Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 71 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mede wedstrijdsecetariaten

 
Profiel   

Een andere vraag, hoe doen jullie het met protocollen printen?

Wij hadden sponsoren die op de achterkant van de papieren waren afgedrukt. Dus proef 1 was 2x zelfde wit papier met dezelfde sponsoren en dan proef 2 roze papier met de andere sponsoren.
Nu raakt onze voorraad op en kom ik ook steeds meer dubbelzijdig geprinte protocollen tegen.

Waar kiezen jullie als vereniging voor/ vinden jullie fijn werken? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:10 



 
Profiel   

Wij doen alleen wit papier en dan dubbelzijdig printen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:16 



 
Profiel   

Eerste proef op wit papier, tweede proef op een kleurtje. Makkelijk voor het secretariaat.

Vanaf dit seizoen gaan we dubbelzijdig pinten. Klaar met dat nieten en al dat papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 20:30 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Eerste proef op wit papier, tweede proef op een kleurtje. Makkelijk voor het secretariaat.

Vanaf dit seizoen gaan we dubbelzijdig pinten. Klaar met dat nieten en al dat papier.



hmm oke dat is nog wel een idee om een kleurtje te gebruiken. Thanks voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:54 



 
Profiel   

Setteli schreef
PSvanLot schreef
Eerste proef op wit papier, tweede proef op een kleurtje. Makkelijk voor het secretariaat.

Vanaf dit seizoen gaan we dubbelzijdig pinten. Klaar met dat nieten en al dat papier.



hmm oke dat is nog wel een idee om een kleurtje te gebruiken. Thanks voor de tip!


Op het secretariaat is het altijd druk, en dan is het best moeilijk alle proeven uit elkaar te houden.
Nu gaaf dat eenvoudig omdat ze niet naar de proefnummers hoeven te kijken maar naar de kleur. Is het wat makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 05:57 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Eerste proef op wit papier, tweede proef op een kleurtje. Makkelijk voor het secretariaat.

Vanaf dit seizoen gaan we dubbelzijdig pinten. Klaar met dat nieten en al dat papier.


Ha slim, dat scheelt inderdaad ook weer behoorlijk werk en nietjes :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 06:08 



 
Profiel   

Wij printen sinds afgelopen najaar ook dubbelzijdig. Scheelt echt wel veel papier. En nu de protocollen via het Concoursprogramma ook netjes op volgorde van de startlijst uitgeprint worden is het helemaal fijn. Wij doen de tweede proef ook op pastelkleur papier( neem t meestal mee bij de Action)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 22:55 



 
Profiel   

Ik heb een heerlijk printertje gescoord om dubbelzijdig mee te printen. Wij hebben nooit grote concoursen dus in kleur is niet nodig.

Ik heb een brother HL-L2375DW van rond de 140 euro. Heerlijk ding en snel ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 17:18 



 
Profiel   

hesterve schreef
Wij printen sinds afgelopen najaar ook dubbelzijdig. Scheelt echt wel veel papier. En nu de protocollen via het Concoursprogramma ook netjes op volgorde van de startlijst uitgeprint worden is het helemaal fijn. Wij doen de tweede proef ook op pastelkleur papier( neem t meestal mee bij de Action)


Hoe krijg je dat hij op volgorde van startlijst afdrukt? is dat een speciale instelling of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 15:51 



 
Profiel   

Hey hey,

Ik/wij gaan dit jaar voor het eerst officiele springwedstrijden doen. We werken met equicompetition (we zijn ermee bekend vanwege oefenspringen etc. dus het programma is ons redelijk bekend).

Ik vroeg me alleen of hoe het praktisch gaat met juryleden /secretariaat etc.

ik heb wat vragen:
1. Doen jullie secretariaat qua betalen en secretariaat voor tijd/punten apart iemand voor? En dan de laatste in de jurywagen en voor het betalen etc. op een centrale plek?
2. Doen jullie nog aan last minute bijschrijvingen? Zo ja, laat je die dan op centraal secretariaat toevoegen aan equicompetition zodat ze dat bij de jury ook meteen weten?
3. Hoeveel jury's heb je nodig als je een hele dag wedstrijd hebt? Zijn de juryleden gewend om een hele dag te zijn of doe je per dagdeel? En heb je er meer tegelijk nodig?
4. Hoe zit het met prijzen, is dat ook net als met dressuur met 25%, dus 1 op 4 hebben prijs?

Ik heb vast nog meer vragen, maar dit zijn voor nu even de grootste dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 15:54 



 
Profiel   

JustLizz schreef
hesterve schreef
Wij printen sinds afgelopen najaar ook dubbelzijdig. Scheelt echt wel veel papier. En nu de protocollen via het Concoursprogramma ook netjes op volgorde van de startlijst uitgeprint worden is het helemaal fijn. Wij doen de tweede proef ook op pastelkleur papier( neem t meestal mee bij de Action)


Hoe krijg je dat hij op volgorde van startlijst afdrukt? is dat een speciale instelling of niet?



Op zich printte hij altijd wel de volgorde van de startlijst, alleen als je verschillende klasses in 1 ring had, moest je per klasse genereren en printen.
Maar dit is nu veranderd begrijp ik? Dat je in 1x een hele ring, ongeacht de klasses kan genereren en printen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 15:56 



 
Profiel   

hesterve schreef
Wij printen sinds afgelopen najaar ook dubbelzijdig. Scheelt echt wel veel papier. En nu de protocollen via het Concoursprogramma ook netjes op volgorde van de startlijst uitgeprint worden is het helemaal fijn. Wij doen de tweede proef ook op pastelkleur papier( neem t meestal mee bij de Action)


Hoe krijg je dat hij op volgorde van startlijst afdrukt? is dat een speciale instelling of niet?[/quote]


Op zich printte hij altijd wel de volgorde van de startlijst, alleen als je verschillende klasses in 1 ring had, moest je per klasse genereren en printen.
Maar dit is nu veranderd begrijp ik? Dat je in 1x een hele ring, ongeacht de klasses kan genereren en printen?[/quote]

Ja precies, zolang het zelfde proeven waren ging t idd altijd wel goed :), maar voor mij zou het nieuw zijn als hij de verschillende proeven in 1 ring/rooster ook op volgorde kan uitprinten, dat zou extra geniaal zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 16:01 



 
Profiel   

wij hebben in juni weer wedstrijd, dus ga binnenkort het programma weer updaten en gebruiken. Dan kijk ik gelijk of het printen van 1 ring tegelijk kan. Dat zou zeker geniaal zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 16:03 



 
Profiel   

Wij hebben de wedstrijd in 1 ring en ik gebruik 2 roosters per tijdsblok ( bv vrijdagmiddag van 13 tot 17:30 waar we B t/m M2 verrijden wat allemaal door elkaar start) voor de eerste proef heb ik dan een rooster . Ik selecteer de regels van het rooster en ga dan naar protocollen en kies dan mergen en direct afdrukken. Dan komen ze in de juiste volgorde uit de printer. Dan doe ik gekleurd papier in de printer en ga naar het rooster van proef 2 en doe hetzelfde. Dan hoef ik alleen nog maar de tweede proeven tussen de eerste te stoppen
Je hoeft ze dus niet meer uit te zoeken als de klasses door elkaar verreden worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 19:21 



 
Profiel   

JustLizz schreef
Hey hey,

Ik/wij gaan dit jaar voor het eerst officiele springwedstrijden doen. We werken met equicompetition (we zijn ermee bekend vanwege oefenspringen etc. dus het programma is ons redelijk bekend).

Ik vroeg me alleen of hoe het praktisch gaat met juryleden /secretariaat etc.

ik heb wat vragen:
1. Doen jullie secretariaat qua betalen en secretariaat voor tijd/punten apart iemand voor? En dan de laatste in de jurywagen en voor het betalen etc. op een centrale plek?
2. Doen jullie nog aan last minute bijschrijvingen? Zo ja, laat je die dan op centraal secretariaat toevoegen aan equicompetition zodat ze dat bij de jury ook meteen weten?
3. Hoeveel jury's heb je nodig als je een hele dag wedstrijd hebt? Zijn de juryleden gewend om een hele dag te zijn of doe je per dagdeel? En heb je er meer tegelijk nodig?
4. Hoe zit het met prijzen, is dat ook net als met dressuur met 25%, dus 1 op 4 hebben prijs?

Ik heb vast nog meer vragen, maar dit zijn voor nu even de grootste dingen.


Ik heb geen antwoord op je vragen, maar ik zou je als tip mee willen geven om de eerste keer hulp te vragen van iemand die vaker springwedstrijden organiseert. Springruiters vragen een bepaalde flexibiliteit die je bij dressuur niet nodig hebt en als het tegenvalt, is het heel moeilijk om ze nog eens bij jullie in te laten schrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 20:12 



 
Profiel   

JustLizz schreef
ik heb wat vragen:
1. Doen jullie secretariaat qua betalen en secretariaat voor tijd/punten apart iemand voor? En dan de laatste in de jurywagen en voor het betalen etc. op een centrale plek?

Ja, bij elkaar vaak 3 zelfs:
1 bij de jury's voor het omroepen en punten in voeren
2 op het secretariaat: 1 om het inschrijfgeld te innen, 1 om de wijzigingen in het programma door te voeren, de verzamelstaten te printen en de prijzen te doen

JustLizz schreef
2. Doen jullie nog aan last minute bijschrijvingen? Zo ja, laat je die dan op centraal secretariaat toevoegen aan equicompetition zodat ze dat bij de jury ook meteen weten?

Ja, + deelnemers die andere paarden willen starten, of een andere klasse.
Wij gebruiken concours, maar daar voeren we het inderdaad in. Zorg ook voor goede communicatie met de ringmeester (wij hebben 3 portofoons: secretariaat, jury, ringmeester)

JustLizz schreef
3. Hoeveel jury's heb je nodig als je een hele dag wedstrijd hebt? Zijn de juryleden gewend om een hele dag te zijn of doe je per dagdeel? En heb je er meer tegelijk nodig?

3 jury': 2 in de juryruimte, 1 op het voorterrein. ze wisselen dat af. bij ons komen ze een hele dag.

JustLizz schreef
4. Hoe zit het met prijzen, is dat ook net als met dressuur met 25%, dus 1 op 4 hebben prijs?

1 op 4 inderdaad

En inderdaad wat xMilou zegt. Belangrijk daarbij is ook een goede ringmeester.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 21:33 



 
Profiel   

Vraagje over de nieuwe Bixie proeven.

ipv 6 proeven zijn er nu 8. Ik zie dat 1 en 2 ongeveer gelijk zijn qua niveau aan de oude proeven. Maar 3, 4, 5 en 6 lijken mij ook gelijk aan elkaar. 7 en 8 zijn met galop.
Maar als ik het vraagprogramma moet invullen, welke kies ik dan van 3-4-5-6?? Of schrijf ik alle 8 proeven uit? Wij doen overigens wel 2 proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-23 21:46 



 
Profiel   

Wij hadden alle 8 uitgeschreven: het is nu een soort opeenvolgend/opbouwend iets. dus het idee is dat de kinderen die stapsgewijs doorlopen.
Bij ons deden ze dan vaak twee opvolgende proeven (6 en 7; 1 en 2; dat idee)

Verder let op (als je een uitslag wil maken): ze hebben allemaal een ander totaal aantal punten, dus bij een klassement moet je op percentages doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 09:05 



 
Profiel   

Kelan schreef
Wij hadden alle 8 uitgeschreven: het is nu een soort opeenvolgend/opbouwend iets. dus het idee is dat de kinderen die stapsgewijs doorlopen.
Bij ons deden ze dan vaak twee opvolgende proeven (6 en 7; 1 en 2; dat idee)

Verder let op (als je een uitslag wil maken): ze hebben allemaal een ander totaal aantal punten, dus bij een klassement moet je op percentages doen.


Oke, ga ik ook alle 8 uitschrijven.
Wij maken in principe geen klassement op, bij ons krijgen ze allemaal een prijs en hetzelfde lintje.
Maar zag inderdaad allemaal verschillende punten (om het weer makkelijk te maken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 13:35 



 
Profiel   

Vraagje: is er hier iemand die met equicompetition werkt voor de dressuur en weet hoe ik de dressuur protocollen kan printen.

Wij werken sinds deze maand met equicompetition, met het springen kom ik er aardig uit, maar met dressuur loop ik nog tegen veel dingen aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 13:05 



 
Profiel   

Kom me graag melden hier als nieuw wedstrijdcommissielid. Was zoekende naar een paar zaken. Wellicht kunnen jullie me verder helpen?
Ik was op zoek naar hoogte inschrijfgeld. Ik kan me uit het verleden herinneren dat dat vastgestelde bedragen waren. Nu vind ik er niks over terug. Alleen een advies van 10 euro voor meetmomenten, in de wedstrijdtarievenlijst. Ik kreeg van het bestuur nl de vraag of ons inschrijfgeld (12,50 pa/10,00 po) laag was en evt hoger kon. Hadden opmerking gekregen dat elders starten duurder was.
Prijzenschaal, was toch 1 op 4? Lees ik ook nergens meer terug..
Als je prijzengeld wilt uitkeren, hoe wordt dat dan berekend? Was toch minimaal inschrijfgeldbedrag? Maal...

We geven nu nog eremetaal maar das best achterhaald. Ik wil dus even inventariseren hoe eea financieel uitpakt als we het anders gaan doen. Ook nu extra officials nodig zijn in de vorm van toezichthouders...
We hebben in de zomer 6 maanden lang 1 dressuurwedstrijd per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 15:53 



 
Profiel   

Pas vanaf een bepaald bedrag is er een hoogte vastgesteld qua prijzengeld. Ik vind het startgeld de laatste jaren echt de pan uitrijzen . Vroegah was het 10 gulden startgeld en 50 gulden 1e prijs (dan 40, 30, 20, 10, 10).
Nou weet ik dat de tijden veranderen, maar ik vind 10 euro per proef echt wel de max. En als je hoger gaat moeten de prijzen ook in verhouding zijn. In onze regio hoef ik dan echt niet met een medaille of een beker aan te komen.

Wij hebben nu 9 euro inschrijfgeld voor de paarden, 8 voor de pony's
1e prijs paarden is 25 euro, bij de pony's 15 euro.
Bij de 2e proef geven we gebruiksvoorwerpen. Dat kan variƫren van een deken, tot dekjes, mooie halsters, shampoos o.i.d.
Dit haal ik altijd in de sale en soms gesponsord door een ruitersportzaak.
En ja wij verdienen er gewoon op hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 16:15 



 
Profiel   

Wij kunnen met 10 euro echt niet uit de kosten komen hoor.
Maar dat is overal verschillend natuurlijk. Wij huren een accommodatie, als je een eigen accommodatie hebt is het al anders natuurlijk

We zitten nu op 13 euro. Als prijs gebruiks voorwerpen zelf uitzoeken van de tafel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 16:21 



 
Profiel   

Charmaine schreef
Kom me graag melden hier als nieuw wedstrijdcommissielid. Was zoekende naar een paar zaken. Wellicht kunnen jullie me verder helpen?
Ik was op zoek naar hoogte inschrijfgeld. Ik kan me uit het verleden herinneren dat dat vastgestelde bedragen waren. Nu vind ik er niks over terug. Alleen een advies van 10 euro voor meetmomenten, in de wedstrijdtarievenlijst. Ik kreeg van het bestuur nl de vraag of ons inschrijfgeld (12,50 pa/10,00 po) laag was en evt hoger kon. Hadden opmerking gekregen dat elders starten duurder was.
Prijzenschaal, was toch 1 op 4? Lees ik ook nergens meer terug..
Als je prijzengeld wilt uitkeren, hoe wordt dat dan berekend? Was toch minimaal inschrijfgeldbedrag? Maal...

We geven nu nog eremetaal maar das best achterhaald. Ik wil dus even inventariseren hoe eea financieel uitpakt als we het anders gaan doen. Ook nu extra officials nodig zijn in de vorm van toezichthouders...
We hebben in de zomer 6 maanden lang 1 dressuurwedstrijd per maand.


Wij hebben juist 12,50 als inschrijfgeld bij de paarden. En de meeste wedstrijden waar uk start in de omgeving zitten daar ook op. Dus nee, ik vind het niet laag?
Wel hebben de meeste geen eremetaal meer maar gebruiksartikelen of, zeldzaam, prijzengeld. Maar dat prijzengeld is nooit zo hoog, eigenlijk. Zo even na moeten kijken wat het precies is.

Ik zou dus niet hoger gaan eigenlijk. Lager is ook niet echt meer te vinden hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 19:13 



 
Profiel   

Zou ik hier misschien een vraag mogen stellen betreft organisatie spring wedstrijden?

Vandaag was ik op springwedstrijd en heb het daar ook aan het secretariaat gevraagd, maar de persoon die daar zat, had echt geen idee.

Wat ik zou willen weten, waarom heeft de ene locatie 90cm uitgeschreven als oefenspringen en bij een andere locatie word het als officieel uitgeschreven dat je wel voor wp mee kan rijden?

Degene die ik het vandaag vroeg dacht dat het misschien te maken zou hebben dat ze de uitslagen van die categorie dan ook naar Knhs moeten sturen, maar waarom zou dat dan een probleem zijn als je vanaf 100cm ook gewoon alles door moet sturen (plus dat die klassen vaak nog veel meer deelnemers hebben, dus meer werk?)

Excuus dat ik als ruiter een vraag in dit topic stel, maar het leek me toch wel een juiste plek voor deze vraag.

Alvast bedankt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 20:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 71 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen