Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

Roosje, klinkt als een nuttig oefenrondje idd zo!
Roulette, balen dat t net niet wilde, maar vooral de negatieve insteek van het commentaar. Wat je zegt, kritisch mag, lage punten ook, maar probeer het positief kritisch te verwoorden. Zo had ik laatst ook een dikke streep onder paardvriendelijk en sympathiek, maar nergens onderbouwd wat ik dan in godsnaam misdaan had. Ik wil graag leren, maar weet oprecht niet wat het probleem was, dus als je zo'n bold statement wil maken, neem dan iig de moeite dat expliciet te maken. (Om vervolgens bij de andere jury een 8 voor harmonie te krijgen, dus zeg het maar)

Overigens denk ik dat als mensen echt grof rijden, ze dat zelf meestal wel prima doorhebben. Maar dan nog is de toon waarop iets benoemd wordt of waarmee wordt aangesproken nog een dingetje als t gaat om je doel behalen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 19:09 



 
Profiel   

Ik had er laatst een waarbij ik een aantal keer op de coupon had staan: rustiger met handen. Als algemeen commentaar had ik genoteerd dat het een erg leuke combinatie was, maar dat ze haar paard wat is de weg zat door de grove hulpen.

Met de prijsuitreiking ging ze tegen der moeder te keer. Dat ik niet gezien had dat het paard het echt nodig had want hij luistert nooit....... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 19:17 



 
Profiel   

Ik vind dat ook wel het nadeel van het onderstrepen, het is lang niet altijd duidelijk wat er dan precies beter moet. Bijv. 'vorm en grootte' bij een volte, was die dan te klein of te groot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 19:54 



 
Profiel   

...en dan bijvoorbeeld "beter verdelen" erbij, dat maakt het uiteraard super duidelijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 20:03 



 
Profiel   

Bowo schreef
Ik vind dat ook wel het nadeel van het onderstrepen, het is lang niet altijd duidelijk wat er dan precies beter moet. Bijv. 'vorm en grootte' bij een volte, was die dan te klein of te groot?


Ik vind dat onderstrepen echt super handig, dan kan de schrijver er met een stuk minder schrijfwerk commentaar bij geven.

Eigenlijk hoop ik altijd dat een ruiter zelf in de gaten heeft of een volte, gebroken lijn te groot of te klein is, maar ik laat er na het onderstrepen altijd kort achter zetten wat het is. bv. groot/klein/scheef etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 20:06 



 
Profiel   

Er zit inderdaad wel echt een verschil tussen je paard een keer een tik geven omsat hij zich afsluit/niet reageert. En daarna weer rustig door te rijden.

Of je paard de baan door slaan.

En. Tuurlijk als je zelf stress hebt kan je ook rommelig worden, maar ook dat is wat anders als je paard ik de bek Trekken en rond schoppen.

Ik ben van mening dat als er paard onvriendelijk gereden word, dat dit komt omdat een ruiter her ruiter gevoel mist om het vriendelijk op te lossen en samen te werken. Het rustig met deze ruiter bespreken heeft dan misschien meer nut om. Hem/haar tot inzicht te brengen dan inderdaad "aanvallen".

Aan de andere kant heb je altijd haantjes die het beter weten en ik ben blij dat dit op de protocollen iedergeval zwaar afgestraft worden. ;)


Betreft protocollen.
Ik reed laatst mee in een competitie en mijn paard sloot zich helemaal af. Die was helemaal onder de indruk van de accomodatie, ik heb met moeite mijn proefjes rond gereden en wist al Dit is geen winst.. Maar ik vertik het om op zo'n moment mijn zweep te trekken, want mijn paard heeft haar eigen redenen om zich af te sluiten en ik vind dat je daarna moet luisteren..

Maargoed ik heb wel mijn proefen uitgereden, alles laten zien. Ze had alleen. Geen impuls, ze was niet aan.

Dan kun je alles een 5 of 5,5 geven en de reden erbij zetten wat logisch geweest was.

Maar in plaats daarvan kreeg ik 2 protocollen van 2 jury's met meerdere 3e en 4e, en totaal geen commentaar erbij!
En wel een 7 voor houding en een 7 voor harmonie :+

Niks onderstreept, niks geschreven.
Ging naar huis mer 2x 166 en ik had geen flauw idee waarom ik zulke cijfees gekregen had..

Ik had echt het gevoel dat ik niet sirieus genomen werd.. Was ook echt een beetje boos.

Ik betaal ook gewoon startgeld, schrijf gewoon op waarom je die punten geeft! Dan kan ik eraan werken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 21:28 



 
Profiel   

Daar zou ik melding van maken bij de KNHS. De jury is verplicht de gegevens cijfers te becommentariëren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 21:35 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Daar zou ik melding van maken bij de KNHS. De jury is verplicht de gegevens cijfers te becommentariëren.


Oh dat wist ik niet.. Waren ook 2 aparte jury leden.. Ga ik volgende keer zeker doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 22:28 



 
Profiel   

Inderdaad foto maken en insturen zulke protocollen.

Ik laat het onderstrepen en zet er achter vaak te klein of te groot. Maar als ze bij een slangenvolte 3 bogen 2 bogen van 15 meter maken en 1 van 10 en ik zet er dan achter mooie verdelen mag ik toch wel aannemen dat je zelf door hebt dat je de bogen lelijk hebt verdeeld of dat je dan bij de prijsuitreiking vraagt waarom je dat commentaar krijgt.

Achtergrond informatie is vaak te vinden als je Google even goed gebruikt maar waarom zou je dat willen? De juryleden hebben voldaan aan de opleidings eisen. Voldoen aan de bijscholingsplicht, mijn info staat op mijn site en deels in mijn profiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 07:09 



 
Profiel   

Ik ben idd ook wel benieuwd waarom je de stroming van de juryleden interessant vindt om te weten. Zou je daar dan je rijden op aanpassen?
Helft van de tijd weet ik niet eens wie er zit en de andere helft rijd ik ook naar mn beste kunnen. Zie voor mezelf geen meerwaarde om te weten hoe iemand zelf rijdt/gereden heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:19 



 

Nee, meer omdat ik zelf ook echt klassiek rijd en ik merk soms echt wel verschil in jurering en ben dan benieuwd waar dat vandaan komt. Maar goed daarbij heb ik ook nog een spaanse schone met bijkomend loopje dus dat kan ook nog wel verschil maken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:23 



 
Profiel   

Ach, ik heb een dressuurgefokte kwpn, ook nog in de commerciële kleur donkerbruin, en ook daarover zijn de meningen soms verdeeld hoor :)
Of anders gezegd, zie je dat de een de prio legt bij takt en ritme, een ander bj de aanleuning en weer een ander bij een stukje gedragenheid. Allemaal zijn ze het met elkaar eens over de basisvoorwaarden denk ik dan, alleen kan het iets verschillen waar de nadruk ligt. (En op een proef met 30 onderdelen kan dan verschil onderaan best groot zijn, terwijl het per onderdeel minimaal is)

Snap trouwens wel wat je bedoelt hoor, dat je gewoon nieuwsgierig bent waar de verschillen vandaan komen en dat je t niet bedoelt om te kijken of iemand 'stom' is zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:31 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Nee, meer omdat ik zelf ook echt klassiek rijd en ik merk soms echt wel verschil in jurering en ben dan benieuwd waar dat vandaan komt. Maar goed daarbij heb ik ook nog een spaanse schone met bijkomend loopje dus dat kan ook nog wel verschil maken _O-


De proef moet voldoen aan de door de KNHS verplicht gestelde eisen.

Wat versta je onder klassiek en wat is het verschil in jurering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:41 



 
Profiel   

Noukie schreef
Ach, ik heb een dressuurgefokte kwpn, ook nog in de commerciële kleur donkerbruin, en ook daarover zijn de meningen soms verdeeld hoor :)
Of anders gezegd, zie je dat de een de prio legt bij takt en ritme, een ander bj de aanleuning en weer een ander bij een stukje gedragenheid. Allemaal zijn ze het met elkaar eens over de basisvoorwaarden denk ik dan, alleen kan het iets verschillen waar de nadruk ligt. (En op een proef met 30 onderdelen kan dan verschil onderaan best groot zijn, terwijl het per onderdeel minimaal is)

Snap trouwens wel wat je bedoelt hoor, dat je gewoon nieuwsgierig bent waar de verschillen vandaan komen en dat je t niet bedoelt om te kijken of iemand 'stom' is zeg maar.


Maar uiteindelijk zou je bij iedere jury/wedstrijd toch gemiddeld hetzelfde moeten scoren als je proeven ongeveer hetzelfde zijn/blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:44 



 

Het komt idd uit nieuwsgierigheid en niet uit veroordeling ofzo. Ik ben gewoon nieuwsgierig aangelegd en verdiep me graag in dingen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:47 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Maar uiteindelijk zou je bij iedere jury/wedstrijd toch gemiddeld hetzelfde moeten scoren als je proeven ongeveer hetzelfde zijn/blijven.


Ik kom best nog wel eens op 15-20 punten verschil in relatief gelijke proeven. Waar de een dan heel blij is met het gemakkelijke en vloeiende beeld, vindt de ander datzelfde beeld net te vrijblijvend. En dat gaat om halve puntjes hoor, dus ik zie dat wel als redelijk gelijk punten, maar onderaan scheelt dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:55 



 
Profiel   

Ik neem meer het gemiddelde over een seizoen oid. Dat gemiddelde is wat je verdiend en zo vang je de proeven op waar je lager scoort als gedacht/'verdiend' en ook degene waar je hoger scoort. Het grappige is dat veel mensen die laatste 'vergeten'. De focus ligt vaak op de lagere scores, niet op de keren dat je bij wijze van spreken gematst wordt.

En idd, met halve puntjes of zelfs een punt verschil per onderdeel heb je aan het einde al een groot verschil, maar verschilt het per onderdeel bijna niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:16 



 
Profiel   

Noukie schreef
PSvanLot schreef
Maar uiteindelijk zou je bij iedere jury/wedstrijd toch gemiddeld hetzelfde moeten scoren als je proeven ongeveer hetzelfde zijn/blijven.


Ik kom best nog wel eens op 15-20 punten verschil in relatief gelijke proeven. Waar de een dan heel blij is met het gemakkelijke en vloeiende beeld, vindt de ander datzelfde beeld net te vrijblijvend. En dat gaat om halve puntjes hoor, dus ik zie dat wel als redelijk gelijk punten, maar onderaan scheelt dat wel.


Op alle onderdelen een halve punt is onderaan de streep inderdaad ook al 15 punten. We proberen met zn allen doormiddel van bijscholingen op dezelfde lijn te zitten maar iets aan verschil is niet te voorkomen denk ik. We zijn en blijven allemaal mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:31 



 
Profiel   

Babootje, gave paarden hebben jullie staan :-)

Roosjenat, dat is een goed oefenrondje geweest :-)

Ik weet vaak niet eens wie ik als jury heb gehad. En uiteindelijk zie je het uitmiddelen. De eerste keer dat ik startte met JB had ik de eerste proef een winstpunt terwijl ik in de galop niet eens in de buurt kwam van E-B-E respectievelijk B-E-B bij de voltes :') . Ik zou mijzelf daar maximaal 165 punten voor gegeven hebben :') .
Aan de andere kant heb ik ook een wedstijd gehad waarbij het bleef hangen op 178/177 (met verzorging een 6 notabene) en commentaar van de jury waarbij het er eigenlijk op neer kwam dat we best wel proefjes konden rijden maar dat er nog eea in de basis aan schortte (achteraf gezien helemaal terecht uiteraard).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 10:44 



 
Profiel   

haha ik kijk echt nooit naar mijn jury, en het kan mij ook echt gestolen worden.
bijna altijd kloppen de punten met mijn gevoel, dus wat dat betreft klopt het denk ik wel aardig en de 1 geeft dan misschien een 5,5 en de ander een 5, maarja, uiteindelijk moet het natuurlijk gewoon een 7 worden.. iedergeval een 6 haha!

ik heb wel 1x gehad, toen ik nog met mijn draver starte in de B. dat ik bij de jury geroepen werd na mijn 2e proef, dat ze het niet normaal vond dat ik met hem starten want hij vond het helemaal niet leuk om te galoperen (letterlijk verwoord) en ze stuurde mij heel afkeurend met 160 punten naar huis. terwijl ik 2 weken ervoor 2x 210 had gereden in de B bij een andere jury.
Ja natuurlijk galopeerde hij in 4 tact. maar hij vond het zeker wel leuk, altijd blij en zin om mee te gaan. dus vond dat een hele rare uitspraak. toen heb ik wel gezegd ik start nooit meer bij haar!
maar eigenlijk weet ik niet meer wie het was, want ik doe daar dan weer geen moeite voor :))

even terug komend op de plastron, ik heb hem binnen! maar helaas zit er toch klittenbant op ipv drukkers. :x
https://hypostore.nl/fair-play-plastron-baroque.html

Hypostore gaat even voor mij uitzoeken of er andere plastrons leverbaar zijn wel met drukkers en dat krijg ik even op de mail, en deze gaat terug :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:13 



 
Profiel   

Maar dat staat ook in de beschrijving toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:25 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Maar dat staat ook in de beschrijving toch?


Ik heb er net over gebelt. denk dat ze het meteen aangepast hebben.
er stond wel degelijk drukkers en vastzet haakje.
een andere bokker had hem hier eerder gedeeld in het topic omdat ik er nergens 1 kon vinden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:24 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
PSvanLot schreef
Maar dat staat ook in de beschrijving toch?


Ik heb er net over gebelt. denk dat ze het meteen aangepast hebben.
er stond wel degelijk drukkers en vastzet haakje.
een andere bokker had hem hier eerder gedeeld in het topic omdat ik er nergens 1 kon vinden :j


A øke! dat is wel erg jammer dat het dan idd toch klittenband is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:28 



 
Profiel   

Na een weekend is het altijd weer hoop bijlezen, dit weekend was gelukkig een stuk positiever voor de meeste dan vorig weekend hahaha

Ik onthou ook geen jurynamen, wel gezichten. Ik vraag me dan wel vaak af of ze mij ook herinneren, bijvoorbeeld vorig jaar had ik bij een bepaalde jury in L1 2x 160 punten gereden, ik had mijn teugels veeeeeel te lang waardoor het leek alsof ik aan het trekken was terwijl ik juist van het paard af kwam en zei "ik heb nog nooit zo weinig in m'n handen gehad, het gaat de goede kant op!" :+

Deze jury had ik 2 maanden terug een een M1 selectie weer en toen reed ik iets van 183.5 en 185.5. Voordat ik start gaat dan wel door m'n hoofd of zij denken van "oh daar heb je die weer". Voor mijn gevoel had ik me toen in ieder geval goed gerevancheerd :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:59 



 
Profiel   

Ik kijk wel op voorhand naar de jury en ik zie toch ook wel een duidelijke voorkeur. De ene let heel erg impuls/gedragenheid/opgerichtheid en hoef je niet zo op de letter te rijden, bij de andere is het dik in orde als je netjes en stabiel je figuren afwerkt en hoeft het paard nog niet zo gedragen te lopen ... Voor nu heb ik wel liefst de laatste, aangezien we nog werken aan goed lichaamsgebruik :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen