Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 

Oei das heftig 2 armen tegelijk.

Wat een gave paarden zeg.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:38 



 
Profiel   

Babootje omg beide armen gebroken? Wat een hel lijkt me dat. Knappe paarden!!

Super leuk om alle combinaties te zien hier. Wij zijn vanmorgen op pad geweest. Ik vind het bepalen van de starttijd altijd zo super ingewikkeld. Bij aankomst was er iemand uit gevallen en de jury werkte rap door.. ik heb maximaal een kwartier los kunnen rijden, maar achteraf was dat prima. De eerste proef was ze lekker fris maar niet overdreven. De tweede proef was ze vermoeider en dan loopt ze natuurlijk wat minder flitsend. In de B mennen moet het blijkbaar vooral braaf zijn. Dus had 178,5 voor de eerste proef (en toen had ik nog minder voor de tweede verwacht) en 186 voor de tweede proef. Nou dikke prima! Paard loopt nu een jaar voor de wagen, met pauzes tussendoor. Zet heeft zich werkelijk voorbeeldig gedragen dus een goed debuut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:39 



 
Profiel   

Wat een mooie combinaties allemaal!

Gefeliciteerd Sophie, mooie punten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:43 



 
Profiel   

Kiwiaa schreef
Ik ben 1.76 (maar niet de slankste, ik wil zo graag afvallen maar heb er echt moeite mee)
[ [url=m/xEnOba.png]Afbeelding[/url] ]

Same here... Ik rijd op dit moment daarom ook niet (helaas). Zou nog wel kunnen qua gewicht, maar ik ben een soort van te traag :+ :+ mede door mijn gewicht voor de paarden die wij hebben.
Maar goed, we zijn inmiddels weer een gooi aan het doen naar een lager gewicht. De paarden worden in de loop der tijd ook wat braver nu dus ik hoop er echt wel weer een keer op te klimmen. Bij mij is het nu niet alleen gewicht maar vooral conditie en lenigheid (ben inmiddels 60). Moet dus echt naar de sportschool (en dat haat ik).
De wedstrijden laat ik inmiddels aan mijn dochter over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:45 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Babootje omg beide armen gebroken? Wat een hel lijkt me dat. Knappe paarden!!

Super leuk om alle combinaties te zien hier. Wij zijn vanmorgen op pad geweest. Ik vind het bepalen van de starttijd altijd zo super ingewikkeld. Bij aankomst was er iemand uit gevallen en de jury werkte rap door.. ik heb maximaal een kwartier los kunnen rijden, maar achteraf was dat prima. De eerste proef was ze lekker fris maar niet overdreven. De tweede proef was ze vermoeider en dan loopt ze natuurlijk wat minder flitsend. In de B mennen moet het blijkbaar vooral braaf zijn. Dus had 178,5 voor de eerste proef (en toen had ik nog minder voor de tweede verwacht) en 186 voor de tweede proef. Nou dikke prima! Paard loopt nu een jaar voor de wagen, met pauzes tussendoor. Zet heeft zich werkelijk voorbeeldig gedragen dus een goed debuut!


Knap, gefeliciteerd!.
Ja met gewoon dressuur hebben we dat toch ook altijd hoor. Heb je net te kort losgereden in de eerste proef dan is het allemaal net niet. En is het net te lang dan is de pijp in de 2e proef leeg. Het is altijd wel weer een puzzel. Wat we hier ook wel eens hebben is dat je opstapt en het paard meteen echt goed aanvoelt. Dan wil je eigenlijk wel meteen starten. Maar dan moet je m dik een kwartier of 20 minuten nog aan de praat houden. _O- _O-

Yep. Beide armen gebroken. Dat was wel een toestand hoor. Maar gelukkig op stal veel hulp gehad.
Ze wil liever niet dat anderen haar paarden rijden, dus die hebben ook even vakantie gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:52 



 

Gefeliciteerd Sophie!

Ik heb altijd het gevoel dat ik moet haasten en dan zit ik er uiteindelijk net wat lang op. Maar goed af en toe valt het goed uit :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 17:56 



 
Profiel   

DemiSisa schreef
Durf intussen wel alleen op wedstrijd te gaan, het trailerladen pakt paardlief namelijk super op. Echter merk ik tijdens het rijden er nog niet aan toe te zijn de proeven (volledig) uit m'n hoofd te rijden. Hoe pakken jullie dit aan? :o


Ik rij altijd uit mijn hoofd, wat voor mij werkt is vooral niet als tekst / stappenplan aanleren (want dat onthoud ik niet, vooral de volgorde van letters blijft verwarrend) maar actief proberen te visualiseren. Meestal ben ik eerst de tekening aan het oefenen op een blad papier en daarna ga ik in mijn hoofd visualiseren dat ik dat proefje ergens in de bak aan het rijden ben.

Ik vind het wel grappig dat mijn hoofd telkens een andere bak pakt, zo zie ik die proefjes vaak in de bak van mijn oude manege van X jaar geleden :=

@Sophie gefeliciteerd met je winstpunt!

We zouden volgende week weer op wedstrijd gaan (springen) maar Henkie heeft ineens snotneus :( dus voor de zekerheid alvast afgezegd en we doen ff rustig aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:00 



 

181,5 en 184,5! Jeeej

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:10 



 
Profiel   

Wat super, eerste puntjes binnen!!
Fijn dat het beter ging in hegelsom. (Ik start daar binnen niet meer haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:13 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Oei das heftig 2 armen tegelijk.
Wat een gave paarden zeg.

Dank je wel Robijntjah. Ik vind ze ook gaaf, maar daarnaast zijn ze ook nog eens ontzettend lief en leuk.
De merrie is van Vivaldi x Ferro. Van Vivaldi komen hele fijne karakters en dat is bij haar ook echt x 10. Een ontzettend lief paard.
Het ruintje is van High Five x Montechristo. Veel talent maar ook heel ondeugend. Hij is met 5 nu wel een beetje de pubertijd voorbij. Dat merk je wel. We hadden m eigenlijk gekocht in de periode dat onze merrie drachtig stond en we ons andere paard moesten laten inslapen. Toen viel mn dochter echt in een gat en toen hebben we hem gekocht met t idee: zadelmak maken en verkopen en dan heb jij wat te doen.
Maar toen bleek dat hij echt nog wat langer de tijd nodig had. Omdat hij echt nog niet braaf was. Toen hebben we gedacht dan leiden we hem verder op. En dan heb je er ineens een band mee. Pfft.
Dat is echt moeilijk hoor. Maar zo april/mei dan hopen we er een nieuwe eigenaar voor te vinden die verder met zijn talent aan de slag gaat. En die moet dan ook echt door de ballotage _O- _O-
Ook zal hij denken we heel goed kunnen gaan springen. Hij is dressuur gefokt, we hebben wel eens met hem gesprongen voor de afwisseling en daar laat hij ook zijn talent ervoor zien.

Dus allemaal komen starten op de Braassem. Dan kun je m Live zien (als ie er nog is.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:17 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
181,5 en 184,5! Jeeej


Wauw goed gedaan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 18:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Robijntjah en Sophie! Ben je L1 of L2 gestart Robijntjah?

Succes voor iedereen die morgen mag!

Wij mogen morgen ook weer. Zit er net weer 4 dagen op sinds mijn vakantie, maar ze voelt fijn aan dus we gaan morgen lekker oefenen.

We gaan naar een oefenwedstrijd toe, voor het eerste in de klasse Z1. Heb de proeven ook nog nooit compleet gereden (alleen losse stukjes) dus ben benieuwd hoe het gaat. Maar het is om te oefenen dus we worden er alleen maar beter van. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:11 



 

cocktailtime schreef
Wat super, eerste puntjes binnen!!
Fijn dat het beter ging in hegelsom. (Ik start daar binnen niet meer haha)


Ik ook niet meer :')

Ga over 2 weken weer naar dezelfde locatie als nu.

Dit waren onze eerste puntjes in het l2. En dan met beide proeven echt een verklote galop (eruit, omspringen, weer eruit etc). Dus laat staan als die goed gingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:35 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de punten!

Qua losrijden is idd altijd een puzzel, zeker als het net in of uitloopt.

Trechter opmerking van flight high trouwens, ik leer mn proeven ook als "lange diagonaal vhv, tussenletter afwenden (in het Z dan), etc, niet zozeer op letter dus, maar op lijnen.

Knappe dieren Babootje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:17 



 
Profiel   

Ooo ik wil toch ook echt weer starten... Woensdag zadelmaker, hopelijk kan ze me vooruit helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:35 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
cocktailtime schreef
Wat super, eerste puntjes binnen!!
Fijn dat het beter ging in hegelsom. (Ik start daar binnen niet meer haha)


Ik ook niet meer :')

Ga over 2 weken weer naar dezelfde locatie als nu.

Dit waren onze eerste puntjes in het l2. En dan met beide proeven echt een verklote galop (eruit, omspringen, weer eruit etc). Dus laat staan als die goed gingen.


Ik was aan het twijfelen om daar te starten, maar het is voor mij 3 kwartier rijden.. dus laat staan met een trailer. Vind ik net wat te ver voor een concour

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:59 



 

Ja voor mij met trailer ook 40 minuten maar wel echt een fijne locatie.

Die weg is alleen zooooo saai.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:08 



 
Profiel   

Goed gedaan!! Waar was je gestart??

Mij kriebelt het ook weer maar ik moet echt het wijken even wat mee bevestigen voordat ze weer mee kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:10 



 

Het zwarte water.

Ja dat wijken heeft ons echt gered vandaag. samen met het halsstrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd robijntje!

Oeff 2 armen gebroken, dat lijkt me echt heeeeel pittig...
Leuk een menner in het topic, stoere dieren ook!

Nou vandaag weer gestart! Ohhh ze was mega fijn! Vorige x overal op Procotol "werk aan impuls" of "impuls verlies"..
Was ze moe na te lang losrijden.

Kort losgereden en meteen de ring in, nou ik kan ze zeggen she was on fire!!
Vloog met een S van hand veranderen lichtelijk de bocht uit omdat ze iets te aan stond *D

Genoten van mijn paard, persoonlijke doelen bereikt! Zweeploos starten en een fijn gevoel na de proef! **\O/**

Helaas net niet voldoende voor een winstpuntje met 177, maar vorige x kregen we 166 dus mooi verbeterd in 2 weken tijd! :):)

Ze mist kracht in haar core, waardoor ze de aanspanning niet non stop volhoud en het nog niet vloeiend genoeg gaat allemaal. Maar zelf echt dik tevreden! :):)

Eind februari gaan we weer, nu weer maandje huiswerk bikkelen :=

Overigens even wat anders, zonder namen te noemen ivm je weet maar nooit op internet.

Ik heb vandaag tenen kromend naar een combinatie staan kijken. Was een L1 proef.
Paard had spanning, hij vond de kantine eng en was nerveus.
Maar zijn ruiter heeft hem letterlijk de proef doorgeslagen..
Ac binnenkomen, staak gevolg: rammen & schoppen
Daarna sloot hij zich af dus kreeg hij voor alles bijna een ram na..
En toen het paard vervolgens niet in galop wou, werd hij nog eens flink geslagen..

Na de proef was het paard echt mentaal moe, helemaal op gewoon.. Roept de groom/vader gewoon doorrijden hij moet maar luisteren! En hij word zo nog een. Proef door geslagen.. Y;(

Ik vind dit persoonlijk echt schandalig.. Zo krijgt onze sport wel een slechte naam.. Waarom worden zulke combinaties niet uitgebelt? Waarom word er niet ingegrepen door de jury? :n

Ben ik de enigste die zich hieraan stoort/dit niet begrijpt?

Je paars corrigeren of een keer bijtikken op de hulp is toch echt wat anders als hem maar rond meppen/enge hoeken door slaan.. Overigens worden die enge hoeken daar alleen maar enger van, maar daarover maar niks gezegd :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:36 



 
Profiel   

Gefeliciteerd iedereen met de punten!

Niet helemaal bij gelezen ivm drukte hier, maar wel even snel foto’s gebladerd zitten knappe dieren tussen! Ben vooral weg van die van psvanlot.

Nadine, dan vind ik dat de jury had moeten ingrijpen in de proeven. Een tik geven of even wat meer been bij echt een stout paard kan ik begrijpen maar daarna klaar toch. Ik vind dit ook wel oprecht een taak van de jury als iemand een paard door de baan mept om te zeggen dat ze de ring mogen verlaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:41 



 
Profiel   

Fijn dat je je eigen doelen zo goed gehaald hebt Nadine! Dat verder uitbouwen,komen die punten ook wel :)

Voorbeeld wat je schetst, jammer dat t zo gebeurt. Je hoopt dan idd dat t in punten en protocol terugkomt en als het echt te gortig wordt een toezichthouder (jury op voorterrein of in de ring) verder kan ingrijpen als nodig.

Ook benieuwd,ben ik te ongeduldig als ik hoop na vier dagen mn wedstrijd fotos te ontvangen als die vier dagen als max termijn worden aangegeven? Oke, wat is een paar dagen op een heel mensenleven, dat snap ik ook, maar ergens vind ik t irritant :+ het is niet dat je dan ook later mag betalen of iets :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:07 



 
Profiel   

Ja dat ben ik met eens spaanse pony.

Ik vind dat er echt meer uitgebelt mag worden op wedstrijd hoor.. Tijdje terug een. Z Combinatie, paard werd heel. Grof gereden, mond open, hele. Proef knarzentanden. Echt onaangenaam om naar te kijken.

Overigens ging de combinatie vandaag met 155 naar huis en die Z combinatie ook rond de 160 met heel zwaar commentaar op. Protocol (persoon had deze laten liggen op de protocollen tafel)

Maar mijn mening: als je niet vriendelijk kan samenwerken met je paard, hoor je uitgebelt te worden..

Inderdaad een keer een correctie of een 1malige tik bij een stout paard is iets totaal anders!


Haha noukie ik begrijp je ongeduld wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:09 



 
Profiel   

Robijn gefeliciteerd!

Ach jee twee armen breken. Dubbel veel pech en ellende dus.

Nadiine dat is echt naar inderdaad. Voor de jury ook. Soms is die lijn echt moeilijk en ook persoonlijk waar slecht gereden( niet aan de hulpen/ grote grove hulpen) overgaat in wreedheid. Dus waar straf je het af op t protocol? Onvoldoende voor de onderdelen en onderaan kan je het behoorlijk naar beneden punten in zo’n geval.
Andere optie is dus inderdaad bellen maar als je het algemeen wedstrijdreglement erbij pakt: Een ter zake van wreedheid, overbodig en/of publieksonvriendelijk gedrag geconstateerde overtreding tijdens de wedstrijd wordt behandeld door de jury. Deze dient ter plaatse te beslissen, eventueel na een advies van de Behandelend Dierenarts of een andere deskundige. Tegen deze beslissing is geen beroep mogelijk. Wie schuldig is bevonden wordt gediskwalificeerd.
7. Overtredingen van dit artikel wordt door de Federatievertegenwoordiger gerapporteerd aan de KNHS met vermelding van (de gegevens van) tenminste één getuige. Wanneer van toepassing dient de Federatievertegenwoordiger de Behandelend Dierenarts of een andere deskundige te verzoeken een uitvoerige verklaring op te stellen. Het KNHS-bestuur of de KNHS-directie kan van de overtreding opgave doen bij de aanklager.

Was het zo erg dat jij vind dat ze zo hard aangepakt moest worden? En de aanklager is tuchtcollege welke dus ook boetes of verbod voor wedstrijden op kan leggen.

Ik ben nu 10 jaar jury en ik straf het af op t protocol tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar meegemaakt dat het tekortkomingen van de ruiterkunde is. Een enkele keer zie je dat er na een proef nog eens geschopt of getrokken word en dan stap ik wel m’n hokje uit en zeg ik er wat van. Dusdanige wreedheid/mishandeling dat ik er een zaak van moet maken heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 09:31 



 
Profiel   

Nog even een edit; het uitbellen omdat er grof gereden wordt mag dus niet zomaar. Je moet er echt een rapportage voor op gaan maken. Omdat je dus ook een getuige moet opschrijven zou je in zo’n geval je ring dus stil moeten leggen voor de rapportage.Voordat de getuigen dus weg zijn.
Vandaar dus dat het echt wel heel heftig moet zijn voor je als jury gaat bellen. Daarom is het echt goed dat er nu toezichthouders zijn die mogen wel aanspreken zonder er direct een zaak van gemaakt hoeft te worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 09:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen