[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krista_T
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:05

Cioccolato schreef:
Ik zit nog lekker warm onder m'n steen. De nieuwr stal en binnenrijbaan is klaar. Heb nieuwe balken en heb wat paarden vrij laten springen :+


Lekker toch, koud zat buiten hihi :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:54

Ik heb vandaag 2 rondjes B gereden. En het ging zo fijn *\o/* Cas was fijn te rijden.
Van de week met springles ging het ook al zo fijn!
Namen nog 2 tweede prijzen mee naar huis *\o/*

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:51

Super Goldie! Gefeliciteerd

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 23:23

Super Goldi!

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:46

Wat vinden jullie eigenlijk van de huidige prijzen (inschrijfgeld / prijzengeld) bij amateurwedstrijden. Ik rij in het noorden, tegenwoordig vaak Tolbert en Exloo. Prijzen bestaan uit waardebonnen. Zelf baal ik daar best van. Ik heb liever geld zodat ik het aan bijvoorbeeld m’n lessen kan betalen. Ben wel benieuwd hoe jullie er over denken en of er mogelijk iets aan te doen is? Een statement ofzo

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:53

Ik zou graaaaaag terug willen naar de prijzenschaal van de KNF. 1e plaats minimaal 5x inschrijfgeld. Er zijn jaren geweest dat ik mijn contributie en inschrijfgeld gewoon bij elkaar won.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:46

2e prijs, €10. Je hebt niet eens het startgeld eruit.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 08:00

Lithya schreef:
2e prijs, €10. Je hebt niet eens het startgeld eruit.

Ja hier ook. Startgeld was €12,50..
Gelukkig nog wel geld en geen waardebonnen.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:30

Ik denk persoonlijk dat veel organisaties dan stoppen met wedstrijden organiseren, omdat het niet meer rendabel voor ze is, als we die kant op gaan.

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:01

Maar ze moeten die waardebonnen toch ook inkopen? Waarom dat geld niet gewoon als prijzengeld?

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:05

misssixty schreef:
Maar ze moeten die waardebonnen toch ook inkopen? Waarom dat geld niet gewoon als prijzengeld?


Ik denk dat die voor het merendeel gesponsord worden, overigens ook mijn eigen ervaring.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:45

De grootste grap vond ik dit jaar het Clusius Event (cross). Kreeg ik een waardebon voor het opstellen voor de verkoop contract van je paard >;) . Of je kon hem gebruiken voor een massage voor je paard. Gelukkig zat dat bedrijf alleen in Appingedam _O- Echt zo kan ik ook dingen weggeven :')

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 16:20

Appingedam is voor mijn amazone anders veel dichterbij dan die wedstrijd was :P

En die waardebonnen worden alleen (voor een bepaald percentage) betaald als ze ook daadwerkelijk gebruikt zijn. Een aanzienlijk deel belandt in de papierbak en kost de organisatie dus niets...

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:05

Klopt dat ik nog in het bestuur zat kregen we de rekening pas als de bonnen waren uitgegeven in de desbetreffende winkel.
Ja ik zal voor de grap eens contact opnemen en anders gaat ie naar Minka :j

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:42

Goldie schreef:
De grootste grap vond ik dit jaar het Clusius Event (cross). Kreeg ik een waardebon voor het opstellen voor de verkoop contract van je paard >;) . Of je kon hem gebruiken voor een massage voor je paard. Gelukkig zat dat bedrijf alleen in Appingedam _O- Echt zo kan ik ook dingen weggeven :')


Wauw..

Ik kreeg daar een paar jaar geleden inschrijf geld als eerste prijs. Was een dikke vette L cross dus ik vond het echt gtegenvallen. Kreeg er wel een pot elektrolyten bij dus das mooi, zat er maar een klein zakje spul in die pot....
Ik ben dus nooit meer op die wedstrijd geweest. Ik selecteer wel een beetje op prijzen..

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:19

Het is voor mij echt een thuiswedstrijd. Deed mee in de klasse BB dit jaar, dus dan zijn de prijzen sowieso anders maar dit vond ik wel heel kansloos.
Vind de prijzen bij het Clusius Event altijd maar mager :=

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:15

Concoursen zullen hun kosten hebben, maar stel
60 starts à €12,50 = 750. Dat is dan 1 rubriek. Daarvan zijn er altijd meerdere hc starts, dus wel startgeld, maar geen prijzengeld. Sommige rubrieken blijven maar 3 of 4 prijzen over. Laten we 5 doen: €12,50 €10 en €5. Dan is het prijzengeld voor die rubriek €37,50. 2x klassement €75 euro. In dat geval wordt maar een tiende van het inschrijfgeld uitgekeerd. Dan heb je voor alleen deze rubriek al 675 euro voor jury en parcoursbouwer, linten en diesel.

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:07

Bizar toch? Misschien toch maar eens klagen op een regio vergadering (vroeger was alles beter ;) )

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:19

Vergeet niet de kosten van de locatie. Energie, gas en water. Oké die kosten hebben ze sowieso wel. Maar wedstrijden moeten ook die jaarlijkse kosten dekken. Vergeet niet onderhoud aan de bakken. Al met al valt het niet mee om als verenging de boel draaiende te houden.
Maar oké sommige prijzen zijn inderdaad wel karig. Bij door de weekse wedstrijden kun je weten dat ze niet prijsgeld doen. Het is al lang mooi dat ze tenminste iets doen. De wedstrijden met wel meer prijsgeld worden flink gesponsord anders is het niet haalbaar.
Oké ik baal dan ook wel wanneer ik prijs heb en het zijn een paar tientjes... of waardebon. Maar als ik alles in geld ga berekenen kan ik beter ophouden ;) :+

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:34

Marijkeeee schreef:
Vergeet niet de kosten van de locatie. Energie, gas en water. Oké die kosten hebben ze sowieso wel. Maar wedstrijden moeten ook die jaarlijkse kosten dekken. Vergeet niet onderhoud aan de bakken. Al met al valt het niet mee om als verenging de boel draaiende te houden.
Maar oké sommige prijzen zijn inderdaad wel karig. Bij door de weekse wedstrijden kun je weten dat ze niet prijsgeld doen. Het is al lang mooi dat ze tenminste iets doen. De wedstrijden met wel meer prijsgeld worden flink gesponsord anders is het niet haalbaar.
Oké ik baal dan ook wel wanneer ik prijs heb en het zijn een paar tientjes... of waardebon. Maar als ik alles in geld ga berekenen kan ik beter ophouden ;) :+


Die heb ik in ieder geval meegenomen in de €675 die je in een rubriek overhoudt, was alleen enz… vergeten.

bb zie je ook wel vaak startgeld €10 zonder klassement. Dan heb je wel je “overige” kosten, maar je keert geen prijzengeld uit.

Als het allemaal wat in verhouding is, vind ik het prima, maar heb wel eens een doosje elastiekjes gewonnen als eerste prijs in de Z2. Dat voelt toch een beetje als gekaanstekerij

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:01

misssixty schreef:
Bizar toch? Misschien toch maar eens klagen op een regio vergadering (vroeger was alles beter ;) )


Ik heb op de kringvergadering idd voor gezorgd dat volgprijzen minimaal startgeld is. Unaniem aangenomen voor kringkampioenschap.

Het is een begin.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:16

Lithya schreef:
Marijkeeee schreef:
Vergeet niet de kosten van de locatie. Energie, gas en water. Oké die kosten hebben ze sowieso wel. Maar wedstrijden moeten ook die jaarlijkse kosten dekken. Vergeet niet onderhoud aan de bakken. Al met al valt het niet mee om als verenging de boel draaiende te houden.
Maar oké sommige prijzen zijn inderdaad wel karig. Bij door de weekse wedstrijden kun je weten dat ze niet prijsgeld doen. Het is al lang mooi dat ze tenminste iets doen. De wedstrijden met wel meer prijsgeld worden flink gesponsord anders is het niet haalbaar.
Oké ik baal dan ook wel wanneer ik prijs heb en het zijn een paar tientjes... of waardebon. Maar als ik alles in geld ga berekenen kan ik beter ophouden ;) :+


Die heb ik in ieder geval meegenomen in de €675 die je in een rubriek overhoudt, was alleen enz… vergeten.

bb zie je ook wel vaak startgeld €10 zonder klassement. Dan heb je wel je “overige” kosten, maar je keert geen prijzengeld uit.

Als het allemaal wat in verhouding is, vind ik het prima, maar heb wel eens een doosje elastiekjes gewonnen als eerste prijs in de Z2. Dat voelt toch een beetje als gekaanstekerij


ZZZ een halster :') (kruipt weer onder een grote steen)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:29

vibabu schreef:
ZZZ een halster :') (kruipt weer onder een grote steen)


Trekt je er weer onder uit. Won eens een halster met touw. Maar de organisator vond dat te veel, dus haalde het touw van het halster voor hij hem gaf

Dressuursjabrak tijdens springwedstrijd. Dat deed het ook goed.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:24

Heerlijk dit _O-

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 09:53

Oké doe ik ook nog wat.. bandages gewonnen op een springwedstrijd. Halster met belettering dat in spiegelbeeld staat, dus mislukte druk en ach dan geven we het op een wedstrijd weg.

oeh nog meer een pony zweepje met glitters. Borstels..

Voor de BB gebruikersartikelen is best oké want je hebt geen klassement ect. Meestal is de BB startgeld lager.