Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 36 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

Ik moet zeggen dat ik nog nooit een controle heb meegemaakt op bloed of wondjes, ook nooit op neusriemen of bitten oid. Best heel erg jammer, want ik betwijfel dat men zwelling of wondjes door sporen zo 123 vanuit een juryhokje kan zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:51 



 
Profiel   

Kale plekken door schuren van winter naar zomervacht heeft JB ook. Zodra de zomervacht er weer netjes op ziet alles er weer netjes uit.

Dat is iets anders dan een gezwollen plek (zelfs nog met een gat er in).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:56 



 
Profiel   

annaxmaex schreef
Nee er zit zeker verschil in, mijn paard is zelf ook enorm gevoelig en vooral nu ze langzaam hun wintervacht ruilen voor hun zomer vacht krijgt hij letterlijk van alles schuurplekken. Maar dan vraag ik me waar een jury een lijn trekt? tussen zeg maar gewoon geïrriteerde schuur plekken of echte wondjes van sporen of iets anders. Of word je daar niet voor op aangesproken op wedstrijd?


Dat heeft mijne ook inderdaad. Maar sporenplekken gelukkig nog nooit gehad.
Ik heb wel een keer gehad dat de jury een opmerking op mijn protocol had gezet dat ik moest oppassen met m'n sporen, maar heb ook nog nooit gezien dat ze bij iemand controleerden
Ik heb die opmerking daarna ook nooit meer gehad (en ervoor ook nooit), dus ik vraag me dan wel af of ik op dat moment zo anders reed dan normaal of dat die jury er dan extra op let

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 11:04 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een controle heb meegemaakt op bloed of wondjes, ook nooit op neusriemen of bitten oid. Best heel erg jammer, want ik betwijfel dat men zwelling of wondjes door sporen zo 123 vanuit een juryhokje kan zien.



Ik ook niet tot 2 weken terug op de regio’s. Ik heb toch al n keer of 7 de regio’s meegereden maar dit is de eerste keer dat alles gecheckt werd.

Chip, entingen, paspoort, tuig etc. Echt alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 11:37 



 
Profiel   

DiscoDipp schreef
Ik ook niet tot 2 weken terug op de regio’s. Ik heb toch al n keer of 7 de regio’s meegereden maar dit is de eerste keer dat alles gecheckt werd.

Chip, entingen, paspoort, tuig etc. Echt alles.

Grappig, hier op de regio juist helemaal niets gecontroleerd. Vond ik wel apart, eerder was er wel paspoortcontrole en soms chip. Op de pavo ook alleen chip, geen neusriem oid.
Wel nu paar keer bij reguliere wedstrijd een neusriem controle meegemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 11:40 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een controle heb meegemaakt op bloed of wondjes, ook nooit op neusriemen of bitten oid. Best heel erg jammer, want ik betwijfel dat men zwelling of wondjes door sporen zo 123 vanuit een juryhokje kan zien.

Dat gebeurt in de Western wel. Dan moet je na je proef het hoofdstel uitdoen zodat ze het nooit kunnen controleren en loopt de jury en rondje om het paard heen om te kijken of er geen verwondingen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:32 



 
Profiel   

Noukie schreef
DiscoDipp schreef
Ik ook niet tot 2 weken terug op de regio’s. Ik heb toch al n keer of 7 de regio’s meegereden maar dit is de eerste keer dat alles gecheckt werd.

Chip, entingen, paspoort, tuig etc. Echt alles.

Grappig, hier op de regio juist helemaal niets gecontroleerd. Vond ik wel apart, eerder was er wel paspoortcontrole en soms chip. Op de pavo ook alleen chip, geen neusriem oid.
Wel nu paar keer bij reguliere wedstrijd een neusriem controle meegemaakt.



Dat is wel apart ja. Hier op de reguliere helemaal niets. Ik werd er wel even zenuwachtig van, ik rijd met een bit van Fäger, en ik meen dat die nu allemaal opgenomen zijn in het regelement maar ik ging toch even twijfelen toen ie kwam kijken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:58 



 
Profiel   

Discodipp, anders even opzoeken in reglement en dat uitgeprint meenemen. Dan heb je nooit discussie erover en kan een hoop schelen.

Ik heb wel vaker controle gehad. Sowieso paspoort heel regelmatig, maar bit ook aantal keer. Dat waren wel kampioenschappen en daar werd ook rondje om het hele paard gelopen. Maar het zo veel vaker moeten. Zoals we afgelopen bladzijdes al zeiden, met de toezichthouders zou neusriem elke wedstrijd gecontroleerd moeten worden en dus meteen rondje om paard. Maar ja, dat gebeurt dus nog niet. Ik heb al discussies over hoe je nu precies de neusriem meet. Ik kreeg commentaar van andere ruiter dat mijne te los zit omdat diegene op andere manier meet. 1,5 cm op het neusbot is toch wel meer als de meeste mensen denken...

Voor echte wondjes word je zeker wel aangesproken als de jury het ziet. Us bloed ergens op het lichaam, niet alleen mond, flanken of spoorplek. Sterker nog, je wordt zelfs uitgesloten. Dat is dus ook stukje reglementkennis ;) als dat bloed gevolg is van wreedheid word je gediskwalificeerd.
Een schuurplek niet, dat kan idd helaas gebeuren bij scheren of rui vaak maar dat verschil zie je heel goed of het gewoon kaal geschuurd is of dat er zwelling oid bij zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:13 



 
Profiel   

Nu dat ik eraan denk ben ik wel 1 keer gecontroleerd, tijdens een springwedstrijd ben ik namelijk aangesproken op het gebruik van hoefschoenen. Waarvan ik overigens 100% zeker wist dat het mocht omdat het heel duidelijk in het reglement vermeld staat :) Helaas had ik geen kopie reglement bij me waardoor het een vervelende discussie is geworden, dus het is zeker een goede tip om er eentje mee te nemen als je met afwijkend tuig of bit start :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:44 



 
Profiel   

Die reglementen staan online toch? En ik neem aan dat zo'n toezichthouder oid ook iets van reglementen tot zijn of haar beschikking heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:48 



 
Profiel   

Het is altijd makkelijker om het bij je te hebben. Niet voor de standaard dingen, maar een bijzonder hoofdstel of bit bijvoorbeeld wel, want daar zijn wel eens discussies over of iets wel of niet mag. Ik kijk ook altijd na of iets mag als we iets proberen bij een paard. Het is niet altijd helemaal duidelijk.

Scheelt discussie en tijd op het moment dat je aangesproken wordt, geeft jezelf een zekerder gevoel. Want ookal horen ze de reglementen te kennen, er kan altijd een vergissing gemaakt worden. Dan gaan opzoeken duurt langer als gewoon even het stukje reglement erbij pakken wat je zelf uitgezocht hebt. Want heel eerlijk, het blijven mensen dus ook de juryleden en toezichthouders maken wel eens vergissingen. En dan nog moeten gaan zoeken in reglementen is gewoon extra spanning. Je gaat toch ineens twijfelen ofzo.

Dus ja, het hoeft natuurlijk niet. Kan wel veel fijner voor jezelf zijn om meteen het goede stuk te kunnen laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 14:09 



 
Profiel   

reglementen staan gewoon online inderdaad, is ook makkelijker wat opzoeken op zoekwoord :)
hier mogen ze alles gerust controleren, zit niks te straks, geen sporenplekken ( als ik al sporen om heb zijn het van die impulsballetjes) en het meest simpele D trensje . Ik wordt dan ook blijer van vriendelijk beeld/ vriendelijk gereden op de coupon dan extreem hoge punten.

Misshien zit ik mijzelf daarmee soms ook wel wat in de weg,maar goed het is voor mij hobby.
en over wreedheid op ch, als je het daar nog op moet lossen ben je te laat.
Al kan je natuurlijk ook een keer een paard hebben wat het bij een vorige eigenaar steeds gewonnen heeft en daardor wellicht een keer duidelijkheid nodig heeft, maar goed dat hoeft ook niet met afslaan op een wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:22 



 
Profiel   

Zadelmaker geweest. Mijn zadel is zo slecht dat ze er niet eens aan wilde beginnen…

Is in oktober door de zadelmaker van het merk helemaal in orde gemaakt. Was altijd toptevreden over hem, maar nu klaar mee.

Verschillende merken geprobeerd en veel paste.
Zelf het fijnste gereden in een Kentaur Ithaka. Die ga ik komende week proberen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 15:39 



 
Profiel   

Oh dat is ook vervelend!
Hoop dat je snel een passende hebt dan!

Ik weet niet of het aan het weer ligt, of omdat ik gewoon een bagger ruiter ben maar die van mij is echt nog steeds knettermaf. Van de week misschien de tandarts nog maar bellen, dan heb ik echt alles gehad, dan kan het alleen nog het weer zijn of ikzelf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 16:00 



 
Profiel   

Ow dat is niet fijn zeg!

Hier een zeer wrs licht spierbevangen pony.. 6 jaar terug ook al eens gehad. Vermoeden van pssm maar veel meer dan ik nu al doe ivm eczeem kan ik niet doen dus nog niet getest.
Dus nu maar even 2 weken niets en dan maar weer even kijken hoe t dan gaat.. gelukkig geen wedstrijden in de planning. Wil rond 3 maart wel op pad naar dat zien we tegen die tijd wel weer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 16:28 



 
Profiel   

Gelukkig nu een heel mooi passende, maar moet wel echt osteo laten komen volgens zadelmaker. Gelukkig staat ie al gepland over 2 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 16:57 



 
Profiel   

[quote :( ="DiscoDipp"]Oh dat is ook vervelend!
Hoop dat je snel een passende hebt dan!

Ik weet niet of het aan het weer ligt, of omdat ik gewoon een bagger ruiter ben maar die van mij is echt nog steeds knettermaf. Van de week misschien de tandarts nog maar bellen, dan heb ik echt alles gehad, dan kan het alleen nog het weer zijn of ikzelf :')[/quote]

Aan het weer denk ik en hoop ik. Mijne is ook echt gestoord momenteel en niet eens fatsoenlijk te rijden. Wij staan aan het strand denk trek een lekker galopje voor de overtollige energie te lozen. Tot ik terug op erf kwam, bijna dood ervaring voor beide. Als een mafkees afgaan op het pad en zo rechtstreeks in volle rengalop naar stal, kon nog net omtrekken voordat we de stalgang in knalde waar alle Manege kindertjes waren -O-

In de rijbak het zelfde verhaal thuis alleen meer scheuren en scheuren. Het maakt het niet meer leuk en sta op punt om handdoek in de ring te gooien.
We hebben bewust alles aangepakt, dierenarts laten kijken nergens kreupel of pijn reacties. Zadel laten checken en ligt nog prima volgens zadelmaker. Tandarts is geweest en niks op aan te merken. En aan de hand is het de liefste }>


PSvanLot schreef
Zadelmaker geweest. Mijn zadel is zo slecht dat ze er niet eens aan wilde beginnen…

Is in oktober door de zadelmaker van het merk helemaal in orde gemaakt. Was altijd toptevreden over hem, maar nu klaar mee.

Verschillende merken geprobeerd en veel paste.
Zelf het fijnste gereden in een Kentaur Ithaka. Die ga ik komende week proberen.

[ [url=m/o8cUGS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi zadel, lijkt mij fijn zitten. Ben benieuwd wat je ervan vind uiteindelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:01 



 
Profiel   

Toen mijne zo debiel werd eindigde het in een operatie voor verwijderen van eierstoktumor :') Ze is nog niet helemaal de oude en nog gekker als dat ze voor de tumor was, maar wel veel normaler als tijdens :=

Meteen nieuwe angst bij merries ontwikkeld iig haha. En stom genoeg ken ik meerdere waarbij gedrag onder het zadel eerst anders werd.

Maar sowieso zijn er bij ons erg veel afgelopen tijd debieler als normaal. Geen idee waarom, de wind elke keer misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:17 



 
Profiel   

Wat vervelend SP!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:18 



 
Profiel   

Wie heb je gehad als zadelmaker? Mag ook PB uiteraard

PSvanLot schreef
Zadelmaker geweest. Mijn zadel is zo slecht dat ze er niet eens aan wilde beginnen…

Is in oktober door de zadelmaker van het merk helemaal in orde gemaakt. Was altijd toptevreden over hem, maar nu klaar mee.

Verschillende merken geprobeerd en veel paste.
Zelf het fijnste gereden in een Kentaur Ithaka. Die ga ik komende week proberen.

[ [url=m/o8cUGS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 18:39 



 
Profiel   

Oh jezus ook zo vervelend SP.. Maar goed dat je nog net optijd kon omtrekken..


MyWishMax schreef
Toen mijne zo debiel werd eindigde het in een operatie voor verwijderen van eierstoktumor :') Ze is nog niet helemaal de oude en nog gekker als dat ze voor de tumor was, maar wel veel normaler als tijdens :=

Meteen nieuwe angst bij merries ontwikkeld iig haha. En stom genoeg ken ik meerdere waarbij gedrag onder het zadel eerst anders werd.

Maar sowieso zijn er bij ons erg veel afgelopen tijd debieler als normaal. Geen idee waarom, de wind elke keer misschien?



Oh meid :') Hier wordt ik niet blij van als ik dit lees.. Heb je bepaalde symptomen gezien?

Ik merk wel dat Nina best veel plast, ook vaak kleine beetjes. En ze doet ontzettend likken, aan mij, de muur. Maakt niets uit, als ze maar kan likken.

Ik hoop echt zo dat het een combinatie is van het weer en niet de middelen hebben om te kunnen longeren.. Maar ik denk wel dat ik haar volgende winter fijn n paar maanden bij een vriendin neer zet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 19:57 



 
Profiel   

Ik kijk niet naar de jury die ik heb, gewoon goed rijden, soms vallen de punten me mee of tegen maar klopt het commentaar wel. Een enkele keer, voorheen in de basissport, had ik wel eens commentaar waar ik ook met de video erbij echt geen touw aan vast kan knopen en dat laat ik t voor wat het is; verschil van inzicht en mening.

Zadel gedoe is altijd stom, mijn zadel is voor t mooie een tikkie krap aan de voorkant en ligt iets achterover. Echter we hebben tig zadels en merken geprobeerd die beter en mooier liggen. 1 zelfs helemaal op maat gemaakt maar daar wil hij niet fijn mee lopen. Na een paar dagen wordt hij lastig met opstappen. Gaat heel strak in het lijf lopen. Precies hetzelfde merk en type maar dan wel goed passend was ook dag en nacht verschil. Meteen korter in de beweging. De zadelmaker heeft me 2 keer laten wisselen en zei toen meteen niets meer aan doen. Hij vind dit blijkbaar prettiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:05 



 
Profiel   

Babootje schreef
Wie heb je gehad als zadelmaker? Mag ook PB uiteraard

PSvanLot schreef
Zadelmaker geweest. Mijn zadel is zo slecht dat ze er niet eens aan wilde beginnen…

Is in oktober door de zadelmaker van het merk helemaal in orde gemaakt. Was altijd toptevreden over hem, maar nu klaar mee.

Verschillende merken geprobeerd en veel paste.
Zelf het fijnste gereden in een Kentaur Ithaka. Die ga ik komende week proberen.

[ [url=m/o8cUGS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Doet er niet zo toe. Ben tot op heden altijd super tevreden geweest, ook bij mijn vorige zadels. Hij mag dit oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:42 



 
Profiel   

Ik ben door de rijvereniging gevraagd om bij de wedstrijdcommissie te komen. Dat heb ik eerder al gedaan, nog in het papieren tijdperk ooit. Maar heel leuk om dat weer te mogen doen.
Bij ons staat de jury ook nooit op de startlijst. Zelf maakt het me niet uit, ken toch praktisch niemand in de regio en zo wel dan boeit het me niet zo, rij vooral voor mezelf....Maar denk dat ik straks wèl vrij herkenbaar ben met mijn grote bonte merrie ;-)

Als je paard zoveel likt, komt ze dan niet iets tekort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:23 



 
Profiel   

DiscoDipp schreef
Oh jezus ook zo vervelend SP.. Maar goed dat je nog net optijd kon omtrekken..

Oh meid :') Hier wordt ik niet blij van als ik dit lees.. Heb je bepaalde symptomen gezien?

Ik merk wel dat Nina best veel plast, ook vaak kleine beetjes. En ze doet ontzettend likken, aan mij, de muur. Maakt niets uit, als ze maar kan likken.

Ik hoop echt zo dat het een combinatie is van het weer en niet de middelen hebben om te kunnen longeren.. Maar ik denk wel dat ik haar volgende winter fijn n paar maanden bij een vriendin neer zet..


Het komt vaker voor dat merries ook gewoon last hebben van het weer en te veel energie dan een tumor hoor! Ik hoor het nu vaker, maar dat komt omdat wij het meegemaakt hebben. Net als dat je een nieuwe auto hebt en dat merk ineens overal ziet rijden en daarvoor niet. En sommige hebben gewoon last van hormonen. Ik heb meer merries in omgeving die deze winter wat last hebben van rare hengstigheid en merries en ruinen die allemaal wat gekker zijn als normale winters. Geen idee waarom

Maar de mijne werd ineens duidelijker hengstig, kreeg moeite met 'alleen' achter blijven (ook al stonden er nog 10 anderen, maar dat ene paard dat weg ging was wat onrustig), ging met rijden meer schrikken en er evht vandoor ineens. Dat was ooit 1 keer in de zoveel weken en werd steeds vaker tot elke dag meerdere keren en zelfs bokken en steigeren. We liepen al bij de da vanwege blessure dus je denkt te veel energie en last van hengstigheid. Supplement daartegen leek eerst te helpen.

We wisten pas dat er echt was mis toen ze ineens andere merries ging dekken, maar toen hadden we al wel wat maanden problemen. Ondertussen ook al aan de hand en probeerde ze de stal uit te springen als paard naast haar weg ging. Echt volledige paniek op zon moment en niet te bereiken, werd ook gevaarlijk voor haar en ons. Maar in het begin was het alleen hengstigheid die wat meer opviel en er vandoor gaan :=
Alleen is het stomme dat ze allemaal andere dingen tonen, alleen dat dekken was echt een rode vlag voor DA, maar dat heeft ze dus in half jaar tijd maar 3 keer gedaan...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 36 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen