Welke prijs wil jij?
Geld. 51%  51%  [ 366 ]
Gebruiksartikelen paardgerelateerd zelf uitzoeken op een tafel. 10%  10%  [ 78 ]
Gebruiksartikelen paardgerelateerd, niet zelf uitzoeken. 0%  0%  [ 7 ]
Gebruiksartikelen niet-paardgerelateerd, zelf uitzoeken. 0%  0%  [ 4 ]
Gebruiksartikelen niet-paardgerelateerd, niet zelf uitzoeken. 0%  0%  [ 0 ]
Lessen. 3%  3%  [ 22 ]
Waardebonnen. 16%  16%  [ 115 ]
Bekers/eremetaal. 11%  11%  [ 85 ]
Geen prijzen (ik start voor de winstpunten) 2%  2%  [ 16 ]
Maakt mij niet uit. 2%  2%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 711

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Welke prijs wil jij?

 
Profiel   

Ik start zowel dressuur, springen als eventing.

Ik kies wedstrijden nooit op basis van wat ze als prijs geven. Ik kies op locatie, goede bodems, prettig gebouwde parcoursen, in de winter 2 binnenbakken, voldoende parkeergelegenheid en een fijn secretariaat.

Mijn voorkeur qua prijzen is geldprijzen. Dekens vind ik ook leuk om te winnen. Dekjes is ook prima maar die geef ik meestal weg, omdat ik met 1 specifiek merk rijdt.

Waardebonnen heb ik weinig mee, omdat ik vaak niet bij die winkels kom. Waardebonnen van grote winkels als epplejeck of hypostore zijn voor mij een uitzondering.

Bekers en overige spullen geef ik terug aan de verenging. Bekers verdwijnen anders in een doos. Overige spullen zijn vaak niet wat ik hebben wil.

Lessen zijn alleen leuk om te winnen van topruiters . Maar ook daarvoor geldt dat ik niet bij iedereen wil rijden, dus ik denk dat dat ook lastig is aangezien iedereen daar andere voorkeuren in heeft.

In dit topic genoemde gratis start of een boodschappenpakket vind ik ook leuke opties.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 01:22 



 
Profiel   

Wow, wat een reacties al! Dank jullie wel.

Geld lijkt een duidelijke winnaar en dat snap ik ook wel. Geld vind ik zelf ook altijd makkelijk om te geven. Je vist het uit de kas, stopt het in een envelop en klaar, uiteraard met een rozet erbij.
Het is wel erg lastig voor een organisatie (zeker met kleine rubrieken) om dan nog uit de kosten te komen. Wij doen meestal 2x inschrijfgeld als 1e prijs. En dan afhankelijk van hoe groot de wedstrijd als geheel is steeds 2,50 of 5,- minder voor een lagere prijs.
Bij rubrieken waar maar 1 start is die niet te voegen is geef ik het inschrijfgeld terug als prijs.

Boodschappenpakketten en gebruiksartikelen hebben we ook wel gedaan. Die eerste werden altijd meer gewaardeerd had ik het idee. Ook omdat het altijd van lokale boeren/supermarkten/sponsoren komt.
Gesponsorde (mooie!) geborduurde dekens zijn meestal een bonusprijs, bovenop prijzengeld of gebruiksartikel.
Het voordeel van deze prijzen is dat het ons als organisatie minder geld kost. Het nadeel is dat het altijd een monsterklus is om sponsoren te vinden en geld los te peuteren.

Oja en waardebonnen zijn bij ons altijd van grote ketens zoals de EJ of welkoop. Gewoon iets wat je kunt gebruiken als geld, zonder minimumbedrag.

Goed, we hebben nog wat te doen iig ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:28 



 
Profiel   

Ik rij dressuur en had eigenlijk wel meer antwoorden willen invullen :)

- Gesponsord gebruiksvoorwerp, zoals fleecedeken of sjabrak
- Geld + rozet
- Beker (medaille minder leuk)
- Waardebon (wel van een ruiterwinkel in de buurt/bekende winkel)
- Gebruiksvoorwerp paard zelf uitzoeken (met leuke/bruikbare items, dus geen paardensnoepjes/manenkammetje :+ )

Nou ik een lijstje probeer te maak, vind ik eigenlijk bijna alles wel leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:07 



 
Profiel   

Sjaco schreef
@Flower33 verdiep je s.v.p. eerst even in de reglementen voordat je allerlei dingen online gaat zetten. Er mogen 3 opeenvolgende categorieën samengevoegd worden, maar B en D mogen NOOIT samen. Dus ABC of CDE.

Bij de pony's mogen er twee naastgelegen klassen in handicap worden verreden, waarbij een van beide klassen er dan max. 3 deelnemers mag hebben. De andere klasse is dan onbeperkt.
(in handicap verrijden is dus iets anders dan categorieën samenvoegen).



@Sjaco: wat er mag, en hoe het wordt uitgevoerd zijn (helaas) soms twee verschillende dingen. Het is mijn dochters met onze B pony regelmatig gebeurd dat er een BCD rubriek werd gereden, niet echt leuk, onze kleine B kan nooit op tegen super bewegende D ponies. Dit hebben we zowel in de B als in de L1 gezien. Zelfs eens een BCDE rubriek. Met de C ponies waar ze nu mee starten is dat iets minder erg, al merk je dat ze het eigenlijk altijd afleggen tegen de grotere ponies als er wordt samengevoegd.

Mijn dochters (7 en bijna 9 jaar, B/L1 dressuur, B springen) vinden rozetten en eremetaal altijd leuk. Een uitzoektafel zouden ze ook erg leuk vinden! Laatst won mijn oudste een 2e prijs; rozet met een waardebon voor een gratis start voor een volgende wedstrijd op die locatie. Daar had ze niet zoveel mee, kan me voorstellen dat dat evt wel interessant zou kunnen zijn voor volwassenen. Waardebon voor een lokale ruitersportzaak hebben we ook al eens gehad, al hadden we toen het geluk dat mijn jongste 2x eerste werd, en ze dus een leuk bedrag had om iets uit te kiezen, zonder minimum te besteden bedrag overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:51 



 
Profiel   

Geld of zelf uitzoeken.
Wij kregen laatst een vliegendeken, op zich niet verkeerd hij is alleen 25 cm te kort voor ons paard.
Met zelf uitzoeken kun je iets kiezen wat je ook echt zal gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:26 



 
Profiel   

@Sjaco, dankjewel voor de correctie die zo vriendelijk overkomt. Het spijt me vreselijk dat ik iets online heb gezet wat niet klopte. Ik zal het nooit meer doen.

@SuperRocky, zo zie je maar weer dat ook mensen die af en toe een ponyrubriekje organiseren ook fouten maken. Misschien kun je, met het wedstrijdreglement in de hand, een volgende keer de wedstrijdorganisatie er vriendelijk op aanspreken. Het zijn meestal ook maar mensen die dit vrijwillig doen. Een foutje is zo gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:26 



 
Profiel   

Wij zijn twee jaar geleden afgestapt van de gebruiksvoorwerpen hoewel we echt wel leuke dingen hadden zo nu en dan. Maar je blijft toch altijd met een deel zitten.

Wat wij nu doen, is de eerste proef een tegoedbon voor een gratis start bij een volgende wedstrijd. De tweede proef een kadobon van onze plaatselijke ruiterwinkel die ook heel vriendelijk is met online bestellen. We helpen daarmee de plaatselijke middenstand en we binden de ruiters aan onze wedstrijden. Wij vinden het prettig dat mensen terugkomen om bij ons te starten.

Hierdoor kunnen we ook de prijzen relatief laag houden. En nu met de invoering van de meetmomenten is dat nog gunstiger. Dan heb je helemaal geen prijzen en kom je gewoon je proeven rijden, krijg je je protocollen en kun je weer weg. Daar krijgen we echt mega veel goeie berichten over. Het kost je ook veel minder tijd dan nog 2uur wachten op een prijsuitreiking. En voor de organisatie is het een makkie qua indeling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:34 



 
Profiel   

Ik win eigenlijk nooit dus het maakt mij niet zoveel uit :+ de keer dat ik een lintje heb gewonnen heb ik deze wel trots aan de stal gehangen en daar hangt het nog steeds **\O/**
Ik start heel af en toe een dressuur wedstrijdje met mijn ijslander voor de fun. Spullen heb ik dan niet zoveel aan want het past vaak niet op mijn pluiskuif van 1.38m :')
Als ik inschrijf kijk ik niet naar de prijzen, alleen of ik er in de winter droog kan rijden en liefst zonder plantjes langs de rijbak want die eet ze graag tijdens de proef _O- pony zelf zou dus graag eetbare plantjes of paardensnoepjes winnen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:40 



 
Profiel   

Ik vind het fijn als ik mijn startgeld terug kan winnen. Waardebonnen vergeet ik altijd en spullen koop ik liever zelf. Op kampieonschappen is een bijzondere rozet of deken leuk om te krijgen.
Maar mijn deelname is niet afhankelijk van de prijzen. Ik start alleen daar waar de bodems goed zijn en de organisatie op orde is. Dat is voor mij het belangrijkst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:44 



 
Profiel   

leuk dat veel geld willen winnen, maar hebben die dan ook het paard + eigen kunnen om 1 te worden. Toen ik starte reed ik juist nooit de wedstrijden me geldprijzen. Wat een gedoe was dat, giga rubrieken want er kan geld gewonnen worden en voor de eerste plek ruim 2 winstpunten per proef of soms 3.

Dan kom je met je huis/tuin/keuken koudbloed niet tussen. Dus keek vooral welke verenigingen hadden fijne bodems, deden veel voor jeugdruiters en starte daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:53 



 
Profiel   

butengeweun schreef
leuk dat veel geld willen winnen, maar hebben die dan ook het paard + eigen kunnen om 1 te worden. Toen ik starte reed ik juist nooit de wedstrijden me geldprijzen. Wat een gedoe was dat, giga rubrieken want er kan geld gewonnen worden en voor de eerste plek ruim 2 winstpunten per proef of soms 3.

Dan kom je met je huis/tuin/keuken koudbloed niet tussen. Dus keek vooral welke verenigingen hadden fijne bodems, deden veel voor jeugdruiters en starte daar.

Een arabier die dan ook nog eens niet geweldig gebouwd is. Dat ik een voorkeur heb voor prijzen betekent niet dat ik niet naar de bodems en accommodatie kijk. Al geven ze drie miljoen weg, dan nog start ik niet op clubs met een *** bodem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:57 



 
Profiel   

Endurance hier, er zijn wedstrijden met hele fijne prijzen maar vaak kom je thuis met een zak voer wat mijn paarden niet eten. Onze sport is niet makkelijk om gesponsord te krijgen, dus het komt vaak uit op waardebonnen. De fijnste zijn die online in te wisselen zijn. Ik cross heel nl door, als ik dan van een plaatselijke voer winkel een prijs heb zet ik hem vaak op fb zodat iemand er wat aan heeft.

Ik waardeer de sponsors maar soms baal ik wel met inschrijfgelden can €45 }:0

Ik ben daardoor wel minder gemotiveerd om voor de eerste plaats te rijden nationaal. Want waarvoor zou ik die snelheden rijden.

Ik zal maar niet beginnen over de internationale inschrijfgelden en de (gebruiks) prijzen die er bij komen :Y)

Het is dat de sport leuk is

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:58 



 
Profiel   

butengeweun schreef
leuk dat veel geld willen winnen, maar hebben die dan ook het paard + eigen kunnen om 1 te worden. Toen ik starte reed ik juist nooit de wedstrijden me geldprijzen. Wat een gedoe was dat, giga rubrieken want er kan geld gewonnen worden en voor de eerste plek ruim 2 winstpunten per proef of soms 3.

Dan kom je met je huis/tuin/keuken koudbloed niet tussen. Dus keek vooral welke verenigingen hadden fijne bodems, deden veel voor jeugdruiters en starte daar.


Jep, de amazone waarvoor ik groom start momenteel met 2 paarden en met eentje daarvan wordt er eigenlijk telkens wel echt voor de prijzen gereden. In de springsport is dat ook wel een beetje een must. Ik snap dat je dressuur nog kunt doen puur om te zien hoe ver je staat in de opleiding van je paard, maar dat aspect heb je bij het springen natuurlijk niet/minder.
Een fijne bodem is een evidentie in mijn ogen. Je gaat van je paard geen sportprestatie verwachten op een bodem die de paardenbenen onevenredig hoog belast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:14 



 
Profiel   

Ik rij eventing en jumping. Welke prijs ik zou krijgen als ik bovenaan eindig interesseert mij eigenlijk niet. Voor mij gaat het puur om de ervaring die de paarden kunnen opdoen dus in de jumping probeer ik die wedstrijden te kiezen waar je het parcours altijd mag uitrijden.
Het zou ook niet om die prijzen mogen draaien, als je enkel meedoet voor die prijs ben je als ruiter verkeerd bezig. Plezier is en blijft het allerbelangrijkste

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:28 



 
Profiel   

Ik kies voor de eerste 2 opties :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:31 



 
Profiel   

billy3105 schreef
Endurance hier, er zijn wedstrijden met hele fijne prijzen maar vaak kom je thuis met een zak voer wat mijn paarden niet eten. Onze sport is niet makkelijk om gesponsord te krijgen, dus het komt vaak uit op waardebonnen. De fijnste zijn die online in te wisselen zijn. Ik cross heel nl door, als ik dan van een plaatselijke voer winkel een prijs heb zet ik hem vaak op fb zodat iemand er wat aan heeft.

Ik waardeer de sponsors maar soms baal ik wel met inschrijfgelden can €45 }:0

Ik ben daardoor wel minder gemotiveerd om voor de eerste plaats te rijden nationaal. Want waarvoor zou ik die snelheden rijden.

Ik zal maar niet beginnen over de internationale inschrijfgelden en de (gebruiks) prijzen die er bij komen :Y)

Het is dat de sport leuk is


Oh ja daar zeg je wat. Ik ben een dressuurprikker die ook paar endurance wedstrijden heeft gereden.
Maar wat een verschil tussen dressuur en endurance wat betreft prijzen en inschrijfgeld.

Dressuur standaard iedere 4 combinaties een prijs en rozet, bij endurance doen ze maar wat.

Wel veel gesponsorde ‘prijzen’, zoals kortingsbonnen, kalender, voerschep of snoepjes. Ik zou zeggen meer kwaliteit, minder kwantiteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:45 



 
Profiel   

Ik rijd zowel dressuur als endurance en heb aangevinkt dat ik geen prijzen hoef.

Ik vind meetmomenten geweldig, lekker snel weer klaar.


Heb geen paard dat voor de prijzen mee doet, wil dressuurmatig gewoon mijn eigen vorderingen meten.
Bij endurance rijd ik ook niet voor een eerste plaats, daar gaat het me vooral om lol met de knol in mooie omgevingen en proberen mijn paard zo goed mogelijk door de wedstrijd te managen, los van wat anderen met hun paard kunnen.

Bij endurance is het ook logisch dat het startgeld zoveel hoger is.
Er zijn heel wat meer officials nodig om jouw 25 km (of meer) door het bos te laten rijden (juryleden, dierenarts(en), dgk studenten) en moet er vaak ook wel een en ander extra aan vergunningen worden geregeld, om de wedstrijd in het openbare terrein te kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:09 



 
Profiel   

Ok, niet helemaal ontopic, maar toch...
Dat voegen van ponyrubrieken heb ik ook wel eens fout gedaan, sorry Y;(
Ik organiseerde eerst menwedstrijden en daar hoef je je niet druk te maken over de ponymaat. Toen ik dus dressuurwedstrijden ging medeorganiseren ging dat dus wel eens fout.

Het is nogal wat als vrijwilliger met de steeds wisselende reglementen om alles te onthouden en bij te houden. Zeker als je meerdere disciplines probeert bij te houden :=

Ik heb dan liever dat iemand even naar me toekomt, dan dat er gemopperd wordt. Het is nooit slecht bedoeld, maar er glipt nog wel eens iets tussendoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:18 



 
Profiel   

Startgeld terugwinnen of een tegoedbon voor een volgende start vind ik leuke prijzen. En zoals iemand hierboven al schreef, een fijne organisatie en locatie zijn voor mij veel belangrijker dan prijzen.

Wat mij betreft mag de KNHS de optie gebruiksvoorwerpen schrappen. Misschien ben ik op de verkeerde plekken gestart, maar ik zie net iets te vaak dat de zadelkamer opgeruimd is en de onverkoopbare meuk als prijs wordt weggegeven. Waargebeurd: €15 startgeld per proef, een eerste en een tweede plaats en dan krijg je een setje vergeelde beugelblokjes met de prijs er nog in guldens op en een zakje van ouderdom gebroken manenelastiekjes. Laat dan alsjeblieft dat hele prijzengedoe zitten, want daar word ik alleen maar kribbig van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:34 



 
Profiel   

Ik rijd nu L1. Mocht laatst paar keer een prijs uitzoeken op een tafel, vond ik wel leuk :) Mooi halster, beugelhoesjes en een tas gewonnen o.a. Geld of waardebon vind ik ook leuk, maar ik had laatst een wedstrijd waar het inschrijfgeld 12,50 per proef was, en ik was 2x 1e en kreeg twee waardebonnen van 10,- per stuk... Ergens vind ik dat toch een beetje gek. Deden best wel wat mensen mee.

Toen ik nog Z startte met mijn andere paard waren de prijzen ook 'groter'. Regelmatig wel een geldprijs gewonnen van >25 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 17:44 



 
Profiel   

@butengeweun
Mijn ruin wel. Ik ben geen ster ruiter maar dat beestje liep als vanzelf. Zeker 9 van de 10 x dat ik bij de prijzen zat.
Maar ik ging pas op wedstrijd als het lekker ging en reed ook elke klasse door tot de max aan winst punten.

Mijn merrie niet. En als ik wat won was ik altijd eeuwige 2de.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:08 



 
Profiel   

butengeweun schreef
leuk dat veel geld willen winnen, maar hebben die dan ook het paard + eigen kunnen om 1 te worden. Toen ik starte reed ik juist nooit de wedstrijden me geldprijzen. Wat een gedoe was dat, giga rubrieken want er kan geld gewonnen worden en voor de eerste plek ruim 2 winstpunten per proef of soms 3.

Dan kom je met je huis/tuin/keuken koudbloed niet tussen. Dus keek vooral welke verenigingen hadden fijne bodems, deden veel voor jeugdruiters en starte daar.

Wat maakt het uit of je 1e wordt of niet om je voorkeur te geven voor een prijs? Hier in de buurt maken ze echt geen onderscheid tussen rubrieken wat betreft prijzen. Het is niet zo dat de grotere rubrieken geld krijgen en de kleine niet. En ik zie ook niet veel verschil tussen rubriekgrootte en te winnen prijzen. Wel tussen bijvoorbeeld locatie en rubriekgrootte.

Maar ik ben inderdaad wel ook iemand die wedstrijden mee doet voor de prijzen (maar ook heus niet altijd nummer 1), maar ik heb zeker niet altijd paarden gereden die dressuurwonders zijn (wel warmbloeden in mijn geval). En ik zou mezelf nou ook geen groot talent noemen, maar ik rijd mijn paarden wel correct, ik zorg voor goede voorbereiding (dus geen L starten met een paard dat niet kan wijken bijvoorbeeld) en ik heb wel genoeg wedstrijdervaring om te weten hoe je soms hier en daar wat moet compromissen moet sluiten (ik zit geregeld naast de EB lijn, maar zo lang je recht blijft rijden en doet alsof je goed zit, ziet de jury dat doorgaans niet). Dat zouden toch dingen moeten zijn die iedereen voor elkaar kan krijgen en dat kan je ook prima prijzen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:59 



 

Wat bij de ponyruiters ook wel gewaardeerd wordt is een grote zak wortelen voor het paard. Kost ook geen drol (4 euro voor 20 kilo nu bij de welkoop, met een plaatselijke leverancier mogelijk goedkoper) dus handig voor de organisatie. En als je als ruitertje een zak wortels wint die je niet/nauwelijks kan tillen voelt het echt wel cool.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:37 



 
Profiel   

Haha, die zak wortelen geven wij vaak al vooraf, dus bij binnenkomst krijgen de menners dan al een zak wortelen. Heb je al prijs vóór je bent gestart :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 22:19 



 
Profiel   

assie schreef
Haha, die zak wortelen geven wij vaak al vooraf, dus bij binnenkomst krijgen de menners dan al een zak wortelen. Heb je al prijs vóór je bent gestart :+

Dat vond ik altijd wel leuk! Er was één club bij ons die een welkomstgeschenk deed. Vaak idd wat wortelen en een zakje met sponsor-pakketjes (van die testers van snoepjes of mineralenbrokjes en vaak ook nog wel iets klein voor de ruiter) dat was gewoon altijd een super leuk begin van de dag en niemand ging met lege handen naar huis. :+:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen