Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 303 van de 304 [ 7579 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 300, 301, 302, 303, 304  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

 
Profiel   

Misschien zie ik je nog een keer! Waar start jij normaal dan?
Hoogezand is inderdaad een mooie bak met weinig te kijken ook voor het paard, ben benieuwd of Endy er in rond wil. Maar we zullen het zien volgende week, ben nu al rete zenuwachtig :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 23:07 



 
Profiel   

In de zomer starten we vaak in kloosterburen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 08:38 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik rijd in dezelfde omgeving als jullie. Ik mag over naar de L1, maar doe eerst nog 2 wedstrijden in de B.

Wat zijn oefeningen in de L1 proeven die jullie moeilijk vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:37 



 
Profiel   

Ik vond het vooral moeilijk om mijn paard tijdens het wijken goed recht en parallel aan de Hoefslag te houden. wat mij daarbij echt hielp was een flink stuk de AC lijn op rijden en dus zeker niet te vroeg al beginnen met opzij gaan, echt een lekker stuk rechtdoor rijden tot dat je hem na de wending weer op twee teugels hebt, je hoeft maar 5 m dus je hebt ruimte zat.
Helaas heb ik mijn paard verkocht als fokmerrie, omdat ze steeds weer met een blessure stond. Heb wel een heel fijn paard nu te rijden voor iemand maar omdat ik zelf maar L1 heb gereden en dat paard niet hoger moet ik volgens mij weer in de B beginnen toch? Heb de inschalingstabel er nog niet bij gehad. vind zelf de L1 proeven fijne door te rijden dan de B

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:42 



 
Profiel   

Wat leuk doedatje waar start je vooral?
Wij vinden vooral de kleine wendingen moeilijk, Endy is 1.72 en erg lang gebouwd dus door een s van han veranderen bijv is erg lastig ivm het ritme wat je moet houden in de draf. Wijken inderdaad ook hetzelfde probleem als Nynke

Nynke je moet inderdaad B starten, als je zelf M hebt gereden mag je met ieder paard gelijk in het L1 starten. Ik start wel gelijk L1 omdat ik dat ook fijner vind dan B met een paard wat nog nooit gestart is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:51 



 
Profiel   

Wij vinden vooral goed op de letter rijden en stelling en buiging het moeilijkste. Maar ze is drachtig. Ik merk dat ze daar wel wat last van heeft.
Leuk om van iedereen te lezen waar ze tegen aan lopen.

Deempje hoezo vind je de L1 fijner dan de B? :) Ik vind andersom simpeler :P Mooie scores gereden vorig weekend! Hoe ging het vandaag?

Nynke volgens mij als je met twee paarden L1 hebt gestart mag je nu wel L1 starten. Maar dit weet ik niet zeker. Wat bijzonder allemaal. Vind ik heel erg knap van jou. Typt en leest iemand dit ook voor jou?
Had je nog wedstrijd gehad dit weekend?

Annenas oh wat vreselijk balen... op zulke momenten wil je dat niet :(
Gelukkig toch nog een puntje mee kunnen pakken.
Ik vind 178 altijd zo banketstaaf :+ mooi paard heb je!

Ik ben even stil geweest. Ik moest even bijlezen en zo weinig tijd steeds. Even een verslagje.
Na ons debuut op 18 september (189.5 en 199 punten) zijn we nog een paar keer gestart. Eerst had ik de clubkampioenschappen op 25 september . Deze punten tellen niet officieel mee. Dat was 1 proef. Gewoon even 202.5 punten en reserve clubkampioen *\o/*
[ img ]
[ img ]
[ img ]
We hebben toen een weekje overgeslagen. En 9 oktober weer gestart. Heel fijn gereden. De aandachtspunten zijn vooral het verruimen , halsstrekken en wijken. Dit ging echt geweldig goed!! Helaas wou de jury iets anders zien. We hadden 178 en 175.5 punten.
[ img ]
En 16 oktober zijn we gestart. Echt geweldig gereden. Ze deed zo haar best. Wel was de auto in de bak een beetje eng en de stelling en buiging kwam niet zo lekker uit de verf. Maar liefst 202.5 en 205 punten *\o/* We zijn binnen 4 officiële wedstrijden alweer L1+7.
[ img ]
Volgende week zaterdag gaan we weer starten :D
Mijn doel is L2 starten vooe haar zwangerschapsverlof :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:53 



 
Profiel   

Kabayo
Ik zou vandaag starten alleen helaas belandde ik op de wachtlijst, er waren te veel aanmeldingen. Dus vandaag niet gestart helaas.

Ik vind de L makkelijker omdat het wat sneller op elkaar door loopt, iets meer uitdaging zo blijft mijn paard wat wakkerder in het werk.

Dat van twee keer een klasse gestart dacht ik ook altijd ja, alleen kon ik dat niet zo gauw terug vinden en las ik wel dat als je M gereden hebt je dan L mag starten.

Mooie scores heb je heen gezet, wat een verschil het ene weekend in de 170 en het andere weekend in de 200, het is een blijft een jurysport he.
Die L2 ga je vast wel halen voor haar zwangerschapsverlof als jullie zo door gaan +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:47 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Wij vinden vooral goed op de letter rijden en stelling en buiging het moeilijkste. Maar ze is drachtig. Ik merk dat ze daar wel wat last van heeft.
Leuk om van iedereen te lezen waar ze tegen aan lopen.

Deempje hoezo vind je de L1 fijner dan de B? :) Ik vind andersom simpeler :P Mooie scores gereden vorig weekend! Hoe ging het vandaag?

Nynke volgens mij als je met twee paarden L1 hebt gestart mag je nu wel L1 starten. Maar dit weet ik niet zeker. Wat bijzonder allemaal. Vind ik heel erg knap van jou. Typt en leest iemand dit ook voor jou?
Had je nog wedstrijd gehad dit weekend?

Annenas oh wat vreselijk balen... op zulke momenten wil je dat niet :(
Gelukkig toch nog een puntje mee kunnen pakken.
Ik vind 178 altijd zo banketstaaf :+ mooi paard heb je!

Ik ben even stil geweest. Ik moest even bijlezen en zo weinig tijd steeds. Even een verslagje.
Na ons debuut op 18 september (189.5 en 199 punten) zijn we nog een paar keer gestart. Eerst had ik de clubkampioenschappen op 25 september . Deze punten tellen niet officieel mee. Dat was 1 proef. Gewoon even 202.5 punten en reserve clubkampioen *\o/*
[ [url=m/uZgtDa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jrDCs4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2FZ7Ju.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben toen een weekje overgeslagen. En 9 oktober weer gestart. Heel fijn gereden. De aandachtspunten zijn vooral het verruimen , halsstrekken en wijken. Dit ging echt geweldig goed!! Helaas wou de jury iets anders zien. We hadden 178 en 175.5 punten.
[ [url=m/M8MXNT.jpg]Afbeelding[/url] ]
En 16 oktober zijn we gestart. Echt geweldig gereden. Ze deed zo haar best. Wel was de auto in de bak een beetje eng en de stelling en buiging kwam niet zo lekker uit de verf. Maar liefst 202.5 en 205 punten *\o/* We zijn binnen 4 officiële wedstrijden alweer L1+7.
[ [url=m/1cwPm0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgende week zaterdag gaan we weer starten :D
Mijn doel is L2 starten vooe haar zwangerschapsverlof :j


Oh goed bezig zeg! Nee ik zou afgelopen zondag, dus vrijdag even oefenenrondje gereden en toen liep ze kreupel, zaterdag hier op bokt laten weten dat ik mijn twijfels had of ik haar weer wilde laten behandelen of haar als fokmerrie weg zou doen, kreeg gelijk een berichtje en ‘s avonds was ze al verkocht. ging mij Snel genoeg zeg maar, vandaag is ze vertrokken. Heb nu dus een heel gaaf bijrijpaard en ben weer op zoek naar een nieuwe Fries voor mezelf. Gaat dus helaas weer B worden, vind die gebroken lijnen 5 m heel irritant :) heb callers bij de letters maar op die 5 m zit natuurlijk geen letter dus kan het voor geen meter inschatten
Lees zelf met behulp van voice over op mijn telefoon

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:48 



 
Profiel   

Kabayo goed bezig !! (Ik heb dezelfde cap & wedstrijdjasje als jij, toevallig!) :D

Deempje, ik vind idd L proeven ook fijner, ik heb zo’n meedenkend paard die in een B proef te lang moet wachten en zelf maar wat bedenkt :')

Nynke, ik kreeg van mijn instructrice de tip om bij de gebroken lijn 5m van M naar A te rijden ipv M naar K (bij een gewone gebroken lijn) en dan in de gaten houden wanneer je de E-B tegen komt, eigenlijk kun je hem zo dus ook op letters rijden :D

Ik ga zelf mijn eerste indoorwedstrijd ooit starten (& uberhaupt 1e keer met paardlief in een binnenbak) tijdens Indoor Oosteind, is nogal een grote wedstrijd hier in de buurt dus daarna kan het alleen maar meevallen :+
Beetje jammer is dat ik nu niet kan trainen omdat ik vorige week mn enkelbanden heb opgerekt/gescheurd…

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:11 



 
Profiel   

Hi!

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb tijdens Corona vooral online gestart en ben een paar weken geleden voor het allereerst op pad geweest in de B en toen 4 winst mee genomen.

We mogen nu dus L!

Ik hoop midden december te starten maar voor nu eerst nog even goed door trwinen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 08:04 



 
Profiel   

Deempje wat balen zeg dat je op de wachtlijst gekomen bent. Ik ook voor volgende week. Toch maar afgemeld en een andere wedstrijd opgegeven

Naomi welkom! Spannend een klasse hoger!

Annenas wat toevallig dezelfde wedstrijdoutfit :D wanneer heb je je eerste indoor? Is je enkel weer goed?

Nynke oh een hele andere wending. Ineens verkocht! Heel interessant hoe je leest , schrijft en rijdt :) Is het niet moeilijk om een geschikt paard te vinden?

Hier nog een wedstrijd gereden. Ik wou stiekem 3 puntjes halen zodat ik L2 kon starten. Maar we kregen er 2 :D Ze begint het zwaar te krijgen nu , voornamelijk na de galop. Dan is de puf er uit. We hadden 186 en 189 punten en een 5e en 6e prijs (van de 27). Erg trots op haar hoe ze het doet. We hadden helaas ook nog een platte band met de trailer. Daar een compressor kunnen lenen en nog naar huis kunnen komen gelukkig. Het was niet ver.
[ img ]
Afgelopen zaterdag had ze de keuring van de Barock Pinto en een IBOP (haar veulen wordt daar ingeschreven). Ze was een kanon met de keuring en werd ster! Ook heeft ze haar IBOP predikaat behaald *\o/*
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Aankomende zondag hoop ik mijn laatste L1 wedstrijd te hebben en de week erop ons L2 debuut (en tevens laatste wedstrijd voor haar verlof)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 20:36 



 
Profiel   

Helaas dat weekend niet gestart. Ik had mij opgegeven voor een wedstrijd en die werd ineens afgemeld. Verder waren er alleen maar wachtlijsten...

Vorige week toch de stap durven nemen om één proef L1 te starten en één proef L2. Vond dat best eng want straks heb je geen winstpunt in die ene proef :+ Met het inrijden was ze er niet lekker bij. Wat hangen op rechts en het zag er niet zo flitsend uit. Dit kwam ook terug in de proef. Vooral de eerste proef in de L1 niet bepaald aan het been. Jeetje wat was het hard werken. En weer nieuwe proeven. Dus was er even uit :+ nu moet je op de lange zijde naar draf ipv in de hoek. Dat was dus "valt in draf" ja... mijn fout :Y) En wat hangerig en zwaar. Tweede proef in de L2 ging eigenlijk veel beter. Niet zo hangerig en lekker aan het been. Beide proeven kwam het wijken en de lengtebuiging niet zo lekker uit de verf. Maar ze is ook al bijna 7 maand drachtig. Ik verlaat dit topic dus binnenkort en meld mij eens rustig aan in het L2 topic. We liggen er nu toch eerst een halfjaar uit. Wie weet zie ik jullie daar wel verschijnen!
[ img ]
Edit. Helemaal de punten vergeten te vermelden :') Ik had in de L1 185 punten en daarmee sluiten we deze klasse positief af :) en we hadden 180 punten in de L2. Ruimte voor genoeg verbetering! Maar het is nu veel te zwaar voor haar :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:20 



 
Profiel   

Nieuw jaar nieuwe kansen!
De wedstrijden ‘meetmomenten’ mogen gelukkig weer door gaan *\o/*
Wie heeft zijn kalender al vol staan? Ik ga zaterdag naar Tolbert voor de 1e selectie voor het gk.
Spannenddd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:03 



 
Profiel   

Hi, mag ik me ook melden? Ik ga als het goed is as zondag L1 starten met mijn (officieel) 5 jarige ruin en heb er daarna nog 2 op de planning staan. Blij dat het weer mag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:39 



 
Profiel   

Deempjexxx schreef
Nieuw jaar nieuwe kansen!
De wedstrijden ‘meetmomenten’ mogen gelukkig weer door gaan *\o/*
Wie heeft zijn kalender al vol staan? Ik ga zaterdag naar Tolbert voor de 1e selectie voor het gk.
Spannenddd :D


Leuk, ik ga ook! Volgens mij start ik direct na jouw in dezelfde ring :) Ik rijd mee voor de leuk en de ervaring. Ik denk niet dat ik heel veel kans maak om bovenaan te eindigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:10 



 
Profiel   

Doedatje schreef
Deempjexxx schreef
Nieuw jaar nieuwe kansen!
De wedstrijden ‘meetmomenten’ mogen gelukkig weer door gaan *\o/*
Wie heeft zijn kalender al vol staan? Ik ga zaterdag naar Tolbert voor de 1e selectie voor het gk.
Spannenddd :D


Leuk, ik ga ook! Volgens mij start ik direct na jouw in dezelfde ring :) Ik rijd mee voor de leuk en de ervaring. Ik denk niet dat ik heel veel kans maak om bovenaan te eindigen.


Als jij Iris bent start je idd na mij haha. Leuk hoor!! Gaat mij net zo. Ga zaterdag voor de 2e keer officieel dus verwacht er niet veel van :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:16 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag ons L1 debuut gereden. Losrijden ging super, in de proef was ik het gevoel een beetje kwijt alleen, maar mag niet klagen met 197,5 en 190 punten *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:32 



 
Profiel   

Lena82 schreef
Wij hebben vandaag ons L1 debuut gereden. Losrijden ging super, in de proef was ik het gevoel een beetje kwijt alleen, maar mag niet klagen met 197,5 en 190 punten *\o/*


Wat top Lena, super mooie punten. Nou mijn proef ging echt bagger, reed de verkeerde kant op en Endy was super gespannen. Die ging gelijk 4 rondjes in de ankers :Y) 1x verkeerde galop en terugvallen uit de galop (beginnersfout) :')
toch nog 177 punten gereden wat ik echt ruim vind voor onze proef. En een mooi kiekje gekregen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:34 



 
Profiel   

Wij hadden 178 :')

Paletti schoot 2 keer de baan uit, omdat het bij A open was, oeps. Daarna heb ik de proef afgeraffeld. Ook liep het inrijden 10 minuten uit, waardoor er niet zoveel energie meer over was voor de proef. We hadden wel eindelijk een 6 op het veruimen in draf en stap, dus daar ben ik wel blij mee. Ik heb er ook een leuke foto aan overgehouden en deze foto vond ik ook schattig:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:09 



 
Profiel   

Doedatje schreef
Wij hadden 178 :')

Paletti schoot 2 keer de baan uit, omdat het bij A open was, oeps. Daarna heb ik de proef afgeraffeld. Ook liep het inrijden 10 minuten uit, waardoor er niet zoveel energie meer over was voor de proef. We hadden wel eindelijk een 6 op het veruimen in draf en stap, dus daar ben ik wel blij mee. Ik heb er ook een leuke foto aan overgehouden en deze foto vond ik ook schattig:

[ [url=m/O0MMH8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha het was echt drama he, idd die 10 minuten was ook jammer.
Leuke pony heb je. Volgend weekend een nieuwe kans in Vlagtwedde (ik hou mijn hart al vast) :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:04 



 
Profiel   

Deempjexxx schreef
Doedatje schreef
Wij hadden 178 :')

Paletti schoot 2 keer de baan uit, omdat het bij A open was, oeps. Daarna heb ik de proef afgeraffeld. Ook liep het inrijden 10 minuten uit, waardoor er niet zoveel energie meer over was voor de proef. We hadden wel eindelijk een 6 op het veruimen in draf en stap, dus daar ben ik wel blij mee. Ik heb er ook een leuke foto aan overgehouden en deze foto vond ik ook schattig:

[ [url=m/O0MMH8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha het was echt drama he, idd die 10 minuten was ook jammer.
Leuke pony heb je. Volgend weekend een nieuwe kans in Vlagtwedde (ik hou mijn hart al vast) :P


Dabkje! Op de startlijst staat er geen selectie achter mijn naam en bij veel andere ruiters ook niet. Ik heb een mailtje gestuurd, dus hopelijk wordt dat nog aangepast. Ik heb er wel weer zin in. Hopelijk gaat het beter dan in Tolbert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:10 



 
Profiel   

Nee dat zag ik ook al, achter mijn naam ook niet. Dus heb ook al gemaild. En bij meerdere niet waarvan ik weet dat ze wel selectie rijden. Dus denk dat er een foutje geweest is.
Ik heb er ook zin in, alleen kijk al op tegen de mooie groengele doeken op de bakrand wat ze altijd hebben in Vlagtwedde :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:23 



 
Profiel   

Deze week ging het beter. 190 op de selectieproef :) en de 2e proef 183.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:16 



 
Profiel   

Wow wat top! Goed gereden dus.
Ik heb ook een fijne 1e proef heen gezet, deze keer 184 punten. Nog steeds wat spanning en weer twee keer een noodstop. Maar heel veel 7’s gescoord dus daar was ik erg blij mee.
Tweede proef.. tja, dat kabaal daar in die bak! De spanning kwam weer in alle hevigheid terug dus stonden we de helft van de tijd stil midden in de bak :o Dus 174.5 puntjes gescoord.
Voor de tweede keer mee naar een vreemde locatie ben ik meer dan tevreden. We zijn nu L1+2 en er was nu al minder spanning als vorig weekend en kon haar nu ook sneller er doorheen rijden. Behalve in de tweede ring maar dat vond ik meer dan terecht van haar. Het is nu eenmaal wel een mieperd :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:17 



 
Profiel   

Deempjexxx schreef
Wow wat top! Goed gereden dus.
Ik heb ook een fijne 1e proef heen gezet, deze keer 184 punten. Nog steeds wat spanning en weer twee keer een noodstop. Maar heel veel 7’s gescoord dus daar was ik erg blij mee.
Tweede proef.. tja, dat kabaal daar in die bak! De spanning kwam weer in alle hevigheid terug dus stonden we de helft van de tijd stil midden in de bak :o Dus 174.5 puntjes gescoord.
Voor de tweede keer mee naar een vreemde locatie ben ik meer dan tevreden. We zijn nu L1+2 en er was nu al minder spanning als vorig weekend en kon haar nu ook sneller er doorheen rijden. Behalve in de tweede ring maar dat vond ik meer dan terecht van haar. Het is nu eenmaal wel een mieperd :P


Yeahh, die 1e proef is fijn! Super dat de spanning al minder was. Deze bak is ook veel minder eng, gelukkig.

Mijn pony heeft weinig spanning van zulke dingen, maar hij schrok wel van die deur die achter hem dicht ging :') Een vriendin was met mij mee en die merkte op dat never nooit in die 2e ring wilde rijden met haar paard, haha. Die zou zich doodschrikken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 303 van de 304 [ 7579 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 300, 301, 302, 303, 304  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen