Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 230 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 245  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Kimmetje26, fijn dat je zo'n leerzame 3 daagse hebt gehad!

Roosjenat, het M2 is bijna in het zicht! Dus leuk dat je al met de keertwendingen bezig gaat. Lukt travers ook al?

Mijn planning rond de paarden moet telkens wat aangepast worden, knie schiet niet op. Is na bijna 2 weken nog steeds erg dik. Met een beetje geluk morgen uitslag van de MRI. Ben echt zo blij als ik weet waar ik aan toe ben omdat het herstel tot nu toe echt ruk gaat.

Kristall ging vanochtend wel echt heel fijn <3
[ img ]
[ img ]

Morgen weer naar Karel en Lakaj
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 19:58 



 
Profiel   

Klote van je knie urosa! Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent!
Maar je bent wel lekker bezig met die merrie!
Doe je wel voorzichtig met je knie??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:15 



 
Profiel   

Kimmetje26: Leuk zo'n driedaagse! Erg leerzaam :D

Urosa: Nog steeds balen van je knie... Hopelijk geeft de MRI wat meer duidelijkheid.

Kristall is wel heel gaaf hoor, knap paard <3

Travers kan ze een klein beetje, moet nog netter maar ze snapt de bedoeling wel. Net zoals de keertwendingen, het begin is er.

Wij zouden morgen weer gaan starten, helaas is de wedstrijd afgelast. Best balen... Had gehoopt mijn laatste puntje binnen te halen.

Misschien dat ik dinsdag ga starten, even kijken als dat lukt qua tijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 19:14 



 
Profiel   

Leuke merrie Urosa, maar wel enorm balen dat je nog steeds zo’n last hebt van je knie. Heb je de uitslag van de MRI inmiddels?

Zonde dat je wedstrijd niet door gaat, Roosjenat. Corona zeker? Heb je alweer een nieuwe wedstrijd in de planning staan?

Klinkt als drie leuke en leerzame dagen, Kimmetje, ondanks Harry zijn spanning. Lukt het al een beetje om de tips zelf in je training mee te nemen?

Wij hadden gisteren avond weer wedstrijd. Heel blij met Eva, ze liep fijn en na even kijken naar de spannende dingen liep ze er zo langs en kon ze de spanning loslaten. Tweede proefje geprobeerd iets meer actie te krijgen, maar vooral in de tweede helft werd ze wat moe, wat beide terug te zien was in mijn punten, maar heel tevreden met twee ruime winstpunten.
Daarna dacht deze druif voor de beleefdheid nog bij de prijsuitreiking te blijven (vind dat -als het lukt qua timing- altijd wel zo netjes richting de organisatie), werd ik verrast met een 1e en een 2e prijs. Extra leuk was dat bij de 1e prijs een leuk herfstjasje hoorde van hun sponsor MrsRos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 08:40 



 
Profiel   

Wat gaaf roulette het winnen van een jasje! En 2 punten erbij!

Het inpassen van de tips in de training gaan goed. Vandaag thuis privéles van eigen trainer gehad en hij ging heel fijn! Ooit wordt het nog wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 15:01 



 
Profiel   

Super bezig Roulette! Na jullie dipje zijn jullie nu goed op weg. Ook gaaf dat je een jas hebt gewonnen!

Fijn dat de tips werken Kimmetje26! :D

De dinsdag wedstrijd gaat hem helaas niet worden, de M1 klasse is om 17:00 al. Volgende week zaterdag gaan we weer, een soort van thuis wedstrijd. Is bij ons op de vereniging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:26 



 
Profiel   

Roosjenat, jammer dat je het vandaag niet kon redden. Maar zaterdag is ook al vlot zat!

Kimmetje26, jullie zitten lekker in de flow zo! Het is een soort trainingsbootcamp :D wanneer ging je nu weer starten?

Roulette_: dat is nog eens een leuk merk om iets gesponsord van te krijgen! Fijn dat Eva de spanning mooi los liet. Gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen!

De uitslag van MRI was gelukkig goed, niks stuk. Alleen te zien dat de binnenste knieband beschadigd/gekneusd was. Dat duurt 6/8 weken. Heb er nu al 2 gehad dus nog 4/6. Rijden ging vanmiddag gelukkig wel een stuk beter. Karel deed ook goed zijn best, was lekker fris. Donderdag pak ik Lakaj weer erbij op.

Kristall is even kijken, die heeft net een klap gehad op haar voorbeen (bovenin). Is wat dik en ze loopt net niet zuiver. Het is gelukkig wel duidelijk op de spier. Hopelijk is dat met een paar dagen ook weer goed en kan ik daar ook voor het eerst 'thuis' opstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:04 



 
Profiel   

Ik heb het even teruggezocht, mijn laatste post in dit topic was in maart dit jaar. Ik had gehoopt inmiddels wel weer positieve updates te kunnen plaatsen, maar ben bang dat dat niet meer zal gebeuren ;(

Ik ben eind maart voor het laatst gestart met mijn bijrijdpaard. Stand M1+7, we waren al lekker richting de M2 aan het werken. Maar helaas is het vanaf mei dit jaar gedoe en gekwakkel geweest. Alles binnen mijn macht eraan gedaan om hem te helpen, maar helaas kwam hij steeds net niet terug op niveau. Nu heeft hij sinds deze week nageltred en zijn eigenaar neemt het niet serieus. Die heeft een hele andere visie op welzijn dan ik. Ik kan het niet meer aan om m’n maatje pijn te zien hebben en geen hulp van een dierenarts te mogen regelen. Het gaat te hard tegen mijn principes in. Dus hoe hartverscheurend ook, ik denk dat ik binnenkort afstand ga nemen. -O- Op zulke momenten mis ik mijn eigen paard (en het hebben van een eigen paard) des te meer.

Heb in de tussentijd wel nog altijd met jullie meegelezen. Urosa, wat een megaknappe merrie is Kristall <3 Hopelijk loopt ze alweer wat beter. En roosjenat, veel succes bij de wedstrijd morgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 20:57 



 
Profiel   

Urosa, fijn dat de uitslag van de MRI goed was! Balen van Kristall, hoe gaat het met haar voorbeen nu? Al minder dik?

Caaro, Geen leuke situatie zo met je bijrijdpaard... Altijd lastig, hopelijk vind je een goede oplossing.



Wij zijn vandaag weer gestart, dit keer op onze eigen vereniging. Ging eingelijk wel prima, kon beter maar ook slechter haha. Kon haar wel al beter bij me houden! Dat is dus al een stuk verbeterd.

We hebben onze laatste winstpunt in de M1 gereden dus we zijn nu M2 startgerechtigd. Super trots <3

Miley krijgt nu twee weken vrij, daarna lekker doortrainen om in Januari eens een M2 proefje mee te pakken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:23 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik zou graag ook wat mee willen praten. Heb dit topic een beetje terug gelezen en lijkt mij super gezellig.
Ik ben Chyenne, Ik rij op het moment op onze eigen gefokte ruin Epic van 8 jaar, hij is 1.75 m. Dit is een Zhivago nakomeling.

De eerste 3,5 jaar heeft mijn vader hem gereden maar dit klikte helemaal niet. Ze zijn dan ook niet verder gekomen dan de Basis/L, beetje spring en crosslesjes. Epic was hierdoor super onzeker geworden en heel strak in het lichaam. Nu ik hem rij sinds 1,5 jaar gaat het echt super goed. Blijkbaar klikken wij wel samen :D, iets met geduld wat veel mannen niet hebben ;) . De eerste paar maanden was het even elkaar leren kennen en zijn onzekerheid eruit krijgen maar hij is toen heel snel van een super schrikkerig paard naar helemaal geen schrikkerig paard gegaan. Daarna gingen wij ook super snel vooruit.

Wij zijn nu ondertussen M1+8. Terwijl ik er van de zomer ook nog 3 maanden uit heb gelegen door een gebroken bovenarm oeps :x . Vorige maand weer voor het eerst wedstrijd gereden sinds mijn gebroken arm, dit was de eerste selectie van mijn kring. Deze ging eigenlijk best wel goed. Ik was ook nog eens mijn sporen vergeten, zonder krijg ik hem nog net niet genoeg aan mijn been. Dit was wel iets te merken in de proef maar als nog super punten. Ik had 193 en 190.5 punten.

Aankomend weekend weer mijn volgende selectie wedstrijd. Ben benieuwd hoe het gaat we zijn de afgelopen maand namelijk weer hard vooruit gegaan.

Waar lopen jullie altijd zo tegen aan in de proef? Ik tegen de geslotenheid van de galop omdat het zo een grote lange slungel is en hij graag daarom groot en lang gaat worden en eigenlijk een beetje onder mij weg loopt. Hierdoor is de contragalop echt nog het lastigste stukje. Ook vind ik het lastig om gedurfd te rijden of te wel knallen. Ik rij altijd op netjes en ontspannen omdat ik dat heel belangrijk vind maar dan heb ik vaak commentaar dat het iets te braaf is.

Dit is Epic
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:54 



 
Profiel   

Welkom Chyennevd, knap paard heb je en jullie zijn een mooie combinatie! Fijn dat jullie zo'n goede klik hebben!

Ik loop in mijn proeven nog iets tegen de vliegende wissel aan, maar ik start nu Z2 en ben blijven hangen in dit topic :') voor de rest mag k niet klagen. Iets meer impuls zou fijn zijn, maar thuis is dat prima en op wedstrijd doet hij zijn best. 20x60 zijn ook best wat meters voor een paardje van 1.48

Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunt en dat jullie M2 startgerechtigd zijn!

Caaroo, he bah! Wat vervelend zeg, voor jou maar ook zeker voor het paard. En ik herken het wel, ik heb ook altijd eigen paarden gehad en sommige dingen blijf je gewoon missen...

Kristall was helaas nog niet goed genoeg. Vrijdag ga ik weer kijken hoe het ermee staat. Stalhouder let gelukkig goed op haar. Wel lekker aan het rijden met Karel gelukkig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:30 



 
Profiel   

Roulette, gefeliciteerd nog met je winstpunten en eerste prijs *\o/*
Mijn stallen zoektocht staat even "on hold" want de overdracht van ons huis duurt langer dan verwacht. Ik was misschien ietwat naïef met mijn januari/februari idee :+

Urosa, jeetje toch heftiger dan gedacht met je knie. :(:)
Kristall is wel een onwijs mooi paard zeg <3 jammer dat ze nu even niet goed loopt...

Kimmetje, wat leuk dat je 3daagse training zo geslaagd was :D

Roulette, oh nog meer punten en prijzen, wat goed zeg! Jullie hebben ineens helemaal de smaak te pakken, lekker bezig ! :D

Caaroo, wat jammer dat jullie zo veel pech hebben zeg :(:) sterkte

Roosjenat, gefeliciteerd met jullie laatste puntje!!

Chyennevd, welkom! Wat een mooi paard heb je. En jullie zijn al zo ver, je kunt al bijna verder naar het M2 topic haha je hebt je laat gemeld ;)
Wij lopen ook vooral tegen de galop aan. Al vanaf het zadelmak maken is de galop het lastigste. Balans bewaren is al moeilijk, dus sluiten helemaal en daardoor hebben wij moeite met schakelen, middengalop en contra enzo is dus allemaal nog erg lastig. Maar ze is pas 6 jaar (met 4 beleerd) en heeft er lange tijd uit gelegen vanwege een heftige koliekoperatie en complicaties dus ik mag niet klagen denk ik :o

Urosa, jammer dat Kristall nog niet goed is. Maar gelukkig gaat Karel wel lekker, blijf je toch lekker bezig :j

Raika heeft dus inderdaad weer last gekregen van haar darmen. Gelukkig konden we het weer opgelost krijgen met wat dagen op de wei. Het gras en de beweging doen haar goed. Ondertussen contact gehad met de kliniek en een preventief middel gekregen om het nu hopelijk te kunnen voorkomen in de toekomst. Mijn gevoel was dus wel juist, er zat iets niet goed. Maar inmiddels is ze weer opgeknapt en gaat het rijden ook best wel lekker. De galop blijft een moeilijk ding maarja het zal een kwestie zijn van kilometers maken en oefenen oefenen oefenen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:36 



 
Profiel   

Urosa, Dankjewel

Linda, ook dankjewel. En klopt ja haha heb mij inderdaad te laat gemeld := . Zag alleen dat dit topic activer is dan het M2 topic dus daarom maar hier gemeld :P .

Jullie nog wedstrijd gehad dit weekend? Ik had gisteren de 2e selectie wedstrijd. Ik zat heel iets te laat op het paard waardoor ik hem net helemaal los had toen ik de proef in moest . Hierdoor wel een super fijne proef gereden maar alleen net niet flitsend genoeg. Ik had ook een paar kleine foutjes maar als nog super tevreden hij voelde goed en weer een winstpunt met 186,5. Op naar volgende week :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:14 



 
Profiel   

Chyennevd, M1 topic is ook veel gezelliger dan het M2 topic dus groot gelijk :Y) Jammer dat je er net wat te laat opzat maar wel goed kunnen ombuigen dus! Gefeliciteerd met je winstpunt.

Linda2008, wel fijn dat je Raika zo goed kent en gelijk doorhebt als er iets opspeelt. Gelukkig dat ze nu weer goed gaat! En met Lakaj is de galop ook ding, kost inderdaad veel tijd en geduld.

Gisteren heel fijn gelest met Karel en Lakaj.
[ img ]
Vandaag weer op Kristall gereden. Haar been is gelukkig weer goed. Dit was ons 2de ritje 'thuis' ze pakt fijn aan, het is echt een fantastische merrie <3 Ga nu vrijdag weer, wil even rustig opbouwen omdat ze langs niks heeft gedaan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 17:05 



 
Profiel   

Hoi hoi! Ik kom af en toe gezellig hier mee praten! Wij Moses en ik hebben afgelopen maand onze laatste punten in het L2 gereden en ik wil in het nieuwe jaar M1 starten. L2 vind ik gewoon geen fijne proeven om te rijden vandaar dat ik toch snel de overstap maak :j

Moses is een 7 jarige schwarzwalder fuchs ruin, met een enorm werkwillig karakter <3

[ img ]

Urosa wat leuk dat jij Lakaj rijd! Is hij niet meer van Nadia? Ik heb hem gereden toen ik stalruiter was bij Moravita en wat een lief paard was dat altijd, leuk om hem hier tegen te komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 15:58 



 
Profiel   

Welkom Sasika, grappig dat je vroeger Lakaj hebt gereden. En Karel en Lakaj zijn nog steeds van Nadia, ik rijd ze bij haar ouders thuis. Lakaj is inderdaad super lief. Hij had wel heel wat jaar niks gedaan, dus het was even wennen weer voor hem :') Stoere Fuchs heb je, is ook een mooie foto van jullie :D

Hoe gaat het verder met iedereen?

Hier gaan de paarden fijn, met Kristall zaterdag een filmpje gemaakt voor de eigenaar en die was positief dus dat was erg leuk. Vandaag lekker met haar in het zonnetje gereden. Zondag fijn gereden met Lakaj, Karel mocht even aan de longeerlijn en morgen mogen Karel en Lakaj weer aan het werk onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 18:01 



 
Profiel   

Sasika, welkom! Oh ik vind jouw paard zooo tof!! Ik volg je berichtjes en filmpjes altijd stiekem :o

Urosa, wat prettig dat ze zo fijn gaan zeg :j

Wij struggelen nog steeds met de galop :( moet ook zeggen dat ik al een tijd niet heb kunnen lessen (verkoop huis, en nu op zoek naar een nieuw huis, dus even andere prioriteiten) maar gezien de lockdown voorlopig toch geen wedstrijden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 21:31 



 
Profiel   

Urosa Wat super leuk dat je beide heren rijd voor Nadia! En dankjewel, ben ook erg gesteld op mijn gekke fuchs <3

Linda2008 wat grappig dat je mij ‘stiekem’ volgt :P ik vind het ook erg leuk om Mosespost te delen haha

Wat een knap stel paarden heb je staan! Gaaf!
Is de galop tijdens bijvoorbeeld longeren ook lastig? Of is het echt de contra galop lastig die wordt gevraagd?

Wat een knap stel paarden heb je staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 19:31 



 
Profiel   

Het is rustig hier!

Ik had gisteren een toevallige meeting met Roosjenat in een binnenbak bij ons in de buurt :D

Hoe gaat het met iedereen?

Linda2008, hoe gaat het nu met de galop? Ga jij ook weer filmen?

Hier dus gisteren Z2 gefilmd, maar ik was beetje overprikkelt en wat te druk gehad de afgelopen week waardoor ik 2x een totale black out kreeg en overnieuw moest beginnen. Leuk joh uit je hoofd rijden :+ we hadden daardoor (pijp bij ons was wat leeg) wat meer rommels als normaal dus denk geen winst maar ook mooie stukken waar ik heel trots op ben dus wel tevreden. Nu dus wachten op punten, dat blijf ik echt heel vervelend vinden :')

[ img ]


Kristall liep zaterdag ook heel fijn dus wel goed paardenweekend gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 10:29 



 
Profiel   

Wat leuk dat je zo ineens iemand uit dit topic tegen kan komen haha :D spannend urosa, wat de punten ook zijn is het vast weer goede feedback.

Sasika, jouw fuchs is zo knap!! <3 Benieuwd hoe de M1-proeven jullie bevallen!

Ik mag hier eigenlijk niet meer meepraten :Y) sinds ik ‘mijn’ M1-paard niet meer rijd… Vind ik nog steeds erg pijnlijk. Maar ik blijf zeker met jullie meelezen! Ik rijd sinds een paar maanden wel een ontzettend lief nieuw paardje bij. Die kon dressuurmatig nog niks, maar leert supersnel! Ik denk dat hij komend voorjaar wel een B-proefje kan overleven **\O/**

Dit zijn wij! Hopelijk ooit weer legaal in dit topic hehe ;)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:42 



 
Profiel   

Caaroo, lekker mee blijven praten hoor! Ik ben hier ook illegaal en anders blijft er niemand over. Snap dat het nog even moeilijk blijft wat betreft je vorige bijrijdpaardje. Maar, wat een leukerd je nieuwe! Wat is dat voor één? Leeftijd etc? We need more info :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:59 



 
Profiel   

Het is een 10-jarige PRE! Afgelopen zomer uit Spanje naar Nederland verhuisd… Daar naar horen zeggen vooral optochten gelopen. Hij struikelt nog weleens de bak uit, slingert nog alle kanten op :+, kropt zichzelf graag op en vindt buiging en stelling nog lastig! Maar hij is heel slim en wordt al wat sterker, dus gaat helemaal goedkomen met deze knul. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:06 



 
Profiel   

Was inderdaad heel toevallig Urosa, haha! Maar het zag er heel netjes uit hoor! Leuk om jullie zo te zien rijden. :D


Welkom Caaro, wat een knapperd heb je onder je <3

Wij zijn net weer twee weekjes aan het opbouwen na Miley haar vakantie. Vandaag voor de tweede keer weer les gehad op de vereniging, dat ging eingelijk wel heel fijn.

Ga aanstaande zondag twee online proefjes opnemen, denk maar in de klasse M2. Kunnen we daarna weer verder gaan met de verbeterpunten die we op de proeven krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 21:57 



 
Profiel   

Roosjenat, bedankt! Miley is ook echt een leuke pony! Leuk dat je weer gaat filmen! En snap met je doel dat je dan M2 instuurt, je weet maar nooit.

Caaroo, knappe PRE hoor! Slimme paarden zijn zo fijn om mee te werken, klinkt goed allemaal!

Ik heb punten terug. Super fijn zo snel en toch een winstpunt *\o/* vanochtend Kristall gereden maar die bak is helaas erg nat dus dat blijft beetje behelpen. Morgen weer Karel en Lakaj.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 10:48 



 
Profiel   

Caroo, wat eens super stoer paard heb je daar!! Helemaal mijn type (ja dat zou je niet verwachten he met mijn fjorden :P ;) ) en natuurlijk mag je gewoon (il)legaal meepraten, ik vrees dat er voor mij ook voorlopig even niets anders op zit...

Urosa, wow wat een mooie foto! Karel is een hele andere pony geworden, veel meer bij elkaar en opgericht, leuk om te zien! En gefeliciteerd met je punten weer :D

Urosa en Kimmetje was het al opgevallen maar ik ben even afwezig geweest en ik ga ook niet online starten omdat Raika helaas weer een koliekoperatie heeft moeten ondergaan... ;( De operatie is technisch gelukt, ze staat momenteel nog op de kliniek en de komende dagen zullen spannend zijn, en daarna volgt een lang revalidatietraject dus dit jaar zullen wij sowieso niet meer starten :n
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 08:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 230 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 245  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen