Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 281 van de 283 [ 7059 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wedstrijd springende bokkers II

 
Profiel   

gomir schreef
Netjes! Nu intermediair 2 starten?

Die vergelijking snap ik wel! Hoop dat mijn zusje er veel plezier van krijgt!
Ik hoop het ook maar als het een Idena is dan kan het bijna niet anders.

Nee joh, dit was ook PSG. Zit wel te twijfelen om de volgende keer Inter 1 te starten. De proef is wel echt anders maar ik vind hele piro's makkelijker en tellen tot 4 in m'n wissels is ook te moeilijk ;) Dit was de 4e keer ooit deze proef en 2e punt dus het gaat al hard zat.

Bedankt Lithya, ik besef het zelf ook niet helemaal geloof ik. Nooit verwacht dat ik er nog plezier in zou hebben ook.

Ik weet dat het een springtopic is maar mochten jullie de proef willen zien.... https://youtu.be/SUZlXnIyWpU
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:27 



 
Profiel   

Hij beheerst de levade ook al!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 19:56 



 
Profiel   

Haha ja, jury kan het alleen niet waarderen. Zo'n moeilijke oefening en dan een 1 er voor krijgen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:08 



 
Profiel   

O ja, PSG en Inter I worden naast elkaar gereden zeker en dan Inter II en de GP.
Ik ben er altijd mee in de war :+ En wel flauw van de jury :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:35 



 
Profiel   

Dat vind ik zo’n nadeel van dressuurjurys. Ze waarderen erg weinig. Die van mij klapte altijd extra van de grond met de wissels. Eerst voor en achter als bonus. Was ook altijd een 2 of 3. Sliding stop op het eind met afgroeten. Mag blij zijn als een vijf wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:54 



 
Profiel   

Respect hoor! Vind het zo knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 09:22 



 
Profiel   

@gomir klopt! inter 1 is wel te doen, inter 2 is eigenlijk gewoon een GP proef (vind ik nu)

@Lithya ze waarderen inderdaad weinig. Er wordt ook zo negatief over levades gedaan (stond op m'n briefje 'langdurig in verzet). Ze kunnen het ook positief benaderen; dit paard wil zo graag aan het werk en geeft zichzelf niet de rust om stil te staan.

@Marijkeee ik vind iemand die een mooi rondje springt ook heel erg knap. Dressuur is eigenlijk gewoon oefenen, voelen, denken en wat doorzettingsvermogen. Kan weinig aan fout gaan. Ik vind het aan de andere kant ook wel jammer, ik heb altijd veel plezier in springen gehad maar ik denk dat ik gewoon beter ben in deze tak van sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:43 



 
Profiel   

vibabu schreef
@Marijkeee ik vind iemand die een mooi rondje springt ook heel erg knap. Dressuur is eigenlijk gewoon oefenen, voelen, denken en wat doorzettingsvermogen. Kan weinig aan fout gaan. Ik vind het aan de andere kant ook wel jammer, ik heb altijd veel plezier in springen gehad maar ik denk dat ik gewoon beter ben in deze tak van sport.


Das echt niet waar hoor. Ik oefen braaf, voel, denk en had doorzettingsvermogen. Toch laat hij de laatste tijd steeds nieuwe grappen in de ring zien die nooit getraind zijn :+ Dus beetje minder negatief op je mooie resultaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:31 



 
Profiel   

Hopelijk is de nieuwe spring crack hier zojuist geboren. Merrie werpt altijd wanneer je het niet verwacht. Veulen was er echt net. Nog niet gekeken wat het is. Is een Cayetano uit een Indoctro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 23:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd lithya!
Wat waren jullie overwegingen om voor cayetano te kiezen? Ik overweeg hem ook voor Bella dit jaar, maar kon nog weinig vinden over zijn nakomelingen en het fokkerijtopic hielp ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 23:13 



 
Profiel   

Naast papier en correcte bouw, het karakter. Paarden hebben allemaal een behoorlijk sterk karakter, dan moet de hengst niet nog extra toe gaan voegen. We hebben de amazone gevraagd hoe hij is en die heeft het een en ander verteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 06:31 



 
Profiel   

Dat is goed om te weten!
Ik heb 2 jaar terug ook al eens naar hem gekeken zag ik via de zoekfunctie van bokt. Toen kreeg ik alleen van iemand respons dat hij zelf lastig geweest zou zijn. Maar dat valt dan dus wel mee (en in fit geval verwacht ik eerlijk antwoord van de amazone naar jullie ;) ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:07 



 
Profiel   

gomir schreef
(en in dit geval verwacht ik eerlijk antwoord van de amazone naar jullie ;) ).


Dat mag ik hopen ja. Maar op dit moment is het veulen wel echt een knuffelkont. Komt op je toe. Nog niet eerder gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:45 



 
Profiel   

Hier een hele verdrietige mededeling nog. Ik heb Cas op 27 januari moeten laten gaan door de gevolgen van koliek. Het begon donderdagmiddag de 26e, maar de pijnstillers kwam ze binnen het half uur alweer doorheen. Veel contact gehad met de dierenarts, van alles samen geprobeerd maar i.p.v. beter werd ze alleen maar slechter. Als ik nog wilde opereren moest ik binnen een uur wel de beslissing nemen, alles in me riep dat we deze kans aan moesten grijpen. Maar mijn verstand wist dit ik dit haar niet nog een keer aan kon doen, zo'n grote buikoperatie, denkend aan de complicaties van de eerdere operatie en de gevoeligheid voor koliek die alleen maar toe zou nemen.
Vrijdagochtend heb ik de moeilijkste keuze ooit moeten maken om mijn lieve vriendin, m'n maatje mijn alles te laten gaan. Mijn hart is gebroken, nu ik dit typ stromen de tranen weer rijkelijk. Het voelt nog zo oneerlijk. We hadden samen zoveel doorgemaakt en hebben elkaar overal door heen gesleept, dit had nog niet ten einde mogen komen ;( ;(

[ img ]
Wel hebben we volop genoten van de tijd die ons gegund was na de vorige operatie <3

---
Inmiddels ook wel weer wat leuke ontwikkelingen, ik mis het bezig zijn met paarden en heb het mentaal een stuk zwaarder zonder m'n vriendin.
Na een gek idee wat ik opperde bleek het helemaal niet zo'n gek idee te zijn en al iets waar we blijkbaar beiden aan hadden gedacht.
Morgen ga ik bij Carina een van de 3 jarige ophalen waar ik zo op de grond wel een klik mee heb. Leuk sensibel dier, beetje kat uit de boom kijken maar stiekem heel nieuwgierig ook wel. En compleet anders dan Cas, wat ik voor nu toch wel heel fijn vind. Ze blijft van Carina en ik ga er lekker mee aan de slag en daarna zien we wel :)

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 12:58 



 
Profiel   

Sterkte zeg wat een heftig bericht. En wat fijn dat je zo dan wat afleiding hebt en wat omhanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 16:09 



 
Profiel   

Wat een naar bericht. Carina vertelde al dat je een van haar gaat rijden. Hopelijk worden jullie net zo’n leuke combi als je met cas mocht zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 16:22 



 
Profiel   

Jij boft maar met zo’n zus :P

Ik heb je natuurlijk al een paar keer gesproken maar ook via hier nog sterkte met het verlies van Cas :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 18:57 



 
Profiel   

Wat verdrietig, heel veel sterkte. Maar ook veel succes met je nieuwe topper!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 20:55 



 
Profiel   

Wat enorm verdrietig van Cas! ondanks dat het niet helemaal gaat vervangen is het toch mooi dat je met de 3 jarige aan de slag gaat, een maatje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 07:54 



 
Profiel   

Heb mijn eerste 2 outdoor wedstrijden gehad. 1x ronde in Tolbert. Ging mooi door zonder te kijken, helaas 2 balken welke geheel op mijn conto komen. Vandaag in Warga gestart. Kneep hem wel met die harde wind, eerder was hij dan geheel niet bij de les. 2 sloten, eerder mijn scherprechter, loopt hij 0 naar de finish. Vergat zelf even ergens binnen door te draaien, maar hier allang blij mee. Teller staat op 8, maar gelukkig mogen we lekker in’t 1.20 door cruisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 17:32 



 
Profiel   

Afgelopen weekend weer onze eerste sprongetjes gemaakt. Helaas lag hij afgelopen donderdag op de operatietafel nadat er een deken afgewaaid was van een ander paard. Alle paarden in paniek en die van mij schade…

Het leek een wondje maar helaas toch een gaatje in de peesschede en dat ging ontsteken dus met spoed midden in de nacht alles schoon gemaakt.

Hopelijk loopt de revalidatie voorspoedig. Ik hoor maandag wat de vervolg stappen zijn. Herstel kans is gelukkig 100%

Het springen wilt maar niet lukken bij ons

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 20:42 



 
Profiel   

Och jeetje, dat klinkt wel alsjeblieft domme pech. Hopelijk knap hij voorspoedig op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 20:51 



 
Profiel   

Wat schrikken met Che. Hopen dat het herstel voorspoedig gaat.

Blue had haar sprong verdraaid paar weken terug. Zwelling nam maar niet af dus 2 weken geleden da erbij. Ontsteking rondom het gewricht. Dus ingespoten en aanstaande donderdag controle op de kliniek en we gaan PRP toepassen. Dus hoop dan ook weer op te kunnen bouwen. Ze doet het gelukkig erg goed met paddock rust en blijft relaxed haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 21:24 



 
Profiel   

Ik heb een vraag. Aangezien jullie best wat ervaring en verstand hebben ben ik benieuwd wat jullie aanraden.

Om te beginnen met een korte inleiding en aanleiding: Vos eet slecht, doet ze al jaren dus ik maak me daar niet zoveel zorgen om. Hierover ook contact met veearts gehad overigens en die deelde mijn visie hier over. Ze is fit, slank, gespierd en blij. Ze krijgen bij ons 2x per dag krachtvoer en kuil heeft ze zo ongeveer onbeperkt. Ze krijgt inmiddels per dag en per voerbeurt verschillende porties (de ene keer wat meer muesli en de andere keer wat meer biks) zodat ze toch alles binnenkrijgt maar het gaat moeizaam.
Ik heb eerder al geprobeerd om ander voer te geven (pavo sportmuesli en sportbrok) maar dat bleef ook liggen
Nu zit in te denken om het voer te verminderen overdag en savonds een portie er bij te geven. Omdat er een gigantische hoeveelheid aan mogelijkheden liggen, het ene merk nog beter is dan het andere merk zie ik door de bomen het bos niet meer dus ik ben benieuwd naar wat jullie aanraden. Ze is overigens wel gek op luzerne en grasmix wat wel goed is voor haar maag maar waar volgens mij niet heel veel vitaminen/mineralen in zitten.

Kortom: hebben jullie tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 09:05 



 
Profiel   

Hier een die vooral de winter niet goed uit kwam, iets ander uitgangspunt, maar sinds een paar jaar over op action quality sport en recupe. Na training en concours slobbermash van pavo volgens mij en dan blijft hij in model. Ook wel eens een op merriebrok gezet, vanwege de eiwitten. Het blijft altijd een zoektocht. Succes
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 11:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 281 van de 283 [ 7059 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen