan iets wat duurder is maar waar ik niks mee kan.

En als er dan geldprijzen zijn; dan ook uitkeren aan de winnaars.
Het voorstel hier eerder dat bij amateursport de geldprijs naar een goed doel mag: nou nee.
Als er dan geld wordt weggegeven, doe het dan naar de deelnemers.
Paardrijden is al duur genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:15 



 
Profiel   

Als menner geld.
En op locaties waar ik vaker kom eventueel een waardebon. Want een waardebon van 5 euro voor een winkel 30km verder op heb je ook net niets aan.

Hier zijn de geld prijzen meestal 1e prijs inschrijfgeld terug (geld ook voor waardebonnen).
In Friesland heb ik wel mee gemaakt dat de 1e prijs 1e proef 1,5x inschrijfgeld was en de prijzen bij de 2e proef dan goede vleespakketten waren. Dat is ook leuk.

Van de zomer wedstrijd gehad waar 1e proef de prijs worst was, 2e proef een pak (hele goede!) koeken. Maar als je dan 2span dressuur en vaardigheid start en de enige ben in je rubriek ga je met een berg koek en worst die je nooit optijd op krijg naar huis :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:37 



 
Profiel   

Wedstrijd menner hier, ik heb het liefst geld of en volgende keer gratis starten ofzo. Afgelopen jaar diverse keren voer of een zak snoep gehad, leuk en aardig maar mij pony mag geen suikers, 3 kwart gaat dus direct door naar een ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:03 



 
Profiel   

Liefst geld. En babootje; ik zou ook niet weten waarom dat bij de amateursport perse naar een goed doel zou moeten gaan? :?

Bonnen vind ik altijd waardeloos, laatste wedstrijd kreeg ik een bon voor een les bij een trainer waar ik nog niet zou willen gaan trainen als ik geld toe kreeg. Bonnen voor paardenwinkels dwingen veelal ook tot of nutteloos spul kopen of meer uit geven dan de bedoeling is. Doe maar gewoon prijzengeld.

Dekens vind ik ook wel leuk maar met een pony tussen de paarden is die nogal eens te groot. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:10 



 
Profiel   

Flower033 schreef
MyWishMax schreef
Waar bijvoorbeeld met geld de 1e prijs 25 euro is, is dat met waardebon snel 10 euro minder.


Wat is het startgeld bij wedstrijden met 25 euro als eerste prijs? Is dat voor 1 proef of een soort overall prijs?

Bowo schreef
@kiki1976, je mag maar een bepaald aantal klassen en rubrieken bij elkaar doen, zoek de reglementen maar eens op. Deze situatie (B-DE en L-DE) kan volgens mij wel, maar alleen als 1 van de 2 klassen minder dan 4 deelnemers heeft. Maar ponytijd is al weer een aantal jaar geleden, dus misschien zit ik ernaast.
.

Je mag 3 opeenvolgende maten pony's bij elkaar doen. Dus abc of BCD of cde. En 2 opeenvolgende klasses, wel met zelfde ponymaten. En volgens mij vanaf 8 ruiters moet je het splitsen. Op kleinere wedstrijden ontkom je daar niet aan.


@Flower33 verdiep je s.v.p. eerst even in de reglementen voordat je allerlei dingen online gaat zetten. Er mogen 3 opeenvolgende categorieën samengevoegd worden, maar B en D mogen NOOIT samen. Dus ABC of CDE.

Bij de pony's mogen er twee naastgelegen klassen in handicap worden verreden, waarbij een van beide klassen er dan max. 3 deelnemers mag hebben. De andere klasse is dan onbeperkt.
(in handicap verrijden is dus iets anders dan categorieën samenvoegen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:01 



 
Profiel   

Als groom bij het mennen (dressuur en vaardigheid) werd geld gewaardeerd. Zodat je het startgeld er weer uit had, of lokale paketten met wat lekkers gewaardeerd.

De halsters met touwen belanden allemaal in de kast. Daar liggen nu nog verschillende ongebruikt. En we zijn al twee jaar niet gestart ivm corona en priveomstandigheden . _O- Dus dat is best zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:13 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Ik vind het knap dat de vereniging dat voor elkaar krijgt. Als je 4 ruiters hebt a 12 euro inschrijfgeld = 48 euro. Haal je daar 25 euro af, houd je nog 13 euro over. Daar moet je dan nog een rozet, jury, evt je vrijwilligers nog een kleine vergoeding van betalen


Dit kan dan dus feitelijk ook niet.
Vandaar dat rondom elke wat grotere wedstrijd een legertje vrijwilligers bezig is geweest om sponsoren te werven.
Zonder voldoende sponsoren is moeilijk om eea financieel rond te krijgen.( wedstrijden op eigen accomodatie zijn dan misschien een uitzondering/ hebben iets minder kosten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:24 



 
Profiel   

Op mijn manege waar ik ook een rijvereniging wedstrijden worden gereden van de knhs geven ze rozet + waardebon van de epplejeck. In juli altijd sponsorweekend waar dan sponsoren prijzen sponsoren. Ligt er alleen aan wie de sponsoren zijn wat ze geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 00:07 



 
Profiel   

Dressuur, ZZL
Geldprijzen en bij grotere wedstrijden en kampioenschappen ook iets tastbaars als aandenken (deken of mooie rozet).

Ik let er eigenlijk nooit op vooraf wat voor prijzen er zijn, ben altijd al blij als ik überhaupt een wedstrijd op de gewenste dag, op een fijne accomodatie en op een acceptabele afstand kan vinden.
Maar ik moet zeggen, toen ik 3 jaar geleden een selectie wedstrijd in het L2 won in een ring van ruim 20 deelnemers, en toen als prijs een rozet en een waardebon van 5 euro (bij besteding van minimaal 25 euro) won was ik toch wel iets teleurgesteld. Het inschrijfgeld was 15 euro per proef. En dezelfde waardebonnen hadden we de week ervoor gewoon voor iedereen aan ons protocol geniet gekregen (ik vermoed dus eigenlijk dat die gratis gesponsord waren want kan me anders niet voorstellen dat je er iedere deelnemer een kan geven). Ik hoef geen winst te maken op een wedstrijd, de paardensport is nu eenmaal duur en daar kies ik zelf voor. Maar in een grote rubriek vind ik het wel zo netjes als de winnaar wel iets ter waarde van minimaal het inschrijfgeld krijgt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 00:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen