[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lauwtjuh123

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:01

Jeetje Ivy, wat heftig, hopelijk ga je nu echt opknappen!
Sw, wat ontzettend gaaf, zo stoer wat jullie doen.

Bij ons gaat het zijn gangetje, deze week heb ik Pluto weer geschoren elke keer ben ik weer verbaast hoe goed hij eruit ziet voor zijn 21 jaar.
Wedstrijden rijden we zeker nog, alleen blijven die eenvoudige wissels ons de winstpunten kosten. De laatste wedstrijden steeds rond de 205 gereden, maar met 3x een 4 voor eenvoudige wissels, waarvan er 2 dubbel tellen... dat begint echt een beetje zuur te worden. Over 2 weken gaan we weer op pad met de eerste binnen wedstrijd. Ik ben benieuwd!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:35

Iedereen is lekker bezig hier. Lees allemaal mooie verhalen. Wel jammer dat je net je punten niet haalt lauwtje.

Ik moet nog 1 punt voor de LT en die haal ik maar niet. Heb wel wat pech met wedstrijden. Ik kan maar 1x per maand meestal op wedstrijd omdat er verder niks in de buurt is. 1 na laatste wedstrijd werd geannuleerd ivm vloed baan en de wedstrijd er voor had ik 62% en 59,8%. Vorige week weggeweest en kwa rijden ging het heerlijk! alleen zulke dure en domme fouten die thuis nooit gebeuren (lees: mesten in uitgestrekte stap, uit galop vallen in serie wissels). Uiteindelijk geheel terecht 2x 55% gescoord. De hele maand oktober zijn er elk weekend wedstrijden in de buurt dus ik ga gewoon overal meedoen voor die laatste punt!

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:06

Vibanu war balen zeg hopelijk gaat het deze maand lukken.

Ivy ja ik gun het je zo!!

Lauwtje balen van de wissels lukken ze thuis wel goed?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:54

SW wat ben je een held met al je springen!

Anouk mooie plaatjes en ik vind t zo tof voor je dat je je punt hebt!

Ivy wat een pech heb je toch steeds.

Lau die eenvoudige wissels zijn gewoon stom als je paard er super heet van wordt.

Vibabu balen van die laatste punt. Ik heb bewust 2 wedstrijden opgeofferd om huis werk te maken. Daar mega errors gehad en daardoor winst laten liggen. Niet te vergeefs want na die 2 wedstrijden liep hij 2x 65% en zo had ik toch weer uit 12 x starten 12 punten.

Ik heb nu nog 2 keer PSG ingeschreven en daarna wil ik denk ik een keer inter starten. Opzich thuis loopt hij die proef ook wel knap door.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:53

Laura1982, leuke planning zo met Ilias! Ook wel lekker met zo'n jonkie :D crps? :o?

SW, wat een prestatie joh! Erg jammer van de coinflip en tof zo'n Haloween freestyle! Ik vind die rozetten echt geweldig haha maar mag ook wel met dat inschrijfgeld :+ stoere foto's hoor!

Absque_dubio, 2 prachtige rijfoto's van je dames <3 knap met 6 al Z1 en heel stoer met Passie ZZzwaar startgerechtigd!

Ivy_power89, wat ontzettend vervelend van je gezondheid zeg! Knap dat je volgende maand weer gaat starten!

Lauwtjuh123, jammer dat de dubbeltellers het jullie nu zo moeilijk maken knap dat je toch blijft doorzetten!

Vibabu, lekker fanatiek! Komt dat laatste winstpunt vast wel!

Nimber, stoer de plannen voor Inter 1 weet ook zeker dat jullie dat kunnen :D

Helaas staat Kristall met een dikke pees/been. Waarschijnlijk wat mis gegaan in de paddock. Ben nu elke dag aan het koelen en 21ste echo. Baal wel, gingen net zo lekker! Hopelijk valt het mee..

Gelukkig wel lekker met Karel aan de rijden, dan is 2 'hebben' wel heel fijn. Heb vandaag geschreven bij een Subtop wedstrijd, zo leerzaam! Nu helemaal gemotiveerd alles toe te passen bij m'n volgende wedstrijd :') nog ff wachten tot de 29ste. Heb nog les met hem de 24ste om ook proefgericht bezig te gaan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:58

Goed bezig Urosa zo fanatiek!
Wel balen van kristall, hopelijk valt het mee

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:07

Urosa centraal regionaal pijnsyndroom.
Ik heb zenuw schade in mijn rechterbeen en hopelijk kunnen ze dat opereren dan zou ik niet meer 24/7 pijn hebben

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:21

Laura1982 schreef:
Urosa centraal regionaal pijnsyndroom.
Ik heb zenuw schade in mijn rechterbeen en hopelijk kunnen ze dat opereren dan zou ik niet meer 24/7 pijn hebben

Is dat ook een spannende operatie? Dichtbij zenuwen lijkt me toch een beetje eng. Hoop heel erg dat het helpt! Door de MS af en toe zenuwpijn maar 24/7 lijkt me echt verschrikkelijk

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:32

urosa schreef:
Laura1982 schreef:
Urosa centraal regionaal pijnsyndroom.
Ik heb zenuw schade in mijn rechterbeen en hopelijk kunnen ze dat opereren dan zou ik niet meer 24/7 pijn hebben

Is dat ook een spannende operatie? Dichtbij zenuwen lijkt me toch een beetje eng. Hoop heel erg dat het helpt! Door de MS af en toe zenuwpijn maar 24/7 lijkt me echt verschrikkelijk


Ja heel spannend ook nog geen 100% zekerheid dat het gaat gebeuren maar dat iemand na 13 durft om er überhaupt overna te denken geeft mij alweer moed. Ja de zenuw tunnel moet verruimd worden en cyste/litteken weefsel weg gehaald worden.
28 november hoor ik meer

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:07

Urosa, de luxe van 2 paarden hebben ken ik ook. Als de een wat heeft kun je nog door met de ander. Is wel een luxe moet ik zeggen maar idd wel fijn!

As we speak lig ik toch weer in het ziekenhuis, maar vast besloten volgende maand met Ali te starten

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:30

Ivy_power89, oh nee! Hoe is het nu met je?

Laura1982, ik hoop heel erg voor je dat ze het met de operatie kunnen verhelpen!

Kristall haar been is nog steeds echt niet goed dus blij als het vrijdag is. Weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.

Kareltje ging vanochtend weer fijn. Was ook even genieten met dit weer {:} het gaat geen pirouette koning worden maar hopelijk lukt het straks voor een 6 of 5, dan valt de schade met de dubbeltellers nog mee :+

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:33

Urosa dat is de juiste gedachte toch vooral lol met je knol sterkte met de merrie hopelijk valt het mee

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:08

Dat duurt nog wel lang Laura. Hopenlijk krijg je daarna een antwoord waar je iets mee kan.

Afgelopen zondag wedstrijd gehad en ik baal zó ontzettend hard. 59,7% en de 2e was 57 nog iets. De eerste proef ging echt best fijn! Ik heb alleen van die dingetjes... nouja al noem ik omhoog komen (steigeren wil ik het niet noemen) tijdens het halthouden en groeten niet echt een dingetje dat is nu gewoon een echt probleem. Ik zou ook niet weten hoe ik dat er uit kam krijgen. Verder dingetjes als perfect halthouden, perfect achterwaarts en dan niet in 1x wegdraven. Keertwending een pas uit balans en een pas opzij. Dat soort dingetjes.... Volgende week weer.... Ik moet zeggen dat ik dit niveau wel echt heel leuk begin te vinden. Had overigens wel een 3e prijs, dat was dan wel weer leuk.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 13:21

Vibadu ja 28 nov duurt nog even maar ik leef al bijna 13 jaar met deze klachten.
Ja ik probeer met een open blikk erin te gaan maar merk dat er toch een soort van hoop gecreëerd is.

Douwe was afgelopen week 3 dagen achter elkaar rad bij licht longe werk dus ik ben voorzichtig positief. Ilias heeft volgende week vrij want dan zoeken wij een paar dagen de zon op.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:00

Hier ook weer gestart. Over twee weken puntje gepakt, dus heel enthousiast ingeschreven voor dit weekend. Twee puntjes moest lukken en dan konden we selectieperiode meerijden in t Z2. Vliegende wissels gaan makkelijker dan enkelvoudige.

Maar mijn paasei besloot dat hij de nieuwe bordjes langs de kant na 4jaar toch echt wel moest bestuderen dus eerste proef geraakten we niet tot in de hoek tussen C-M.
Eventjes kunnen bezinnen en tweede proef ging goed, maar door vermoeidheid wat instabiliteit en 204. Weer net niet dus.

Begin november naar de locatie die goed ging, hopelijk zijn we er dan een keertje door.
Proef is wel gefilmd dus ik kan nu twee weken fanatiek trainen… hoop ik.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:54

Optiwolk, jammer dat het net wat tegenviel, volgende keer beter!

Laura1982, heerlijk even de zon in! Heel veel plezier alsvast. Douwe nog steeds goed?

Vibabu, jammer dat de punten net niet waren maar zo te horen ook genoeg om aan te sleutelen zodat je dat kan compenseren!

Kristall haar echo viel gelukkig mee, maar was wel wat te zien. Dus ze moet nu voor gecorrigeerd en op een ijzer. Daarna 2 weken rustig opbouwen en overleggen met de DA. Dus die ligt wel even uit de wedstrijden.

Karel gisteren mee gehad naar les, proefgericht getraind en ik moet met meer power gaan rijden. Was echt heel zinvol zo even de puntjes op de i te kunnen zetten :D Zaterdag weer wedstrijd met hem en hopelijk kan ik alles meenemen.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:20

Intussen een week terug van vakantie en wat was het fijn.
Douwe doet het nog steeds goed we gaan in mini stapjes vooruit maar dat is helemaal dikke prima.

Ilias doet her ook erg goed en die pak ik voorzichtig iets langer.
Wat een cadeautje deze mooie dagen eind okt begin nov.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:00

Laura1982, wat fijn van je vakantie! En ook fijn dat beide paarden lekker aanpakken.

Karel begint wel steeds meer bevestigd te raken op ZZL niveau, dat is wel heel tof! Met Kristall ook gelukkig weer begonnen met opbouwen, was zo blij dat ik er weer op mocht :D

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:18

Mag je met Karel zwaar starten? Is hij groot genoeg?

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:43

Ik ga me ook weer melden!
Tijdje eruit gelegen na het overlijden van onze IJslander en daardoor was Freek behoorlijk van slag.
Nu weer 3 lessen gehad en de eerste wedstrijd staat weer op de planning over 2 weken :)

Zijn ook rustig aan begonnen met de vliegende wissels, was even vergeten hoe lastig ik dat zelf ook vind.. maar gister in de les beide kanten op gelukt (nog niet zo als het hoort, maar het principe van om springen begint hij nu te snappen *\o/* )

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:12

Nimber schreef:
Mag je met Karel zwaar starten? Is hij groot genoeg?

Nee hij is te klein dus moet dispensatie aanvragen. Ze moeten 1.48 zijn en Karel is 1.47. Als het goed is lukt dat wel gewoon. Het staat iig niet op de lijst met dingen waar je geen dispensatie voor krijgt op de KNHS site en dacht dat er ook sowieso 1 kleine haflinger subtop loopt.

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:08

Hoe is het hier met de Z ruiters? :)

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:23

Nog even een manier aant zoeken om dat paasei van z’n manische en panische angsten af te helpen.
Door spanning en schrikken zitten we zo net steeds aan 204-206 en dat i frustrerend joh.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:16

Douwe gaat voorzichtig de goede kant op en ilias pakt het werk mooi aan die neem ik volgende week weer mee.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:01

Hier helaas minder goed. Merrie 4 weken geleden met longeren onderuit gegaan, helaas met een achterbeen achter haar uit.

Chiro er al bij gehad, gelukkig wel iedere dag iets verbetering maar ik blijf zelf een kleine hups voelen als ik haar vraag onder de massa te blijven. Jammer dat niemand iets ziet.
Ga nu met haar voor Equitron behandelingen en hopelijk gaat dat verbetering geven.

Jammer we waren zo fijn op weg!