Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 240 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 245  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Gup liep net 2 fijne proeven zonder fouten en 20x beter dan vorige keer in Franeker. Doet jury het raam open dat ze kon zien dat ik met plezier reed en dat ik een superleuk paard had, maar dat ik wel een dressuurzadel moest kopen omdat mijn houding het paard stoorde. Vorige keer op datzelfde zadel nog gewoon een 7 voor houding en zit.
Eerste proef heb ik 165 punten, tweede weet ik nog niet. Had zelf wel een winstpuntje verwacht, had zelfs in Franeker met veel grove fouten meer punten dan dit :=

Denk dat ik jente maar op de auto laat staan. Heeft totaal geen zin om vandaag met een springpaard naar binnen te rijden...
Volgende week gelukkig crossen in bathmen en week erna rekken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 12:26 



 
Profiel   

gomir schreef
Gup liep net 2 fijne proeven zonder fouten en 20x beter dan vorige keer in Franeker. Doet jury het raam open dat ze kon zien dat ik met plezier reed en dat ik een superleuk paard had, maar dat ik wel een dressuurzadel moest kopen omdat mijn houding het paard stoorde. Vorige keer op datzelfde zadel nog gewoon een 7 voor houding en zit.
Eerste proef heb ik 165 punten, tweede weet ik nog niet. Had zelf wel een winstpuntje verwacht, had zelfs in Franeker met veel grove fouten meer punten dan dit :=

Denk dat ik jente maar op de auto laat staan. Heeft totaal geen zin om vandaag met een springpaard naar binnen te rijden...
Volgende week gelukkig crossen in bathmen en week erna rekken.



Dat is wel balen zeg.. Geeft ook geen goede motivatie om door te gaan dressuren. Tweede proef punten inmiddels bekend? Hopelijk klopt daar je gevoel beter van.



Hier wel fijn gereden, nouja ging niet super goed maar punten waren prima. 1ste proef 178,5 en derde. 2de proef 184 en 2de.

Staan nu 2de in de competitie, nog 2 weken te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 17:42 



 
Profiel   

Roosje ondanks de kleine rommeltjes toch weer 2 mooie winstpunten gereden, jammer dat de 1e proef de punten wat tegenvielen maar toch heel netjes! En super van je 7 op de travers!

Urosa ik heb 12 november, 19 november en 2 december selectie opgegeven, dan is er weekend van 10 december ook nog een selectie maar die sla ik waarschijnlijk over, tellen er 2 mee. En dan begin januari kringkampioenschap. Wanneer heb jij de selecties met Karel?
Super dat Karel het zo fijn doet op moment!
Wat balen zeg van Kristall.. Heb je al een scan gepland staan?

Gomer wat een stom commentaar zeg van je springzadel.. en punten klopt dan toch eigenlijk ook niet echt met het commentaar? Jammer, gauw vergeten en weer door..
Leuk dat je nog weer 2 crossen op de planning hebt staan. Rekken zou ik eigenlijk dressuur jureren maar kwam een dagje weg tussendoor dus vervanging geregeld :+

Roosje weer een mooie wp erbij, jullie gaan lekker! Spannend van de competitie! Heb je daar nog meer wedstrijden van?

Vandaag oefenrondje HC gereden, eerste rondje vond ze even iets spannend in de baan maar daarna fijn kunnen rijden :) Linker contra ging even mis, moet daar zelf echt eens niet zo de focus opleggen en gewoon rijden, in de training lukt het ook prima. En halthouden was ze even afgeleid, ze vond de mensen in de kantine wel intressant :+ Verder ging ze fijn :) Kregen 199 punten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 18:02 



 
Profiel   

Is een competitie van 3 weken achter elkaar. Je moet 5 van de 6 proeven rijden om kans te maken. Verder niet heel speciaal ofso maar wel altijd wat leuke extra prijzen.

Nette punten van je HC rondje. Zo te zien kunnen jullie prima M2 starten na de selecties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 18:44 



 
Profiel   

Fijn Melis!
En Roosje ook fijn gereden met nette punten :)

Ik heb Jente toch nog maar gestart, had al 25 euro startgeld betaald, vlechten zaten er al in en het begon te regenen dus ik kon beter daar binnen rijden dan thuis in de regen. Slecht humeur had ik er toch al van :+ Met Jente ook 168 en 172, maar ik had niets anders meer verwacht. Alle middengangen 4-en, ook hier een 5 voor de houding en zit (hoef ik dus ook geen tweede dressuurzadel aan te schaffen, want dat maakt toch niet uit :P ) en verder nog hier en daar onvoldoendes die ik niet kon plaatsen. Zoals bijv. de schouderbinnenwaarts een 5 met commentaar dat ik niet bij B had rechtgesteld. Nee, er staat in de proef tussen B en M dus dat heb ik gedaan. Die is in dezelfde categorie als een onvoldoende voor de gebroken lijn 8-10 meter, omdat je niet tot X gereden bent.
Jury nog kort gesproken en die vond dat ze nog niet genoeg bergop gaat voor het M2 en dat ze me daarom geen winst kon geven, want ze kon natuurlijk nooit weten of dit niet mijn laatste puntje was om te promoveren.
Tweede proef met Gup had ik dan ineens wel 183,5, geen idee waarom ik daar ineens zoveel meer punten had dan in die andere 3 proeven, maar dat winstpunt zijn we dan maar blij mee. Dat puntje heeft me 7 uur van mijn dag gekost en een euro of 80 :+

Nog geen dressuurwedstrijden gepland staan en ook niet heel gemotiveerd om nu iets op te geven Misschien moet ik ze eerst gewoon thuis doortrainen tot ze ZZ-licht klaar zijn, want hier is echt geen bal aan zo :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 21:42 



 
Profiel   

Gomir, wat een aparte opmerking over je springzadel zeg! En dan nog het commentaar na je proef met Jente, ik snap wel dat je een wrange smaak aan de dag hebt overgehouden. Maar wel je 1ste winspunt met Gup toch in het M? Dus gefeliciteerd! Nu eerst maar even weer genieten van de cross, en wellicht heb je daarna weer goede moed voor de dressuur.

Roosjenat, toch weer een puntje erbij en goede stand in de competitie! Ik had ook beter die van Dalen kunnen rijden ipv Vlagtwedde, de startlijst van as zondag in het ZZlicht is echt absurd. Ik ben de enige amateur, en dan ook nog met een pony :+

Melis_93, hier zijn de selecties 10 december, 4 en 10 januari. Tellen 2 mee, ik ga ze allemaal rijden. Dikke punten zeg! En goed dat je even HC start nu ze het toch wel even spannend vond, ben je dat straks hopelijk mooi kwijt voor de selecties.

Afgelopen vrijdag was ik op de kliniek met Kristall, DA heeft klinisch ook even gekeken. Op de harde volte was ze ietsjes onregelmatig en op de rechterbuigproef ook twijfelachtig. Hem viel vooral de wekere kootstand in het rechterbeen op waardoor er al wat meer druk staat op de pezen dan bij het linkerbeen het geval is. De echo viel mee, de rechterbuigpees was iets dikker, en de aanhechting van de binnenste tussenpees aan het sesambeentje was iets onregelmatig. Dus duidelijk waar het vocht vandaag kwam. Ze moet nu voor op een ijzer, as maandag afspraak staan op de kliniek. Gaan ze ook proberen die stand wat te verbeteren. En daarna rustig opbouwen 10-15 min stappen en max 5 draven. Dus we zijn wel even uit de running qua wedstrijden en vind het wel spannend hoe het been zich gaat houden. Dierenarts was positief, maar diegene die me al langer kennen weten hoeveel pech ik altijd heb gehad met paarden totdat Karel op mijn pad kwam...

Maandag met Karel gelest en dat ging heel fijn. Proefgericht gereden en dat was echt super leerzaam, ben nu gemotiveerd om dat zaterdag toe te passen. Ik moet met het mes tussen mijn tanden gaan rijden. Ik rij snel te keurig en te voorzichtig. Maar met Karel heb ik dat, zeker als ik ZZzwaar wil starten echt niet over, dan moet ie gewoon 100% aan staan. Maar wel trots dat zelfs de juf zei van: het is puntjes op de i zetten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 16:32 



 
Profiel   

Hopelijk gaat het herstel voorspoedig Urosa! Altijd rottige dingen dit ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 20:25 



 
Profiel   

Heel erg balen van Kristall Urosa, wat een pech... Hopelijk kom je maandag weer wat verder op de kliniek!


Wel heel fijn dat de les goed ging met Karel! Geeft je toch dat extra stukje vertrouwen voor je proef! Hoe is het gegaan?



Wij zijn vandaag weer gestart in Dalen. Ging eingelijk gewoon weer prima. Rijden nu steeds stabiele proeven dus daar ben ik blij mee!

1e proef 3de met 182,5
2e proef 2de met 188,5

We trainen nu gewoon lekker door om alle oefeningen nog beter te gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-22 17:03 



 
Profiel   

Roosjenat, heel mooi stabiel en gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen! Je gaat goed in de competitie of niet?

Wij hadden vanmiddag 212,5 dus ik ben blij <3 Hij deed goed zijn best en ik reed scherper, maar op film zag ik toch nog dat ik nog wat strakker kan rijden. Doel voor de volgende! Had 3 7ens op de wissels, zo knap van hem! En een 6,5 op de 2de kwartpiroutte, begint te komen :D de startlijst was echt killing, allemaal profs met kannonen van paarden. Dus ben vast weer laatste geworden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-22 18:29 



 
Profiel   

We staan nog 2de in de competitie. Hopelijk kunnen we dit volhouden volgende week.

Gefeliciteerd met je punten! Mooie cijfers ook op de wissels en kwartpiroutte :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-22 19:20 



 
Profiel   

Urosa fijn dat het mee lijkt te vallen met Kristall.. Ik duim hard voor jullie dat het herstel voorspoedig verloopt en het daarna ook gewoon stabiel blijft :(:)
Dat klinkt als een heerlijk leerzame les met Karel! Succes dit weekend :D

Roosjenat dat zijn weer mooie scores en plaatsingen! Jullie doen het toch maar mooi even in t M2! :D

Urosa niks aantrekken van je plaatsingen, je hebt het gewoon weer geflikt om nette winst te rijden tussen als die profs!!

Roosjenat duimen dat jullie de plaatsing kunnen vasthouden of nog iets omhoog :D

Hier gaat de training fijn op moment :) Afgelopen maandag springles gereden, dat ging ook lekker :D
Verder lekker aan het sleutelen voor het M2. Komende week even de puntjes op de i voor de eerste selectie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 22:11 



 
Profiel   

Lekker bezig Melis_93! Succes alvast met de 1ste selectie. Gaat vast goed komen :D

Helaas ging de wedstrijd gisteren echt niet goed. Ik had teveel spanning en dat zorgde voor storingen tussen mij en Miley. Heel erg zonde, maar kan gebeuren. Volgende keer wat minder druk erop leggen..

Helaas daardoor dus ook onze 2de plaats weggegeven. Baalde ik wel even van gisteren, maar hoort er bij. Even de teleurstelling verwerken en dan gaan we weer lekker doortrainen voor de volgende keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 12:47 



 
Profiel   

Roosjenat heer erg jammer dat je teveel spanning had, maar inderdaad kan gebeuren en is ook weer een mooi leermoment. Maar wel heel erg balen dat je daardoor in het klassement zo naar onderen gaat.. Wanneer gaan jullie weer op pad?

Ik heb gisteren 2 hele fijn proeven gereden, waren een van onze betere proeven. <3 Helaas behoorlijk teleurstellende punten naar hoe ze liep, 181,5 en 187. Heb de einduitslag niet afgewacht maar denk dat we ergens onderaan staan. Kan het echt totaal niet plaatsen, bijv, middendraf deed ze echt heel netjes, zelfs omstanders gaven daar een compliment voor, kreeg ik alleen maar 5en en 5,5 op, en zo heel veel dingen wat ik gewoon totaal niet kan plaatsen. Maargoed het is niet anders, even flink balen en weer door naar de volgende. We gaan er maar even vanuit dat dit een wegstreep resultaat wordt en we de andere selecties andere juryleden hebben :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 10:27 



 
Profiel   

Vreemde punten van de jury Melis_93... Soms kun je het ook echt even niet plaatsen.

Wij zouden aankomende zaterdag wedstrijd hebben maar deze heb ik geannuleerd. Miley is op dit moment niet 100% fit helaas. Ze zit wat vast in haar lichaam.
Vrijdag komt de osteophaat hopelijk gaat dat haar helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 20:38 



 
Profiel   

Roosjenat, vervelend dat Miley net niet helemaal goed is. Hopelijk kan de osteopaat het verhelpen! En zonde dat het net niet gelukt is op de laatste wedstrijd van de competitie. Ik heb de laatste wedstrijd van Vlagtwedde afgemeld, stonden toch laatste en vond ik gewoon weer een normale wedstrijd leuker. Dus wij gaan dan naar Dalen.

Melis_93 wat ontzettend balen dat zoiets net op een selectie wedstrijd gebeurd zeg! Heb je al de uitslagen bekeken? Gelukkig heb je dat wegstreep nog, wanneer zijn de volgende ook alweer?

Wij hadden gisteren wedstrijd, was niet helemaal tevreden. Gevoel thuis is nog zoveel malen beter, maar moet nog even leren wat minder kritisch te zijn want was toch genoeg voor een mooie winstpunt. ZZzwaar komt wel echt heel dichtbij zo. Nooit gedacht! Met Kristall gaat het ook goed, zaterdag alleen rondje naar buiten gedaan. Mag nog maar 20 min maar was toch genieten en ook leerzaam voor haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 11:53 



 
Profiel   

Wat goed Urosa!
En ook enorm fijn dat het met Kristall zo voorspoedig lijkt te gaan :)

Jammer Melis, maar dat hoort er ook bij. Hopelijk volgende keer beter.

Ik ben na mijn laatste ervaring nog moed aan het verzamelen om weer iets op te geven, nog niet zo'n zin.
Paarden zijn ondertussen na de laatste eventingwedstrijd even bij de fysio geweest, aankomend weekend mag Jente springen met haar tijdelijke amazone (i.v.m. zwangerschap van de vaste) en week erna indoorcross Exloo nog. Binnenkort maar eens kijken of er in december dan nog iets is in een weekend dat ik niet werk en er geen leuk springconcours is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 20:52 



 
Profiel   

Gomir, fijn dat Jente door kan met een tijdelijke amazone en leuk dat jullie mee gaan doen aan de indoorcross. Snap dat de motivatie even wat minder is, vorige keer was ook echt niet tof. Dik nadeel aan dressuur rijden vind ik dat. Moet je een soort olifantshuid kweken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 10:25 



 
Profiel   

Roosje balend dat Miley niet helemaal fit is.. Hopelijk kan de osteopaat haar goed helpen.
Verstandig om dan even een stapje terug te doen

Urosa ja ik was uiteindelijk 9e van de 14 :+
Super dat je weer een winstpunt erbij hebt in het ZZ-L! Heel knap :D
En supergaaf dat je al mooi een eind richting het ZZ-Z gaat! Ga je die klasse ook proberen?
Fijn dat Kristall ook weer de goede kant opgaat, het been houd zich goed? Heel fijn dat je ook gewoon lekker alleen met haar naar buiten kan <3

Gomir fijn dat je een tijdelijke andere bijrijder hebt die lekker met Jente aan de gang kan!
Leuk een indoorcross! Kan je toch mooi een beetje in het crossritme blijven

Vanmorgen de 2e selectie gehad, ze vond de locatie behoorlijk spannend maar liet zich er wel netjes doorheen rijden. Ze bleef daardoor wel net ietsje strak maar verder fijn gereden, 2e prijs met 196 punten :) Dat kwam weer beter overeen met het gevoel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 15:57 



 
Profiel   

Melissa_93, nouja niet laatste :+ maar vandaag past beter bij de resultaten van afgelopen jaar, gefeliciteerd! Volgende ook weer zo en kun je die eerste lekker wegstrepen.

Ik ga ZZzwaar wel proberen ja. Serie op de diagonaal doet hij wel. Maar geen idee of we het dan nog redden hoor. Bergopwaarts gaat wel steeds meer opbreken natuurlijk. Voor zijn kwaliteit loopt hj al boven verwachting vind ik.

Moet vrijdag toch terug naar de kliniek met Kristall, ben nog wel positief maar na werk wil het soms nog wel opvullen boven de kogel en dat hoort niet. Dierenarts wil nog even de buigproef weer doen rechtsvoor en been navoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 22:14 



 
Profiel   

Heel gaaf dat je het ZZzwaar gaat proberen! Ah en gewoon zien hoe ver jullie komen. Je mag als supertrots zijn op wat jullie samen bereikt hebben!
Hoe is het met Kristall gegaan op de kliniek? Balen dat het been toch nog wat vol wordt na het werk.. Hopelijk is het meegevallen!

Hier gaat het lekker zn gangetje. Vorige week even de halfjaarlijkse check bij de fysio. Geen hele gekke dingen, linkerschouder zat ze wat vast en op de schoft. Dat laatste vermoed ik door de gebroken zadelboom afgelopen zomer. Merk wel dat haar balans in de linker contra een stuk beter is geworden na de behandeling, wellicht toch door haar schouder die wat vast zat.
Afgelopen maandag weer eens een springles meegepakt en dat ging fijn :)
Vanavond mogen we op pad voor de 3e selectie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 16:05 



 
Profiel   

Gisteren een fijne proef kunnen rijden :D halthouden achterwaarts was nog niet helemaal oke maar ook dat gaat wel de goede kant op. Kregen 208 punten en daarmee de selectie gewonnen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 14:53 



 
Profiel   

Wauw wat een score Melissa_93, heel tof! Gefeliciteerd *\o/* en gelukkig geen rare dingen bij de fysio! Fijn dat ze de nasleep van het zadel even weg kon halen en je daarbij zoveel verschil merkte.

Precies, ik ging voor Z1+1 en moet je kijken waar we nu zijn. Zaterdag hebben wij de eerste selectie voor de kampioenschappen, maar zag de startlijst en ik denk niet dat we aan die scores kunnen komen maar we gaan ons best doen en gewoon genieten dat we meerijden :D Moet dan wel even kijken of ik de andere 2 ga rijden als we echt onderaan rijden (die zijn verder weg en vind dat dan wel zonde van de moeite als we echt kansloos zijn) Afgelopen vrijdag bij Jill Huijbregts gelest en dat was wel heel tof!

Kristall had gelukkig groen licht, beide benen blijven ook heel mooi droog nu. Zit nu op 2 weken 10 min stappen en 10 min draven. Vind ik alweer fijner dan de 15 min stappen en maar 5 min draven. Hierna mag de galop erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 15:49 



 
Profiel   

Dankjewel! :)
Succes alvast met de 1e selectie! Kan me voorstellen dat je niet een mega eind wil rijden als je bij voorbaat weet dat je daar niet in mee kan komen. Maar he jullie scoren altijd hele nette punten dus dat gaat vast goedkomen!
Wat gaaf dat je bij Jill Huijbregst hebt gelest! Veel nieuwe dingen of wel aansluitend op je huidige lessen?
Fijn dat Kristall groen licht kreeg! Lekker weer opbouwen nu :D

Gisteren rondje buiten gedaan, we reden net 5 minuten wordt er 50 mtr voor ons bij een huis vuurwerk afgestoken. Ze stonden helemaal verstijfd en te trillen op de benen, zo zielig.. :(:) uiteraard niet meer die kant op, veel te veel stress. Gedraaid en ander weggetje ingegaan, daarna was de rust redelijk snel terug gelukkig en uiteindelijk nog wel een fijn rondje kunnen maken. Ik hoop dat we de volgende keer weer langs dat punt komen zonder stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:56 



 
Profiel   

Jill is nog wat 'strenger' in de basis. Bij Karel is dat ik hem teveel in de voorhand/neerwaarts liet lopen. En meer lengte voor het zadel, werkte toch nog wat teveel terug met de hand en dan wordt hij te kort in de hals en hij moest zichzelf daarin meer gaan dragen en meer remmen achter het zadel, dus op zit. En wat hulp voor zijn natuurlijke scheefheid. Ga daar thuis zeker wat verder mee puzzelen. Merkte wel echt verbetering van de aanpassingen na de les van Jill dus dat is leuk. De volgende keer dat ze in het noorden is gaat Kristall mee, die staat gunstiger qua afstand naar de leslocatie en daar kan ik die basishulp nog beter bij gebruiken.

Wat haten is dat vuurwerk dan altijd zeg! Gelukkig geen ongelukken gebeurd en kon je een ander fijn rondje maken. Ik zou blij zijn als het vuurwerk gewoon zou verdwijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 21:42 



 
Profiel   

Succes met de eerste selectie Urosa! Gewoon lekker je rondje rijden en dan komt het vast goed.

Fijn dat je met Kristall groen licht hebt gekregen. Nu lekker weer opbouwen.

Mooie punten Melis_93! Zo staat je er ook gelijk goed voor in de selectie.

Jammer van het vuurwerk tijdens de buitenrit. Ik heb niks tegen vuurwerk maar het begint steeds eerder helaas...


Wij hebben weer lekker gelest gisteren. Fijn wezen oefenen met de Keertwendingen. Miley gaat weer steeds beter. Ik rijd nu ook zonder sporen met haar en merk dat ze dan eingelijk ook wel heel fijn loopt. Dus dat gaan we even verfijnen aankomende tijd.

Zouden morgen wedstrijd hebben maar heb toch nog even afgemeld, wil nog even dooroefenen. Heb misschien toch stiekem wat spanning gekregen na de laatste keer. Als alles goed gaat aankomende tijd gaan we de 27ste weer starten.

Ondertussen ook nog een mooie kerstshoot gehad <3


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 06:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 240 van de 245 [ 6122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 245  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen