Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 66 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

De enige opmerking die ik weet van verschillende kennissen die met springzadel reden (tot en met het m2) was dat ze niet in springhouding moesten zitten. Was ook zo, en net zo kort zitten als in parcours, maar ook wat lichter en voorover zitten. Had dus weinig te maken met zadel, maar alleen met houding en zit. Verder krijgen ze allemaal geen opmerkingen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 07:15 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Babootje schreef
Zijn er nog mensen die op 7 april bij De Braassem starten?


Ik zit nog te twijfelen, lijkt me namelijk handig om een keertje outdoor dressuur gestart te hebben voordat we een proefje buiten met de eventing moeten rijden en het is lekker dichtbij :)

Maar heb nog geen dressuurzadel en voel me daar in het L toch een beetje lomp mee :')


Joh gewoon gaan. Ik had dressuurde altijd met de springpaarden. Eentje was zo fijn dat ik daarmee M2 gereden heb met mijn springzadel. Geen enkel probleem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 07:51 



 
Profiel   

Gewoon doen! Ik kom in 't M inderdaad ook nog mensen tegen met springzadel, zolang je "gewoon" goed kan zitten/je houding goed is is er idd niks aan de hand :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:27 



 
Profiel   

Ik zou ook gewoon gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:32 



 
Profiel   

Ik heb ook in het l2/ m nog met springzadel gereden en dat op een Tinker.. ze groeide zo snel uit de zadels.. zat prima, paard liep er fijn onder,, bij een paard met meer beweging zal dat iets meer een uitdaging zijn maar ik zou er wel om starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:37 



 
Profiel   

Nou met zulke aanmoediging moet ik me waarschijnlijk toch maar inschrijven :D kijk nog ff hoe het in de les gsst.

@Charmaine oh grappig, ik heb hier in de buurt nog nooit iemand met spring of vzh zadel gezien, alleen echte diehard dressuurmutsen ;)

MyWishMax schreef
De enige opmerking die ik weet van verschillende kennissen die met springzadel reden (tot en met het m2) was dat ze niet in springhouding moesten zitten. Was ook zo, en net zo kort zitten als in parcours, maar ook wat lichter en voorover zitten. Had dus weinig te maken met zadel, maar alleen met houding en zit. Verder krijgen ze allemaal geen opmerkingen.


Dat vind ik dus best een uitdaging. Nog nooit en opmerking over mijn beenligging gehad (logisch ook, want iets korter en met been meer naar voren zitten is gewoon correct in zulk zadel) maar mijn bovenlichaam valt toch automatisch terug in de springhouding. Ofwel in mijn geval hangen boven het paard :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 10:21 



 
Profiel   

hey stille meelezer komt uit een hoekje.

ik ga zondag weer starten :)

afgelopen week weer voor het eerst gestart en het ging super goed. we komen al mooi in de buurt van een winstpunt :)
nu nog de punten op de I en we zijn er. :)
Hopelijk kan ik deze week die puntjes nog op de i aanbrengen voor zondag. ben benieuwd :)

fotovan afgelopen zaterdag;

[ img ]

qua starten met springzadel:
zolang je niet gaat doorzitten kan jet geen kwaad. Met doorzitten wordt met een springzadel best wel op de lendenen gedrukt want er zit minder vulling ineen springzadel. verder kan indd alles :) succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 14:23 



 
Profiel   

Ik heb vanochtend ook nog gedressuurd met springzadel, ging pony rijden om eventueel te kopen en zat op het 16 inch springzadel van de 12jarige dochter van de eigenaar.
Ging er in galop bijna voor over af :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:10 



 
Profiel   

vraagje. van iemand zonder bokt.

Ze heeft een paard gekocht ZLL met 2 winstpunten.
Ze heeft zelf met haar vorige paard Z2 gestart met 1 winstpunt.

Kan ze dit paard zelf gelijk in de ZZL starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:20 



 
Profiel   

splenius schreef
vraagje. van iemand zonder bokt.

Ze heeft een paard gekocht ZLL met 2 winstpunten.
Ze heeft zelf met haar vorige paard Z2 gestart met 1 winstpunt.

Kan ze dit paard zelf gelijk in de ZZL starten.


Als zij nooit zz licht gestart heeft niet. Je moet de hoogste gezamenlijke klasse, dus Z2 of 1 klasse lager.
Je mag niet iets hogere starten, omdat het paard dat gelopen heeft, je moet het zelf ook gereden hebben. Dat is toch heel logisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:27 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Je mag niet iets hogere starten, omdat het paard dat gelopen heeft, je moet het zelf ook gereden hebben. Dat is toch heel logisch?


Dat inderdaad :) Anders zou het met name in springen en eventing ineens levensgevaarlijk worden want je komt er heel veel amateurs op allerlei leermeesters tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:34 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
splenius schreef
vraagje. van iemand zonder bokt.

Ze heeft een paard gekocht ZLL met 2 winstpunten.
Ze heeft zelf met haar vorige paard Z2 gestart met 1 winstpunt.

Kan ze dit paard zelf gelijk in de ZZL starten.


Als zij nooit zz licht gestart heeft niet. Je moet de hoogste gezamenlijke klasse, dus Z2 of 1 klasse lager.
Je mag niet iets hogere starten, omdat het paard dat gelopen heeft, je moet het zelf ook gereden hebben. Dat is toch heel logisch?


Deze ruiter heeft wel bij de pony's hoger dan ZZL gereden maar niet bij de paarden. Daar heeft ze tot Z2 gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:08 



 
Profiel   

Bij de pony's kun je niet hoger dan het Z2. Dus vraag me af wat ze je verteld heeft ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:10 



 
Profiel   

Heeft ze met de pony tussen de paarden subtop gestart dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:32 



 
Profiel   

splenius schreef
vraagje. van iemand zonder bokt.

Ze heeft een paard gekocht ZLL met 2 winstpunten.
Ze heeft zelf met haar vorige paard Z2 gestart met 1 winstpunt.

Kan ze dit paard zelf gelijk in de ZZL starten.


Nee. Z2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:49 



 
Profiel   

ze heeft met haar pony in het buitenland wedstrijden gereden.
Ze komt uit Duitsland en dat was blijkbaar hoger dan Z2.

En vorig jaar in Nederland een paard gestart in de Z2

En nu heeft ze een paard gekocht die loopt ZZL.

Dus vandaar de vraag of ze dit paard dan gelijk ZZL mag starten.

Zo als ik de antwoorden lees zal ze met haar nieuwe paard gewoon in de Z2 moeten starten


Laatst bijgewerkt door splenius op 23-03-23 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:26 



 
Profiel   

splenius schreef
Ze heeft met haar pony subtop gereden. Toen ze 16 jaar was.
Maar is daarna met een paard gestart in de Z2. toen was ze 18 jaar nu is ze 19 jaar.

En nu heeft ze een ZZL paard gekocht.

Dus vandaar de vraag of ze dit nieuw paard wel gelijk in de ZZL mag starten


Nee. Z2.
Er is bij pony’s niks hoger dan Z2. Daar is geen subtop. Alleen FEI/internationaal. Maar dat is nog steeds Z2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:32 



 
Profiel   

Maar kan toch zo zijn dat ze tussen de paarden subtop heeft gestart met de pony in Duitsland? Dan zou je het met de KNHS moeten overleggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:43 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Maar kan toch zo zijn dat ze tussen de paarden subtop heeft gestart met de pony in Duitsland? Dan zou je het met de KNHS moeten overleggen


Ga het ook ff na vragen bij haar of ze bij de paarden heeft gestart in Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:11 



 
Profiel   

zoek even op
"inschalingstabel knhs" op google. Heb je makkelijk overzichtje wat kan en mag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:13 



 
Profiel   

Pony's gaat maar tot Z2, maar hoe het in Duitsland zit weet ik niet. Kan zijn dat ze daar ook hoger mogen tussen de paarden. Dat mag in Nl ook, als ze groot genoeg zijn, maar dan starten ze tussen de paarden. Dan maakt het niet meer uit of het officieel een pony of paard is, dan rijden ze tussen de paarden. En ja, dan kan je hoger rijden.

Maar dan moet ze eerst aantonen dat ze een hoger niveau gereden heeft in het buitenland, dus welk niveau en bewijs van uitslagen oid. Voor Nederland is het hoogste geregistreerde niveau Z2 op dit moment, dus moet ze Z2 starten. Bij bewijs uit Duitsland van hoger niveau moet ze overleggen met de knhs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:34 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Maar kan toch zo zijn dat ze tussen de paarden subtop heeft gestart met de pony in Duitsland? Dan zou je het met de KNHS moeten overleggen


In Nederland kan dit niet onder de 18. Als dit in Duitsland wel kan en ze heeft in de subtop punten gereden toen ze 16 was dan zou ik het voorleggen aan de KNHS. Dan zal ze bewijs moeten leveren van de Duitse sportbond, een uittreksel van sportresultaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:46 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Nynkex01 schreef
Maar kan toch zo zijn dat ze tussen de paarden subtop heeft gestart met de pony in Duitsland? Dan zou je het met de KNHS moeten overleggen


In Nederland kan dit niet onder de 18. Als dit in Duitsland wel kan en ze heeft in de subtop punten gereden toen ze 16 was dan zou ik het voorleggen aan de KNHS. Dan zal ze bewijs moeten leveren van de Duitse sportbond, een uittreksel van sportresultaten.


Kan wel onder de 18 hoor. Je mag met pony gewoon bij de paarden gaan starten. Er zijn zelfs combinaties die internationaal pony's starten en in Nl met pony bij de paarden z2 of zz licht. Maar vanaf je 12e mag je bij de paarden starten. Ook met pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:36 



 
Profiel   

Mag je onder de 18 met je pony bij de paarden starten? Pas vanaf 18 jaar toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:41 



 
Profiel   

Nee hoor, gewoon vanaf je 12e, wanneer je sowieso bij de paarden mag starten.

Citaat
Mag je met een pony ook bij de paarden rijden?
Vanaf het kalenderjaar waarin je 12 jaar wordt mag je met een pony bij de paarden rijden. Hier heb je wel een paardenstartpas voor nodig. Om een paardenstartpas aan te kunnen vragen heb je een lidmaatschap nodig bij de paardenafdeling (de RV) van een KNHS-rijvereniging of FNRS-manege .


Knhs.nl
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 66 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen