Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 48  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met je pony tussen de paarden starten

 
Profiel   

Ik vind het ook juist leuk om te zien dat er steeds meer variatie komt! Vroeger bij de pony’s had ik ook een haflinger, toen was er wel nog veel commentaar.

Al met al heb ik met hem wel de meeste lintjes mee naar huis genomen dan met die andere 4 die hier staan :')

Nu heb ik dan een bonte E pony, en ik dacht wel dat t weer zo zou zijn. Maar ik krijg juist overal te horen ‘oh wat een leuk paardje’. Ook nooit t woordje pony, altijd paardje haha. We nemen eigenlijk altijd wel een lintje mee naar huis en we stonden zelfs 1e in de selectiestanden van de winter.

Ik snap dat commentaar nooit zo goed, laat mensen lekker. En daarbij het is wel hun huisdier waar je t over hebt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:32 



 
Profiel   

Bij mij staat er ook vaak paard op het protocol inderdaad haha. Terwijl hij toch er wel echt ziet als een pony. :D

Dit weekend weer op wedstrijd geweest. Waar we normaal een beetje de kleine wedstrijdjes uitzoeken met meer variatie tussen de paarden dit keer gekozen voor een wat grotere wedstrijd. Kwam de bak losrij bak in tussen letterlijk alleen maar grote zwarte dressuurpaarden haha. Dan val je toch wel ietsje op met je palomino pony, 1 paard durfde zelfs niet langs mij. :')

2 puntjes in de L1 gereden. Bij de 2e proef 180 punten maar het leek erop alsof ik eigenlijk 179,5 had gereden maar ze het toch winstpunt waardig vonden en ergens een half puntje bij hadden gegeven. Dat vind ik dan wel weer heel tof en vriendelijk gejureerd! Ook stond er op mijn protocol dat mijn paard zo’n gave kleur had. Zo kan het dus ook gaan. :D

Al heb ik ook anders meegemaakt hoor! Maar probeer mij altijd goed te bedenken dat ik er voor mezelf ben en ik gewoon een hele leuke pony onder mijn kont heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 08:39 



 
Profiel   

Dat is juist kicken vind ik, met je palomino tussen al dat (saaie) zwart. Dat heb ik met Rudi ook vaak, dan ben ik de enige met een vos.

Mijn hand gaat gelukkig alweer wat beter maar ik ben blij dat ik heb afgemeld voor de 7e. Dat had echt nog niet gegaan. Wel jammer want ik had er ontzettend zin in -O-
Gelukkig heb ik de 10e nog wel een onderlinge Western wedstrijd waar we ons nu op aan het voorbereiden zijn. Ik start 2 onderdelen: Reining (met die stops en spins) en Ranch Riding (soort dressuurproef maar dan voor paarden die op de ranch werken).
Dit zijn onze proeven, of om in de Western te blijven, de patterns :D
Ranch Riding:
[ img ]

Reining:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 09:02 



 
Profiel   

Vorige zondag een keertje niet tussen de paarden gestart, maar wel een wedstrijdje van het stamboek uit.
Super gezellig steeds, gaat ook meer om het plezier dan om het echte wedstrijdgebeuren.
Dressuur, springen en een schrikparcours.



[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Zondag staat de provinciale dressuurdag op het programma, de afsluiter van de winterwerking bij ons.
En daarna een paar weekjes enkel buiterijden denk ik, ik heb even genoeg van het wedstrijdrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 10:04 



 
Profiel   

De jury van vandaag vond Brix erg leuk. Tja, dat is hij ook. Ze zei het wel 3 x, dan gaat je pony hart toch wel van stralen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 19:38 



 
Profiel   

Dat klinkt als dat het een leuke dag is geweest Feelsoproud en inderdaad, soms is het lekker om even geen prestatiedruk te hebben maar lekker lol met je knol :j

Wat leuk rien10!

Wij hebben ons Western wedstrijdje ook overleefd :D 1x 6e in een groep van 24 en 1x 6e in een groep van 12. Het was best een drukke dag en dat vond Rudi soms best lastig. Veel mensen en andere paarden tegelijk, hij keek zijn ogen uit. We hebben weer veel geleerd :)
Deze week moeten we nog 2 online proefjes opnemen waarvoor ik had ingeschreven en daarna gaan we ons voorlopig weer even op de dressuur focussen. Ik hoop dat we dit buitenseizoen de punten voor het L2 bij elkaar rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 20:00 



 
Profiel   

Gisteren in Houten gestart op de Colourfull Dressage Cup. Fijn om in de subtop een keer niet op te vallen met m'n kleine haflingerdame.
Er was erg veel te zien waardoor ze in de 2e proef wat leeg was waardoor er miscommunicatie ontstond. Toen ik ook nog verkeerd reed, was de kans op winst wel verkeken. Gelukkig had ik in m'n 1e proef een mooie dikke 62% gekregen.
Weer trots op m'n meisje.
Zijn er nog meer mensen gestart de afgelopen tijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 06:56 



 
Profiel   

Ik ga volgende week voor 3 weken met vakantie. Dus voor mij even niets. Ik ga wel weer in juni verder, wil einde van het jaar toch wel de L1 uit zijn, al gestart zijn in het L2. Maar ja, niet te hard zeggen he, je weet nooit......

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 08:42 



 
Profiel   

[ img ]

Blijft leuk om te lezen dat jullie zo lekker meedoen allemaal! Hier gezegd ‘heb geen ambitie’ maar nu eenmaal te zijn gestart is het toch wel leuk! Ik tel gewoon mee met m’n pony tussen die paarden en heb alles met winst gereden! Die pony doet het zo goed, zo trots op hem en de jury heeft al paar x als commentaar gegeven pittige maar leuke pony en leuke combinatie. Dus dat te groot zijn waar ik bang voor was heb ik ook los kunnen laten. Hier ben ik wel de enige als volwassenen die mee doet maar nu ik netjes m’n winstpunten rijd krijg ik ineens best veel positief commentaar op ons:)) nog zo veel te leren maar zo leuk om dit proces met die pony te zijn begonnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 09:59 



 
Profiel   

Ik heb echt 0 ambitie. Daardoor ook 0 stress op een wedstrijddag (als ik al dat gedoe om mij heen zie... pfff zenuwen, dat wil ik echt niet meer). Ik heb gewoon een hele leuke dag met mijn dochters leuke pony. Dat is de enige reden dat ik mee doe. Oh nee, ook om te meten hoe het er dressuurmatig voor staat.


Laatst bijgewerkt door rien10 op 01-05-23 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 11:26 



 
Profiel   

Fijn dat je in één proef toch nog goed hebt kunnen scoren Wendeltje. De eerste keer dat ik met Rudi op een groot concours was kerk hij ook zijn ogen uit en door alle spanning gooide hij zelfs zijn tong over het bit in onze tweede proef toen. Dit jaar gaan we weer, eens kijken of hij er nog wat van heeft onthouden.
Hier hebben de wedstrijden op een laag pitje gestaan omdat onze bak niet zo goed tegen veel water kan.
Toevallig heb ik me nu weer ingeschreven voor 12 mei, in het L1. Volgens mij was de laatste keer dat ik erg ben geweest eind september begin oktober dus maar eens zien hoe het gaat. Ik heb geen verwachtingen al hoop ik toch wel een puntje te pakken :)

Cavalo, fijn dat het goed gaat. Gelukkig is het tegenwoordig veel meer dat je volwassenen met een pony tussen de paarden ziet starten. Ik kom er vaak toch wel een paar tegen op wedstrijd, erg leuk :)

Fijne vakantie Rien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 11:39 



 
Profiel   

Fijn dat je in één proef toch nog goed hebt kunnen scoren Wendeltje. De eerste keer dat ik met Rudi op een groot concours was kerk hij ook zijn ogen uit en door alle spanning gooide hij zelfs zijn tong over het bit in onze tweede proef toen.

Ik dacht dat ze toch wel wat gewend was, maar hier was ze erg onder de indruk. Gelukkig blijft ze wel voor me gaan. Dat is echt haar kracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 20:58 



 
Profiel   

Typisch toch hè, dan denk je dat ze alles al wel zo'n beetje hebben meegemaakt en gezien en dan zijn ze toch weer onder de indruk

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 07:48 



 
Profiel   

Hier nog in de L1 met mijn bruine New Forest pony 1.47 tussen de paarden. Zag berichten voorbij komen dat sommige worden omver gereden door paarden. Mijn pony is goedgekeurde prestatie dekhengst geweest en tot zijn 10e hengst geweest met meerdere nakomelingen. Hij is gesteld op zijn ruimte dus word ook nukkig als er een paard in de buurt te dichtbij komt en kan dan echt die richting op gaan bijten wahaha. Hij is echt een mannetje en erg dominant en dan maakt het hem totaal niet uit hoe groot het paard is. Daarom ging het mis toen ik hem in een paddock paradise had gestald. Dominante van de groep, nieuwtjes het touw in gejaagd bokkend en al praat ik over een paard van 1.80

Laatste keer dat ik startte helaas heeft het zadel wat niet meer past(mogelijk ook hier vaker een lastig probleem goed zadel te vinden |o ) ik zat te ver naar achteren en remde mijn pony af maar je word compleet in het zadel naar achteren gegooid. Wel had ik een 1e plek en een stuk meerdere 7s achter elkaar. Op mijn protocol terug: Leuke pony en bij de jury andere bak: mooie combinatie.

Erg leuk dat het dus ook eens anders kan uitpakken dat je op een pony tussen de paarden rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 08:28 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je eerste plaats *\o/*
Een goede zadelmaker erbij halen als je zadel niet meer goed ligt is mijn advies, anders rijd je hem straks stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 08:41 



 
Profiel   

Ik wordt ook met regelmaat ‘omver’ gereden, en de blikken die je krijgt als je dan zegt dat we allemaal n beetje rekening moeten houden.

Ik heb zelfs ook echt het idee dat er een bepaalde ruiter is die mij echt bewust constant achterop en voor de voeten rijdt. Ondanks ik met een rode strik rij.

Volgens pap had die ruiter ook een enorme zucht gelaten toen wij bij de trailer op aan het zadelen waren met nog een aantal blikken erbij. Ik heb het zelf niet gezien maarja jezus _O- What did i do to you meid.


Wij starten inmiddels in het L1 mee, eigenlijk had ik gedacht hier niet zo goed mee te kunnen komen maar vorige week hadden we al een 4de en een 1ste plek te pakken :+ Dus bij ons is het vlammetje ook weer wat groter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 12:01 



 
Profiel   

Leuk om hier de ervaringen van anderen te lezen! Ik ben nieuw hier en een trotste eigenaar van mijn gele vriendje, Jive een fjordenruin van 1.39m (9 jaar). Altijd wel fanatiek geweest met rijden, maar wedstrijden rijden vind ik dan toch wel weer een ding en spannend. Toch afgelopen zondag gegaan en in de B gestart . Ik wilde vooral voor een goede ervaring gaan en niet buiten de bak, of in het zand belanden. Voelde me heel klein tussen de grote paarden, maar voor een eerste keer had ik niks beter durven wensen. Jury vond de pony erg leuk en we zijn naast veel ervaring zelfs met wat winstpunten naar huis gegaan :D. Geen garantie voor de volgende keren natuurlijk, maar het geeft wel wat meer vertrouwen om de volgende keer weer te starten tussen de paarden.

Hier nog een foto van mijn pocketrocket afgelopen zondag.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 14:20 



 
Profiel   

Ah, Jive03, jij doet het ook; staart invlechten. Ik ook. Ik vind het een echt pony-ding :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 15:33 



 
Profiel   

rien10 schreef
Ah, Jive03, jij doet het ook; staart invlechten. Ik ook. Ik vind het een echt pony-ding :+


Haha ja klopt, vind zijn staart wel chique zo ingevlochten. En in de B met punten voor verzorging, ga ik graag los :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 15:44 



 
Profiel   

Lag het hier een tijdje wat stil, nu opeens veel bij te lezen!

Proficiat iedereen weer met de resultaten, enne welkom Jive03, leuk, nog een fjord.

Ik had gehoopt op de provinciale dressuurdag nog een paar puntjes te kunnen verdienen zodat ik met beide merries kon overgaan, maar dat is niet gelukt.
Roxana mist nog 1 punt, Kim nog 3, dus toch nog even verder in de B2 en L2.

Momenteel gebeurt er echter niet veel. Kim staat bij de hengst(ik hoop haar morgen te kunnen ophalen), en Roxana is compleet van de wereld nu ze enkele dagen alleen staat ;( ;( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-23 20:53 



 
Profiel   

Ik lees (en rij) ook nog mee ;) in de L2 met mijn pony. We starten niet supervaak, en alleen zo lang ik er lol in heb. L2+7 is de stand nu. Een jaar geleden reed ik de eerste punten in de L1 dus eigenlijk ben ik heel trots op mijn merrie.
Knappe resultaten lees ik hier! Wij gaan momenteel wat wisselend, maar wel elke keer bijna een winstpunt. Zondag was de dame kneiterhengstig, daar had ik wat last van bij de buiging en zo. En onze galop gaat ook niet top, aanspringen wel maar terug rijden uit middengalop is moeilijk :+ zondag hadden we 179 punten en 168 punten. Net teveel foutjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-23 08:45 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier met iedereen? Zijn er nog mensen weg geweest?

Wij hebben afgelopen maandag eindelijk weer een keer kunnen gaan en niet onverdienstelijk, 187 en 191,5 dus nu officieël L1 geklasseerd met mijn pupper :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:01 



 
Profiel   

Hé Noisy, gefeliciteerd!!

Ik ben afgelopen zondag weer gestart. 1e proef echt superfijn gereden ( ik kwam echt met een glimlach m'n proef uit en dat gebeurt niet veel), 2e proef was ze leeg in d'r koppie, dus die ging moeizaam.
1e proef eigenlijk stiekem wel een beetje gerekend op winst, uitslag; 56%.
Was serieus teleurgesteld.
Het lijkt maar niet te willen lukken. Had ook zulk vaag commentaar waar ik me niet in kon vinden. Op dit niveau is het bijna niet leuk meer om te starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:36 



 
Profiel   

Ohh, dat is balen zeg. Als je gevoel goed is en de punten en het commentaar blijven uit dan is het inderdaad een domper want hoe moet het dán voelen?
Maar gewoon blijven gaan en als zo'n jury het echt te bont maakt, gewoon een klacht indienen, ze zijn niet heilig.

Op mijn protocol stond wel genoeg... Alleen niet in de juiste vakjes 8)7 Zo moest ik bij het verruimen minder verschil laten zien _O- Het heeft me wel even tijd gekost om de boel te ontcijferen :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:08 



 
Profiel   

Hier gaat het super! Ik ben nu 3x gestart en daarmee ook de B uitgereden!! Hele mooie punten gereden (204, 195, 191.5, 190.5, 201 en 199) en mooi commentaar :D
18 juni gaan we voor ons L1 debuut! Nu dus lekker oefenen voor de L1 en tussendoor een beetje springen en crossen!

[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 48 [ 1192 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 48  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen