Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 70 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mede wedstrijdsecetariaten

 
Profiel   

Als ze het voor de startlijst gepubliceerd is doorgeven, dan zet ik ze achteraan voor zover dat kan.
Want vaak zijn er wel een stuk of 5 per rubriek die achteraan willen.

Maar er is ook altijd wel iemand die graag als eerste wil.

Vragen ze het zodra de startlijst er is, dan hebben ze voortaan pech. Dan verplaats ik ze alleen als ik zelf wat fout heb gedaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 00:46 



 
Profiel   

Maar de meeste mensen willen toch graag aan het einde van de rubriek. Alleen niet iedereen is zo assertief/brutaal om dat te vragen. Dat zou betekenen dat als je eigenlijk een hele makkelijke deelnemer bent, je altijd in de 1e helft van het programma terecht komt. Dat vind ik dan eigenlijk niet eerlijk. :o
Dus ik doe het niet altijd. Beetje afhankelijk van de andere vragen en hoeveel mensen het vragen (en of je weet dat iemand het standaard vraagt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 08:53 



 
Profiel   

Na een paar jaar kan ik zo een paar namen uit de regio noemen die standaard erop zetten dat ze als laatste willen starten. Die gaan bij mij dan nog eerder als eerste de startlijst op dan als laatste. Ik zelf vind het altijd zo'n gezeur, iedereen wil graag achterin starten... maar dat kan helaas niet.

Zelf een tijdje terug ook gemaild of ik wat later mocht, ivm de oppas van de kinderen. (Dan vind ik mijzelf al zo'n zeur, terwijl ik dat bijna nooit doe) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 15:44 



 
Profiel   

Daantjuh88 schreef
Na een paar jaar kan ik zo een paar namen uit de regio noemen die standaard erop zetten dat ze als laatste willen starten. Die gaan bij mij dan nog eerder als eerste de startlijst op dan als laatste. Ik zelf vind het altijd zo'n gezeur, iedereen wil graag achterin starten... maar dat kan helaas niet.

Zelf een tijdje terug ook gemaild of ik wat later mocht, ivm de oppas van de kinderen. (Dan vind ik mijzelf al zo'n zeur, terwijl ik dat bijna nooit doe) :')


Moet eerlijk zeggen dat ik dit echt geen fijne benadering van aangemelde deelnemers vind.

Zelf heb ik een paard dat ik prima mee op pad kan nemen en dat het heel leuk vind om op ander terrein aan het werk te mogen alleen is het er ook een die ik aan de hand moet houden tot vertrek. Als ik hem op de trailer zet zonder daarna zelf ook in de auto te stappen en te vertrekken vrees ik dat ik geen trailer meer over heb...

Hij is super makkelijk te laden zelfs als ik dat alleen zou doen, hij kan alleen niet lang op de trailer staan zonder dat deze in beweging is.

Dit had hij al voor ik hem kocht en hoewel we geprobeerd hebben het te oefenen is het iets dat we er ook niet meer uit gaan krijgen. Als ik me aanmeld voor een wedstrijd vraag ik dan ook altijd gelijk bij het aanmelden via de opmerkingen om aan het eind van de rubriek te mogen starten. Hierbij zet ik er ook altijd bij dat dat is ivm paard dat aan de hand gehouden moet worden tot vertrek. Het maakt voor mij dan niet uit of dat om 10 uur in de ochtend is of om 19.00 uur in de avond.

Tot op heden heb ik er gelukkig nog geen problemen mee gehad en nog altijd organisaties getroffen waarbij dit prima te overleggen was. Als ik een vereniging zou treffen waarbij ik dan expres vooraan ipv achteraan geplaatst zou worden word ik daar echt niet blij van en zal ik een volgende keer ook zeker niet weer voor die vereniging kiezen.

Zelf heb ik bij het maken van de startlijsten altijd geprobeerd er zoveel mogelijk rekening mee te houden of gelijk te overleggen met de deelnemer qua mogelijkheden

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 16:02 



 
Profiel   

Maar dan heb je een goede reden om dat te vragen. Met dat soort dingen zou ik ook rekening houden bij het maken van de startlijst. Maar sommige mensen hebben gewoon geen reden, behalve dat het ze wel gemakkelijk en goed uitkomt.

Wijzigingen na publicatie startlijst doe ik ook niet, tenzij ik zelf inderdaad iets fout heb gedaan of wanneer het andere deelnemers niet treft. Anders is het pech hebben, dan had ik het gewoon eerder moeten weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 18:10 



 
Profiel   

Ik probeer altijd zoveel mogelijk rekening te houden met alle verzoeken maar afgelopen jaar werd het wel heel extreem. Van de 15 starts had ik er dan 8 die zeiden graag na 20 uur terwijl onze wedstrijden rond 20.30 klaar zijn. Dat gaat dus gewoon niet.

In de regel kan ik eigenlijk altijd wel wat aanpassen maar ik ben wel strikt, vul je het niet direct bij je aanmelding in, ga ik er niet achteraf nog van alles aan aanpassen. Dan ben je te laat.

Ik mag gelukkig vanaf april weer meetmomenten houden en kan dan alles indelen zoals iedereen dat wil. Ideaal, geen prijsuitreikingen en iedereen komt gewoon gezellig starten, ik ben er heel blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 12:28 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben allemaal wel een punt. Het maakt mij inderdaad niet uit, maar dit kan niet iedereen gaan doen.
Deelnemer woont overigens heel dichtbij, dus mocht het probleem zijn dat paard niet kan wachten op de trailer, dan zou ik juist als eerste willen starten denk ik. In 20 minuutjes staat paard thuis op stal en dan kun je rustig naar de prijsuitreiking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 13:04 



 
Profiel   

Als het gevraagd wordt en ik heb nog ruimte achterin de rubriek vindt ik het helemaal prima.
De reden vindt ik niet zo interessant, ze kunnen vanalles erbij zetten , kan ik toch niet controleren. Hoe eerder er ingeschreven wordt hoe meer ik aan de wensen van een deelnemer kan voldoen. Zodra er een voorlopige startlijst gepubliceerd is kan je op de openstaande plekken nog ingeschreven worden maar verander niet veel meer …

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 00:28 



 
Profiel   

Hier een wedstrijdamazone die dit een aantal jaren terug een seizoen heeft gedaan. Maar ik heb toen bij de aanmelding direct gezegd wat de reden was. En dat het mij niet uitmaakte of ik vroeg of laat startte. Maar of ze daar rekening mee wilden houden. Seizoenen daarna was het probleem zo goed als mogelijk opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:40 



 
Profiel   

Dat het niet meer mogelijk is om te regelen als men er pas mee komt als de voorlopige startlijst al gepubliceerd is vind ik een hele logische.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:54 



 
Profiel   

Hoe doen de wedstrijdsecretariaten het met betrekking tot jury's vragen?

Vragen jullie per wedstrijd of sturen jullie een schema met alle concoursen en dat jury's zelf kunnen aangeven wanneer ze zouden willen komen?

Wat werkt voor jullie prettig? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 17:35 



 
Profiel   

Wij benaderen per wedstrijd.

De jury weet dan zeker als ze ja zeggen dat ze dan ook daadwerkelijk jureren. Als je iedereen laat inschrijven op een algemene kalender is het vaak zo dat ze allemaal op dezelfde dag kunnen en dan moet je dus weer afbellen en andere dagen blijven open en daar moet je dan weer achteraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 18:42 



 
Profiel   

x_Milou schreef
Wat zouden jullie doen met het verzoek 'graag achteraan in de rubriek'?
Zonder dat er verder een reden wordt opgegeven. Als mensen aangeven dat paard voor de eerste keer mee op wedstrijd gaat of ze moeten eerst werken oid, dan ben ik er helemaal voor om ze een startplek naar keuze te geven. Maar dit voelt voor mij toch niet helemaal fair, iemand moet zich 'opofferen' om als eerste te starten..


Ik heb de laatste wedstrijd om te proberen neergezet dat tijdsvoorkeuren niet in behandeling worden genomen, om eens te kijken hoe daarop gereageerd werd. Bij ons liep het op een gegeven moment de spuigaten uit met ruiters die zich inschrijven voor een wedstrijd op zondag vanaf 9 uur, maar niemand in de rubriek die om 9 uur wil starten. Of een wedstrijd tot 22 uur en niemand die na 21 uur wil rijden. Ja, dat gaat dus niet.

Had deze wedstrijd wel wat minder inschrijvingen, dus ga vanaf september zoeken naar een middenweg (net de laatste indoor gehad). Misschien zoals hierboven wordt gezegd dat verzoeken bij inschrijving wel overwogen worden. Ga sowieso een hoop anders doen vanaf september als ik hier zo een beetje mee lees... wij zijn veel te lief :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 22:07 



 
Profiel   

Persoonlijk, ik wil ook niet rond 22:00 starten, eer dat je paard op stal staat en je naar huis kan is het 24:00 geweest. als ik rond die tijd moet starten zeg ik af, dan maar betalen. Ik kom dan waarschijnlijk niet eens meer het stalterrein op, mijn staleigenaar wil ook zijn rust en de wekker gaat erg vroeg voor hun. Trouwens ook die van mij.
Persoonlijk vind ik die tijden niet leuk meer voor hobby, maar waarschijnlijk zijn er ook mensen die dan wel graag starten. Mag ik vragen waarom jullie tot zo laat doorgaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 23:04 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Persoonlijk, ik wil ook niet rond 22:00 starten, eer dat je paard op stal staat en je naar huis kan is het 24:00 geweest. als ik rond die tijd moet starten zeg ik af, dan maar betalen. Ik kom dan waarschijnlijk niet eens meer het stalterrein op, mijn staleigenaar wil ook zijn rust en de wekker gaat erg vroeg voor hun. Trouwens ook die van mij.
Persoonlijk vind ik die tijden niet leuk meer voor hobby, maar waarschijnlijk zijn er ook mensen die dan wel graag starten. Mag ik vragen waarom jullie tot zo laat doorgaan?


Hier hetzelfde als deelnemer en dat ervaar ik als secretariaat ook.

Wij hebben in de zomer 6 maandagavond wedstrijden. Deze waren voorheen tot ongeveer 2130.
Voor onszelf ook niet relaxed.

We starten om 1600 met de DE pony’s, aansluitend de paarden en dan tot ongeveer 2030/2045.
Bij het vraagprogramma staat met welke paarden klasse we beginnen na de pony’s. Dat wisselt per wedstrijd.

Sporadisch iemand bij inschrijven die niet vroeg kan, maar die krijgen dan mail met dat ik het pas weet wanneer ik alle inschrijvingen heb.

Heb 90 starts per avond en ik denk 3 mailtjes met een vraag over de tijd.

Maar organiseren dit al een aantal jaar en ze zijn behoorlijk opgevoed haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-23 07:33 



 
Profiel   

Het verbaast mij altijd als wedstrijden om 09.00 beginnen en om 14.30 stoppen. Als er dan weinig inschrijvingen zijn, waarom niet een uurtje later beginnen.
Zo laat starten vind ik ook niet grappig. Zeker in de winter bij kou en gladheid op de weg. Bij de Nieuwe heuvel in Lunteren gaan ze zelfs rustig door tot 23.30. Ik heb zelfs wel eens om 00.30 op de startlijst gestaan. Aangezien dat niet de dag is dat ik heb ingeschreven vond ik dat een prima reden om af te melden.

Juryleden zou ik ook per wedstrijd regelen. Om de reden die al is genoemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 07:23 



 
Profiel   

Grappig Janna, ik als jury begin liever om 9u en ben om 13u klaar want dan heb ik nog iets aan mijn dag. Begin je om tien uur kan ik ervoor niks en erna ook amper. Dus dat is bijvoorbeeld bij ons de reden dat we overdag gewoon om 9u starten.

Maar voor dit seizoen heb ik vrijwel alleen avondwedstrijden gepland en die starten tot half 9. Voordat iedereen weg is en opgeruimd, is het laat zat. Zowel voor de deelnemers als voor de vrijwilligers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:38 



 
Profiel   

Onze avonden duren tot 22u maar probeer dan wel wat clubleden of mensen die dichtbij staan aan het einde te plaatsen. Onze clubleden duren ook tot 22u. Ik denk dat als je altijd in de avond rijd het ook niet erg is, krijg meer de opmerking niet te vroeg starten …
Zelf rijd ik altijd in de ochtend en wil ook niet s avonds starten. Daar houd ik ook rekening mee met inschrijven. Idd zoals bij de nieuwe heuvel vind ik het veel te laat maar schijnbaar genoeg mensen die dat niet erg vinden . Volgens mij zitten ze bijna altijd wel vol. Het verbaasd me toch altijd weer dat alle dagdelen vol zitten. Schijnbaar is er voor iedere tijd wel een ruiter te vinden die dan wil starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 17:48 



 
Profiel   

heb ik goed begrepen dat als ik minder dan 8 deelnemers in de rubriek klasse B categorie C/D/E heb ik klasse B cat A/B in handicap mag laten rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:18 



 
Profiel   

sa80 schreef
heb ik goed begrepen dat als ik minder dan 8 deelnemers in de rubriek klasse B categorie C/D/E heb ik klasse B cat A/B in handicap mag laten rijden?


Je wilt A/B-B en C/D/E-B in handicap laten verrijden? Dat mag niet.
Je mag wel A/B-B en A/B-L1 in handicap met elkaar laten rijden. Idem aan de C/D/E groep.


[ img ]

Nieuw hierin is dat je A en C pony's en C en E pony's mag samenvoegen. Maar dit is ongeacht het aantal deelnemers.

Vind overigens dat de A-C combinatie heel bijzonder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:34 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
sa80 schreef
heb ik goed begrepen dat als ik minder dan 8 deelnemers in de rubriek klasse B categorie C/D/E heb ik klasse B cat A/B in handicap mag laten rijden?


Je wilt A/B-B en C/D/E-B in handicap laten verrijden? Dat mag niet.


[ [url=m/siY31j.png]Afbeelding[/url] ]

Nieuw hierin is dat je A en C pony's en C en E pony's mag samenvoegen. Maar dit is ongeacht het aantal deelnemers.

Vind overigens dat de A-C combinatie heel bijzonder is.


Als ik puntje 4 bekijk dan lijkt het dat het wel mag toch? Althans zo lees ik het...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:40 



 
Profiel   

Ik lees het zelf niet zo. Je zou er de KNHS voor kunnen bellen, maar het lijkt met niet wenselijk.

Maar waarom zou je A t/m E in een rubriek willen laten verrijden? Krijg je kinderen van 6 zonder ervaring tegenover 17 jarige. Dat gaat echt voor niemand leuk zijn en voor de jury ontzettend onhandig jureren.

Je wilt de jonge kleine kinderen toch graag positief kennis laten maken met de sport en zo kun je de oudere kinderen weer niet beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:42 



 
Profiel   

[ img ]

Hier staat het anders uitgelegd.

De in handicap verreden lassen moeten wel beide in dezelfde categorie zijn samengevoegd.

Maar voor zekerheid moet je de KNHS even bellen. Ik maak bij ponswedstrijden nooit gebruik van het in handicap rijden. Voor die paar extra prijsjes hoeven we het niet te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:46 



 
Profiel   

Citaat
Als ik puntje 4 bekijk dan lijkt het dat het wel mag toch? Althans zo lees ik het...


Nee punt vier slaat op het samenvoegen van bijvoorbeeld L1BC met L2BC

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:51 



 
Profiel   

dankjewel! ik zie nu inderdaad dat het niet mag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 70 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen