Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2022

 
Profiel   

Achter de loodlijn lopen hoeft echt geen kracht, geweld en slechte rijderij te betekenen. Ik zie ook liever een paard iets achter de loodlijn maar wel aan de hulpen en zoekend naar de hand dan helemaal uit elkaar of tegen de hand. En voor paarden met lange hals die nog kracht missen voor de oprichting is achter de loodlijn aanleuning zoeken vaak gewoon prettiger.

Met Fly kreeg ik altijd commentaar "achter de loodlijn / neusje eruit rijden" samen met "heel vriendelijk gereden", over diervriendelijk gesproken ;) Was daarbij ook alijd de enige deelnemer zonder sporen, zweep en sperriem, geweldig zo'n merrie := :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 09:44 



 
Profiel   

Klopt hoeft niet altijd te betekenen dat het slecht is, maar wat ik heb gezien was het meer trekken dan rijden. Tuurlijk is dat mijn mening en kan ik er weinig aan doen, maar goed...

Er stond op mijn protocol weinig commentaar, onderaan alleen een leuke, vriendelijke combinatie en bij het verruimen mocht het iets meer. (Had ik idd ook te voorzichtig gereden, dus volkomen terecht)

Fly_high schreef
Achter de loodlijn lopen hoeft echt geen kracht, geweld en slechte rijderij te betekenen. Ik zie ook liever een paard iets achter de loodlijn maar wel aan de hulpen en zoekend naar de hand dan helemaal uit elkaar of tegen de hand. En voor paarden met lange hals die nog kracht missen voor de oprichting is achter de loodlijn aanleuning zoeken vaak gewoon prettiger.

Met Fly kreeg ik altijd commentaar "achter de loodlijn / neusje eruit rijden" samen met "heel vriendelijk gereden", over diervriendelijk gesproken ;) Was daarbij ook alijd de enige deelnemer zonder sporen, zweep en sperriem, geweldig zo'n merrie := :')



Zeker waar, mijn andere pony loopt ook te diep uit zichzelf. Commentaar is vaak hetzelfde als bij jou, ik weet dus dat het echt niets slechts hoeft te betekenen. Maar paarden die echt hun mond openen van het trekken op sommige stukken kan eigenlijk echt niet, maar goed.

Op naar de volgende wedstrijd en deze gewoon vergeten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:41 



 
Profiel   

Hoi

Ik ben meer een stille meelezer, ik twijfel nog heel erg om te starten 23 juli bij mijn eigen verenging. Ik heb daar mijn vraag gesteld, maar ze wisten niet het antwoord en kon het ook niet vinden in de regelementen.

Mag ik starten met een kneveltrens?
En ik gebruik de rambo micklem multi bridle, moet het ringetje nog steeds afgeplakt worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 08:34 



 
Profiel   

JoycexEnya schreef
Hoi

Ik ben meer een stille meelezer, ik twijfel nog heel erg om te starten 23 juli bij mijn eigen verenging. Ik heb daar mijn vraag gesteld, maar ze wisten niet het antwoord en kon het ook niet vinden in de regelementen.

Mag ik starten met een kneveltrens?
En ik gebruik de rambo micklem multi bridle, moet het ringetje nog steeds afgeplakt worden?


Daarvoor moet je in de harnachement gids kijken. Staat het heel duidelijk :j
Ja, een knevel trens mag, maar schaar niet aan bakstuk.
Nee, je hoeft niet meer af te plakken.


Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-07-22 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 08:48 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden. Hoef ik in iedergeval niet van hoofdstel en bit te veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 08:49 



 
Profiel   

Inderdaad op de knhs site staat het duidelijk vermeld [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 08:50 



 
Profiel   

Sowieso is het trouwens verstandig om even reglementen door te nemen! Maar die harnachement gids is heel handig met foto's en precies uitgelegd wat wel en niet mag.

Succes alvast

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 08:51 



 
Profiel   

Lees ik nu goed dat je dus ook niet mag starten met een dubbel gebroken trens met een lock systeem? Zodat t niet al notenkraker werkt zeg maar, maar dit valt dus onder vergrendeling? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 09:58 



 
Profiel   

Als dat er in staat dan mag dat idd niet. Ik weet dat het tot vorig jaar zeker niet mocht en heb dat op bokt ook al vaak geschreven in topics waar zulke bitten aangeraden werden. Maar ik dacht eerlijk gezegd dat dat gewijzigd was per 1 april. Zal even voor je zoeken.

Daarom geef ik altijd de tip om eerst te kijken of alles wat je wil gebruiken of gebruikt wel mag met starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 10:00 



 
Profiel   

Je hebt de oude gids of regels gelezen. Tot 1 april 2022 was het idd niet toegestaan. Vanaf 1 april staat dit erin
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 10:03 



 
Profiel   

Ohh ik zie het! Stomme ik :')
Dacht al, ik rij namelijk met zo’n fager bit gezien mijn ontzettend gevoelig in de mond is. Maakte mij al n beetje zorgen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 10:41 



 
Profiel   

Haha, kan gebeuren :') ik moest ook even 2 keer kijken of ik de goede nog gedownload had.

Hier trouwens bijna zeker geen wedstrijd meer dit jaar, of echt pas in de winter. Merrie wordt dinsdag naar de Da gebracht, vrijdag geopereerd en de week daarna vrijdag mogen we haar pas weer ophalen en dan thuis nog een paar weken boxrust. Hoe het daarna verder gaat moeten we nog te horen krijgen, maar ik reken eerlijk gezegd op een maand of 4 voordat we op huidige niveau zitten. En huidige niveau was 25 minuten draven en paar rondjes galop :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 10:55 



 
Profiel   

Mijn wedstrijd morgen gaat niet door... ik mag 5 dagen mezelf vermaken met de grote vriend corona.. zo ontzettend balen want deze wedstrijd was ideaal om nog wat punten bij elkaar te schrapen en in de buurt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 11:00 



 

Mijn wedstrijd van volgende week is afgezegd wegens de hitte. En terecht vind ik.

Vandaag even mijn kür voor morgen oefenen en volgende week weer druk aan de training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 11:06 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Mijn wedstrijd morgen gaat niet door... ik mag 5 dagen mezelf vermaken met de grote vriend corona.. zo ontzettend balen want deze wedstrijd was ideaal om nog wat punten bij elkaar te schrapen en in de buurt...

Ohhh, wat ontzettend balen zeg %) Hopelijk heb je van Corrie niet teveel last.

Ik heb ons voor 30 Juli weer ingeschreven. Zag ook een wedstrijd op de 17e, daar twijfel ik nog even over of ik die ook mee zal pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-22 19:23 



 
Profiel   

Ik zit de komende tijd nog even op een roze wolk :')

Vandaag mijn 4 jarige haflinger voor het eerst meegenomen naar een onderlinge haflingerwedstrijd.
2 rondjes 50/60cm gesprongen en 2 B proefjes gereden.
Springen resulteerde in 2 foutloze rondjes en een 3e plaats.
En de dressuur leverde 187 en 196 punten op! Zo onwijs trots hoe hij zich liet zien vandaag! Dit smaakt naar meer!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-22 23:31 



 
Profiel   

Beterschap Wendy!

MWM oh das balen zeg, das best een tijd uit de running.

Ik heb gister zzlicht t/m m1 paarden gejureerd en als afsluiter nog een paar B ponyruiters. Dat is heel snel schakelen kan ik je vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 06:42 



 
Profiel   

FleurSandro, Wauw mooie combinatie zijn jullie! Goed bezig! Op naar de volgende! *\o/*

Nimber, wat leuk zeg, snap wel dat dat snel schakelen is haha!

Wij hebben afgelopen zaterdag weer Z1 gestart, op zich wel heel tevreden hoe ze zich laat zien maar het is toch niet helemaal bevestigd allemaal, paar dure fouten zorgde ervoor dat we (net) geen winstpunt haalden. Maar wel mooie 7ens voor de keertwending en de wissels *\%/* Op naar de volgende!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 09:02 



 
Profiel   

Goed gedaan allemaal!

Hier weinig trainen deze week denk ik met de aankomende hitte. Gelukkig duurt het nog even tot 6 augustus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 09:59 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Ik zit de komende tijd nog even op een roze wolk :')

Vandaag mijn 4 jarige haflinger voor het eerst meegenomen naar een onderlinge haflingerwedstrijd.
2 rondjes 50/60cm gesprongen en 2 B proefjes gereden.
Springen resulteerde in 2 foutloze rondjes en een 3e plaats.
En de dressuur leverde 187 en 196 punten op! Zo onwijs trots hoe hij zich liet zien vandaag! Dit smaakt naar meer!


Gefeliciteerd, wat een stoere combinatie zijn jullie! Heel gaaf <3


SpikkelFire schreef
Goed gedaan allemaal!

Hier weinig trainen deze week denk ik met de aankomende hitte. Gelukkig duurt het nog even tot 6 augustus!


We doen ook ff niet veel nuttigs, beetje basisdressuur oefenen en rustig aan vanwege mijn gebrekkige hersenen ;) Henkie heeft inmiddels wel zijn eerste strandrit achter de rug en het ging prima, is ook een prestatie voor zo'n schijterd als hij kan zijn :D :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 10:07 



 
Profiel   

Oh leuk, een strandrit! :D Staat hier ook nog hoog op het lijstje. Maar met dat soort dingen ben ikzelf echt een schijterd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 10:12 



 

Hier gisteren thuis tijdens de open dag een kür op muziek gereden en verder deze week lekker rustig aan.
Ga ook niks meer inschrijven, de 24e pas weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 10:33 



 
Profiel   

SpikkelFire schreef
Oh leuk, een strandrit! :D Staat hier ook nog hoog op het lijstje. Maar met dat soort dingen ben ikzelf echt een schijterd :')


Met mijn vorige paard vond ik het helemaal niet spannend, maar met Henkie was ik wel blij dat we een stalgenoot met een zeer ervaren strandpaard bij ons hadden :j dus ik snap de twijfels wel. Henk is best een kijker en wil in galop buiten weleens ff vergeten waar de rem nou precies zat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 10:40 



 
Profiel   

Fly_high schreef
SpikkelFire schreef
Oh leuk, een strandrit! :D Staat hier ook nog hoog op het lijstje. Maar met dat soort dingen ben ikzelf echt een schijterd :')


Met mijn vorige paard vond ik het helemaal niet spannend, maar met Henkie was ik wel blij dat we een stalgenoot met een zeer ervaren strandpaard bij ons hadden :j dus ik snap de twijfels wel. Henk is best een kijker en wil in galop buiten weleens ff vergeten waar de rem nou precies zat :+

Haha klinkt spannend! Mijn paard is juist superbraaf en zal nooit zomaar gaan rennen ofzo. Maar toch. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 10:47 



 
Profiel   

Nimber schreef
Ik heb gister zzlicht t/m m1 paarden gejureerd en als afsluiter nog een paar B ponyruiters. Dat is heel snel schakelen kan ik je vertellen.

Poeh, dat geloof ik! Een enorm verschil.

Wij zijn eindelijk weer eens op pad geweest gisteren (L1 dressuur, D-pony tussen de paarden). We hebben heerlijk gereden, eindelijk weer een keer gewoon ontspannen een proef rijden. Een klein foutje maar ook hoge punten voor oa middendraf en halsstrekken. Helaas ging de tweede proef iets minder met wat meer fouten en de voorlezer die mij kwijt was ( oeps) maar verder ook fijn gereden. 187 en 172 punten.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-22 14:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen