Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

Haha, dat filmpje. Heel blij dat die van mij nooit zo gek doet. Alleen met longeren kan ze wel eens rennen, maar ik heb altijd gezegd dat zodra ze gaat bokken onder zadel ik de dierenarts of osteopaat ga bellen.
Als ze vrij heeft gehad ook, of dat nou een paar dagen, een week of 2 maanden, zadel erop en gaan. Mijn paard is goud waard, echt.
Ze is niet de makkelijkste en bouwt echt wel spanning op van sommige dingen, maar ze geeft dat beleefd aan ergens ruim voordat het haar echt teveel wordt.

Interessant bit, heb jij er zelf toevallig een duidelijkere foto van? Op zich, bustrens en ongebroken mogen, wat is er dan aan dit bit wat niet zou mogen, omdat deze platter is ipv rond?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:29 



 
Profiel   

Dit staat er in de gids:
d. Ongebroken trens
- Toegestaan in zowel bus als watertrens uitvoering
- Toegestaan als anatomisch gevormd
- Dunste punt: 1 cm

Het dunste punt is dunner dan 1 cm, het is een brede plaat. Dus als je de breedte meet is ie ruim 1cm, maar de dikte is dat niet.

Omdat de bitringen onafhankelijk van het bit bewegen ligt het bit altijd plat en stil in de mond. Die plaat die je op de foto ziet ligt dus vlak over de tong en lagen. Heb er zo geen betere foto van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:32 



 
Profiel   

Interessant, nog nooit gezien :)

Lijkt een fijn bit voor een gevoelig paard maar geen idee hoe ze dat dunste punt horen te interpreteren en of het toegestaan wordt. Het reglement is heel duidelijk geschreven met achterliggende gedachte dat alle bitten rond zijn, om te voorkomen dat mensen een stukje staaldraad ofzo in paardenmond gaan stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:44 



 
Profiel   

Ik zou dit als controleur een erg moeilijk verhaal vinden.
Zoals je zelf al zegt voldoet hij niet aan de cm en staat hij niet vermeldt ik de harnachement gids.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 18:17 



 
Profiel   

Gister is de zadelmaker geweest, godfried broekman! Ben zo tevreden weer! Wat een kundige man is dat! Bij mij gaat het rijden momenteel met ups en downs. Merk ik ook dat ik hierdoor ook meer energie krijg omdat t af en toe zo moeizaam gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:37 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Ik zou dit als controleur een erg moeilijk verhaal vinden.
Zoals je zelf al zegt voldoet hij niet aan de cm en staat hij niet vermeldt ik de harnachement gids.


De controleurs die er naar hebben gekeken maakten er geen punt van maar ik snap het helemaal. Ik vind het zelf ook moeilijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:53 



 
Profiel   

Die 1cm is toch het stuk wat druk uit moet "oefenen" dus de platte brede kant ik zou er niet te veel aan doen hoog uit iets op reserve in de auto.. wat acceptabel zou zijn voor je paard maar zeker de discussie aan durven dus liniaal mee en uitleg hoe jij meet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:02 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Ik ben bang dat ik er voorlopig even uit lig. In oktober heb ik een ernstige longontsteking met sepsis gehad. En deze week heb ik een verkoudheidsvirus op gelopen wat me volledig gevloerd heeft. Lig de hele dag plat, ben doodop en kan niks. Trainen lukt zo niet natuurlijk. Baal er zo enorm van.. nu maar weer kijken hoe lang het duurt voordat ik enigszins normaal kan functioneren.


Wat heftig zeg.... Ja dan doe je wel een jasje uit. Neem de tijd voor herstel en goed naar je lijf luisteren is superbelangrijk. Balen dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:14 



 
Profiel   

Beterschap Sophie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 00:13 



 
Profiel   

Beterschap Sophie! Hoop dat je snel weer wat fitter voelt.. tijd voor voorjaar , zonnetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 00:35 



 
Profiel   

T zou zuur zijn als je erom wordt uitgesloten. Dus inderdaad lastige keuze.

Als ik kan, rijd ik elk jaar wel voor hoor. Ik weet hoe lastig het is ruiters te vinden. Ik vind t enorm stom dat hij boevig was, je wil graag een proef waar je weinig onderdelen hebt dat mensen kunnen afwijken maar das helaas mislukt. Toen ik daadwerkelijk zzlicht reed heb ik nooit zulke lage punten gehad als nu. *oepsie* Nouja leermomentje.
T zit wel in de lucht trouwens. Beest is in de 6 jaar dat ik m heb nog nooit zo boevig geweest. Gister had ik m al los lopen omdat ie een spurt nam en ik de lijn los liet. Sukkel

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 08:55 



 
Profiel   

Dankjewel ladies! Voel me vandaag wel beter dan gisteren, maar ben er nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:12 



 
Profiel   

morgen weer wedstrijd na bijna 2 maanden, ik ga puur voor de meters. Zoals die van jullie enorm fris zijn is die van mij echt ontzettend sloom en traag. Kijk morgen even aan en dan kijken we wel weer verder of dat we weer even wachten voor we weer gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:15 



 
Profiel   

Nimber schreef
T zit wel in de lucht trouwens. Beest is in de 6 jaar dat ik m heb nog nooit zo boevig geweest. Gister had ik m al los lopen omdat ie een spurt nam en ik de lijn los liet. Sukkel


Hier gisteren hetzelfde verhaal, ook spontaan loslopend paard met een touwtje er nog aan vast :+ En dan echt een kwartier lopen bokken en sprinten als de beste voordat ik hem weer vast had.

Hij kreeg afgelopen week wel maar relatief weinig beweging omdat die wat verkouden was. Nu is er niets meer van te merken, ook geen snot enz, dus ik gok dat hij zich gewoon weer hartstikke gezond voelt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:40 



 
Profiel   

Hier vandaag ook, zowel de paarden van stalgenoten die vreselijk fris en gek waren en de mijne was ook bizar vandaag. En knetter hengstig, terwijl.ik normaal daar nooit iets van merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 16:18 



 
Profiel   

Conclusie, tijd voor de zomer. Beesten de wei op lekker hun beentjes kunnen strekken.
Ik hoop dat we snel mooi voorjaar krijgen, vorig jaar konden ze al eind maart naar buiten heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:37 



 
Profiel   

Ik hoop ook op een warm voorjaar!

Die van mij mocht al sinds augustus niet meer naar buiten vanwege blessure, best lang 24/7 opgehokt gestaan op boxrust ook, dus hij zit er al heel duidelijk doorheen. Ik gun hem wel een lekkere weidevakantie maar dan moet het eerst zover zijn qua weer :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:16 



 
Profiel   

Ik hoop het ook ja!

Hier startkaart aangevraagd voor begin maart na ruim 2 jaar niks. :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:46 



 
Profiel   

Oeh hele frisse paarden, dat is niet altijd even fijn. Hier ook een hele stevige wind. Ben alleen de hele week nog niet op stal geweest dus geen idee hoe fris de merrie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:55 



 
Profiel   

Hier is Hiro altijd even stabiel, gisteren check-up door osteopaat dus nu even paar dagen rust en dan nemen we de training weer op!

Mijn jonge daarentegen, die hing net meer in de lucht dan op de grond.. was net alsof ik aan het vliegeren was ipv longeren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 21:19 



 
Profiel   

Die van mij was woensdag echt niet te genieten, maar vandaag echt superlief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 21:39 



 
Profiel   

Ik heb vandaag zowaar ook een beetje fijn kunnen rijden, behalve de linker kant/stelling. Dan loopt hij gewoon schijn over de hoefslag. Van de week heb ik les van iemand anders voor mij geheel nieuw bij haar maar dan kan ik gewoon thuis lessen ipv naar les te moeten. Ben benieuwd of ze ons kan helpen zeker omdat we 11 feb weer moeten starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 22:47 



 
Profiel   

Geen last van zijn lijf verder SP als hij zo reageert/ niet wil buigen?

Hier was het niet goed vandaag. Weer niet fijn willen lopen ondanks ander zadel.
Dinsdag komt een vrouw voor een equisage behandeling en de week erna zaterdag de osteopaat.

De zadelmaakster gaf al aan dat hij echt last van zijn rug heeft. Dat maakt het testen van een zadel natuurlijk niet makkelijker.
Hij had woensdag na het rijden wel een veel minder gevoelige rug dan voor het rijden. Dat is natuurlijk wel een goed teken.

Dus eerst even pijnvrij maken en dan weer zadel testen. Mocht het zadel een week proberen, maar moet even vragen of het langer mag nu ik er toch niet mee rijd. (Ga volgende week zo/wo voor werk naar Estland.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 22:53 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Geen last van zijn lijf verder SP als hij zo reageert/ niet wil buigen?

Hier was het niet goed vandaag. Weer niet fijn willen lopen ondanks ander zadel.
Dinsdag komt een vrouw voor een equisage behandeling en de week erna zaterdag de osteopaat.

De zadelmaakster gaf al aan dat hij echt last van zijn rug heeft. Dat maakt het testen van een zadel natuurlijk niet makkelijker.
Hij had woensdag na het rijden wel een veel minder gevoelige rug dan voor het rijden. Dat is natuurlijk wel een goed teken.

Dus eerst even pijnvrij maken en dan weer zadel testen. Mocht het zadel een week proberen, maar moet even vragen of het langer mag nu ik er toch niet mee rijd. (Ga volgende week zo/wo voor werk naar Estland.)


Hebben we aan gedacht en bewust zadelmaker tandarts en dierenarts laten kijken maar hij reageert verder niet op simpele dingen. En hij buigt juist weer makkelijk als ze vragen en ernaast staan. Dus we dacht dan aan rug hals maar de dierenarts denkt van niet.

Hij toont beide kanten onder zadel vlucht gedrag maar linksom veel meer en loopt hij scheef sinds paar dagen.
Wil nog wel een osteopaat laten komen, maar moet ik nog eens in verdiepen iemand die een fijne weet?

Op buitenrit en op ander terrein loopt hij trouwens als een zonnetje linksom wel wat lastiger maar buigt wel makkelijk in en loopt dan stuk braver.


Lastig dat de jouwe zo last heeft van z’n rug. Hopelijk mag je zadel langer lenen/testen. Het is zonde om aan te kopen als hij er alsnog heftig op blijft reageren en uiteindelijk er niet fijn onder loopt ook niet als de rugpijn over is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 23:02 



 
Profiel   

Onhandig SP! Hopelijk snel vooruitgang.

De pijn komt van het kl*te zadel wat er op lag. Volgens de zadelmaakster zitten de kussens helemaal niet goed en moet alles er onder uit.
Ben altijd super tevreden geweest en baal enorm dat ik dit niet op tijd gezien heb.

Het zadel wordt zeker niet gekocht voordat ik er zeker van weer dat hij het fijn vindt.
Maar ik heb haar eerder bij mijn paarden gehad. Is kundig en oplossingsgericht dus dat komt wel goed.

Wil ook weer starten, maar dat wordt april denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 23:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen