Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 48 [ 1191 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met je pony tussen de paarden starten

 
Profiel   

Laurahh, mijn les ging super. Hij snapt het kunstje steeds beter :) Ik had voor aankomende zaterdag ook weer een les gepland maar die, en de wedstrijd wss ook, heb ik afgezegd. Gisteren een aantal peesjes van de gewrichtjes van mijn linkerhand verrekt en ingescheurd en nu zit ik dus met een dikke zwelling. Ik kan geen vuist maken. Komende 3 tot 4 weken moest ik daar wel rekening mee houden volgens de huisarts, dus voorlopig zijn we uit gedressuurd :\
Gelukkig gaat western wel re-de-lijk en kan ik toch wat rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 14:42 



 
Profiel   

Wat hebben sommige mensen een vooroordeel zeg als je met een Haflinger de ring in komt damnn

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:43 



 
Profiel   

Noisy wat een pech met je hand, gelukkig kun je nog een beetje western rijden. Hopelijk herstel je snel.

SamanthaSato ja sommigen hebben echt een oordeel. Al moet ik zeggen dat het hier in het noorden meestal meevalt, betreft haflingers in de ring. (Gelukkig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:50 



 
Profiel   

Orange schreef
Noisy wat een pech met je hand, gelukkig kun je nog een beetje western rijden. Hopelijk herstel je snel.

SamanthaSato ja sommigen hebben echt een oordeel. Al moet ik zeggen dat het hier in het noorden meestal meevalt, betreft haflingers in de ring. (Gelukkig)


Dit was ook in het noorden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 17:51 



 
Profiel   

SamanthaSato schreef
Wat hebben sommige mensen een vooroordeel zeg als je met een Haflinger de ring in komt damnn

Niet alleen met een Haflinger, ook met andere pony’s. Daarom is dit topic er ook ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:35 



 
Profiel   

SamanthaSato schreef
Wat hebben sommige mensen een vooroordeel zeg als je met een Haflinger de ring in komt damnn


Vertel :D

(Ben al een poosje meelezer, maar kruip even onder mijn steen vandaan, omdat ik wel benieuwd ben waar deze opmerking opeens vandaan komt. Ik schrijf wel eens bij wedstrijden en heb niet die ervaring (ook Noord Nederland hier). Heb een paardachtige pony (krap 1.57), dus vandaar wel geinteresseerd, maar is niet helemaal hetzelfde, omdat ze wel toont als een paard en ik rijd ook (nog) geen wedstrijden. Alsnog een leuk topic en leuke verhalen, daarom lees ik mee :) ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:37 



 
Profiel   

lies schreef
SamanthaSato schreef
Wat hebben sommige mensen een vooroordeel zeg als je met een Haflinger de ring in komt damnn


Vertel :D

(Ben al een poosje meelezer, maar kruip even onder mijn steen vandaan, omdat ik wel benieuwd ben waar deze opmerking opeens vandaan komt. Ik schrijf wel eens bij wedstrijden en heb niet die ervaring (ook Noord Nederland hier). Heb een paardachtige pony (krap 1.57), dus vandaar wel geinteresseerd, maar is niet helemaal hetzelfde, omdat ze wel toont als een paard en ik rijd ook (nog) geen wedstrijden. Alsnog een leuk topic en leuke verhalen, daarom lees ik mee :) ).


Ik was dus mee met een vriendin op wedstrijd.. ik was mee om voor te lezen. Ze is bezig met losrijden en er komen binnen 10 minuten twee mensen naar me toe.. je gaat toch niet met een Haflinger op wedstrijd dat ziet er niet uit en ze kunnen niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:42 



 
Profiel   

Op wedstrijd heb ik alleen een keer gehad dat ik bijna ondersteboven werd gereden in de losrijbaan met mijn haflinger.

Verder heb ik tijdens springles wel eens dat mensen ons onderschatten. Dan krijg ik een opmerking zoals:" wat tilt hij zijn achterbenen goed op". "Mocht je hem ooit verkopen, dan heeft de manege wel interesse". "Mijn paard schrikt van dat gestamp van die haflinger". Bij die laatste opmerking reed ik aan de andere kant van de bak op een haflinger die niet stampt, terwijl haar paard schrok. Daarna hadden we nog een duoles van 45 minuten }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:16 



 
Profiel   

SamanthaSato schreef
SamanthaSato schreef
Wat hebben sommige mensen een vooroordeel zeg als je met een Haflinger de ring in komt damnn


Ik was dus mee met een vriendin op wedstrijd.. ik was mee om voor te lezen. Ze is bezig met losrijden en er komen binnen 10 minuten twee mensen naar me toe.. je gaat toch niet met een Haflinger op wedstrijd dat ziet er niet uit en ze kunnen niks

Ik zou ze aangekeken hebben en vervolgens keihard lachend weggelopen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:18 



 
Profiel   

SamanthaSato schreef
Ik was dus mee met een vriendin op wedstrijd.. ik was mee om voor te lezen. Ze is bezig met losrijden en er komen binnen 10 minuten twee mensen naar me toe.. je gaat toch niet met een Haflinger op wedstrijd dat ziet er niet uit en ze kunnen niks


Ooh, ik dacht dat je bedoelde de jury's.
Wat stom zeg, om zomaar op iemand af te stappen en zoiets te zeggen :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:49 



 
Profiel   

Dat zijn over het algemeen zelf de mensen die nog geen deuk in een pakje boter rijden :j

Ik heb ook eens zoiets gehad bij het losrijden met iemand op een groot paard. Die wilde ons afsnijden. Alleen t paard was bang voor m'n haf :+ karma haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:54 



 
Profiel   

Mijn dochter op haar pony (losrijden voor het M2). Vroegen de mensen op paarden "Wat doet zij daar?"

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:21 



 
Profiel   

Ik heb er eigenlijk nooit last gehad van de mensen eromheen, wel van de juryleden (met mijn vorige haflinger, dat was nou eenmaal een oud type met korte pasjes)

Mijn huidige haflinger die hoger in het bloed staat en een stuk sportiever is heb ik eigenlijk alleen maar hele leuke reacties over gekregen. Nu 1x officieel gestart en reden met 204,5 naar de hoogste score van de dag. Nu rijden we nog "maar" B dus misschien veranderd het nog maar tot nu toe enkel leuke reacties gehad. Ook van mensen die tijdens het inrijden al leuk naar hem vroegen omdat ze hem zo leuk vonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:25 



 

En iedereen weet dat het gebeurt, toch zijn er mensen die dan zeggen: 'welnee dat is je eigen gevoel.' Je eigen keuze is of je je het commentaar aantrekt. Het zal altijd wel zo blijven dat er commentaar is of mensen neerkijken op Haflingers, pony's tussen de paarden... etc. Ik begrijp het ook niet, waarom zou een ander daar 'last' van moeten hebben? Doe lekker je eigen ding met je dressuur-giraffe! :+ Heb aan beide kanten gestaan, al waren de dressuurpaarden in mijn tijd niet de giraffes van nu. Waar ik heel erg om moet lachen is dat als je met een pony of anders dan het KWPN paard start, is dat het soms automatisch gekoppeld wordt aan het budget wat je voor een paard hebt. Het komt niet in mensen op soms dat je liefhebber kan zijn van een bepaald stamboek of ras. En dat zal altijd wel zo blijven denk ik. Het is wat je er zelf mee doet... lekker links laten liggen ook al valt het op en roept het soms ergernis op. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:29 



 
Profiel   

Ik vind het wel grappig, want ik heb daar echt nooit last van gehad. Ik had juist veel complimenten gehad en mensen die het tof vonden om je te zien starten met een pony (welsh Cob). En als ze wel commentaar zouden hebben, zou ik benieuwd zijn of ze dat nog steeds hadden als ik met een oranje lintje naar huis ging :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:11 



 
Profiel   

In de basis heb ik de opmerkingen nooit gehad. Kreeg altijd superpositief commentaar.
Nu ik ZZzwaar rij, is het duidelijk anders. Aanhang die mee is, maakt domme opmerkingen en veel jury's zijn heel negatief. Erg jammer.
Neemt niet weg dat ik gewoon doorrij hoor. Ik wol absoluut in slipjas de ring in kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:48 



 

Ballard_L schreef
Ik vind het wel grappig, want ik heb daar echt nooit last van gehad. Ik had juist veel complimenten gehad en mensen die het tof vonden om je te zien starten met een pony (welsh Cob). En als ze wel commentaar zouden hebben, zou ik benieuwd zijn of ze dat nog steeds hadden als ik met een oranje lintje naar huis ging :P



En zo hoort het ook toch? +:)+ Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, langs de kant. Het gebeurt ook meestal niet recht in het gezicht van degene met een Haflinger of pony (vaak via via). Maar goed, dat maakt ook niet uit, je doet lekker wat je doet met een paard wat jij leuk vindt. Het kan mij intussen mijn an*s oxideren ook; men vindt toch wel wat men vindt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:53 



 
Profiel   

Ballard_L schreef
Ik vind het wel grappig, want ik heb daar echt nooit last van gehad. Ik had juist veel complimenten gehad en mensen die het tof vonden om je te zien starten met een pony (welsh Cob). En als ze wel commentaar zouden hebben, zou ik benieuwd zijn of ze dat nog steeds hadden als ik met een oranje lintje naar huis ging :P


Ik heb met 2 pony’s tussen de paarden gestart, een Connemara van 1.42 en een New Forest van 1.47 en heb inderdaad altijd net zo als jij ervaren Ballard! Sws heel vaak ‘leuke Combinatie’ op mijn protocol gehad. En nooit blikken of commentaar van mede ruiters. Tenminste ik heb het nooit gemerkt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:18 



 

Tja, dan zijn jullie waarschijnlijk zo goed, dat er geen commentaar 'nodig' was. Of je sluit je ervoor af. Het maakt ook niet uit; iedereen staat weleens commentaar te leveren aan de kant van de rijbak, en daar ging het om, of je dat nu hoort of niet, of dat er door anderen onderling over gepraat wordt, het gebeurt. En eerlijk is eerlijk: er wordt vaak neergekeken op bijvoorbeeld een gewoon bewegende Haflinger tussen de paarden. Of je je daar iets van aan moet trekken is een tweede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:40 



 
Profiel   

Ik heb dan een paard (zwarte dressuurhengst), maar ik vind het juist altijd leuk om pony’s en koudbloeden tegen te komen. Sluit zelf ook niet uit dat ik als zijn opvolger voor de sport een E veulen aanschaf in de toekomst. Valkkleur in combinatie met kwaliteit komt toch voornamelijk bij de pony’s voor. Uiteindelijk doe je het voor je eigen plezier, met mijn Haflinger en nu nog steeds rijd ik voor mijzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:46 



 
Profiel   

Hier mag ik ook niet klagen met mijn New Forest pony tussen de paarden. We zijn inmiddels 4x Z1 gestart, de eerste drie keren was het wat aftasten, maar de vierde keer viel alles op zijn plek. Met 215,5 en 224,5 en een derde prijs, doen wij het best leuk tussen het grote dressuurgeweld, al zeg ik het zelf :D
Aankomende zondag mogen wij weer ons beste beentje voor zetten!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:50 



 
Profiel   

Nessie schreef
Uiteindelijk doe je het voor je eigen plezier, met mijn Haflinger en nu nog steeds rijd ik voor mijzelf.

Precies dit!

Mooie prestatie Afkepieteke, mooie pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 21:43 



 
Profiel   

Vanavond laat meegedaan aan de clubkampioenschappen van de vereniging! Als enige haflinger/pony/koudbloed tussen de grote sportpaarden haha
Hele mooie 197 punten gereden en van de 37 deelnemers een 16e plek! Mooie middenmoot :))
Was ook een fotograaf aanwezig die rete gave foto's heeft gemaakt, dus heb alle foto's gekocht :') hier een snelle sneak peak vanaf de laptop
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:18 



 

Top! Echt leuk om te zien/lezen! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:25 



 
Profiel   

SamanthaSato schreef
Ik was dus mee met een vriendin op wedstrijd.. ik was mee om voor te lezen. Ze is bezig met losrijden en er komen binnen 10 minuten twee mensen naar me toe.. je gaat toch niet met een Haflinger op wedstrijd dat ziet er niet uit en ze kunnen niks


Ze bedoelen zeker dat zij er niks mee kunnen? :+

Lesklantje van me reed met haar haflinger heel succesvol 2 wp per proef. Reedt alle luxe paarden er uit..dat vind ik dan stiekem heel erg mooi. :o

Ik ben ooit begonnen op een Fjord in de B als tiener in de jaren 90 en kreeg toen ook veel banketstaaf opmerkingen naar mijn hoofd hoor. Toen was het ook nog helemaal niet normaal (inmiddels zie je gelukkig meer andere rassen) Maar opmerkingen als: wat doe je hier met dat beest herken ik helaas maar al te goed. :(

Zelf vind ik het alleen maar extra knap als iemand met een pony/ paard die wat minder voordelig in elkaar zit toch goed rijdt. Het gaat er om of het dier verbeterd imo, daar is dressuur voor en niet voor spectaculair voorbeenzwaaien op een zwart chique dressuurpaard. (even gechargeerd gezegd)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 48 [ 1191 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen