[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melis_93
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:13

Fijn dat de proeven meevielen Roosjenat! Dat is zeker een mooie mijlpaal wat jullie toch maar mooi even samen gedaan hebben!
Wat balen van de griep, hopelijk ben je weer snel de oude!

Wij hebben vanochtend ons M2 debuut gehad, 1e proef nog wat teveel rommeltjes en reed zelf een keer verkeerd daar 176,5-2. 2e proef ging fijner, stap-galop ging even mis daar 188,5. Mooi het eerste puntje binnen :) En nu lekker verder sleutelen

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:53

Melissa_93, zo te lezen toch een geslaagd debuut om mee verder te puzzelen. Gefeliciteerd met je winstpunt!

En Anne Loosveld geeft af en toe een gratis masterclass waarvoor je kunt aanmelden. Inderdaad online, als je dat leuk vind moet je even aanmelden voor de nieuwsbrief/volgen op de sociale

En jammer van de regio, maargoed doet niks af van hoe knap jullie samen zijn! Moet ook idd net de proef van je leven zijn die dag.

Kristall loopt wel fijner op het ijzertje ja!

Roosjenat, subtop debuut was echt genieten maar de lat ligt ineens wel een heel stuk hoger. Dus nu hard oefenen om te kijken of we richting die 60% kunnen. Wil nu ook minimaal 2x per maand gaan lessen met hem. Echt wel hulp nodig nu :') als het niet lukt ook prima hoor, we hebben beide nog plezier op wedstrijd en dat is het belangrijkste :D

Leuk zo'n positieve ervaring met de Z1 proeven! Ben je inmiddels al beter en nieuw debuut gepland?

Hier net even slecht qua MS. Hopelijk lukt het morgen weer om Karel te rijden. Die mag maandag ook mee naar les. Na de aanpassingen paste mijn zadel niet meer op Kristall dus dat is wel balen. Dressuurzadel waar ze mee kwam was de vorige keer al afgekeurd. Staat te koop maar komt niemand voor. Hopelijk wil de eigenaar investeren in een zadel. Ik had nog een Wintec veelzijdigheid liggen en die past gelukkig wel dus kan iig doorrijden maar zit zelf met normaal rijden veel liever in een dressuurzadel. Verder gaat ze de 27ste mee naar les, voel aantal dingen en fijn als er iemand meekijkt. Zit dan nog wel met een opbouwschema.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:06

Mooi debuut Melis_93. De kop is er vanaf!

Ook voor jou een mooi debuut urosa! Dat jezelf kunt genieten is het allerbelangrijkste. Die 60% komt nog wel.

Balen dat het nu wat minder gaat. Vind het altijd super knap van je hoe je dit allemaal doet ondanks de MS. Jammer van de 'zadelproblemen', gelukkig kun je wel tijdelijk doortrainen met het veelzijdigheidszadel.


Inmiddels ben ik van de griep af. Miley zaterdag weer voor het eerst opgepakt. Ze voelt op dit moment heel erg fijn aan dus daar ben ik blij mee.

Donderdag hebben we weer voor het eerst privéles. Kunnen we weer even goed aan de slag. Heb ons voor volgende dinsdag opgegeven voor ons Z1 debuut.

melis_93
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 21:57

Urosa inderdaad het plezier is het belangrijkste! En die 60% gaat jullie vast en zeker lukken!
Balen dat je een terugval had met de MS, gaat het inmiddels weer beter?
Hopelijk wil de eigenaresse investeren in een zadel! Een goed en fijn zadel is toch wel heel prettig!

Roosje fijn dat je weer helemaal beter bent! Super dat Miley gelijk weer fijn aanvoelde :)
Heel gaaf dat je komende week je Z1 debuut gaat maken, heel veel plezier alvast!

Wij hebben gisteren weer gestart, een besloten wedstrijd met 4 verenigingen uit de buurt. Ken ging alweer fijner als onze eerste M2 wedstrijd. Keertwendingen blijven nog wel een dingetje, ik ga teveel nadenken en prutsen waardoor ze of veel te groot zijn of niet goed gebogen, daar moeten we echt nog wel flink in aan het sleutelen. 2e proef had ze iets spanning bij zich en daardoor ging 1x de contra mis, maar ook hele fijne stukken erin. We hadden 185,5 en 189,5 in 2x 1e in de gecombineerde M2/Z1 groep :)

Rijd sinds een week of 4 ook 2 paarden van een vriendin tijdelijk tijdens haar zwangerschap twee keer per week. Beide springpaarden die op M/Z niveau springen. Wel heel leuk om zo ook eens andere paarden te rijden en voelen. Zijn beide ook weer compleet andere paarden. Eentje gisteren ook gestart in de L1 impuls rubriek, aanleuning was nog niet helemaal stabiel maar ging verder best netjes, die werd in de impuls rubriek 2x 1e met 184 en 201,5. Vandaag lekker rondje naar buiten geweest met Ken, heerlijk genoten van het zonnetje :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:32

Melissa_93, het ging weer beter tot afgelopen dinsdag. Beetje overleven deze periode. Eigenaar wil investeren in een zadel dus dat is heel fijn :D Kristall afgelopen dinsdag verhuisd en ze is lekker chill op haar nieuwe plek. Vandaag voor het eerst weer rijden.

Gefeliciteerd met je 2 1ste prijzen, keertwending blijft ook een rot oefening vind ik :+ kriebelt het dan ook om ge gaan springen met zulke ervaren paarden? Zou mij wel tof lijken haha. Maar lekker druk zo met 2 paarden erbij! Leuk dat ze het ook zo lekker oppaken dat je gelijk zo'n rubriek kan winnen!

Lief Roosjenat! Gelukkig ben je weer beter en top dat Miley zo fijn gaat! Heb je dinsdag nog gestart?

Hier blij met hoe Karel zich verder ontwikkeld, die ga ik straks weer rijden. Gisteren was de bak bevroren. Maandag met Kristall weer naar les geweest, was wel iets beholpen met de kookwekker vanwege het opbouwschema maar toch fijn kunnen rijden. Ze was wel erg scherp haha.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:49

Gefeliciteerd met de prijzen Melis_93! Leuk ook dat je nu tijdelijk twee paarden extra rijd. Mooie punten gereden!

Fijn dat het steeds beter gaat met Karel Urosa! Wij zijn dinsdag inderdaad nog gaan starten maar een beetje gemengde gevoelens erover.

Ze liep heel fijn maar was wel heet en enthousiast. Daardoor eingelijk bijna alle eenvoudige wissels verprutst. Daarnaast nog wat stomme pruts foutjes.

We zaten nog niet in de buurt van een winstpunt maar ik weet dat we het beter kunnen. Dus we oefenen lekker door! Zondag starten we nog een keer, denk wel HC om de druk eraf te halen.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 16:05

Roosjenat, komt goed! Gewoon lekker door puzzelen. Als die dubbeltellers de mist in gaan keldert je score ook behoorlijk, maar als dat goed gaat kom je automatisch al dichter in de buurt van een winstpunt. Ben je vandaag nog geweest en zoja waar?

Kristall gaat fijn op de nieuwe stalling, al 2x gereden en ik geniet echt van de luxe daar! Zo'n fijne bak, mooie poetsplaats etc, paard op de winterwei als het niet te nat is. Beide blij :D

Karel donderdag fanatiek dressuur getraind en vandaag met balkjes in de weer geweest. Met dressuurzadel (springzadel rijd ik nu Kristall mee dus geen zin in gesleep :+ ) daarom bij balkjes gehouden en kruisje met drafbalkje. Moest wel op 40-50 cm anders bleef hij draven maar ging nog wel prima. Toen de 4 galopbalken op de AC lijn goed gingen eens direct erna een wissel gevraagd en deed ie gewoon. Nu het voornemen om vaker dit soort werk te doen, voor ons beiden goed die afwisseling. En dan misschien van het zomer eens een parcours springen op zo'n impuls hoogte.

Morgen Kristall rijden en daarna op pad met trailer voor nieuwe ijzers en dinsdag weer les met Karel. In dat laatste wel zin, eerste altijd fijn als het weer achter de rug is :o

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:30

urosa schreef:
Roosjenat, komt goed! Gewoon lekker door puzzelen. Als die dubbeltellers de mist in gaan keldert je score ook behoorlijk, maar als dat goed gaat kom je automatisch al dichter in de buurt van een winstpunt. Ben je vandaag nog geweest en zoja waar?

Kristall gaat fijn op de nieuwe stalling, al 2x gereden en ik geniet echt van de luxe daar! Zo'n fijne bak, mooie poetsplaats etc, paard op de winterwei als het niet te nat is. Beide blij :D

Karel donderdag fanatiek dressuur getraind en vandaag met balkjes in de weer geweest. Met dressuurzadel (springzadel rijd ik nu Kristall mee dus geen zin in gesleep :+ ) daarom bij balkjes gehouden en kruisje met drafbalkje. Moest wel op 40-50 cm anders bleef hij draven maar ging nog wel prima. Toen de 4 galopbalken op de AC lijn goed gingen eens direct erna een wissel gevraagd en deed ie gewoon. Nu het voornemen om vaker dit soort werk te doen, voor ons beiden goed die afwisseling. En dan misschien van het zomer eens een parcours springen op zo'n impuls hoogte.

Morgen Kristall rijden en daarna op pad met trailer voor nieuwe ijzers en dinsdag weer les met Karel. In dat laatste wel zin, eerste altijd fijn als het weer achter de rug is :o


Wij zouden gisteren gaan starten in Noord-Sleen maar helaas ben ik zaterdag ziek wakker geworden. Nu blijkt het dat ik corona heb dus onze planning ligt deze week stil.

Wat leuk dat je zo geoefend hebt met de balkjes. Worden ze altijd erg lenig van en natuurlijk een leuke afwisseling op je training. Succes morgen met de les met Karel!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 00:09

Balen Roos, maar hopelijk ben je er niet ziek van!

Urosa is ondanks tegenslag lekker bezig.

Ik heb na mijn laatste wedstrijd in oktober de motivatie om te starten nog niet terug gevonden.
Doe nu wel met mijn bijna 4-jarige mee aan de jonge springpaardenopleiding van de fokvereniging. Ik vind mezelf enorm stoer met een jong paard dat nog weinig kent in zo'n grote bak met andere paarden en dan ook nog springen :+ 4 weken terug zag hij voor het eerst een balk, nu rijden we in de 3de les al een eenvoudig parcoursje rond compleet met hekjes en met sommige oxers op 80 cm ( := ). Uit een lijntje vind ik dat al best ruig, maar zo los over de diagonaal uit galop is dat me spannend zat ;)

melis_93
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:05

Balen Urosa! Heeft dat ook met het wisselende weer te maken? Hopelijk gauw minder last.
Wat fijn dat de eigenaar wil investeren in een zadel, heb je al wat op het oog?
Super dat Kristall gelijk relaxt was op haar nieuwe stal! Waarom was je ook alweer verhuisd?

Ja met die ene zou me dat best leuk lijken, maar ben eigenlijk veel te bang om er wat mee te verprutsen haha. Die andere is best heel heet dus dat sla ik wel over :+ Ik rij ze nu dan 2x per week dressuur en ze heeft een ervaren springruiter die ze 2x per week rijd en ook start in het springen en verder doen ze zelf wat longewerk, prima combi zo. En 2x per week is voor mij ook goed te doen, vaker lukt me ook niet met werk etc

Hoe gaat het opbouwen met Kristall? mag je alweer wat meer 'werk' met haar doen?

Roosjenat de kop is er mooi af, en die foutjes haal je er straks wel weer uit. Het is natuurlijk ook weer even wennen zo in een nieuwe klasse!

Urosa heel fijn dat de nieuwe stal zo goed bevalt! Klinkt heerlijk!
Leuk dat je lekker afwisselend werk hebt gedaan met Karel! Heel leuk dat je ook een BB wedstrijd springen met hem wil gaan doen!
Ik wil het springen ook weer wat meer gaan oppakken, kom er niet altijd mee over om naar springles op de club te gaan, en wil weer wat meer oefenparcoursen pakken, ken vind het zo leuk.
We zouden vanaf vandaag oefenparcours bij de vereniging hebben, maar de bak stond blank :+
Half augustus kunnen we bij de wedstrijd van de vereniging ook 60cm springen, ik heb als doel om die mee te springen :+

Is kristall lastig bij de smid? Of omdat het zo'n gesleep is?

Roosjenat beterschap! Hopelijk knap je gauw op!

Gomir gewoon lekker een keer weer gaan!
Wat super dat je het springen zo snel oppakt met het jonge paard!

Ken gaat fijn :) Afgelopen week mn nieuwe zadel gekregen, andere zadel lag niet meer zo mooi, paar keer wat laten aanpassen maar een keer houd het op. 2x mee gereden nu en zo loopt er heerlijk onder :)
Volgend weekend mag ze weer mee op pad :)

Mochten jullie het leuk vinden, al is het denk ik voor jullie net ver zat, eind maart/begin april hebben we een dressuurwedstrijd met finale bij de vereniging (Haaksbergen)

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:16

Mag ik me weer bij jullie aansluiten? In 2020 heb ik nog meegekletst omdat ik naar M1 debuut aan het werken was. Tot merrie check ligament blessure kreeg. Genezing ging erg slecht het eerste half jaar, waardoor de revalidatie veel vertraging op liep. December 2021 mochten we voor het eerst weer galoperen en dat voorjaar pas weer voor het eerst normaal rijden. Planning was opbouwen qua conditie en kracht en weer te gaan starten in 2022.

Maar we kwamen erachter dat ze een eierstoktumor had en is daar vorig jaar augustus aan geopereerd. We waren dus pas net weer normaal aan het rijden (die tumor zorgde voor extreem gedrag dus rijden was ook lastig en dus minder goed qua opbouwen als gehoopt) en toen lagen we er weer een tijd uit. Nu zijn we vorige week voor het eerst in 2,5 jaar weer gestart in het L2 en heb ik eindelijk ons m1 debuut opgegeven.

2 april hebben we een proefgerichte clinic en 16 april debuut. Durfde nu wel weer mee te komen praten, de afgelopen jaren had ik er flink de ziekte in en vond het meelezen en reageren moeilijk :+ hoe kinderachtig ook.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:25

MWM, welkom weer! Echt heel blij voor jullie dat alle pech nu achter de rug lijkt en je weer lekker kan gaan starten! En vind het niet kinderachtig hoor dat het even lastig mee praten was, logisch. Je wil graag zelf ook gewoon fanatiek kunnen rijden los van alle zorgen die het met zich meebrengt als je paard wat heeft.

melis_93, dat wisselende weer helpt niet, en neurologen weten niet waarom maar februari/maart is vaak een periode dat MS opspeelt. Ik was verhuisd vanwege de betere prijs kwaliteit verhouding en dat mijn vriendinnen daar staan. Begin mei een afspraak staan met een zadelmaker die veel 2de hands zadels heeft van verschillende merken heeft. Heb ik ook mijn zadel voor Karel vandaan :) Qua been gaat het goed, mag steeds meer doen maar nu lijkt ze te headshaken ;( Kristall is makkelijk bij de smid, maar vanwege het gesleep inderdaad.

En leuk dat jij ook meer wilt springen maar herkent dat het soms lastig toe te passen is haha. Tof van je nieuwe zadel, welke heb jij nu?

Gomir, wat leuk zeg die jonge springpaardenopleiding, lijkt me ideaal zo onder begeleiding, ontwikkel je ook lekker snel.

Roosjenat, inmiddels alweer beter en lekker aan het rijden? Nieuwe wedstrijd gepland?

Mijn les van vandaag is afgezegd omdat instructrice ziek is, wel heel jammer want we zouden proefgericht gaan rijden voor de wedstrijd as zondag. We gaan nu naar een binnenbak om vrij te rijden want wat een water. Klaar met alle ellende, wanneer is het voorjaar?

melis_93
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:33

Mywishmax leuk dat je weer mee komt kletsen! Fijn dat jullie weer lekker aan het trainen zijn :D
Helemaal niet kinderachtig, kan ik me maar goed voorstellen met zoveel ellende..

Urosa balen dat de MS zo opspeelt, hopelijk heb je er snel minder last van!
Fijn dat de zadelmaker veel keuze heeft in 2e hands zadels, altijd wel prettig dat je veel verschillende kan proberen.
Fijn dat het been van Kristall de goede kant op gaat, maar wat rot dat ze nu lijkt te headshaken.. Enig idee waar het vandaan komt?

Ik heb nu een N2 zadel. Heb ook heel veel zadels erop gehad met passen, had van dit merk eerst een nieuwe erop liggen, heerlijk zadel maar voor Ken een boommaat te breed. Vervolgens nog wat andere nieuwe en tweede handszadel erop gehad. Ken liep het fijnst onder de N2 en onder een passier Evo, maar twijfelde zelf of ik wel fijn genoeg kon zitten op de passier, waarschijnlijk kwestie van wennen omdat ze het net wat vlakker is qua zit. Van de N2 hadden ze ook nog een tweede handse bij zich in wel de goede maat, en daar liep ze heel fijn onder en kon er zelf ook heel fijn inzitten. Gekozen voor de tweedehandse, geen levertijd en prijstechnisch scheelde het ook wel behoorlijk :+

Balen dat je les niet doorging. Niet normaal he wat een water.. Ik wil ook voorjaar, 20 graden en zon {:}

Wij gaan vanavond sinds lange tijd weer viertal oefenen, eens kijken hoe dat weer gaat :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:18

Schudden komt meestal door een pollenallergie of door een overprikkelde aangezichtszenuw. Dat eerste is beter te behandelen dan het laatste. Ik heb toch al gereageerd in het headshaking topic dus filmpje kan hier ook wel.

Dit was net na het rijden. Onder het zadel deed het wel minder, maar had alsnog ondanks handschoenen wel een blaar ervan. Ook sneu voor haar... Na het binnen afzadelen kon ze wel weer gewoon normaal naar de paddock lopen en ze heeft het dus binnen/op stal helemaal niet en in de paddock/wei ook niet. Misschien wel als ze echt in beweging komt (draf/galop), maar niet met staan en grazen. Ben nu een dagboek aan het aanleggen met alle omstandigheden en cijfer qua headshaken zodat we volgende maand op de kliniek goede informatie hebben. Geef nu fenegriek bij omdat staleigenaresse en stalgenootje daar heel enthousiast over zijn, paard van hun schudde daardoor helemaal niet meer. Hopelijk is het met Kristall ook zo simpel op te lossen maar ben er bang voor na 2 dagen research. Probeer nu komende tijd gewoon te rijden, en mocht ze nog zo erg schudden kijken of neusnetje/vliegennetje helpt of zonder neusriem. Helpt niks, moet ik gewoon stoppen die dag. Want het doet ze echt zeer. Achteraf had ik dus liever gestopt maandag, maar wist ik veel en dacht kijk even of het beter wordt..

Kende N2 nog niet dus denk google even maar ziet er goed uit zeg! En verstandig dat je niet voor de Passier Evo bent gegaan, ik heb 1x een zadel gekocht onder het mom van misschien wen ik wel. Grootste fout ever, het moet eigenlijk gewoon direct goed zitten. Fijn dat het 2de hands kon! Heb ik altijd liever, nieuwe zadels is net zoiets als nieuwe auto's die afschrijving vind ik niet normaal :')

Hoe is viertal gegaan? Gaan jullie voor de hippiade van het zomer?

Gisteren kwamen ze helaas terug op de binnenbak (waren lessen), dus toen hadden we toch thuis aquatraining. Even lekker losgewerkt en een simpele losse wissel, hij voelde fijn. Hopelijk is de bak morgen weer droog zodat ik thuis even aangepast de proef kan doorrijden voor zondag. Mag Karel weer mee, echt zin in ook :D

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:20

MyWishMax, welkom! Gezellig dat je mee gaat kletsen hier :)

Urosa, succes zondag! Ga je in Exloo starten?

Melis_93, leuk zo'n viertal! Hoe ging het?


Wij liggen er weer uit... Na de griep en Corona loopt Miley nu niet lekker. Zit onder de wondjes op haar achterbeen en is ook wat dik. Denken dat ze een trap gehad heeft van een van de andere paarden. Erg balen.. :(

melis_93
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 22:11

Och jee arme Kristall.. Wat gek dat ze dat zo ineens ontwikkelen.
Goed dat je een dagboek bij houd om te kunnen achterhalen hoe en wanneer het gebeurd. Hopelijk is het met een vliegennetje of de fenegriek goed onder controle te houden. Ik duim voor jullie!

Ja ik twijfelde daar ook wel een beetje over, en dan is de aanschaf toch wel iets te prijzig.
Ja het scheelt echt enorm 2e hands of nieuw, en net wat je zegt, de afschrijving gaat echt hard.

Viertal ging zo voor de 1e keer best wel weer goed, wel even weer beetje afstemmen op elkaar maar het viel niet tegen.
Ja plan is wel om de kampioenschappen weer mee te rijden, we hebben de regio komend outdoor op 10 minuten afstand, dus dat is wel leuk om weer mee te doen en wie weet weer te plaatsen voor de Hippiade.

Roosje wat balen dat Miley nu niet fit is.. Hopelijk zijn jullie beide snel weer fit en kunnen jullie weer lekker verder met trainen.

Donderdag een fijne les gereden, bezig geweest met oa de keertwendingen, naar rechts gaan ze inmiddels best prima, maar links blijft wel een dingetje wat vooral aan mij ligt, ik ga teveel prutsen. Ook wat eenvoudige wissels meegepakt, eigenlijk pakt ze die vanuit een wending al best simpel op. Alleen moet ik ze niet teveel vanuit dezelfde wending doen, dan gaat ze iets teveel vooruit denken :+ Op de diagonaal zijn ze nog wat lastiger, die nu met een volte 10 meter erbij in meegepakt.

Deze week staat het oefenparcours weer op de vereniging, vandaag lekker rondje gesprongen. Verdiend zeker nog geen schoonheidsprijs, maar blij met hoe fijn, makkelijk ze rond ging :D
Als het lukt zal ik even een filmpje uploaden.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 18:23

Melis, fijn een nieuw zadel! En helemaal prettig dat tweedehands lukte ;) scheelt toch weer! Ik vind keertwendingen zelf zo moeilijk, ookal heb ik ze toch al veel gereden. Maar iets in mijn hoofd maakt het moeilijk haha. En lekker springen is ook weer fijn, ben wel benieuwd naar filmpje!
Roosjenat, wat balen zeg! Hopelijk zijn jullie beide snel weer helemaal fit en blijven jullie dat.

Vandaag laatste L2 wedstrijd gehad. Vorige keer de 1e keer na 2,5 niks was geen succes door mijn lijf. (Ik heb net als urosa een hele slechte gezondheid alleen andere oorzaak) dus even snel nog een wedstrijd opgegeven. Vandaag ging het een stuk beter. Zijn nog steeds wel dingen die we normaal echt enorm goed konden en die nu nog niet zo goed zijn, maar ook wel hele fijne stukken. Helaas in de 2e proef wat dingen te slordig en storingen nadat de paarden naast de bak de boxen gingen afbreken. Dus storing bij achterwaarts, spanning bij middenstap en omspringen bij terugnemen middengalop beide kanten.
Maar 1e proef 203 punten en 1e plaats en 2e proef 197 en 4e plaats. In beide proeven 9ens en beide proeven een 9 voor harmonie. Jury kwam na de 2e proef nog even kletsen en kregen enorme complimenten over hoe netjes, correct en vriendelijk het gereden was en hoe goed e aanleuning was. Dat is voor mij nog belangrijker als punten, dat jury's ons zo vriendelijk vinden.

Alleen heel grappig. Mijn merrie ks echt een heel simpel dier. Gangen zijn heel vlak en kort eigenlijk, toen we ooit begonnen kreeg ik voor de draf tussen de 5 en de 6. Nu vond de jury de draf echt heel goed en de middendraf in verhouding te weinig. Terwijl die voor ons doen echt heel goed was, alleen de arbeidsdraf wordt ze ruimer en meer van de grond af. Alleen moet ik daar keihard aan werken, dus ik moest wel lachen dat zij de draf zo onwijs goed vond. Toch compliment dat we goed bezig zijn.

Afbeelding

Nu dus een maandje werken aan wat dingen en dan M1 debuut

melis_93
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 22:36

Mywishmax gelukkig ben ik niet de enigste die de keertwendingen zo moeilijk vind :+

Wat balen van je gezondheid.. Groot gelijk dat je nog een keer extra L2 hebt ingeschreven zodat je de klasse fijn kan afsluiten!
Super van je 1e proef! Jammer van de storingen in de 2e proef, maar ondanks de storingen nog hele nette punten en plaatsing! Mooi afsluiting zo van de L2 :)
En zo'n jurycompliment is toch fantastisch!

Wij zijn vandaag ook weer op pad geweest, lekker kunnen rijden :) Travers en keerwendingen nog niet goed genoeg, maar voor nu tevreden mee. 1e proef op de kwartwendingen 6 en 6,5 en travers een 6. 2e proef 5 op de keertwending, dan is een kwartwending toch net weer een stukje makkelijker en de travers 5 en 5,5. stap-galop kan nog wat vloeiender, maar ook hele fijne stukken erin :) Ik zag best een beetje op tegen de 2e proef, 2 volle zijdes travers, slangevoltes in galop maar het viel best mee. We hadden 189,5 en 186,5 en 2x 1e prijs in het M2 :)

Filmpje van gisteren, kwaliteit is wel een beetje achteruit gegaan na het uploaden

melis_93
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 15:43

hoe gaat het hier met iedereen?
Urosa ik zag dat je Almelose ruiterdagen gaat starten? Wellicht dat je de dagen start dat ik jureer, zou leuk zijn! Nog even kijken of ik er zelf start, even bekijken of dat haalbaar is met werk.

Wij zijn gisteren weer gestart, lekker kunnen rijden met nog genoeg verbeterpunten :) 2e proef kregen we wat meer rommeltjes maar ook zeker hele fijne stukken erin. 1e proef gewonnen met 191,5 en de 2e proef 186,5 en middenmoot :) Morgen mogen we nog van start in de finale door het winnen van een proef, kunnen we nog mooi een oefenrondje rijden :D

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:55

Melis_93, klopt! Ik start de maandag en dinsdag, dat zijn de subtop dagen. Zou leuk zijn als we even kunnen meeten :D

Gefeliciteerd met je winstpunten en 1ste prijs! Hoe ging de finale? En de wedstrijd daarvoor ook al gewonnen, jullie zijn lekker on fire in het M2!

Leuk filmpje van het oefenparcours, volgens mij mag het van Kendall wel wat hoger haha. Die huppelt er zo gemakkelijk overheen.

En keertwendingen blijven lastig inderdaad, ik draai ze met Karel veel makkelijker naar links dan naar rechts haha. Leuk dat je ook al naar het Z1 aan het toewerken bent en ze de eenvoudige wissels al wat oppakt! En zag de foto van het viertal langskomen, dat gaat ook alweer lekker volgens mij :)

roosjenat, hoe is het nu met Miley? Weer herstelt?

MWM, lekker hoor om zo de L2 af te sluiten! Jullie beeld is ook super fijn dus snap het helemaal :D

Hier afgelopen woensdag met Kristall naar de kliniek geweest ze is helemaal nagekeken en diagnose voor nu is wel trigeminaal headshaking (overprikkelde aangezichtszenuw), extra getriggerd door UV licht. Ben nu aan het testen met UV vliegenkappen. Er is wel een behandeling voor, maar duur en 50-60% kans. Voor nu kijken we het even aan. Inmiddels doet ze het ook wat op de paddock/wei.

Mijn wedstrijd met Karel van afgelopen zondag was helaas afgelast omdat het terrein nog te nat was door alle regen. Vanmiddag weer lekker op les met hem!

melis_93
Berichten: 69
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:37

Urosa de finale is uitgesteld naar 2e paasdag ivm te natte bodem.
Haha ja het kost haar weinig moeite, ze pakt het springen eigenlijk heel simpel aan
Ja we zijn idd weer gestart met het viertalrijden, eigenlijk nog wat te weinig getraind en niet fitte paarden ertussen waardoor we een pony als reservepaard hadden, maar het was bij eigen vereniging dus wel leuk om dan ook een proef mee te rijden.

Wat balen zeg van Kristall.. Is dat iets wat zo ineens kan komen opzetten? Hopelijk gaan de UV kappen genoeg helpen.. Kan het ook vanzelf weer overgaan?
Jammer dat bij jouw de wedstrijd niet doorging. Wanneer gaan jullie weer op pad?
Heb je fijn kunnen lessen?

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:47

Urosa, balen van Kristall... Hopelijk helpen de UV vliegenkappen! Jammer dat de wedstrijd met Karel niet door ging, maar was ook genoeg regen gevallen vorige week.

Mooie punten Melis_93! Gefeliciteerd met je eerste prijs, leuk dat je ook finale mag rijden :D Succes maandag!


Miley is helaas nog niet beter.. Afgelopen donderdag is ze behandeld en daar kwam uit dat haar rug goed vast zit. Over 3 weken word ze weer behandeld en hopelijk gaat ze dan echt de goede kant op!

Ondertussen ben ik mijn andere paard weer gaan oppakken. Hij heeft 6 maand stil gestaan wegens tijdgebrek, vorig jaar heeft mijn zus hem uitgebracht in het springen en oefencrossen. Nu is het mijn beurt om met hem zijn dressuur debuut te gaan maken. Wordt nog een lange weg maar we hebben alle tijd dus we doen rustig aan.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 16:37

Roosjenat, jammer dat Miley nog niet weer goed loopt. Hopelijk na de volgende behandeling weer fit dan. En leuk dat je het paard weer gaat oppakken, heb je een foto?

melis_93, niet in optimale formatie dus maar voor jullie iig fijn dat je al wat kon oefenen in 4tal!

En ja, headshaking begint vaak rond een jaar of 7 en ze is net 8 geworden. Is helaas niet iets wat weer vanzelf over gaat. Besloten nu eerst niet meer op te stappen, want kan elke keer afstappen en dat is voor ons beiden niet leuk. Als ik met iets normaal kan longeren probeer ik het wel weer. 30 april hebben we een speciale rassen wedstrijd staan in Houten, heel veel zin in! Leuk dagje uit. Les ging erg fijn, wat wezen spelen richting piaffe en passage, instructrice werd er wel enthousiast van. Vanochtend ook weer lekker met hem getraind, hij gaat echt nog steeds vooruit, zo leuk <3 Volgende week vrijdag weer les :D

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 07:13

Roosjenat, wat balen dat ze nog niet goed is! Hopelijk werkt de behandeling goed. Ik ben ook benieuwd naar jouw paard!
Gefeliciteerd met alle punten melis! Zijn toch nette punten, helemaal als je zelf nog genoeg verbeterpunten ziet en weet.
Het blijft balen en oneerlijk urosa...

Hier had ik vorige week een proefgerichte clinic. Heb daar dus meteen een M1 proef gestart, even kijken of we er klaar voor waren. Het was ook van mijn eigen / nieuwe instructie en ik zei ook tegen haar dat het van haar mening en mijn gevoel afhing of ik de 16e mijn debuut ga maken. Ik wil wel gewoon winst kunnen rijden, tuurlijk kan er altijd was misgaan, maar als ik normaal geen winst zou kunnen halen blijf ik liever nog even thuis. Het was iig een goede oefening, prachtig weer qua zon maar nog erg koud natuurlijk. We moesten buiten inrijden en helaas lukt mij dat niet met lijf, dus 15 minuten ingereden en verder op het erf gestapt, een beetje uit de wind. Normaal rijden we 3 kwartier los, zodat ik tussendoor nog even kan stappen want een half uur losrijden en 2 proeven red ik niet. Maar half uur hebben we wel nodig om echt fijn los te worden en alle onderdelen goed te kunnen rijden.

Proefje ging niet verkeerd, net niet los genoeg waardoor de aanleuning net wat minder mooi was als normaal en paar slordigheden zoals halsstrekken niet zo goed en middenstap ook niet. Dat zijn normaal onze beste onderdelen, waarbij halsstrekken regelmatig 9ens zijn, ipv een 6je. Ook middenstap is vaak wel een 7,5 tot 8. En laatste galopstuk was erg slecht, middengalop redelijk voor ons doen, maar de hoek daarna toen we de halve grote volte op moesten sprong ze eerst achter over en toen volledig. Moest haar dus terugnemen en opnieuw aanspringen om de contra volte te rijden, maar had voor mijn gevoel niet genoeg tijd daarvoor dus een extra volte gedraaid. En toen viel ze ook nog uit de contra waardoor die volte ook verprutst was en overgang zelf ook :')
Dat waren dus 3 4en achter elkaar en een min 2.

Maar we hadden wel 190 punten min 2 dus uiteindelijk 188. En de opmerking dat dat debuut gewoon echt goed moet komen, vooral als ik dan wel normaal kan inrijden. Die min 2 en 3 4en waren echt niet nodig en halsstrekken is echt altijd beter. Plus nog de kleine dingen die beter zijn als we beide los zijn zoals aanleuning maar ook houding en zit. Dus ik heb er vertrouwen in! Stukje les erna ging ook fijn en afgelopen woensdag daar verder mee gegaan. Merrie vindt het erg zwaar maar doet echt enorm haar best en we gaan echt ineens met sprongen vooruit. 3 maanden geleden durfde ik nog niet eens L2 te gaan starten, zo lastig was het af en toe.

Maar eerst gaan we maandag op buitenrit, een georganiseerde rit met stops onderweg met hapjes :D

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:41

Leuk zo'n rassenwedstrijd Urosa! Verstanding besluit om even niet meer te gaan rijden met Kristall. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Nette punten MyWishMax! Altijd fijn zo'n clinic om de proeven te kunnen oefenen, geeft toch wat extra vertrouwen voor het debuut. Veel plezier maandag, hopelijk hebben jullie er mooi weer bij :)


Heb niet zulke hele mooie foto's van hem hoor maar dit is hem haha.

Afbeelding

Vandaag voor het eerst gegaloppeerd met hem. Op het begin was hij wat stug maar daar hem fijn door kunnen rijden dus heerlijk afgesloten. Morgen gaan we het trailerladen oefenen en dan kan hij binnenkort meer naar de clubles. :D