Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 89 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2023

 
Profiel   

PSvanLot schreef
Mijn wedstrijd was niet veel. In eerste proef -2/-4 en tweede proef -2.

Beide keren 59.?? procent. Niets waard. Hard oefenen op mijn fouten en 17 juni nogmaals


Dat is jammer. Volgende keer beter. Het is vaak weer even inkomen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:36 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
PSvanLot schreef
Mijn wedstrijd was niet veel. In eerste proef -2/-4 en tweede proef -2.

Beide keren 59.?? procent. Niets waard. Hard oefenen op mijn fouten en 17 juni nogmaals


Dat is jammer. Volgende keer beter. Het is vaak weer even inkomen.


Daar ben ik bang voor idd. Pas weer een week of 3 echt aan het trainen op niveau en net te weinig geoefend en de proeven niet vooraf gereden.
Chauffeur moet gewoon beter haar best doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:54 



 
Profiel   

vindt ik sws altijd eventjes inkomen weer na wedstrijdpauze haha
dan rij ik ook nog vaak verkeerd haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:12 



 
Profiel   

Iedereen gefeliciteerd met de punten van afgelopen weekend.
Hier hard aan het trainen voor het L2 maar wil de regio nog L1 mee rijden. Paard snapt correct achteruit onder de man niet goed, dus tot die tijd nog geen L2 starten.

Volgende week voor het eerst sinds een jaar weer oefenspringen en parcour. Laatste keer starten eindigde dat in een flinke valpartij met flinke blessure en angst. Dus even duimen draaien dat er nu in iedergeval lekker rondje kunnen meedoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:34 



 
Profiel   

Roulette_ schreef
Mooie punten zie ik voorbij komen, goed gedaan allemaal!

Wat jammer, Fly, dat Henk het allemaal zo spannend vind. Nu je zegt dat hij van een paar weken vakantie zo is opgeknapt het crossen misschien ook even laten rusten en later weer proberen? Zo zielig als t paard het spannend blijft vinden…

Welkom Lumi! Fijn dat je onder zadel erheen kunt, heb je veel in de buurt waar je dan kunt starten? Zie het hier vanaf stal ook veel, mensen die onder zadel op wedstrijd gaan (allemaal naar dezelfde locatie zo’n 10 minuten verderop - deden wij dan weer nooit, Eva is zo’n muts die over de weg gaan heel spannend vind)


Echt in de buurt is het niet, maar pony heeft zo'n goede conditie dat ze 10km nog met twee vingers in de neus doet, en dan ook nog helemaal niet moe is voor de proef

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 21:06 



 
Profiel   

Ik heb net mn avondeten op nadat ik vanmorgen half 7 van huis ging. Dus vlugge bijlees :') vanavond proef voor de jurycursus gereden, altijd leuk en blij dat er nog altijd mensen zijn die zich willen inzetten voor onze sport!

Gefeliciteerd met de mooie ervaringen en punten die voorbij komen! En een aantal die weer routine moeten krijgen, dat komt hopelijk snel weer voor elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 21:24 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? Ik ben momenteel B+5 met onze haflinger. Super leuk hoe goed ze het doet, Lumi zegt het al, pony heeft elke keer een prijs meegenomen :D ze vindt het zelf ook zo leuk, zodra je de ring in rijdt gaat ze echt helemaal aan (met het risico dat ze in de overgangen terug wat door wil denderen, maar ze weet dan echt dat het showtime is).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:53 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Haha, dit was selectie voor de chio zuid holland cup. Dus dan komen alle profs meerijden voor hun vereniging en heb je erg veel lichte en zware tour ruiters die rondje basis mee rijden. Degene die je eigenlijk niet ziet, behalve op kampioenschappen. De verenigingen die in de top 3 eindigen mogen ook echt op het chio rotterdam rijden, dus vrij populaire wedstrijd. Daarom was 9e met onze vereniging ook al erg netjes.

Die wei scheelt een hoop weer he? Gelukkig is hij weer zijn normale zelf. Wel lastig met crossen zeg, wat zeggen de instructeurs erover?


Ik word zenuwachtig alleen van het lezen ;) zo tussen de profs starten lijkt me echt heel erg confronterend, zeker als je met een heel gewoontjes paard aan komt lopen. Dus 9de plek is echt super netjes! Nogmaals gefeliciteerd :)

De wei is echt een wereld van verschil ja :P dat is ook nog dat we te maken hadden met nasleep van het hele blessure/boxrustverhaal afgelopen winter, denk dat het in normale omstandigheden minder heftig zou zijn geweest. Maar goed, we hebben het overleefd en ik durf nog steeds op mijn paard te kruipen.

Mbt crossen krijg ik te horen dat ik me niet zo moet aanstellen en niet zo'n pessimist zijn :+ want paarden worden allemaal niet wedstrijd klaar geboren en het kost gewoon tijd en oefening. Nou op zich logisch maar ik ben een matige amateur en dan twijfel ik een beetje of ik de juiste persoon ben om mijn paard erdoorheen te helpen :o (iets met groen, groen en blauw zeg maar).

Ik vind het best een lastig verhaal, het is 100% zeker een schat van een paard maar tegelijkertijd niet echt een bepaald dapper dier, met dressuur en springen ook niet. En thuis is die ook maar zo, hangt er een deken te drogen naast de ingang van de binnenbak oid dan gaat meneer briesend in draf met staart erop naar binnen :Y) Na ja het is een van die paarden ;) en ik vind het enorm moeilijk om hem enerzijds ruimte te geven om bang te mogen zijn maar zonder mee te gaan in die spanning.

Paarden die puur uit boosheid, verzet en frustratie stuiteren zijn 10000x makkelijker te rijden vind ik. Of ik ben stiekem een oud watje aan het worden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:07 



 
Profiel   

Jullie gaan me echt te snel :') Heb wel even alles proberen te lezen! Komen hele goede dingen voorbij! Voor de gene die minder gaan hoop ik dat het snel weer beter gaat :D

@MyWishMax ik vind het heel knap van je!! Ik weet precies hoe het voelt.. wordt er ook al chagrijnig van als ik die lijsten zie.

Voor mij staat in het weekend er weer een op, helaas ook met een behoorlijk aantal profs erin maarja ga me nu niet meer afmelden. Voor 17 juni ook van hetzelfde maar die ga ik uitschrijven. Ga geen 15,- betalen om van te voren al te weten dat ik met de grond gelijk wordt gemaakt _O-

Dan gun ik haar liever wat weekendjes vrij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:45 



 
Profiel   

Iedereen is lekker bezig zeg!
Hier even niets tot eind juni. Dan L2 starten.
Verder gewoon beetje springen, crossen en oefenen voor de l2!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:52 



 
Profiel   

Haha discodipp, ik had er normaal geen last van want deze mensen mogen geen B of L meer rijden. En zie je dus ook niet op normale wedstrijden of selecties daar. Plus dat regels voor selecties strenger geworden zijn. Dit seizoen lichte tour of hoger gestart mogen ze niet mee doen tot en met M2. En als je op kampioenschappen meedoet in zz licht mag je geen m1 starten, z2 geen l2 enzovoorts.
Dat was wel eens het frustrerende, want die verdeelsleutel wordt gemaakt op basis van actieve starters, maar op die kampioenschappen komen dan mensen die of nooit in deze regio starten (want wonen tegenwoordig ergens anders) of voor de selecties/ regio even paar paarden van stal halen die verder niet gestart zijn. Dat zal jij ook wel zien, denk ik. Ze horen bij de regio vanwege vereniging, maar er is wel eens commentaar op geweest dat er weinig plekken naar Nk waren omdat er weinig actieve starters waren en dan kwam er zo'n groep profs die alle afvaardigingen haalden. Terwijl als zij meegenomen waren waren er meer plekken geweest. Kom er even niet op hoe het toen uitgelegd werd haha

Maar goed, die ruiters kan je dus regels voor maken. Degene die daar net onder zitten waar jij tegen moet weer niet. Die zijn moeilijk te filteren. Want wanneer reken je iemand als prof?
Ik heb al eens het verwijt gekregen dat het oneerlijk was dat ik in de B en L1 de selecties ging rijden, omdat ik hoger gereden had. Al was het hoogste toen al 10 jaar geleden oid en tussendoor zelfs helemaal niet gereden een aantal jaar. En je hebt stalruiters die nooit hoger komen als het M of Z doordat die paarden dan verkocht worden of doorgaan naar andere ruiter. Die mogen van alles starten maar hebben zelf wel weer ander niveau natuurlijk. Ik snap wel dat de knhs aangeeft dat het amper tot niet te doen is, die scheiding tussen profs en amateurs maken.
Ookal snap ik jou ook dat je uitschrijft. Deze wedstrijd was ooit bedacht om amateurs uit zuid holland op chio te laten rijden, ondertussen is dat niet meer de uitkomst. Behalve dat de selectie wel op dat terrein is en het is gewoon grappig om mee te doen met een team ipv altijd individueel natuurlijk haha. Dus ik deed mee omdat het leuk is en voor de ervaring. Maar je hebt toch al vaker behoorlijk goed gereden op een wedstrijd waar je het niet verwachtte?


Fly_high, ik ken wel aantal eventers die zo reageren op dekens maar uiteindelijk wel goede crossen liepen. Of amper te rijden op buitenrit, maar crosshindernissen geen probleem. Hij gaat met springen en dressuur toch ook beter als je eerst verwacht had? Misschien valt volgend jaar het kwartje nu hij ook weer normaler is in het rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:49 



 
Profiel   

@MWM zou er niet in het vraagprogramma iets kunnen staan van vereniging mag alleen ruiters uit laten komen die nog nooit internationaal gestart zijn? Dan heb je al een groot gedeelte weg denk ik? Beetje net zoals de verenigingskampioenschappen dat dat max tot M1 is voor dressuur.

Denk idd ook dat t betreft kampioenschappen idd een eeuwige discussie blijft, zag hier ergens ooit een vergelijking tussen iemand die ooit 1x een paard van B tot PSG (oid) heeft gereden geen B/L1 etc mag starten maar iemand die nooit verder is gekomen dan M1/M2 maar wel 6 paarden per dag rijdt mag t wel nog allemaal starten. (heb even willekeurige klasses genoemd dus kan zijn dat ik t verkeerd heb, maar gaat om het idee :)).
En idd het gevoel als vereniging is weer heel anders dan individueel starten dus dat is ook leuk voor de verandering hahaha. En nogmaals ik vind je resultaat echt heel knap, ik zou echt heel de nacht ervoor niet slapen met zo'n startlijst hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:31 



 
Profiel   

Als je een wp in het ZZL rijdt mag je zelfs al geen B meer rijden. Hele vreemde regel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:02 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Als je een wp in het ZZL rijdt mag je zelfs al geen B meer rijden. Hele vreemde regel.


Hm ja snap ik wel hoor. B is echt beginnend. En daar hoor je niet meer als je ZZ hebt gereden. Dan is L toch ook helemaal prima om in te beginnen? Dat stelt ook nog weinig voor en is prima om een jong dier ervaring in te laten opdoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:28 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
PSvanLot schreef
Als je een wp in het ZZL rijdt mag je zelfs al geen B meer rijden. Hele vreemde regel.


Hm ja snap ik wel hoor. B is echt beginnend. En daar hoor je niet meer als je ZZ hebt gereden. Dan is L toch ook helemaal prima om in te beginnen? Dat stelt ook nog weinig voor en is prima om een jong dier ervaring in te laten opdoen.


Ik vind het wat anders met meerdere paarden, maar eenmalig met een paard winst in het zzl daar hoef je weinig bijzonder voor te hoeven rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:36 



 
Profiel   

Eens, maar ik vind de B echt voor beginners. De L van licht is voor degenen die al iets meer ervaring hebben. De L1 is niet heel veel meer dan B. Laat de B dan maar echt voor de beginnende ruiter zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:40 



 
Profiel   

Ergens vind ik het een goede regel, ergens ben ik het er niet mee eens.
Dan moet je met de jonkies gelijk L starten terwijl eerst een paar rondjes B misschien wel fijn zijn om mee te beginnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:44 



 
Profiel   

Maar L1 is toch niet zo spannend? Die 5m wijken beledig je een paard niet zomaar mee. En anders houd je m iets langer thuis of doe je een keer een rondje hc. Nee, dan win je geen lintje of beker, maar dat lijkt me in het grote geheel van opleiden het probleem niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:10 



 
Profiel   

Flubberboot schreef
Ergens vind ik het een goede regel, ergens ben ik het er niet mee eens.
Dan moet je met de jonkies gelijk L starten terwijl eerst een paar rondjes B misschien wel fijn zijn om mee te beginnen...


L1 is toch zo goed als gelijk aan B?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:39 



 
Profiel   

Iedereen heeft daar weer een andere mening over. Maar op dit moment is het wel een pijnlijk punt om over de discussiëren want hoe bepaal je nu of iemand wel of niet L/B/M waardig is nog?

Ik vind er wat van, maar heb mij inmiddels ook neergelegd bij dat dit zo is en ook altijd zo zal blijven. Schrijf mij dan lekker uit, laat ze hun feestje houden en ik start lekker ergens anders of gewoon een keertje niet :D

Ik kan nog zo netjes rijden, geen fouten maken oid. Maar buiten de ervaring en het kunnen rondsturen om, heb ik ook nog een paard met ander gangwerk, bouw, kleur en maat. Die valt in het niets bij wat hun van de vrachtwagen af halen.

Dus het is ook niet altijd het niveau wat wringt bij noem het even ‘recreatie ruiters’. Maar ook dat is prima, ik kies dan gewoon eieren voor mijn geld :') :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:27 



 
Profiel   

Maar DD, realiseer jij je ook dat menig recreatie ruiter bij jou kan denken: Oh god, heb je haar weer, ik ben nu kansloos? Jouw scores liegen er ook niet om hoor!
Dus nee, geen vrachtwagen of benenzwaaier misschien, maar er zijn er zat die tegen je opkijken gok ik :D (positief bedoeld dus he!)

Wat niet wegneemt dat ik je overweging snap hoor. Ik vind er ook wat van dat de top 10 L1 op de regio uit profs bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 21:40 



 
Profiel   

Kijk maar eens naar de namen die t NK meerijden / winnen in t L2 tm M2...

Ik rijd met mijn freiberger Duitse L proeven en kan nooit op tegen die giga bewegers. Dat weet ik ook. Rijd lekker voor mezelf en zit er soms niet heel ver achter qua % en.kan nog veel verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 22:15 



 
Profiel   

Ik heb in het verleden wel mee gedaan aan de regiokampioenschappen. Als kind op de pony vond ik het fantastisch en wat was je dan apetrots! Toen was er nog geen KNHS trouwens. Ik reed voor de NKB. Maar met de paarden vond ik het wel leuk, maar niet echt een toevoeging. Dan ga ik liever lekker naar een regionale wedstrijd om ervaring op te doen en puntjes te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 05:35 



 
Profiel   

Met hoe de sport in elkaar zit (ook bijvoorbeeld door het enorme verschil dat je bij 10 winstpunten door mag en pas bij 30 moet) is het niet gek dat je, voor mijn gevoel, minstens twee niveaus verder moet zijn dan je rijdt om een beetje mee te kunnen doen om de serieuze prijzen. Nog los van dat inderdaad zowel bij de ponies als de paarden dezelfde namen wel erg vaak terugkomen als de KNHS de prijswinnaars van de kampioenschappen aan het delen is. Ach, ik heb lol met mijn paard, we genieten van de wedstrijden en ik ben blij dat er in de sport ook genoeg ruimte is om verder te komen zonder dat je ooit ‘moet’ winnen.

Hier gisteren hard gewerkt tijdens les, hard werken dat Z, maar Eva geeft me zo’n fijn gevoel op momenten. Dan voel ik haar echt swingen onder mij en is ze zo fijn los in mijn handen, echt genieten. En heel soms hebben we ook even storing. Vooral als ik teveel tegelijk moet doen; wie heeft verzonnen dat halsstrekken, aanspringen in galop en de eenvoudige wissel zo dicht op elkaar moeten zitten in de proeven…
On that note, iemand van de stang & trens ruiters hier tips hoe je handig en snel de teugels weer op maat kan maken? Dat blijf ik lastig vinden met een dubbele set teugels in mijn handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:25 



 
Profiel   

Degene die op KNHS kampioenschappen in de top 3 rijden zijn veelal geen amateurs.

In Brabant worden selecties gereden voor de BK. Daar komt ook maar een hele kleine groep aan de start.
De charme van de kampioenschappen is er ook wel een beetje vanaf.
Over meerdere dagen verspreid en de knhs kampioenschappen in Ermelo midden in de zomervakantie.

Het is voor ons ruim 1,5 uur rijden en als alle drie de paarden door zouden mogen een moeten we starten op woensdag, vrijdag en zaterdag voor de klasse L2/M1/Z1.

Wie bedenkt zoiets, dat maakt het toch helemaal niet aantrekkelijk voor amateurs?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 89 van de 165 [ 4119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen